امروز11 اردیبهشت 1403

چه دوربین هایی برای فیلم برداری با کیفیت بالا مناسب هستند؟

بهترین دورین فیلم برداری
5/5 - (1 امتیاز)

برای حرفه ای شدن بهترین دوربین های فیلم برداری را بشناسید.

در چند سال گذشته، من بیشتر و بیشتر عکس و ویدئو گرفته‌ام. در حقیقت به این نتیجه رسیدم که تجهیزات لازم را دارم و بهتر است از آن تجهیزات، تا آخرین حد ظرفیتشان استفاده کنم. تهیه‌ی ویدئوهای جالب چیزی است که واقعا از آن لذت می‌برم، هرچند کاری پیچیده و پرزحمت است. من از آن آدم‌هایی هستم که وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیرم، واقعا احساس شادی و سرزندگی بیشتری می‌کنم. به نظرم فیلم گرفتن، بیشتر از بقیه‌ی فعالیت‌ها مرا جذب و درگیر می‌کند که این هم به خاطر پیچیدگی‌اش است. در این مقاله  می‌خواهم تعدادی از بهترین دوربین‌ هایی فیلم برداری، به کار برده‌ام را به شما معرفی کنم.
اما قبل از توضیحات بیشتر، می‌خواهم یک نکته را تکرار کنم که بارها در گذشته هم گفته‌ام:

مهم نیست چه نوع دوربینی دارید، مهم این است که چگونه از آن ستفاده می‌کنید.

اجازه ندهید که محدودیت تجهیزاتتان، جلوی شما را بگیرند. از این محدودیت‌ها به عنوان نقطه قوتی برای خلاقیت خود استفاده کنید. مثلا اگر دوربینتان، نگه‌دارنده‌ای ندارد، به جای آن، دوربینتان را با دست بگیرید و (مانند عکس بالا) از بند دوربین برای ثابت نگه داشتنش استفاده کنید. میکروفون شات‌گان ندارید؟ به جایش از موزیک-ویدئو استفاده کنید. منتظر لحظه‌‌ی کاملا مناسب نباشید - فقط بروید و انجامش دهید.

بهبود بخشیدن به ویدیوها

اگر برای ارتقای بازی ویدئویی خود آماده هستید، من می‌خواهم سه دوربین عالی به شما نشان دهم که به شما کمک می‌کنند این کار را انجام دهید.
من امروز وضوح تصویری k-4 [ که یک وضوح تصویری استاندارد در فیلم‌برداری است و تعداد پیکسل‌ها در وضوح 4K، چهار برابر فرمت 1080p است] را به عنوان اساس تمام توصیه‌های خود در مورد عکاسی و فیلمبرداری قرار می‌دهم، که مشابه عکاسی با فرمت RAW است، زیرا به شما آزادی عمل بیشتری برای پردازش تصویر شما به هنگام ویرایش می‌دهد. این مسئله برای افراد خلاق مانند فیلم سازان و عکاسان موزیک ویدیو بسیار مهم است. هر سه‌ی این دوربین‌ها نیز صفحه نمایش لمسی دارند. ممکن است باعث شگفتی شما نشود اگر بدانید که این دوربین‌ها آینه‌ی انعکاسی ندارند، چرا که DSLR ها هنوز در عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. [ Digital single-lens reflex camera) یا به صورت مخفف DSLR یک دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی است که از یک سیستم آینه‌ای مکانیکی و پنتاپریسم (منشورِ پنج وجهی) برای هدایت نور از لنز به یک منظره یاب نوری در پشت دوربین استفاده می‌کند.]

دوربین فوجی فیلم ایکس تی ٣ (Fujifilm X-T3)

دوربین فوجی فیلم

من به اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بودم که این فرصت را یافتم که دوربین "فوجی فیلم ایکس تی ۳" را بررسی کنم و خیلی تحت‌تاثیر ویژگی‌های تصویری‌ای بودم که فوجی فیلم به این زیبایی طراحی کرده است.

این دوربین‌ها، کنترل زیادی برای تنظیمات ویدئو، از جمله فرمت های فایل‌های چندگانه، سرعت فریم و سرعت بیت ارائه می‌دهند که همه‌ی آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا کیفیت تصویر و اندازه‌ی فایل خود را به دلخواه تنظیم کنید. شما همچنین راه‌های زیادی برای عکاسی خلاقانه دارید، چه بخواهید با یک رنگ خاص و چه به صورت سیاه و سفید کلاسیک عکاسی کنید. فوجی فیلم دسته‌ای از تنظیمات مربوط به رنگ که هم برای ویدئو و هم عکس مناسب است را ارائه می‌کند و این به شما این امکان را می‌دهد که یک عکس جذاب را با دوربین ثبت کنید و بعد از آن، می‌توانید از قسمت تنظیمات، رنگ‌های دلخواهتان را انتخاب کنید.

علاقمندان به فیلم و ویدئو، عاشق این حقیقت می‌شوند که شما می‌توانید با سرعت بیت ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه و در ۱۰ رنگ بیت مختلف فیلم بگیرید. این نوع مشخصات، این دوربین را در طراز یکی از بهترین انواع دوربین‌های در دسترس در بین دوربین‌های بدون آینه‌ی انعکاسی قرار می‌دهد.
بررسی کامل من را در مورد فوجی فیلم ایکس تی-٣ بخوانید.

 

دوربین سونی ای ٧، از لحاظ کیفیت بالای ویدئو، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. عکاسان حرفه‌ای عموما بر عکاسی با یک دوربین فول فریم اصرار دارند، یعنی دوربینی دارای یک سنسور بزرگ که به شما یک فایل بزرگ‌تر و عملکرد بهتری در شرایط کم نور می‌دهد. منظور از فایل‌های بزرگ این است که شما می‌توانید عکس چاپی بزرگتری ایجاد کنید و علاقمندان دوست دارند در صورت نیاز، این انتخاب را به مشتریان خود ارائه کنند.

سونی به عنوان یک پیشرو و رهبر در حوزه‌ی عکاسی بدون آینه‌ی انعکاسی شناخته می‌شود و همچنین دوربین ای ٦٦٠٠ را تولید می‌کند، دوربینی که به شدت توسط عکاسان حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. مزیت ای ٧ بر ایکس تی-٣، علاوه بر از اندازه‌ی سنسور، این است که ثبات تصویر ایجاد می‌کند که یک ویژگی بسیار مطلوب برای اوقاتی است که دوربین در دست عکاسی می‌کنید. در مقابل، ضعف این دوربین این است که حداکثر با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه عکس می‌گیرد و تنها عمق رنگی ۸ بیتی را ارائه می‌دهد.

من اخیرا تصمیم گرفته‌ام به جای دوربین کانن، از سونی استفاده کنم، به خاطر دوربین ای ٧ و همچنین این حقیقت که به من اجازه می‌دهد تا با خیال راحت هم به مشتریان عکاسی و هم مشتریان فیلمبرداری خدمات ارائه دهم.
فیلمبرداران اغلب دوست دارند هنگام کار از یک مانیتور استفاده کنند تا نیازی به چک کردن صفحه‌ی پشت دوربین نداشته باشند. سونی، یک اپلیکیشن بسیار عالی دارد که به شما اجازه می‌دهد به دوربین خود وصل شده و یک نمای زنده روی موبایل خود داشته باشید و در صورت نیاز، تنظیمات خود را نیز تغییر دهید. این یک جایگزین خوب به جای استفاده از یک مانیتور اختصاصی است.

دوربین پاناسونیک لومیکس جی 7 (Panasonic Lumix G7)

دوربین لومیکس g۷

من می‌خواستم دوربین پاناسونیک لومیکس جی ٧ را به عنوان یک جایگزین ارزان‌تر برای ایکس تی ٣ و ای ٧ قرار دهم، اما با این وجود، جی ٧، ویژگی‌های تصویری عالی‌ای ارائه می‌دهد. پاناسونیک شهرت فوق‌العاده‌ای در میان فیلمبردارانی دارد که جی اچ ٥ را تحسین می‌کنند.

چیزی که با جی ٧ از دست می‌دهید، توانایی عکاسی فول اچ دی و ۱۲۰ فریم در ثانیه برای قابلیت حرکت آهسته یا کندنمایی فیلم است. همچنین متوجه خواهید شد که سرعت بیت کمی پایین‌تر است. با این حال یکی از نکات برجسته در این زمینه، صفحه نمایش چرخشی آن است. پاناسونیک به طور قطع این ویژگی را دارد و در واقع، فیلمبرداران را بسیار خوشحال می‌کند، زیرا این دوربین، بسیار تطبیق پذیر و منعطف است. برخلاف صفحه نمایش ایکس تی-٣ و ای ٧ که تنها به سمت بالا و پایین چرخش دارند، صفحه نمایش جی ٧ به هر سمتی می‌چرخد که این برای "vlogging " عالی است. [Vlogging (وبلاگ نویسی ویدئویی)، تمرین روزانه‌ی ثبت و به اشتراک گذاری ویدئوهاست.

جی ٧، یک سنسور کوچک چهار سوم را حمل می‌کند و مزیت این سیستم این است که دستتان برای انتخاب از میان طیف وسیعی از لنزها باز است. به عنوان مثال، تعداد لنزهای فول فریم ای-ماونتِ نسبتا کمتری برای ای ٧ وجود دارد.

امیدوارم توضیحات مفیدی در مورد برخی از بهترین دوربین‌های فیلم برداری موجود برای تهیه‌ی تصاویر خلاقانه به شما داده باشم. مثل همیشه اگر سوالی دارید، حتما در بخش نظرات به من بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر