امروز07 اردیبهشت 1403

با این کلاه‌های بافتنی، زیباترین دختر زمستان شوید

کلاه بافتنی دخترانه
5/5 - (1 امتیاز)

خانم‌ها! بالاخره باید این را بپذیرید که وقتی هوا سرد است و آنفولانزا و کرونا بیداد می‌کند، باید کلاه بافتنی بپوشید و سر خود را گرم نگه دارید.

کلاه درست مثل پالتو، بوت، کیف، کفش و جوراب کاملا ضروری است و نقش مهمی را در استایل زمستانی ایفا می‌کند.

اگرچه ما نگرانی‌های شما را درک می‌کنیم. گاهی کلاه کل ظاهر و استایل زمستانی شما را خراب می‌کند. خصوصا که مجبور هستید آن را از روی مقنعه یا شال سر کنید.

اما اگر هنگام خرید کلاه زمستانی، به برخی نکات دقت کنید، با آن کلاه صد برابر زیباتر به نظر خواهید رسید. باور کنید یا نکنید، اگر با یک کلاه زمستانی بد به نظر می‌رسید، تقصیر خودتان است که نمی‌دانید چه کلاهی بیشتر به صورتتان می‌آید و با استایل شما ست می‌شود!

اما ما اینجا هستیم که به شما در خرید و انتخاب بهترین کلاه زمستانی زنانه کمک کنیم! خوشبختانه در بازار، انواع و اقسام کلاه‌های زمستانی وجود دارد که می‌تواند تیپ شما را کامل سازد.

ما در ادامه برخی از زیباترین‌های کلاه بافتنی دخترانه و زنانه را نشان می‌دهیم و راجع به تکنیک‌های مختلف خرید کلاه زمستانی، راهنمایی‌هایی را ذکر خواهیم کرد.

کلاه بافتنی دخترانه خاص

کلاه بافتنی دخترانه خاص

کلاه بافتنی دخترانه مشکی

کلاه بافتنی دخترانه مشکی

کلاه بافتنی دورنگ

کلاه بافتنی دورنگ

کلاه بافتنی زرشکی

کلاه بافتنی زرشکی

کلاه بافتنی سورمه ای

کلاه بافتنی سورمه ای

کلاه بافتنی طرح دار دخترانه

کلاه بافتنی طرح دار دخترانه

کلاه بافتنی کرم رنگ

کلاه بافتنی کرم رنگ

کلاه بافتنی لبه دار دخترانه

کلاه بافتنی لبه دار دخترانه

کلاه بافتنی لبه دار

کلاه بافتنی لبه دار

کلاه بافتنی منگوله دار

کلاه بافتنی منگوله دار

کلاه لبه دار مشکی

کلاه لبه دار مشکی

تکنیک‌هایی جهت خرید کلاه زمستانی

برای خرید یک کلاه زمستانی مناسب، مولفه‌های زیادی وجود دارد. از توجه به شکل صورت خودتان گرفته تا جنس، شکل، طرح کلاه و میزان گرمایی که از آن متصاعد می‌شود.

ما در ادامه قرار است ابتدا انواع فرم صورت و کلاهی که به آن صورت می‌آید را ذکر کنیم، سپس راجع به نحوه‌ی ست کردن کلاه زمستانی و انواع کلاه‌های زمستانی توضیح دهیم.

اگر به تکنیک‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم، توجه داشته باشید، به زودی عاشق کلاه زمستانی خود خواهید شد.

انتخاب کلاه بر اساس شکل صورت

قبل از هر چیز، شما باید با شکل صورت خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین کلاه زمستانی را برای خودتان تهیه کنید. صورت‌ انسان‌ها در چهار حالت «بیضی، گرد، مثلثی و مستطیلی» هستند.

صورت‌های بیضی شکل:

اگر فرم صورت شما بیضی است، پس اکثر کلاه‌های زمستانی به چهره‌ی شما می‌آید. شما می‌توانید از کلاه‌های بافتنی، لبه‌دار، نقاب‌دار و ... استفاده کنید و زیبا به نظر برسید.

صورت‌های گرد

اگر صورت گردی دارید، باید از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید و از خرید کلاه‌هایی که تجملات زیادی دارند پرهیز کنید.

صورت‌های مثلثی

اگر صورت مثلثی دارید، بهترین کلاه برای شما، برت یا کلاه‌های بافتنی هستند.

صورت‌های مستطیلی

اگر صورت مستطیلی دارید، باید کلاهی را انتخاب کنید که پیشانی شما را پوشش دهد.

به جنس و بافت کلاه دقت کنید

شما باید بر اساس وضعیت آب و هوایی کشور خود خرید کنید. شاید یک کلاه مدل روسی تمام پشمی روی سر شما زیبا به نظر برسد، ولی برای آب و هوای ایران مناسب نیست!

پس باید کلاهی را انتخاب کنید که زیاد هم گرم نباشد و باعث حساسیت پوستی نشود. علاوه بر این، کلاه نباید صرفا جنبه‌ی دکوری داشته باشد. کلاه باید سر شما را گرم نگه دارد. چون احتمال اینکه شما از «سر» سرما بخورید زیاد است.

شما که نمی‌خواهید با این اوضاعی که کرونا درست کرده، درگیر آنفولانزا شوید و سیستم ایمنی بدن خودتان را به فنا بدهید؟ قطعا نمی‌خواهید.

اندازه‌های مختلف را امتحان کنید

کلاه قرار نیست به پوست سر شما بچسبد. تصور کنید مجبور شویم از روی مقنعه یا شال، یک کلاه جذب روی سرمان بگذاریم! تصورش چندان جالب نیست. درست نمی‌گویم؟

البته در عین حال، قرار نیست آنقدر گشاد باشد که روی پیشانی و چشمانتان قرار گیرد. شما باید اندازه‌های مختلف را امتحان کنید تا همان که بهتر و مناسب‌تر است را خریداری نمایید.

در انتخاب رنگ خلاقیت داشته باشید

معمولا اکثر خانم‌ها کلاه مشکی می‌خرند تا با تمام پالتوها و لباس‌هایشان ست شود. این کاملا اشتباه است. اصلا نمی‌دانم چه کسی گفته رنگ مشکی، با همه‌ی رنگ‌ها ست می‌شود!؟ خصوصا که قضیه شال و کلاه دخترانه باشد.

این صحیح است که مشکی رنگ اصلی است، ولی قرار نیست که با همه‌ی رنگ‌ها ست شود! گاهی همین مشکی محبوب شما می‌تواند تمام استایلتان را خراب کند! برای حل این مشکل بهتر است رنگبندی را یاد بگیرید.

اگر شما پالتوهای رنگ روشن می‌پوشید، باید کلاه رنگ تیره استفاده کنید و اگر پالتوهای شما تیره رنگ است، کلاهتان باید رنگ روشن باشد. حتی می‌توانید از ترکیب و رنگ‌بندی هم استفاده کنید.

برای مثال، یک پالتوی کرم را با کلاه و شالگردن زرشکی ست کنید. یا یک پالتوی قهوه‌ای را با کلاه سبز تیره ست کنید. حتی می‌توانید یک پالتوی بنفش را با کلاه بافتنی زرد رنگ ست کنید و خیره کننده به نظر برسید (ترکیب رنگ بنفش و زرد، جذابیت نفس‌گیری دارد).

انواع کلاه‌های زمستانی

در بازار کلاه‌های زمستانی مختلفی وجود دارند و هر کدام سبک مخصوص به خودشان را دارند. برخی از کلاه‌ها را نمی‌توان با برخی استایل‌ها هماهنگ کرد و برخی دیگر مختص تیپ و سبک شما هستند. ما در ادامه انواع کلاه‌های زمستانی زنانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلاه بافتنی

کلاه بافتنی دخترانه و زنانه

کلاه بافتنی دخترانه و زنانه

احتمالا یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کلاه‌های زمستانی، کلاه بافتنی زنانه باشد. این کلاه‌ها در شکل و شمایل مختلفی عرضه می‌شوند و جنس متفاوتی دارند.

برخی دستبافت هستند و برخی ماشینی. برخی طرح برجسته هستند و برخی دیگر ساده. برخی با نخ ضخیم بافته شده‌اند و برای بافت برخی از آن‌ها از نخ نازک استفاده شده است. این کلاه‌ها با اکثر استایل‌ها ست می‌شوند و انعطاف پذیر هستند.

برای اینکه استایل زمستانی زیباتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم که این کلاه‌ها را با ژاکت‌های بافتنی ست کنید. اگر از کلاه‌های دستبافت که با نخ نرم‌تری بافته شده‌اند استفاده کنید، اوقات گرم و دلچسبی را در هوای سرد پاییزی و زمستانی تجربه خواهید کرد.

کلاه برت

کلاه برت

کلاه برت

این کلاه‌ها با ظاهر شکیل و جذابی که دارند، برای اکثر خانم‌ها دلبری می‌کنند. اگرچه پوشیدن آن‌ها از روی شال و روسری کمی سخت است، ولی ظاهر خیره‌کننده‌ای دارند و در سراسر دنیا به فروش می‌رسند.

این کلاه‌ها اکثر اوقات از پشم، پنبه یا اکریلیک ساخته می‌شوند. ولی گوش‌ها را نمی‌پوشانند. اگرچه آن‌ها ظاهر دلربایی دارند ولی می‌توانند سر را به خوبی گرم کنند. پس آنقدر که تصور می‌کنید، دکوری نیستند و کارایی دارند.

برای پوشیدن این کلاه هیچ قانون خاصی وجود ندارد. آن را به شکل‌های مختلف امتحان کنید تا ببینید در کدام حالت بیشتر به شما می‌آید. حالا کج یا صاف بودن کلاه به خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید این کلاه را با یک استایل کلاسیک جذاب بپوشید. برای مثال، یک پلیور زرشکی، شلوار مشکی و پالتوی شطرنجی سیاه و سفید بپوشید و یک کلاه برت مشکی رنگ را روی سرتان قرار دهید.

مطمئنا با این استایل، ظاهر جذاب و خیره‌کننده‌ای خواهید داشت و در میهمانی، محل کار و دانشگاه قابل استفاده خواهد بود.

کلاه پشم فدورا

کلاه پشم فدورا

کلاه پشم فدورا

اگرچه این استایل کمی کمیاب است و کمتر کسی ممکن است از این کلاه استفاده کند، ولی اگر به خوبی ست شود جذاب و منحصر به فرد خواهد بود.

این کلاه را با شلوار استرچ، پلیور گشاد و چکمه‌های زمستانی کابوی و پاشنه کوتاه ست کنید تا ظاهری شیک داشته باشید.

این کلاه معمولا با کت و پالتوی مخمل به خوبی ست می‌شود و ظاهری پر زرق و برق را برای شما به ارمغان می‌آورد. ساق چکمه‌های شما هرچه بلندتر باشد، بهتر است.

کلاه خلبانی

کلاه خلبانی زنانه

کلاه خلبانی زنانه

با یک نگاه به عکس می‌توانید تشخیص دهید که چرا آن را کلاه خلبانی می‌نامند! این کلاه به خوبی گوش‌ها و سر شما را پوشش می‌دهد و از نفوذ سرما تمام و کمال جلوگیری می‌کند.

هیچ چیز بهتر از این کلاه نمی‌تواند داد بزند که «فصل سرما فرا رسیده است». البته این کلاه آنقدر گرم است که فقط در اردبیل و شهرهای بسیار سرد و کوهستانی به درد می‌خورد.

اگرچه این کلاه‌ها معمولا از پشم طبیعی ساخته می‌شوند، ولی نسخه‌هایی از آن‌ها وجود دارد که از پشم مصنوعی ساخته شده باشد. پس بی رحم نباشید. پشم مصنوعی به همان میزان طبیعی جذاب و زیبا است. تازه وقتی باران بگیرد، بوی بدی متصاعد نمی‌کند.

سعی کنید این کلاه‌ها را با یک پالتو زمستانی از جنس پوست و جین تیره رنگ، ست کنید تا ظاهر جذاب و خاصی داشته باشید.

کلاه بیس بال

کلاه بیس بال لبه دار

کلاه بیس بال لبه دار

از دیدن کلاه بیس بال در این لیست تعجب کردید؟  بله، ممکن است تعداد زیادی از خانم‌ها به کلاه‌های بافتنی و برت‌های خواستنی توجه کنند، ولی برخی دیگر به این کلاه‌ها علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند.

خصوصا که این روزها پالتوهای مدل کهکشانی و براق مد شده است و با ان ظاهر مشمایی و اسپورتی که دارند، با این کلاه‌های نقاب دار به خوبی ست می‌شوند.

اگر می‌خواهید از این کلاه‌ها در فصل زمستان استفاده کنید، سعی کنید جنس مخملی آن را تهیه کنید تا از گزند سرما در امان بمانید.

این کلاه‌ها معمولا در رنگ‌های ارغوانی، شرابی، نیلی و بادمجانی خودنمایی می‌کنند. اما توصیه می‌کنیم در صورتی که هوا خیلی سرد است، از پوشیدن این کلاه‌ها خودداری کنید.

سخن آخر

امسال تابستان خنکی را تجربه کردیم. پس طبیعتا زمستان هولناک و سردی را پیش رو داریم. به همین ترتیب، شما باید یک کلاه زمستانی مناسب تهیه کنید و از خرید آن طفره نروید. اما قبل از هرچیز، سلیقه، تیپ و شخصیت خود را در نظر بگیرید. با توجه به تکنیک‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم،‌ شما می‌توانید بهترین کلاه زمستانی را تهیه کنید و در فصل سرما، به خوبی بدرخشید.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر