امروز31 فروردین 1403

راهنمای خرید انواع آویز زنانه ساده، طرح‌دار و سه بعدی

آویز زنانه
5/5 - (1 امتیاز)

این روزها برخلاف گذشته نگاه استایلیست‌ها نسبت به انواع دستبند، آویز، گردنبند و … تغییر کرده و این اکسسوری جذاب می‌تواند نماد قدرت و استقلال شما باشد. پس اگر اعتماد به نفستان پایین است یا می‌خواهید حضور پررنگ‌تری در اجتماعات داشته باشید فقط کافی است از زیورآلات استفاده کنید!

زیورآلات نه فقط بیانگر جایگاه اجتماعی هر فرد بلکه نمادی از زنانگی هر بانوی ایرانی هستند. مثلا نوع آویز زنانه که برای دستبند، ساعت یا گردنبند استفاده می‌کنید کافی است تا علاوه بر حس خوشایند زیبایی بخشی از سلیقه، افکار و شخصیت شما را انعکاس دهد. تجربه هم نشان داده بدون نیاز به هزینه‌های گزاف بابت خرید ست طلا و جواهرات زنانه با خرید یک زنجیر و آویز زیبا می‌توانید متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید!

ما هم مثل شما به ترکیب رنگ، قوانین ست کردن لباس و انتخاب استایلی همه چیز تمام اهمیت می‌دهیم. در راهنمای خرید امروز به‌نظر تصمیم داریم انواع آویز را به عنوان یکی دیگر از اکسسوری‌های برجسته و اثرگذار بررسی و از نکات ویژه‌ای در ست کردن آن با انواع لباس پرده‌برداری کنیم. همراه ما بمانید.

معرفی و بررسی انواع آویز زنانه شیک و فانتزی

مدل پر فروش

آویز گردنبند طلا 18 عیار زنانه کانیار گالری مدل وان یکاد کد 36

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: وان یکاد
  • ابعاد تقریبی: 1.5×1.5×0.3 سانتی‌متر

یکی از آویزهای پرطرفدار برای جلوگیری از چشم زخم مطابق با باورهای عامیانه پلاک وان یکاد است. آویز وان یکاد کانیار گالری از طلای 18 عیار ساخته شده و هدیه نفیسی برای بانوان، کودکان و حتی نوزادان خواهد بود.

آویز گردنبند طلا 18 عیار زنانه گالری یارطلا مدل پروانه کد AP04

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: پروانه
  • ابعاد تقریبی: 0.02x3x3 سانتی‌متر

آویزهای تلفیقی زیبایی و شکوه بیش‌تری نسبت به آویزهای طلا به تنهایی دارند. آویز طلا گالری یارطلا تلفیقی زیبا و چشمنواز از طلا هجده عیار و پارچه است. از این آویز می‌توانید هم به عنوان پلاک گردنبند یا دستبند و هم به عنوان سنجاق سینه استفاده کنید.

آویز گردنبند طلا 18 عیار اسنوگلد کد 13001

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: پروانه
  • ابعاد تقریبی: 2.1 × 2.3 سانتی‌متر

مدل پروانه یکی از محبوب‌ترین طرح‌هایی است که می‌توانید برای آویز گردنبند، دستبند یا پابند انتخاب کنید. آویز گردنبند اسنوگلد هم در مدل پروانه طراحی شده و ساختار ظریف و زیبایی دارد. طراحی این گردنبند به صورت کاملا تخت است و انتخاب مناسبی برای هدیه به عزیزان خواهد بود.

آویز گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0556

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: گل رز
  • ابعاد تقریبی: 3.5 × 2.2 سانتی‌متر

آویز گردنبند زنانه ماهک طرح سه بعدی و تلفیقی از سنگ و طلا است که در چارچوب مستطیل طراحی می‌شود. این گردنبند ظریف و زیبا برای تمام رده‌های سنی و هدیه به عزیزان در مناسبت‌های مختلف مناسب است.

آویز گردنبند طلا 18 عیار جواهری میکا طرح M کد 0110008

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: گل رز
  • ابعاد تقریبی: 3.5 × 2.2 سانتی‌متر

اگر حرف اول اسم شما یا عزیزانتان با M شروع می‌شود شاید بد نباشد از آویز گردنبند جواهری میکا با طرح زیبا M به عنوان اکسسوری اختصاصی خودتان استفاده کنید! این پلاک زیبا با عرض حدود 2 سانتی‌متر طراحی شده و بدنه ظریف، تخت و براقی دارد.

آویز گردنبند طلا 18 عیار بهگلد طرح قلب

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: قلب
  • ابعاد تقریبی: 3.5 × 2.2 سانتی‌متر

از آویز گردنبند طرح قلب بهگلد می‌توانید به عنوان پلاک مستقل یا آویز دستبند و پابند استفاده کنید. ابعاد این آویز کوچک و نسبتا ظریف بوده و طول آن حدود 2 سانتی‌متر است. این آویز زیبا با بسته‌بندی مناسب هدیه ارائه می‌شود.

آویز گردنبند طلا 18 عیار زنانه مدل گل پنج پر

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: گل نگین‌دار
  • ابعاد تقریبی: 2×1 سانتی‌متر

زنجیر طلا به واسطه آویز مناسب است که هویت می‌یابد. آویز گردنبند مدل گل پنج پر از پلاک‌های پرکار، زیبا و مزین به نگین است که به جلوه گردنبند روی گردن شکوه بیش‌تری می‌بخشد. طرح آویز این گردنبند هدیه مناسبی برای تمام سنین است.

آویز گردنبند طلا 18 عیار زنانه مایا ماهک مدل MM1140

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: آدمک
  • ابعاد تقریبی: 2.2×1.4 سانتی‌متر

آویز گردنبند مکمل مناسب انواع زنجیر زنانه است. مدل آدمک از طرح‌های دخترانه محبوب است که با طلای 18 عیار و جلوه کاملا براق تولید می‌شود. آویز گردنبند طلا ماهک مدل آدمک با طراحی سه بعدی می‌تواند قطعه‌ای از اکسسوری شخصی و همیشه همراهتان باشد.

آویز گردنبند طلا 18 عیار زنانه گالری مرجان مدل 0928

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: چشم
  • ابعاد تقریبی: 1.5x1.5 سانتی‌متر

برای دستبند تا پابند و گردنبند به آویز طلا مناسبی نیاز دارید که ابعاد آن با زنجیر و ضخامت آن هماهنگ باشد. آویز گردنبند زنانه گالری مرجان با طرح چشم طراحی و از طلای 18 عیار ساخته شده است. ابعاد این پلاک زیبا برای بانوان، نوجوانان و هدیه به کودکان نیز مناسب خواهد بود.

آویز پلاک زنانه طلا 18 عیار ریسه گالری مدل Ri3-G-5024-Gold

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: مینیمال
  • ابعاد تقریبی: 0.8x4 سانتی‌متر

طرح و نقش پلاک " همچو بر گردن یار" با الهام از آثار ادبی مینیمال شکل گرفته و چارچوب و ابعاد آن نماد صبر و پایداری است. با این پلاک قطعه‌ای از شما همیشه با شخصی که دوستش دارید همراه خواهد بود. بنابراین از این مدل می‌توانید به عنوان هدیه‌ای نفیس و به یادماندنی برای روز عشق، تولد و مناسبت‌های خاص استفاده کنید.

آویز گردنبند طلا 18 عیار پندار گلد مدل AG17

مشخصات محصول

  • طرح پلاک: کلمه "هیچ"
  • ابعاد تقریبی: 1.6x2.9 سانتی‌متر

مدل "هیچ" از طرح‌های جسورانه و متفاوتی است که می‌توانید به عنوان آویز گردنبند یا دستبند استفاده کنید. طرح "هیچ" می‌تواند امضای شخصی شما و نشانگر علاقه شما به آثار ادبی و تجسمی مینیمال باشد. این آویز زیبا را می‌توانید با زنجیرهای حلقوی یا کابلی ظریف ست کنید.


نقش مکمل آویز زنانه در انتخاب زیورآلات و جواهرات

حتما برای شما هم پیش آمده که یک گردنبند را با چند پلاک ست و با لباس‌های مختلف استفاده کنید. آویزها قطعات کوچکی هستند که به دلخواه روی انواع زنجیر دستبند، پابند، زنجیر ساعت یا گردنبند قرار می‌گیرند و به ظاهر ساده و تکراری آن‌ها هویت می‌بخشند.

از ما بپرسید می‌گوییم آویزها را می‌توانید با هر نوع گردنبند زنانه ست کنید؛ حتی گردنبندهای یقه‌ای ساده که برای بهتر دیده شدن به یک پلاک یا آویز نیاز دارند.

بر خلاف آویز ساعت مچی زنانه که به صورت ویژه برای ساعت مچی طراحی می‌شود، آویزهای ساده ابعاد مختلفی دارند. یک پیکسل ساده هم می‌تواند به عنوان آویز گردنبند استفاده شود؛ درست مثل سنگی گرانبها و قیمتی که هزینه بیش‌تری برای خرید آن می‌پردازید.

انواع و اقسام پلاک‌های طلا زیر مجموعه انواع آویز هستند که ممکن است از جنس طلا، نقره، مس، تیتانیوم و سایر فلزات تولید شده باشند. در انتخاب آویزهای زنانه گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد بنابراین انتخاب زیورآلات از هر زمان دیگر ساده‌تر و ارزان قیمت‌تر تمام می‌شود.

نگاهی بر تزئینات انواع آویز زنانه

طراحی ظاهری آویز زنانه این اکسسوری زیبا را از یکنواختی خارج می‌کند. اولین گام در انتخاب انواع آویز توجه به جنس تزئینات روی آن است. آویز زنانه باید نسبت به آب مقاوم و اگر برای استفاده روزمره خریداری می‌شود ضد ضربه باشد.

  • آویزهای نگین‌دار: مدل‌های نگین‌دار یا به صورت تزئینی و یا با استفاده از سنگ تزئینی اصل طراحی می‌شوند.
  • آویز منجوق و پولک: این نوع آویزها صنایع دستی هستند و ممکن است در طراحی آن‌ها از انواع سنگ و نگین هم استفاده شده باشد.
  • آویزهای فلزی تزئینی: مدل‌های فلزی هیچ تزئینات ظاهری اضافی ندارند اما سطح آن‌ها تراشکاری شده است. مثل اسامی افراد، اشکال مربوط به حیوانات، عناصر طبیعی و ...

آشنایی با انواع آویزهای زنانه بر اساس فرم ظاهری

طبقه‌بندی تنوع آویزهای موجود از حوصله بحث امروز ما خارج است؛ اما اگر بخواهیم بر حسب تجربه، به صورت سلیقه‌ای و با نگاهی بر بازار محصولات موجود را رده‌بندی کنیم مدل‌های مختلف بر اساس فرم ظاهری در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:

نگاهی بر آویزهای کلاسیک و مدرن

مدل‌های کلاسیک را همه دوست دارند؛ از هر قشر و طبقه اجتماعی، با هر سلیقه‌ای و در هر دوره زمانی! طراحی آن‌ها هم معمولا تلفیقی از سنگ و نگین‌های قیمتی است که روی یک زنجیر قرار می‌گیرند.

مدل کلاسیک باشکوه، زیبا و عامه‌پسند است؛ بدون آن که باعث شود بیش از حد در مرکز توجه قرار بگیرید. برای ست کردن آویزهای کلاسیک هیچ محدودیتی ندارید. در محل کار، قرارهای ملاقات و به طور کلی به صورت روزمره می‌توانید آویز کلاسیک زنانه را ست و استفاده کنید.

معرفی آویزهای بازشونده

مدل‌های بازشونده گنجینه اسرار شما هستند! یادآور روزهای گذشته و بهانه‌ای برای مرور خاطرات به وسیله باز کردن درب آویز و دیدن عکس‌های عزیزانتان.

این نوع آویزها به فرم ساده و یا به شکل قلب، صندوق و اشکال دیگر هندسی و غیرهندسی طراحی می‌شوند و می‌توانند مکمل استایل روزمره شما باشند.

آویزهای متفرقه زنانه با طرح‌های متنوع

اکثر گردنبندها و دستبندهایی که استفاده می‌کنیم با آویزهای متفرقه طراحی می‌شوند. اشکالی که با الهام از طبیعت، اشخاص، اسامی، پدیده‌های طبیعی و اشکالی با ماهیت نامشخص تولید شده‌اند.

فرم آویزی که انتخاب می‌کنید تا حدودی شخصیت و سلیقه شما را آشکار می‌کند. احتمالا اگر به دنیای حیوانات علاقمند باشید انتخاب شما آویزهایی با طرح و نقش سه بعدی یا ساده حیوانات است. مدل‌های اسپرت هم ممکن است با الهام از اشیای طبیعی مدرن یا نوستالژیک طراحی شوند؛ مثل آویزهایی که به شکل نوار کاست تولید شده‌اند.

آویزهایی با نماد دینی، حروف و نوشته

هیچ چیز به اندازه آویزهایی با حروف و نوشته افراد اجتماعی و خوش مشرب را برجسته و پررنگ نشان نمی‌دهد. آویزهایی که با ابتدای حرف اسامی طراحی می‌شوند بهترین گزینه برای حضور در اجتماعات، قرار ملاقات‌های دوستانه و خاص هستند. این روزها اکثر آویزهایی که با حروف یا متن‌های مختصر طراحی می‌شوند به صورت آماده در بازار موجود است.

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار آویزهایی با نماد دینی نظیر صلیب، آیات کتب آسمانی و … هستند. در صورتی که شناخت کامل از مخاطبتان دارید می‌توانید از این نوع آویز برای کادو تولد دخترانه و زنانه استفاده کنید.

سخن آخر

انواع آویز زنانه از طلا، چوب یا استیل ساخته می‌شوند و به زنجیرهای ساده هویت مستقلی می‌بخشند. آویزها با الهام از طبیعت، آثار ادبی، آیات قرآنی یا طرح‌های نوستالژیک تولید می‌شوند و برخی از آن‌ها آنقدر ظریف هستند که از آن‌ها می‌توانید برای تزئین دستبند یا پابند نیز استفاده کنید.

شما برای ست کردن آویز زنانه و زنجیر چه معیارهایی دارید؟ چه فاکتورهایی را در طرح و نقش آویز در نظر می‌گیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر