امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید نظم دهنده کمد لباس و ارگانایزر

کمد لباس و ارگانایزر
5/5 - (1 امتیاز)

فقط کافی است عضو یک خانواده پرجمعیت باشید یا در خانه‌ کوچک با فضای محدود زندگی کنید تا اهمیت انواع کمد لباس و ارگانایزر را بهتر درک کنید. این موضوع برای بانوان که معمولا تنوع لباس و اکسسوری‌ آن‌ها بیش‌تر است حساس‌تر خواهد بود و چالش‌های بیش‌تری به دنبال دارد. شما چطور با کمبود فضا و معضل جای دادن وسایل در منزل کنار می‌آیید؟

از هر چه در دکوراسیون داخلی چشم‌پوشی کنیم نمی‌توانیم از کمد لباس بگذریم. این روزها به جز طراحی ظاهری کمد تقسیم‌بندی داخلی و فضای مفید آن از هر چیز مهم‌تر است. ارگانایزر یا نظم‌دهنده‌ها هم به عنوان مکمل انواع کمد لباس نواقص و کمبودهای موجود در فضای داخلی کمدها را جبران می‌کنند و برای نظم‌دهی به لباس، اکسسوری و وسایل جانبی مفیدی هستند.

شما چه معیاری در خرید کمد و ارگانایزر دنبال می‌کنید؟ به جز جنس بدنه یا هماهنگی ظاهری آن با چیدمان منزل یا اتاق به چه فاکتورهای دیگری اهمیت می‌دهید؟ همین سوالات بهانه‌ای شد تا در راهنمای خرید به‌نظر به تمام نکات گفته و ناگفته در خصوص انتخاب بهترین کمد لباس و ارگانایزر بپردازیم. همراه ما باشید.

معرفی و بررسی انواع کمد لباس و ارگانایزر

نظم دهنده کشو مدل Colorful بسته 3 عددی

مشخصات محصول

  • ابعاد: 27×7×8 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم دهنده کشو و قفسه
  • جنس بدنه: پلاستیک

یکی از راه‌های کلیدی برای سرعت بخشیدن به کارها و پیشرفت امور نظم‌دهی به وسایل است. نظم دهنده کشو مدل Colorful وسیله‌ای خلاقانه برای کشو کار، کمد لباس و کشو لباس است که با جداسازی فضای داخلی به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند.

این مجموعه شامل سه ارگانایزر در رنگ‌های مختلف است و هر ارگانایزر 5 بخش مجزا برای قرارگیری وسایل دارد.

ارزش خرید بالا

مشخصات محصول

  • ابعاد: 68x50x3 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌ دهنده جوراب، وسایل کوچک و لباس زیر
  • جنس بدنه: پارچه و پلاستیک

مدل آویز یک ارگانایزر با طراحی خلاقانه و 16 جیب مجزا برای قرارگیری وسایل شخصیتان است. این ارگانایزر قابلیت آویز روی چوب لباسی و حتی یک میخ ساده را دارد و می‌توانید از آن در کمد لباس، روی دیوار، محیط آشپزخانه یا حمام استفاده کنید. این نظم دهنده با توجه به طراحی و قیمت، ارزش خرید بالایی دارد.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 30x23x92 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌ دهنده کمد لباس
  • جنس بدنه: پارچه

اگر کمدتان نامنظم است و امکان طبقه‌بندی و استفاده از فضاهای مرده وجود ندارد خرید نظم دهنده مدل org6_Doorless را پیشنهاد می‌کنیم؛ یک کمد کاذب با شش طبقه مجزا که بدون درب تولید شده و طبقات آن برای قرارگیری انواع لباس، پتو، حوله و ملحفه مناسب است. هنگام خرید این محصول به عرض آن و تناسب با محیط کمد دقت کنید.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 40x15x14 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌ دهنده کشو
  • جنس بدنه: پارچه

حتما برای شما هم پیش آمده که با وجود بارها و بارها چینش لباس‌ها در کشو، نظم آن بعد از مدتی از بین برود و همه چیز آشفته به نظر برسد! این مشکل با یک راهکار ساده قابل حل است؛ نظم دهنده چندکاره کلاسیک که فضای کشو را تقسیم می‌کند.

این نظم دهنده پارچه‌ای است و فضای کشوها را به بخش‌های خیلی کوچک‌تر و کاربردی تقسیم می‌کند. از این محصول می‌توانید برای کشو سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و دراور و کمد استفاده کنید.

ارگانایزر پایا بسته 5 عددی کد 3240

مشخصات محصول

  • ابعاد: 34×25×25 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌ دهنده کفش
  • جنس بدنه: پلی استر

برخی از ارگانایزرها با کاربرد متفاوت و فراتر از تصورات ما طراحی می‌شوند؛ مثل ارگانایزر پایا که به صورت ویژه برای بسته‌بندی و جداسازی انواع کفش تولید شده است.

این محصول کاربردی و کارآمد از پارچه پلی استر از نوع اسپاند و تور تولید شده و بخش توری به تشخیص سریع کفش‌ها کمک می‌کند. از این ارگانایزر می‌توانید داخل چمدان یا ساک استفاده کنید یا سایر وسایل مشابه را داخل آن قرار دهید.

ارگانایزر ممتاز پلاستیک مدل M4

مشخصات محصول

  • ابعاد: 26x19x34 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌ دهنده وسایل
  • جنس بدنه: پلاستیک

فایل‌های کشویی معمولی که در فضای منزل، آشپزخانه یا محل کار استفاده می‌کنیم یک نوع ارگانایزر هستند. ارگانایزر ممتاز پلاستیک مدل M4 هم در واقع یک فایل کشویی کوچک و جمع و جور است که با وجود آن سازماندهی و نظم‌دهی به وسایل ساده‌تر خواهد بود.

این مدل چهار طبقه پلاستیکی مجزا و رنگبندی متنوعی دارد.

کمد چند کاره ابتکار طرح تارا

مشخصات محصول

  • ابعاد: 170× 48×110 سانتی‌متر
  • کاربرد: قرارگیری وسایل و نظم‌دهی به آن‌ها
  • جنس بدنه: برزنت

فضای محدودی که در زندگی آپارتمان‌نشینی با آن روبرو هستیم و از طرفی احتمال جابجایی مداوم و سالانه باعث شده تا خیلی از افراد به استفاده از کمدهای تاشو روی بیاورند. کمد چند کاره ابتکار طرح تارا از یک فضای بزرگ برای آویز و چند طبقه برای قرارگیری لوازم تشکیل شده است. این فضا توسط یک اسکلت فلزی پشتیبانی و با پارچه برزنتی پوشیده می‌شود.

این محصول به صورت تاشو طراحی شده و قابلیت فشرده‌سازی دارد.

ارگانایزر و آویز کمد ایران کارا مدل AC09

مشخصات محصول

  • ابعاد: 15x30x135 سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌دهی به وسایل
  • جنس بدنه: برزنت

شیارهای کناری کمد هم می‌تواند به عنوان فضای جداگانه برای قرارگیری کفش و وسایل کوچک و بزرگ استفاده شود؛ فقط کافی است از ارگانایزر و آویز کمد ایران کارا مدل AC09 برای بهره‌مندی از فضاهای مرده و بلااستفاده کمد استفاده کنید.

این محصول کاربردی از پارچه برزنتی تولید شده و 9 طبقه برای قرارگیری وسایل متنوع دارد.

نظم دهنده جوراب و لباس زیر مدل 7luxe01

مشخصات محصول

  • ابعاد: ۱۰x۳۰x۴۰ سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌دهنده جوراب و لباس زیر
  • جنس بدنه: پارچه

این نظم‌دهنده با دارا بودن بیست جایگاه برای قرار دادن لباس زیر و جوراب می‌تواند به منظم شدن کشو و کمد شما کمک بسیار کند. جنس این محصول پارچه‌ای است و به‌راحتی می‌توانید آن را بشویید. این ارگانایزر را با توجه به سلیقه خود می‌توانید در چندین رنگ متنوع خریداری کنید.

نظم دهنده کشو مدل AMAZON 3 مجموعه 3 عددی

مشخصات محصول

  • ابعاد: ۲۴x ۱۵/۵x۶/۵  سانتی‌متر
  • کاربرد: نظم‌دهنده کشو و کمد
  • جنس بدنه: پلاستیک

نظم‌دهنده کشو مدل AMAZON 3 در یک مجموعه سه عددی به فروش می‌رسد. این نظم‌دهنده را می‌توانید در رنگ‌های مختلف خریداری کنید. جنس بدنه این ارگانایزر از پلاستیک است و به‌راحتی تمیز می‌شود.


انواع کمد لباس و ارگانایزر را بشناسید

ساختار کمدها نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته است. اگر با شنیدن واژه کمد چارچوب لزوما چوبی یا فلزی در ذهنتان تداعی می‌شود بهتر است از قید و بند کلیشه‌ها خارج شود و بال ذهنتان را پرواز دهید؛ حتی کیسه‌های کوچک برزنتی هم به شرط آن که تقسیم‌بندی مجزایی برای قرارگیری لباس داشته باشند یک کمد کامل و ایده‌‌آل به شمار می‌روند!

کمدهای چندمنظوره برای تمام سلیقه‌ها

کمدهایی که فضابندی داخلی آن‌ها برای قرارگیری انواع لباس، کفش، اکسسوری، لوازم خواب، آرایش و … کافی و مناسب باشد به عنوان کمد چندمنظوره شناخته می‌شوند. اکثر کمدهایی که به صورت دیواری یا غیردیواری در منازل استفاده می‌شوند از همین کمدهای چندمنظوره هستند که کارایی مختلفی دارند.

یک کمد چندمنظوره می‌تواند همزمان یک آویز برای قرارگیری لباس‌ها، کمدی برای گذاشتن کفش‌ها و یا یک دراور کوچک با آینه باشد. بعضی از این کمدهای چندمنظوره ظاهر کاملا ساده‌ای دارند و این فضاها به صورت طبقات جداگانه و داخل کمد پیش‌بینی شده‌اند.

کمدهای کنار تخت با ارتفاع کم‌تر

نسل کوچک‌تر کمدهای چندمنظوره به صورت پاتختی یا کمد کنار تخت طراحی می‌شوند که فضای کم‌تری اشغال می‌کنند. کمدهای کنار تخت ارتفاع کم‌تری دارند و برای لباس‌هایی که تا می‌کنید، وسایل کوچک، اکسسوری‌ها و لوازم جانبی مناسب هستند.

انواع صندوق و جعبه نظم‌دهنده لباس

اگر فضایی برای قرار دادن کمدهای چندمنظوره بزرگ و غول پیکر ندارید می‌توانید از جعبه‌های نظم‌دهنده ساده لباس استفاده کنید! جعبه‌هایی که فضای خیلی کم‌تری اشغال می‌کنند و به سادگی کنار تخت، زیر تخت در هر فضای کوچک و بزرگ قرار می‌گیرند.

باکس‌های نظم‌دهنده هم یک کمد مجزا هستند و هم می‌توانند درون کمدهای چندمنظوره لباس قرار بگیرند. فقط کافی است قبل از خرید فضای مورد نیاز خود را تعیین کنید.

باکس لباس برای آویز موقت لباس‌ها

باکس‌ها طرح‌های خلاقانه و جدیدتری برای آویز لباس‌ها هستند و معمولا درب یا کشو ندارند. همه چیز در باکس لباس قابل مشاهده است و بنابراین مشابه با یک چوب لباسی مدرن برای آویز موقت لباس‌های دم دستی، کفش یا لباس خواب هستند.

باکس لباس شبیه به انواع دراور مدرن است که از سطح بالایی آن می‌توانید جهت قرارگیری وسایل دکوراتیو یا اضافه استفاده کنید.

کمدهای برزنتی و ارگانایزر لباس

گاهی مدت اقامت شما در خانه یا محل کار کم‌تر از آن است که بخواهید بودجه زیادی را برای خرید کمدهای چندمنظوره صرف کنید. از طرفی ممکن است ابعاد کمد برای یک فضا ایده‌ال باشد و در فضای دیگر غیر قابل استفاده باشد.

در این مواقع پیشنهاد ما خرید کمدهای برزنتی سبک و قابل حمل یا استفاده از ارگانایزرها است. با خرید ارگانایزرها فضاهای مرده و بلااستفاده منزل زنده و کاربردی می‌شوند. کمدهای برزنتی هم علاوه بر وزن کم‌تر قیمت مناسب‌تری دارند.

راهنمای کاربردی نظم‌دهی کمد لباس

به دنبال استفاده مداوم از لباس‌ها به ویژه زمانی که با کمبود وقت مواجه هستیم نظم و سازمان کمد لباس به هم می‌خورد. در این شرایط ممکن است شما هم به دنبال راهکار سریع و کم‌زحمت برای نظم‌دهی مجدد کمد باشید تا شسته رفته و مرتب به نظر برسد.

بدین منظور چند نکته کاربردی و کلیدی را برای نظم‌دهی به کمد لباس با هم مرور می‌کنیم:

طبقه‌بندی پوشاک بر اساس نوع و کاربرد

ساده‌ترین راه برای دسترسی سریع و زیبایی بیش‌تر کمد لباس طبقه‌بندی آن‌ها بر اساس نوع و کاربرد است. همین که شلوار، ژاکت، کت و شلوار، لباس کار، لباس ورزشی و … در جایگاه متفاوتی قرار بگیرند کافی است تا کمد لباس به خودی خود منظم‌تر از همیشه به نظر برسد.

استفاده بهینه از فضاهای عمودی در کمد

معمولا زیر محل قرارگیری یا آویز لباس‌ها خالی می‌ماند؛ یعنی فضاهای عمودی که درست زیر لباس قرار دارند. در این حالت پیشنهاد ما خرید انواع ارگانایزر لباس است که در اشکال و مدل‌های متنوع موجود است.

آویز لباس‌های سبک به جای پوشاک سنگین

هر نوع لباس سبک را داخل کمد آویزان و در عوض پوشاک سنگین نظیر ژاکت را تا کنید. این موضوع از نظر زیبایی لباس بعد از هر بار استفاده نیز حائز اهمیت است. مثلا ژاکت‌های پشمی به دنبال آویز مداوم کهنه و گشاد می‌شوند و ناحیه سرشانه به درستی روی شانه قرار نمی‌گیرد.

سخن آخر

سر و سامان دادن به و سایل ریز و درشت در فضای محدود آپارتمان معضل بزرگی بوده که این روزها به لطف انواع کمد لباس و ارگانایزر برطرف شده است. ارگانایزرها از جنس پارچه یا پلاستیک تولید می‌شوند و طراحی منحصر به فردی برای نظم‌ دادن به فضای کشوها و کمد دارند. کمدهای چندکاره و موقت هم یکی دیگر از همین ملزومات کاربردی هستند که به صورت تاشو تولید می‌شوند و قابلیت جابجایی دارند. با وجود ارگانایزرها و کمدهای تاشو می‌توانید از فضاهای مرده و بلااستفاده منزل نهایت استفاده را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر