امروز09 فروردین 1403

لنز های مناسب دوربین نیکون 2020 برای حرفه‌ای ها

پیشنهاد خرید بهترین لنز نیکون
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین لنز نیکون کدام است؟ با توجه به این موضوع که نیکون یکی از دو غول کمپانی‌های تولید دوربین عکاسی است، مطمئناً لنزهای نیکون تقاضای زیادی برای خرید و فروش دارد.

مبتدی یا حرفه‌ای بودن شما، تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی‌کند و طیف وسیعی از لنزهای نیکون را در دسترس شما قرار می‌دهد.

در واقع بدون وجود لنز، دوربین عکاسی هیچ ارزشی ندارد و نمی‌تواند هیچ عکسی را ثبت کند. این لنز است که بازتاب نور را دریافت کرده و به سنسور می‌رساند تا عکسی ثبت شود.

گاهی اوقات پیدا کردن بهترین لنز دوربین نیکون در دنیایی از انواع لنزهای موجود در بازار کار مشکلی به نظر می‌رسد، بنابراین ما با تهیه فهرستی از بهترین لنزهای مناسب دوربین نیکون موجود در بازار، این کار را برای شما آسان تر کرده‌ایم.

لنز نیکون مدل AF-P DX NIKKOR 10-20mm f/4.5-5.6G VR

در بخش لنزهای واید، لنز دوربین نیکون Nikon AF-P DX Nikkor 10-20mm f/4.5 – 5.6G VR پیشنهاد ما به شما است. این لنز از سیستم اتوفوکوس AF-P که مشابه سیستم STM در لنزهای کانن است بهره می‌برد.

این لنز برای دوربین‌های DX طراحی شده است و عملکرد مشابه لنزهای 35-15 سوار شده بر دوربین‌های FX را ارائه می‌دهد. اما استفاده از لنزهای dx برای نصب به روی دوربین‌های  APS-C را به شما توصیه نمی‌کنیم، زیرا بهتر است از نوعی که در آینده کماکان قابل استفاده باقی بماند، استفاده کنید.

شما به راحتی می توانید با تهیه لنزهای FX، لنز های گران قیمت نیکون خود را با استفاده از یک فریم کامل دوربین به روز کنید. لنز نیکون 10-20 f/4.5-5.6G یک لنز سوپر واید است که امکان دیدن و عکس گرفتن از پهنه وسیعی از تصویر را به ما ارائه می‌دهد.

این لنز با فاصله کانونی بسیار کم خود که از 10 میلیمتر شروع شده و به 20 ختم می‌شود به ما امکان می‌دهد حتی از فاصله‌ای نزدیک نسبت به سوژه‌های عکاسیمان بتوانیم تصویری باز و عریض از آن به دست آوریم.

در مورد قیمت لنز نیکون 10-20 f/4.5-5.6G نیز باید گفت، از آن‌جا که این لنز برای سنیورهای APS-C طراحی شده، قیمت بسیار مناسبی دارد و شما می‌توانید با صرف هزینه‌ 300 دلار به خرید لنز نیکون 10-20 اقدام کنید.

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 70-200mm f2.8E FL ED VR

یکی دیگر از بهترین لنزهای نیکون در فهرست ما، مدل AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8E FL ED VR است. این شرکت همچنین لنزهای بسیار گران قیمت از f/2.8 با فاصله کانونی 70-200 میلیمتر را ارائه می‌دهد.

این سومین لنز از مجموعه ی Holy Trinity نیکون است. کیفیت شیشه ی لنز بسیار عالی است و به شما این امکان را می‌دهد که با زاویه دور با دیافراگم f/2.8 تصویری نزدیک از سوژه‌ی مورد نظر خود داشته باشید.

لنز نیکون مدل AF-S NIKKOR 14-24mm f2.8G ED

اگر به دنبال خرید بهترین لنز نیکون با زاویه دید ثابت هستید و بودجه کافی برای خرید آن دارید، این لنز می‌تواند بهترین گزینه برای پیشنهاد به شما باشد.

فاصله کانونی این لنز برابر با ۱۴ تا ۲۴ میلیمتر می‌باشد و برای عکاسی با زاویه‌ی واید بسیار مناسب است. این لنز با بیشینه‌ی دیافراگم f/2.8 منجر به ایجاد شارپنس لبه به لبه در تصاویر و ایجاد تصاویری پرکنتراست است که آن را به محصولی پرفروش و محبوب در محصولات شرکت نیکون، ‌تبدیل ساخته است.

این لنز برای کار با دوربین‌های FX format (فول‌فریم) طراحی شده ولی با دوربین‌های DX-format( سنسور APS-C) نیز سازگار بوده و البته این مدل لنز محبوب عکاسان حرفه‌ایی است.


لنز زوم استاندارد


لنز کیتی که به همراه DSLR و یا دوربین بدون آینه شما عرضه می‌شود به احتمال زیاد یک لنز زوم استاندارد است، آنها در محدوده بزرگنمایی حداکثر دیافراگم و کیفیت کلی محدودیت هایی دارند و از آنجا که ممکن است، شما از آنها برای عکاسی روزمره استفاده کنید، ممکن است به دنبال بروز کردن و بهتر کردن دوربین خود باشید.

اکثر لنزهای زوم استاندارد موجود در مارکت سریعتر است و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/2.8 است که به طور خارق‌العاده‌ای در هر محیطی با نور بسیار کم می‌تواند سرعت شاتر بالایی داشته باشد.

بنابراین اگر شما دوربین DX نیکون دارید، می‌توانید از لنز زوم استاندارد DX استفاده کنید اما اگر از لنز زوم استاندارد FX با فریم کامل به روی دوربین DX استفاده کنید، فاصله‌ی کانونی موثر بسیار طولانی خواهد بود و شما از زاویه دید کافی برخوردار نخواهید شد.

لنز سیگما مدل Art 24-70mm f/2.8 DG OS HSM

این لنز تله ماکرو با دیافراگم بالا توانایی گرفتن تصاویری از نمای نزدیک در اندازه ی طبیعی را دارد.

این نوع لنز ممکن است برای دوربین‌های DSLR نیکون، انتخاب مناسبی به نظر برسد، اما در اصل مبلغ خرید آن بسیار گران است. این مدل لنزهای سیگما به اندازه لنزهای نیکون، با هر شرایط آب و هوایی سازگار نیستند، اما همچنان کاملا مهندسی ساز هستند. و به مراتب در عملکرد همه جانبه و کیفیت تصویر با دوربین‌های نیکون شباهت دارد.

وضوح و کنتراست این لنز تماشایی است، در حالی که بوکه‌ی این لنز به طرز خوبی واضح است. وجود عناصری مانند ED و یا Aspherical به کاهش رنگ های ناخواسته و پدیده Distortion تا حدودی بسیاری می‌پردازد و وضوح و کیفیت بالایی را به تصاویر می‌بخشد.

فوکوس اتوماتیک ان بسیار سریع است، در حالی که لرزش گیر 4 مرحله آن به اندازه سیستم لنزهای نیکون موثر است. به طور کلی تقریبا نیمی از قیمت و ارزش لنزهای نیکون به لنز سیگما اختصاص داده شده است.


لنز ماکرو


علامت ماکرو به روی بسیاری از لنزهای با قابلیت  زوم حک شده است، اما آنها تنها به حداکثر بزرگنمایی از 0.2x به 0.5x می‌پردازند. اگرچه اکثر لنزهای اختصاصی ماکرو بزرگنمایی کامل تا 1/0 برابر را دارند.

در اصل یک جسم به روی سنسور تصویر دوربین تکثیر می‌شود و سپس در قالبی با فرمت DX تصویر نقش می‌بندد. دقیقا همانند لنزهای تله فوتو می‌توانید از لنزهای ماکرو با فرمت FX استفاده کنید. اگر شما قصد به روز رسانی دوربین خود را دارید می‌توانید از لنز دوربینی که فریم کاملی از سوژه را به شما بدهد استفاده کنید.

لنز تامرون مدل SP 90 mm F:28 Di MACRO 1:1 VC USD

طراحی پیشرفته و بهبود عملکرد نوری، و استفاده از پوشش نانو  در این مدل لنز تامرون کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهد. تامرون در طراحی این لنز توانسته است با ترکیب یک عدسی با پراکندگی بسیار پایین و همچنین یک عدسی اضافی ، پراکندگی تصویر را به حداقل برساند.

لنز تامرون SP90mm در تکمیل تجهیزات اپتیکال خود، از سیستم لرزشگیر تصویر VC نیز بهره می‌برد که در عکاسی دستی به منظور به حداقل رساندن اثر لرزش در تصاویر برای داشتن وضوح بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این قابلیت لنز تامرون شباهت بسیاری با لنزهای ماکرو 105mm VR نیکون دارد. خوشبختانه این لنز دارای امکان فوکوس دستی نیز می‌باشد که کنترل دقیق فوکوس را ممکن می‌سازد.


لنز پرتره


برای عکاسی پرتره باید چهره شخص از محیط پیرامون متمایز شود، به طوری که چهره در مرکز توجه قرار بگیرد. جزئیات بسیار زیاد موجود در تصویر زمینه ممکن است مزاحم شود که با داشتن فاصله کانونی طولانی دیافراگم سریع از 1.4 تا 1.8 می‌تواند مشکل را حل کنید.

فاصله کانونی لنزهای پرتره همچنین به شما کمک می‌کند تا چهره‌ها را از دور به طور طبیعی‌تر عکاسی کنید. شما می‌توانید بدون آنکه به فضای سوژه نزدیک شوید تصویری نزدیک از چهره بیندازید.

لنز تامرون مدل SP 90 mm F:28 Di MACRO 1:1 VC USD

سیگما 50mm f/1.4 یک لنز عالی است اما نسبت به دوربین‌های Nikon DX بسیار سنگین و گران قیمت هستند. بنابراین برای تنظیم تصاویر به روی دوربین DX نیکون می‌توانید از لنز Nikon AF-S 50mm با دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده کنید.

این لنز به علت داشتن دیافراگم باز f/1.8، برای عکاسی در محیط‌های کم نور بسیار مناسب است. همچنین به علت عمق میدان کمی که ایجاد می‌کند، سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

موتور فوکوس خودکار AF_S بسیار بی صدا و سریع است و دارای قابلیت فوکوس دستی در حالت خودکار هم هست. عدسی­‌های نیکون با بهبود انتقال نور، هماهنگی رنگ بالایی را ایجاد می‌­کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های این لنز این است که این لنز برای عکس‌برداری با دوربین‌های سری FX با فاصله بسیار مناسب است.

لنز سیگما مدل 85mm f1.4 DG HSM Art

ترکیبی از فاصله کانونی 85mm و دیافراگم f/1.4 برای تصویربرداری در یک دوربین فول فریم به کار رفته است، این کار باعث می‌شود فاصله مناسب برای عکس برداری و عمق میدان بالایی به وجود بیاید.

این لنز که اختصاصاً برای پرتره طراحی شده به طرز باورنکردنی‌ای سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند به حدی که خود شما هم بعد از گرفتن تنها چند عکس از تعلیق سوژه خود در فضایی رویایی با بوکه‌هایی نرم شگفت زده خواهید شد.

بنابراین شما می‌توانید سوژه مورد نظر را در مقابل تصویر زمینه تار قرار دهید. در واقع این لنز تقریباً دو برابر لنز های نیکون وزن دارد. ساخت و طراحی بی نظیر موجود در این لنز، آن را در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم کرده است.

این لنز در دوربین‌های فول فریم همان 85 میلی متر و در دوربین‌های کراپ سنسور حدود 136 میلی متر است. موضوع فوق العاده آن در قاب تصویر دیافراگم f/1.4 استثنایی است، این لنز از این نظر نیز به لنزهای نیکون 85 میلیمتری f/1.4 نیکون است و می‌تواند به کاهش رنگ‌های ناخواسته و Distortion می‌پردازد.

اگر به دنبال خرید لنزی با کیفیت، برای عکاسی پرتره هستید در خرید این لنز لحظه‌ای تردید نکنید.


چه لنزی مناسب دوربین نیکون است؟

دوربین‌های DSLR نیکون خود را با این لنزها پیشرفته‌تر کنید و همانند یک عکاس حرفه‌ایی عکس بگیرید. لنزهای موجود در این فهرست در حال حاضر بهترین لنزهایی هستند که شما می‌توانید به راحتی اقدام به خرید آنها کنید.

اما باید یادآوری کرد که همه آنها توسط شرکت نیکون ساخته و طراحی نشده است، بلکه سازندگان ثالث دیگری در تولید و ساخت لنز مانند سیگما و تامرون، دخیل بوده‌اند و  توانستند برخی از لنزهای خود را برای قرار دادن در دوربین DSLR نیکون طراحی کنند.

لنزهای جدید نیکون برای عکاسان آماتور بسیار گران قیمت است اما اگر شما نیز صاحب یک DSLR نیکون هستید، در واقع لنزی با وسیع‌ترین محدوده در بازار را در اختیار دارید. اما انتخاب یک لنز مناسب، باید با توجه به ویژگی‌های کاربردی آن نیز صورت گیرد.

۱- لنز تله فوتو زوم

اغلب افراد برای شروع کار خود از این نوع لنزها استفاده می‌کنند. این نوع از لنز دوربین نیکون مناسب افرادی است که به عکاسی از صحنه‌های ورزشی، حیات وحش و سایر سوژه‌هایی که امکان نزدیک‌شدن به آنها وجود ندارد، علاقه دارند. همچنین شاید بتوان، به‌کمک انتخاب جزئیات و پرسپکتیو، از این لنز دوربین نیکون برای عکاسی از منظره‌ها نیز استفاده کرد.

۲- لنز واید زوم

وقتی لازم است بیشتر وارد چارچوب عکس شوید، این نوع از لنز دوربین نیکون مفید خواهد بود. اگر شما به عکاسی در سفر علاقه‌مند هستید، کاربرد لنزهایی که مخصوص بزرگنمایی زاویه‌‌های باز هستند، مشخص می‌شود.

در این لنزها، باید از بزرگنمایی مناسبی که هماهنگ با اندازه سنسور دوربین شماست استفاده کنید. به ‌کمک این نوع از لنز دوربین نیکون به تصویربرداری از فضاهای داخلی شلوغ، جانمایی‌های وسیع یا خیابان‌های باریک در شهرها می‌توان پرداخت.

۳- لنز کیت

در این نوع، کیفیت بالاتر و محدوده بزرگنمایی وسیع‌تر است. این لنز دارای دیافراگم ثابت بزرگ‌تری است. لنز دوربین نیکون که دارای کیت هستند برای عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است، اما ساخت این نوع لنز دوربین نیکون به ‌گونه‌ای صورت گرفته است که جمع می‌شود و قیمت مناسبی دارد.

زمانی که قصد داشته باشید از بین انواع لنز دوربین نیکون مدلی را انتخاب کنید که محدوده کانونی بزرگتر، حداکثر دیافراگم ثابت و کیفیت حرفه‌ای در هنگام عکاسی، داشته باشد، این لنز دوربین نیکون برایتان ایده‌آل است.

۴- لنز ماکرو

برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار نزدیک این لنز دوربین نیکون عالی است. لنزهای معمولی، قابلیت فوکوس از نزدیک را دارند، اما این لنزها به‌ اندازه‌ای فوکوس نمی‌کنند که در قاب تصویر حشرات ریز به‌ عنوان سوژه‌های تصویر، نمایان شوند. لنز دوربین نیکون از نوع ماکرو با هدف عکاسی از این سوژه‌های کوچک ساخته شده ‌است.

این نوع لنزها از لحاظ نوری به ‌نحوی بهینه شده‌اند که قادرند وضوح کریستالی بالایی در حین فوکوس داشته باشند. اگر جزئیات ریز برایتان اهمیت دارد، این نوع از لنز دوربین نیکون را تهیه کنید.

۵- لنز پرتره

برای نمایش بهتر ویژگی‌های چهره و مات‌کردن پس‌زمینه، این نوع از لنز دوربین نیکون مناسب کار شماست. این لنز قادر است عکس‌هایی از چهره را با پرسپکتیوهای دست‌نخورده و پس‌زمینه‌های ملایم ایجاد کند.

بزرگنمایی در لنزهای معمولی نیز قادر است به ‌خوبی از چهره عکس‌برداری کند، اما تنها لنز دوربین نیکون که مخصوص چهره است می‌تواند با داشتن حداکثر عرض دیافراگم، پس‌زمینه‌های مات ایجاد کند و به فضای عکس بیفزاید.

هنگام عکس‌برداری از چهره، عکاس غالباً می‌خواهد که فرد متمایز با محیط اطرافش باشد، بنابراین مرکز توجه در عکس، چهره سوژه خواهد بود. پس‌زمینه‌ای درهم‌ ریخته و پر از جزئیات، مناسب این گونه عکاسی نیست.

سازگاری لنز: دوربین‌های DX و FX نیکون

نیکون مدل‌های کوچک‌تری از APS-C (DX) DSLRs و مدل‌های بزرگ‌تری با فریم کامل (FX) ساخته است. روی هر دو مدل، از لنزهای مشابهی می‌توان استفاده کرد. تنها تفاوت آن است که در مدل DX ویژگی برش وجود دارد که برای کاهش زاویه دید لنزها بکار می‌رود. این ویژگی به اشتباه ایجاد نشده است، بلکه یکی از خواص ویژه این نوع از لنز دوربین نیکون است.

برخی از انواع لنزها به روی دو نوع دوربین DX و FX نیکون قابل استفاده هستند (تله‌فوتو، لنزهای ماکرو و چهره) ، زیرا در این نوع از لنز دوربین نیکون زاویه دید اهمیتی چندانی ندارد. اما در انواع دیگر لنز دوربین نیکون (لنزهای زاویه‌باز و انواعی که بزرگنمایی استاندارد دارند) باید از نوعی استفاده کنید دارای سنسور ویژه همان لنز باشد.

این دو قانون را از یاد نبرید:

  1. لنزهای DX قابلیت استفاده در دوربین‌های FX با فریم کامل را دارند، اما روی حالت «برش» قرار می‌گیرند. در این حالت دوربین تنها از بخش مرکزی سنسور استفاده می‌کند. در نتیجه نمی‌توان از رزولوشن کامل دوربین استفاده کرد.
  2. لنزهای FX به روی دوربین‌ها DX قابل استفاده هستند اما زاویه دید کوچک‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر