امروز09 فروردین 1403

مدل مانتو رسمی: در قرارهای رسمی چه مانتویی بپوشیم؟

مدل مانتو رسمی
5/5 - (1 امتیاز)

تا به حال شده از طرف کسی که خیلی با او رودربایستی دارید، به مراسم عقد، تولد یا مهمانی خانوادگی دعوت شوید؟

مطمئنا در زندگی هر زن لحظه‌ای خاص وجود دارد که برای آن باید با مدل مانتو رسمی و زیبا حاضر شود. حالا فرقی نمی‌کند که مراسم عقد و نامزدی باشد یا مصاحبه‌های شغلی.

به طور کلی خرید کردن امری جذاب و دوست داشتنی است. اما اگر با شکل و شمایل مانتوی رسمی آشنایی نداشته باشید، ممکن است به دردسر بیفتید و خرید به امری پرتنش و عذاب آور تبدیل شود.

شما ابتدا باید با شکل و شمایل مانتوهای رسمی آشنا باشید و سپس طبق سلیقه‌ی خود، اقدام به خرید نمایید. وگرنه مجبور می‌شوید که صرفا به حرف فروشنده گوش دهید و هرآنچه او رسمی می‌خواند را خریداری کنید.

اگر مراسم، مصاحبه یا میهمانی خاصی انتظار شما را می‌کشد، با خواندن این مقاله به‌نظر می‌توانید با تکنیک‌های مختلف جهت تهیه‌ی یک مانتوی رسمی آشنا شوید و بهترین مانتو رسمی را خریداری نمایید.

مدل مانتو رسمی بلند

مدل مانتو رسمی بلند

مدل مانتو رسمی پوشیده

مدل مانتو رسمی پوشیده

مدل مانتو رسمی تک دکمه

مدل مانتو رسمی تک دکمه

مدل مانتو رسمی جدید

مدل مانتو رسمی جدید

مدل مانتو رسمی جلو باز

مدل مانتو رسمی جلو باز

مدل مانتو رسمی جلو بسته

مدل مانتو رسمی جلو بسته

مدل مانتو رسمی چارخونه

مدل مانتو رسمی چارخونه

مدل مانتو رسمی چاک دار

مدل مانتو رسمی چاک دار

مدل مانتو رسمی دخترانه

مدل مانتو رسمی دخترانه

مدل مانتو رسمی دو تیکه

مدل مانتو رسمی دو تیکه

مدل مانتو رسمی دو جیب

مدل مانتو رسمی دو جیب

مدل مانتو رسمی دو رنگ

مدل مانتو رسمی دو رنگ

مدل مانتو رسمی راه راه

مدل مانتو رسمی راه راه

مدل مانتو رسمی زیبا

مدل مانتو رسمی زیبا

مدل مانتو رسمی ساده

مدل مانتو رسمی ساده

مدل مانتو رسمی سه دکمه

مدل مانتو رسمی سه دکمه

مدل مانتو رسمی شیک

مدل مانتو رسمی شیک

مدل مانتو رسمی طرح سنجاقک

مدل مانتو رسمی طرح سنجاقک

مدل مانتو رسمی کتی

مدل مانتو رسمی کتی

مدل مانتو رسمی کلوش

مدل مانتو رسمی کلوش

مدل مانتو رسمی کوتاه

مدل مانتو رسمی کوتاه

مدل مانتو رسمی مروارید

مدل مانتو رسمی مروارید

مدل مانتو رسمی و مجلسی

مدل مانتو رسمی و مجلسی

مدل مانتو رسمی یقه گرد

مدل مانتو رسمی یقه گرد

مدل مانتو رسمی یقه گره ای

مدل مانتو رسمی یقه گره ای

مدل مانتو ساده

مدل مانتو ساده

یک مانتوی رسمی باید چه شکلی باشد؟

اولین کاری که برای خرید یک مدل مانتو رسمی باید انجام دهید این است که قرار ملاقات یا دعوتنامه را دقیق چک کنید.

شما به چه جور میهمانی دعوت شده‌اید؟ قرار است در چه مجلسی شرکت کنید؟ به هر حال خودتان هم به خوبی می‌دانید که یک مراسم می‌تواند در درجات مختلفی، «رسمی» تلقی شود.

برای مثال گاهی می‌توان از مانتوهایی استفاده کرد که رنگ‌های شاد‌تری دارند یا با وجود اینکه رسمی هستند، تزئینات زیادی دارند. اما گاهی برخی قرار ملاقات‌ها آنقدر رسمی است که فقط باید یک مانتوی ساده و بدون طرح بخرید.

معمولا قرار ملاقات و مصاحبه‌های کاری نسبت به میهمانی‌های خانوادگی یا مراسم عقد، رسمی‌تر هستند. شما حتی باید به مکانی که در آن حضور پیدا می‌کنید نیز دقت کنید.

اگر میهمانی مورد نظر در یک سالن خاص یا تالار برگزار می‌شود، وضعیت رسمی‌تر از میهمانی‌های خانوادگی و در منزل و باغ خواهد بود.

چگونه بهترین مانتو رسمی را بخریم؟

همانطور که خودمان قول دادیم، در ادامه شش نکته جهت خرید مانتو مدل رسمی وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا بهترین خرید خود را انجام دهید.

1. بودجه‌ی خود را درنظر بگیرید

مانتوهای رسمی در انواع و اقسام قیمت‌ها یافت می‌شوند. گاهی قیمت‌ها بسیار پایین هستند و گاهی سربه‌فلک می‌کشند.

قبل از خرید شما باید تصمیم بگیرید که برای آن مراسم خاص، چه مقدار می‌خواهید پول خرج کنید. این روشی آسان برای انتخاب است. زیرا گزینه‌ها را محدود می‌کند.

2. حواستان به خرید آنلاین باشد

شما با چند جستجوی کوتاه می‌توانید با هزاران مانتوی زیبا و رسمی برخورد کنید. مانتوهایی که نظیر آن‌ها در مغازه‌ها پیدا نمی‌شود و قیمت‌ها کاملاً وسوسه انگیز هستند.

با این اوصاف، شما می‌توانید یک مانتو رسمی زیبا و ارزان را به راحتی و به صورت آنلاین انتخاب کنید. اما در این مورد واقعا باید مراقب باشید: بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین جعلی وجود دارد.

بسیاری از فروشگاه‌ها عکس برند اورجینال را در اختیار شما قرار می‌دهند و طرح دیگری را ارسال می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌ها اصلا لباسی ارسال نمی‌کنند. فقط پول را می‌گیرند و سپس سر به نیست می‌شوند. قبل از خرید حتما نظرات کاربران و نماد الکترونیکی را چک کنید.

علاوه بر این، حتما قبل از خرید سیاست‌های بازگشت و مبادله و اطلاعات حمل و نقل کالا را بخوانید. این امر هنگام خرید آنلاین از اهمیت حیاتی برخوردار است.

3. رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید قبل از مراجعه به فروشگاه (آنلاین یا حضوری)، با تصمیم راجع به رنگی که مد نظرتان است، خرید لباس خود را بسیار راحت‌تر کنید.

این ترفند می‌تواند به شما کمک کند تا هنگام خرید مانتو، گزینه‌های خود را به میزان قابل توجهی محدود کنید و روند کار را با سرعت بیشتری جلو ببرید.

4. حوزه‌ی فعالیت‌های خود را در نظر بگیرید

اگر قرار است فعالیت جسمی و فیزیکی زیادی داشته باشید، سعی کنید لباسی بخرید که در آن راحت حرکت کنید و زیاد چسبان نباشد. در غیر این صورت می‌توانید هرآنچه که می‌خواهید را خریداری نمایید.

5. استایل مورد نظر خود را انتخاب کنید

همانطور که باید در مورد رنگ تصمیم بگیرید، باید در مورد مدل و سبک لباس نیز از قبل تصمیم خود را بگیرید.

دوست دارید مانتوی شما در چه سبکی باشد؟ کلاسیک باشد یا بر اساس طرح‌های مد روز طراحی شده باشد؟‌ چسبان باشد یا راحت و آزاد بایستد؟

ساده باشد یا به شکلی پیچیده و با جزئیات زیاد طراحی شده باشد؟ کوتاه باشد یا ماکسی و بلند؟ علاوه بر این، شما باید به جنس پارچه نیز فکر کنید.

مهم‌ترین نکته هنگام تصمیم‌گیری در مورد تمام این موارد، در نظر گرفتن شکل اندام است.

لباسی که به تن دوست شما عالی به نظر می‌رسد، ممکن است در تن شما زیاد جالب نباشد. سعی کنید به دنبال سبک‌هایی باشید که به تن شما نیز به خوبی بنشیند و زیبا باشد.

6. ست مناسب با مانتو را فراموش نکنید

فراموش نکنید که شما باید مانتوی خود را با کفش و لوازم جانبی مناسب مانند جواهرات و کیف ست کنید. این به شما کمک می‌کند تا زیبا‌ترین و کامل‌تر به نظر برسید.

مانتوی رسمی را با چه شلواری بپوشیم؟

معمولا زمانی که پای قرارها یا مراسم‌های رسمی به میان می‌آید، شما باید جنس پارچه‌ای را انتخاب کنید. امروزه در بازار شلوارهای پارچه‌ای در انواع و اقسام طرح‌ها به فروش می‌رسند و بسیار جذاب هستند.

شما حتی‌المقدور باید از پوشیدن شلوارهای غیر رسمی مانند شلوار جین، لگ، شلوار چسبان و ... خودداری کنید.

اگر شلوار خود را نود سانتی می‌خرید مشکلی ندارد، ولی از آن کوتاه‌تر نباشد. اما در این صورت، از پابند استفاده نکنید.

در شام کاری چه مانتویی بپوشیم؟

رویدادهای اجتماعی تحت حمایت شرکت می‌توانند لذت بخش و سرگرم کننده باشند. اما در صورتی که به چنین رویدادهایی دعوت می‌شوید، باید شرایط و جو حاکم را نیز در نظر بگیرید.

برخی از مانتوهای رسمی بسیار تجملی هستند و به درد هر مراسمی نمی‌خورند. برخی دیگر، ساده‌تر هستند. پس باید لباسی تهیه کنید که وجهه‌ی حرفه‌ای شما را زیر سوال نبرد.

نکته: لباس مناسب برای یک شام کاری به مناسبت آن نیز بستگی دارد. اگر هر سال رئیستان شما را به یک میهمانی شام به فرحزاد می‌برد، مشکلی ندارد که مانتوی محبوب خودتان را بپوشید.اما اگر برای آشنایی بیشتر با شخصی به شام کاری دعوت می‌شوید، باید استایل رسمی‌تری داشته باشید.

به فرهنگ شرکت توجه داشته باشید

شما در چه شرکتی کار می‌کنید؟‌ وضعیت حجاب در آن شرکت چگونه است؟ رئیستان چه سیاست‌هایی دارد و چگونه فکر می‌کند؟ به کجا دعوت شده‌اید و قرار است با چه کسی شام بخورید؟‌

هنگام انتخاب مانتو برای هر رویداد تجاری، شما باید فرهنگ شرکت را نیز در نظر بگیرید. اگر سیاست‌های شرکت یا شخصی که او را ملاقات می‌کنید، به شما اجازه‌ی پوشیدن هر لباسی نمی‌دهد، باید تا حد ممکن ساده باشید.

در غیر این صورت می‌توانید از طرح‌هایی استفاده کنید که مجلل‌تر هستند. اما در هر صورت، شلوار جین را در خانه بگذارید!

هیچ‌وقت زیادی شوآف نکنید

صرف نظر از اینکه ممکن است به یک جور جشن کاری یا میهمانی دعوت شوید، به هر حال باید این نکته را در نظر بگیرید که شما از طرف رئیس خود به این میهمانی دعوت شده‌اید. پس باید متناسب با آن لباس بپوشید.

این بدان معنا است که اگر از گردنبندی روی مانتو استفاده می‌کنید، نباید زیاد خودنمایی کند و نباید از رنگ‌های زیادی جیغ (مثل قرمز یا زرد) استفاده کنید.

اگر مدت زیادی است که در یک شرکت کار می‌کنید، ممکن است حق این را داشته باشید که کمی مجلل‌تر حاضر شوید، اما به هر حال باید اعتدال را رعایت کنید و زیاده‌روی نکنید.

اگرچه برخی از شرکت‌ها به هیچ‌عنوان اهمیتی به ظاهر نمی‌دهند و شما را هرآنچه که هستید، قبول دارند.

پس در آن صورت زیاد برای انتخاب یک مانتوی رسمی به خودتان سخت نگیرید و طبق استایل محبوب خودتان ظاهر شوید.

گوشواره‌ی شب یلدا را بیخیال شوید

گاهی ممکن است به خاطر مناسبت‌های خاص مثل شب یلدا، عید نوروز، کریسمس و ... از طرف شرکت به میهمانی دعوت شوید.

شاید استفاده از گوشواره‌های شب یلدا شما را زیباتر کند یا اگر از دستبند، انگشتر و گردنبند مربوط به مناسبت مورد نظر استفاده کنید، جذاب‌تر به نظر برسید؛ اما به هر حال این یک شام یا میهمانی از طرف شرکت است.

پس باید با غریزه‌ی خود مقاومت کنید. علاوه‌براین، دعوت شدن به شام یا میهمانی کاری به این معنا نیست که باید بیشتر آرایش کنید.

برخی از افراد در این مواقع تا جایی که امکان دارد، آرایش خود را غلیظ و سنگین می‌کنند و هرچندتا النگو که دارند نیز می‌پوشند. در این موارد واقعا «جنبه‌»ی خود را نیز زیر سوال خواهید برد. پس ظاهر خود را از حالت طبیعی خارج نکنید.

کفش چی بپوشیم؟

معمولا وقتی به یک میهمانی یا قرارکاری دعوت می‌شوید، باید از پوشیدن «کتانی» و «صندل» خودداری کنید و کفش ساده یا پاشنه‌دار بپوشید.

اگر با کفش پاشنه‌دار اذیت می‌شوید، سعی کنید از کفش‌های ساده ولی رسمی استفاده کنید. علاوه بر این،‌ از پوشیدن جوراب‌های کامپیوتری با طرح توت فرنگی خودداری کنید و جوراب شیشه‌ای بپوشید.

اگر همیشه از کیف‌های بسیار بزرگی استفاده می‌کنید، در قرارهای کاری آن را کنار بگذارید و کیف کوچک و متناسب با مانتوی خود، انتخاب نمایید.

اما اگر واقعا از انتخاب عاجز هستید و با سیاست‌های شرکت آشنایی ندارید، بهتر است از بخش منابع انسانی سوال کنید.

در این حالت هیچ‌کس به شما خرده نمی‌گیرد و پرسیدن هیچ اشکالی ندارد. این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این نکته باشد که شما برای سیاست‌های شرکت ارزش قائل هستید.

سخن آخر

به هر حال، یکی از مهم‌ترین نکات در تهیه‌ی مانتوی رسمی، سلیقه است. معمولا با شنیدن اسم مانتوی رسمی به یاد مانتوهای ساده و اداری میفتید.

اما‌ آن‌ها فقط یکی از هزاران انواعی هستند که در بازار وجود دارند. پس با توجه به سلیقه‌ی خود و نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید بهترین مانتوی رسمی و محبوب خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر