امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای سرو انواع کیک با انواع ظرف کیک خوری

ظرف کیک خوری
5/5 - (3 امتیاز)

هیچ تشریفاتی بدون کیک و شیرینی رسمیت پیدا نمی‌کند. لحظات برش کیک و شیرینی هم به اندازه شیرینی کیک دلچسب و شادی بخش است. اما سرو کیک آیین و آداب خود را دارد و هر ظرفی برای پذیرایی از مهمانان با کیک مناسب نیست.

چه اهل پخت کیک در منزل باشید و چه کیک آماده را ترجیح می‌دهید بالاخره به ظرف کیک خوری مناسب در کنار کارد، پیش دستی و چیدمان ایده آل برای پذیرایی از مهمان‌ها نیاز دارید. شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما کیک خوری به طور مستقیم روی ماندگاری کیک و آراستگی میز سرو تاثیر دارد و با وجود آن سبک پذیرایی کامل‌تر است.

ممکن است هر نوع ظرفی در سرویس پذیرایی منزلتان وجود داشته باشد؛ اما کیک خوری از آن دسته ظروفی است که معمولا در چیدمان میز سرو نادیده گرفته می‌شود. در راهنمای خرید امروز به‌نظر نگاهی به انواع مدل‌های کیک خوری و فاکتورهایی داریم که این ظروف را از مدل‌های مشابه برای سرو کیک و شیرینی متمایز می‌کنند. همراه ما باشید.

معرفی و بررسی انواع ظروف کیک خوری پذیرایی

مدل پرطرفدار

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 15 × 29 × 29 سانتی متر
  • جنس: چوبی
  • دارای در و بدون پایه

ساختار و طراحی کیک خوری چوبین درست مطابق با انواع کیک خوری‌های کلاسیک، با درب شیشه‌ای و سطح چوبی است. درب این کیک خوری از جنس پلاستیک سبک طراحی شده و لازم است تمام بخش‌های محصول را به صورت دستی شستشو دهید.

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 12 × 27 × 13 سانتی متر
  • جنس: پلاستیکی
  • دارای در و پایه دار
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

جای ظرف کیک خوری در سرویس پذیرایی و سرو خیلی از خانه‌ها خالی است. این محصول با پایه و بدنه پلاستیکی در رنگ‌های مختلف تولید شده و با استفاده از آن سرو کیک راحت‌تر خواهد بود. این کیک خوری را می‌توانید با خیال راحت در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

کیک خوری پاشاباغچه مدل 95240

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 12 × 28 × 28 سانتی متر
  • جنس: بلور
  • بدون در و پایه دار
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

کیک خوری پاشاباغچه از انواع ظروف پذیرایی و سرو است که می‌تواند زینت بخش بوفه و دکورهای تزئینی خانه باشد. این ظرف در ندارد و از جنس بلور تولید شده است. بهتر است کیک خوری‌های پایه دار را در مرکز میز پذیرایی قرار دهید.

کیک خوری کد ASM - DLT134-B1117

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 23 × 29 × 29 سانتی متر
  • جنس: فلز
  • در دار و پایه دار

طراحی کلاسیک، سادگی و زیبایی در این کیک خوری پایه کوتاه خلاصه شده‌اند. بدنه این محصول از جنس فلز تولید شده و درپوش آن بلوری است. برای شستشو این کیک خوری فقط از اسفنج و شستشو دهنده ملایم استفاده کنید.

کیک خوری لومینارک کد 320

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 32x32x2 سانتی متر
  • جنس: بلور
  • بدون در و بدون پایه
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی
  • قابلیت استفاده در اجاق مایکروویو

کیک خوری لومینارک به صورت تخت، بدون درب و پایه ساخت کشور فرانسه است. این کیک خوری را می‌توانید در مایکروویو قرار دهید و بنابراین علاوه بر سرو کیک برای طبخ و گرم کردن غذاها نیز مناسب است.

کیک خوری آسا پلاستیک مدل 420

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 16 × 31 × 33 سانتی متر
  • جنس: پلاستیک
  • در دار و بدون پایه
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی
  • قابلیت استفاده در اجاق مایکروویو

کیک خوری‌های پلاستیکی نسبت به سایر مدل‌ها سبک‌تر، مقاوم‌تر و متنوع‌تر هستند.  کیک خوری آسا پلاستیک از یک سینی پلاستیکی کاملا بهداشتی آنتی باکتریال و یک درپوش پلاستیکی دسته‌دار تشکیل شده است. اطراف این این محصول دسته‌های کوچک برای حمل و نقل ساده تعبیه شده و بدنه آن نسبت به حرارت مایکروویو و ماشین ظرفشویی مقاوم است.

کیک خوری گلدن هوم مدل P.G.T کد 2202

مشخصات محصول

  • ابعاد ظرف: 28 × 28 × 23 سانتی متر
  • جنس: چوب
  • در دار و بدون پایه
نقاط قوت
  • قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

ظرف کیک گلدن هوم با طراحی خلاقانه از یک سینی آنتی باکتریال و درپوش بلوری مرغوب تولید شده است. این کیک خوری از معدود محصولاتی است که می‌توانید درپوش و سطح چوبی داخلی آن را در ماشین ظرفشویی شستشو دهید.

آشنایی با طراحی انواع ظروف کیک خوری در چیدمان

خیلی از افراد به ظروف کیک خوری به عنوان ظروف لوکس و خاص برای سرو کیک در مراسم عروسی و تولد نگاه می‌کنند. اما کیک خوری‌ها می‌توانند از همان ظروف جلو دستی مثل میوه خوری یا اردوخوری‌ها باشند که برای قرار دادن شیرینی و کیک همیشه به آن‌ها نیاز داشتید!

طراحی کیک خوری‌ها متنوع است؛ اما ساختار همه آن‌ها مشابه و کلاسیک است. مهم‌ترین فاکتوری که کیک خوری‌ها را از سایر ظروف متمایز می‌کند رویه یا درب ظرف برای محافظت از بافت کیک و خشک نشدن آن است. از طرف دیگر برخی از کیک خوری‌ها پایه دار هستند و باعث می‌شوند شکل و شمایل کیک و شیرینی در میز سرو برجسته‌تر از سایر ظروف به نظر برسند.

انواع کیک خوری؛ ظروف پرکاربرد سرو و پذیرایی

ساختار ظروف سرو کیک و شیرینی شامل سطح صافی برای قرار گیری کیک و یک درپوش شیشه‌ای است. با این حال این ظروف چند کاره هستند و همزمان می‌توانید از سطوح صاف آن‌ها برای سرو هر نوع دسر و غذایی که نباید در معرض هوا قرار گیرد استفاده کنید.

یکی از کاربردهای ظروف کیک خوری سرو فینگرفودهای رنگارنگ است. با این که کیک خوری برای سرو دسر هم کاربرد دارد اما سایر ظروف نظیر اردوخوری‌ها برای سرو و چیدمان مناسب کیک و شیرینی مناسب نیستند.

ظروف کیک خوری به دو صورت پایه کوتاه و پایه بلند طراحی می‌شوند. مدل‌های پایه کوتاه بیش‌تر برای کافه و رستوران‌ها مناسب هستند و در عوض می‌توانید از مدل‌های پایه بلند در مهمانی‌های شخصی استفاده کنید.

کیک خوری یا اردو خوری ؟ کدام برای سرو کیک مناسب است؟

کیک خوری‌ها کاربرد متنوعی مثل سرو دسر دارند و بنابراین می‌توانند جایگزین اردوخوری‌ها باشند. اما آیا اردوخوری‌ها هم از نظر زیبایی و کاربرد می‌توانند برای سرو کیک و شیرینی به کار برده شوند؟

اردوخوری‌ها ظروف کوچکی برای سرو دسر و فینگر فود هستند. حجم پایین این ظروف قابل توجه است و بنابراین برای سرو غذای اصلی یا خوراکی اصلی مناسب نیستند.با این حال تنوع بی‌نظیری در اردوخوری‌ها وجود دارد و شاید بتوانید برخی از مدل‌ها را برای سرو شیرینی به کار ببرید.

برخی از ظروف اردو خوری با تخته چوبی مسطح طراحی می‌شوند که بیش‌تر در کافه‌ها استفاده می‌شوند. حتی مدل‌هایی که تقسیم بندی دارند و فضای آن‌ها به وسیله دیواره جدا شده برای سرو شیرینی می‌توانند مناسب باشند.

آشنایی با استانداردهای برش کیک حین پذیرایی

زمان پذیرایی حتی نوع اسلایس یا برش‌های کیک به ویژه در مجالس و موقعیت‌هایی که از رسمیت بالایی برخوردار هستند اهمیت می‌یابد.

از دید حرفه‌ای‌ها چند سبک یا استایل استاندارد در دنیا برای برش کیک وجود دارد که هر یک برای یک موقعیت خاص مناسب هستند:

برش کیک استاندارد برای کیک‌های دو طبقه

برس کیک‌هایی که بیش از یک طبقه دارند کمی چالش برانگیز است. بهترین راه برای شروع برش طبقه پایین و لبه کیک است. قبل از هر چیز چاقو مخصوص آشپزخانه یا برش نان و ظرف کیک خوری مناسب را آماده کنید.

برش استاندارد کیک‌های مربعی بزرگ

برش این نوع کیک‌ها به برش مجلسی معروف است و در مراسم تولد و ازدواج متداول است. برای برش این کیک‌ها به یک چاقو آشپزخانه نیاز دارید که عرض آن بیش از نصف عرض بدنه کیک باشد. اولین برش را طوری بزنید که چاقو حدود 4 سانتی متر از روی کیک را جدا کند.

فاکتورهایی که در خرید ظروف کیک خوری باید بدانید

کیک خوری‌ها همیشه درب دار طراحی نمی‌شوند. حتی یک صفحه مسطح چوبی یا شیشه‌ای هم می‌تواند ظرف مناسبی برای سرو باشد. در خرید کیک خوری‌ها به چند فاکتور زیر توجه کنید:

جنس پایه و درپوش کیک خوری

اگر به صورت دائمی از کیک خوری استفاده می‌کنید جنس پایه و درپوش آن برای شستشو در ماشین ظرفشویی اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی از مدل‌هایی که کف شیشه‌ای دارند را می‌توانید در ماشین ظرفشویی شستشو دهید اما کیک خوری‌های چوبی باید با دست شسته شوند.

قابلیت استفاده کیک خوری در مایکروویو

تنها مدل‌هایی که با بدنه شیشه‌ای تولید می‌شوند قابلیت قرارگیری در مایکروویو دارند. برخی از کیک خوری‌ها طراحی کاملا ساده، تخت، بدون درب و پایه دارند که با قرارگیری در ماشین ظرفشویی و مایکرویو سازگار هستند.

سخن آخر

انواع ظرف کیک خوری یکی از عناصر چیدمان میز پذیرایی در وعده‌های مختلف عصرانه و مراسم‌ها هستند. کیک خوری‌ها در دو مدل پایه دار و بدون پایه طراحی می‌شوند. طرح کلاسیک کیک خوری‌ها شامل صفحه مسطح چوبی و درپوش بلورین است. با این حال برخی از مدل‌ها بدون پایه و درب طراحی می‌شوند و چند کاره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر