امروز07 اردیبهشت 1403

پیشنهاد خرید بازی فکری: 10 مدل بازی فکری جذاب برای دوران قرنطینه

خرید بازی فکری برای دوران قرنطینه
3/5 - (2 امتیاز)

خرید بازی فکری جذاب و مراجراجویی می‌تواند دوران قرنطینه را آسان‌تر کند! با به سرانجام رساندن یک بازی، ذهنتان را به چالش بکشید! این نوع از بازی‌ها نه فقط به تقویت ذهن بلکه به مفرح کردن لحظات زندگی شما کمک می‌کنند.

این بازای‌های به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا شما را درگیر داستان خاصی بکنند و تا نتیجه را پیدا نکنید از بازی دست نکشید.

این خیلی خوب است چرا که باعث می‌شود ذهن شما فعال شود. اشتباه نکنید این بازی‌ها فقط برای بچه ها نیستند بلکه برای بزرگسالان نیز انواع بازی فکری طراحی شده است.

با خرید بازی فکر و فعال کردن مغز خود می‌توانید برای کارهای مهم‌تر در زندگیتان موفقیت‌های بیشتری به ارمغان بیاورید.

شما می‌توانید این نوع بازی های را به صورت گروهی و یا دو نفره انجام دهید و سطح تمرکز و مهارت خود را محک بزنید.

هیچ چیز مانند یک بازی خوب برای جمع کردن خانواده به دور هم وجود ندارد. بازی‌های فکری نسبت به سایر بازی‌های دیگر از قوانین ساده تری پیروی می کند، بنابراین کلیه رده‌های سنی می توانند با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند.

ما در این مقاله فهرستی از جذاب‌ترین بازی فکری که می‌توانند شما را سرگرم کنند را برایتان آماده کرده ایم تا، با بازی کردن آنها در کنار عزیزان خود اوقات فراموش نشدنی را تجربه کنید.


پیشنهاد خرید بازی فکر جذاب و چالش برانگیز برای هر رده‌ی سنی


بازی کارتی افتر 5 گیمز مدل کودتا

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی:بازی کارتی
  • رده سنی:کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن:بیش از 4 نفر

شما رئیس یک خانواده بزرگ، در یک شهر ایتالیایی هستید. شهری که توسط یک مرجع قانونی فاسد اداره می‌شود. شما باید برای رسیدن به قدرت از مهارت، رشوه و فریبکاری استفاده کنید. هدف شما در این بازی، از بین بردن رقبای دیگر و مجبور کردن آنها به تبعید است. در این بازی تنها یک بازیکن باقی خواهد ماند.

کارت‌هایی که به‌پُشت، پیشِ‌روی بازیکن قرار دارند، نشان می‌دهند که او بر روی کدام‌یک از بلندپایگانِ حکومت، نفوذ دارد. تصاویرِ روی این کارت‌ها، شخصیت‌هایی را که بازیکن بر روی‌شان نفوذ دارد است که توانایی‌های آن‌ها را نشان می‌دهند.

در Coup، شما به دنبال آن هستید که آخرین بازیکن در بازی باشید، با این که تأثیرگذاری توسط کارت‌های شخصیتی رو به پایین در منطقه بازی شما نشان داده می‌شود.

بازی after 5 games یک بازی مستقل کارتی در جهان است. در آینده‌ای که دولت به فکر سود‌آوری بیشتر است، تعدادی از افراد در فقر و ناامیدی زندگی می‌کنند. امّا از دلِ توده‌هاي مردُمِ تحتِ‌فشار، يک گروه پارتيزانيِ زيرزميني با هدفِ براَندازيِ حُکّامِ فاسد، قد علم کرده‌اند ویولن را به هرج و مرج کشانده‌اند.

برای به دست گرفتن فرماندهی و قدرت، باید نفوذ رقبای دیگر را از بین ببرید و آنها را به تبعید بفرستید. تلاش‌های شجاعانه و مقاومت باعث ایجاد اختلاف، آشوب و ضعف در سیستم سیاسی و اداری سلطنتی می‌شود و دولت را به آستانه سقوط سوق داده است.

رده سنی این محصول برای کودک، نوجوان، بزرگسال است و‌ می‌تواند بیش از 4 نفر بازیکن را به خود متصل کند،کتابچه قوانین بازی در پکیج این محصول وجود دارد که شما با توجه به توضیحات مفید آن می‌توانید به راحتی از بازی خود لذت ببرید.

بازی فکری علی کوچولو مدل واکنش

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی تخته‌ای
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: 2 نفر

سریع و باهوش باش ! این عبارتی است که بر روی جعبه‌ی بازی فکری واکنش درج شده است. بازی فکری واکنش، یک سرگرمی دونفره مهیج با هدف افزایش دقت و تمرکز است. سرعت پرتاب مهره‌ها در این بازی بالا است و براساس توضیحات روی جعبه 120 کیلومتر است.

واکنش یک بازی با نیاز به عکس العمل سریع، بدون وقفه و هیجان انگیز است. هدف هر بازیکن انتقال مهره‌های خود به زمین بازیکن مقابل است.

ابتدا در زمین هر بازیکن 5 عدد مهره قرار می‌گیرد، سپس هر دو بازیکن به طور همزمان باید بازی را شروع کرده و سعی کنند تنها با استفاده از یک دست و یک انگشت و با کمک کش پلاستیکی که برای پرتاب مهره‌ها در نظر گرفته شده است، مهره‌های خود را از حفره وسط صفحه، به زمین بازیکن مقابل بیندازند.

این محصول برای رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال مناسب است، و می‌تواند به صورت گروهی بازی شود. در پکیج این محصول از ۱۵ مهره پلاستیکی، ۲ عدد کش اضافه، صفحه چوبی، و‌کیسه نگهدارنده مهره‌ها استفاده شده است.

بازی فکری هوپا مدل استوژیت

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی کارتی، بازی معمایی، بازی فکری
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از 4 نفر

بازی استوژیت که توسط مجموعه هوپا ارائه شده یک بازی گروهی است که بین ۲ الی ۸ نفر می‌توانند با هم بازی کنند. این بازی پر از رمز و راز است. اگر به بازی‌های معمایی و دورهمی علاقه دارید بدون شک این بازی به شما پیشنهاد می‌شود. کارت‌هایی با طرح‌های بسیار زیبا این بازی یکی از نقاط قوت آن است.

شما کارت‌هایی با تصاویر بسیار زیبا و جذاب دارید که در هر کار رمز و رازهایی نهفته است. از دیگر نقاط قوت این بازی گیم برد آن می‌باشد که طرح بسیار عالی دارد.

استوژیت ترکیبی شگفت‌انگیز از خلاقیت و قدرت ذهن‌خوانی است. در دنیای استوژیت باید از استعداد و قدرت تخیل خود استفاده کنید. در ایازی باید تجربیات خود را به کار ببندید تا داستان دیگران را به درستی کشف کنید؛ و در این راه از قصه‌ها، شعرها و مثل‌ها کمک بگیرید.

این بازی به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا هنر غریب و رویایی متناسب با داستان را انتخاب کنند، و سپس ببینند که آیا می‌توانند کارت قصه گو را در بین همه آنهایی که از قبل دیده‌اند، پیدا کنند.

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی کارتی، تست هوش، بازی فکری، بازی حافظه
  • رده سنی: نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از 4 نفر

یک بازی 2 - 4 نفره است‌، که در آن هر بازیکن می‌تواند شانس خود را برای جمع آوری گنج امتحان کند. شما می‌توانید بهترین دزد دریایی در دریاها باشید. نکته اصلی در هنگام نوبت دهی شما در چرخش کارتها خلاصه می‌شود.

کارت را بچرخانید و از توانایی ویژه آن استفاده کنید. کارت‌های خود را بکشید و خطر از دست دادن همه آنها را به جان بخرید، و یا ایمن بازی کنید و گنج‌های خود را ذخیره کنید.

در پایان بازی هر بازیکن بالاترین عدد هر نوع کارتش را با هم جمع می‌زند و بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی می‌شود.

همچنین هر کارت که در بازی رو می‌شود قابلیتی دارد که به محض رو شدن اعمال می‌شود. مثلا تپانچه به بازیکن اجازه می‌دهد کارت یک بازیکن دیگر را بسوزاند. یا با خنجر می‌توان از کارت بازیکن دیگری استفاده کرد و غیره.

بازی فکری افتر ۵ گیمز مدل کاستل

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی کارتی
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: بیش از 4 نفر

بازی هیجان انگیز و سرگرم کننده کاستل برگردانی موفق از نسخه ی انگلیسی با نام (NOX) است. این بازی که سراسر هیجان و شادی است توسط After 5 Games برای دو تا شش نفر طراحی شده و زمان تقریبی بین 30 تا 60 دقیقه نیاز دارد.

بازی کاستل از کیفیت بالای ساخت در کنار شخصیت‌های منحصر به فرد برخوردار است که این بازی را هیجان انگیز و سرگرم کننده کرده است. ماجرای بازی در شب هالووین اتفاق می‌افتد.

هدف شخصیت‌های بازی که اسامی عجیب غریبی مانند کله کدو، کهنه پیچ، گوربه گور دارند، اما در واقع خیلی بامزه و خنده دارند ترساندن بقیه در شب هالووین و در هنگام ورود آنها به قلعه است.

در این نوع بازی باید از کارت‌هایی که از اعداد ۱ تا ۱۵ است، بازی کرد. کارت‌های این بازی در سه رنگ مختلف به رنگ‌های سفید، نارنجی، سبز، آبی تقسیم می‌شوند که هرکدام از رنگ‌های آن نشانگر ارزش آن کارت است.

بازی فکری UNO عود مدل 54 کارتی

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی کارتی، بازی فکری، بازی معمایی
  • رده سنی: بزرگسال، نوجوان
  • تعداد بازیکن: 4 نفر

هدف از این بازی کسب 500 امتیاز، (معمولاً بیش از چند دور بازی) و تمام کردن کارت‌ها است. به بیان ساده‌تر هرکس که زودتر کارت‌های خود را تمام کند برنده است.

پکیج این بازی از 108 کارت تشکیل شده است: چهار عدد از "Wild" و "Wild Draw Four" و 25 عدد از هر چهار رنگ مختلف (قرمز ، زرد ، سبز ، آبی). این بازی 2 تا 10 نفره برای رده سنی کودک، نوجوان، و بزرگسال مناسب است.

این بازی در جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌شود. برای شروع کار، به هر بازیکن هفت کارت اختصاصی داده می‌شود، و‌ مابقی کارت‌ها در مرکز صفحه بازی طوری قرار داده می‌شود که تصویر آن‌ها مشخص نباشد.

شروع بازی به این صورت است که یکی از کارت‌های بانکه برگردانده شده و بازی از سمت راست کسی که کارت‌ها را پخش کرده آغاز می‌شود. در این هنگام یکی از ۲ حالت زیر رخ می‌دهد. کارت دارای رنگ و یا عدد باشد.

در این حالت شخصی که نوبت بازی در اختیار اوست باید از کارت‌های انتخاب شده، کارتی را قرار دهد که عدد، رنگ یا سمبل روی آن با کارت روی زمین یکی باشد. مثلا اگر کارت روی زمین ۷ قرمز باشد، شخص می‌تواند هر کارت ۷ یا هر کارت قرمز را بر روی آن قرار دهد.

بازی فکری شایان طرح دوز

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی تخته‌ای
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: 4 نفر

بازی دوز یکی از بازی‌های جالب و سرگرم کننده است. این بازی که به بازی دوز ایرانی معروف است از قدیم تا به امروز به شکل‌های مختلف انجام می‌شده است.

در این بازی، بازیکنی برنده است که بتواند چهار مهره یک رنگ را به صورت افقی یا مورب یا عمودی در کنار هم قرار دهد. پس بازیکنان باید سعی کنند به گونه ای مهره‌ها را در حفره‌ها بیندازند که بازیکن مقابل موفق به چیدن مهره‌هایش در یک ردیف 4 تایی نشود.

این بازی از یک صفحه با 42 حفره و همچنین 42 مهره با دو رنگ زرد و آبی تشکیل شده است. هر بازیکن باید 22 مهره یک رنگ را بردارد. حالا یکی از بازیکنان بر اساس قرعه، شروع به انجام بازی می‌کند و اولین مهره خود را درون یکی از حفره‌ها می‌اندازد.

سپس بازیکن مقابل نیز یکی از مهره‌های خود را درون یکی از حفره‌ها انداخته به گونه‌ای که از قانون بازی دوز که در بالا گفتیم پیروی کند. این بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند تا یک نفر برنده شود و به تفکر و تمرکز بالا دارد تا بتوانید در آن برنده شوید.

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: بازی کارتی، بازی فکری
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: 4 نفر

Monopoly تجربه ای جدید از بازیهای چند نفره و تخته‌ای است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان تجربه بازی با آن را دارند.

در شهر دوری بزنید و به دنبال بهترین موقعیت‌ها برای خرید خانه،‌ مغازه، شرکت و هرگونه املاک و مستغلات باشید. این بازی به خصوص برای کودکان فرصت‌هایی را برای پس انداز کردن پول و رقابت در خرید و فروش رقم می‌زند.

در این بازی شما می‌توانید به روی خانه، زمین و هتل سرمایه گذاری کنید و ببینید که چطور پول‌هایتان به سوی شما سرازیر می‌شوند.

با رقبایتان معامله و تجارت کنید و گوش به زنگ و هوشیار برای حراج‌ها باشید. در این بازی تنها برای یک نفر جا است و سایر بازیکنان دچار ورشکستگی خواهند شد.

بازی فکری پنتاگو فکرانه مدل Pentago

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی:بازی تخته‌ای، بازی معمایی، تست هوش، بازی حافظه، بازی فکری
  • رده سنی:کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن:2 نفر

پنتاگو یک بازی انتزاعی رقابتی دو نفره است که توسط Tomas Flodén ابداع شده است.

این بازی به روی یک تخته 6 × 6 که به چهار صفحه 3 × 3 (یا چهار گوش) تقسیم شده است ، انجام می‌شود. هنگامی که نوبت به هر کدام از بازیکنان می‌رسد باید گوی‌های رنگ خود(سیاه یا سفید) را به روی فضاهای خالی روی صفحه هدایت کنند و سپس یکی از زیر تخته ها را 90 درجه یا در جهت عقربه‌های ساعت یا بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانند.

اولین بازیکنی که بتواند پنج مهره از مهره‌هایش را در راستای افقی یا عمودی یا اریب و کاملاً پشت سر هم ردیف کند برندهٔ بازی است.

سادگی روش یادگیری به همراه امکان پیگیری استراتژی‌های پیشرفته در این بازی به علت وجود قاعده چرخش صفحه‌ها پس از هر حرکت باعث می‌شود تا همهٔ افراد (مبتدی تا پیشرفته) از این بازی ساده و در عین حال عمیق فکری لذت ببرند.

بازی فکری جنگا آوا و یکتا مدل برج هیجان سه کاره

ویژگی‌های بازی:

  • سبک بازی: جنگا
  • رده سنی: کودک، نوجوان، بزرگسال
  • تعداد بازیکن: 2 نفر

در طی بازی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون می‌کشند و آن را در بالای برج قرار می‌دهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و به‌طور فزاینده‌ای ناپایدارتر ایجاد می‌کنند.

بازی جنگا Jenga از ۵۴ بلوک چوبی ساخته شده‌است که طول هر بلوک باید دقیقاً سه برابر عرض و ضخامتش هم باید یک پنجم طولش باشد .

در واقع ابعاد استاندارد بلوک‌های چوبی جنگا Jenga در اندازه ۱/۵ * ۲/۵ * ۷/۵ سانتی متر است. برای شروع بازی جنگا Jenga باید بلوک‌های چوبی رو به صورت افقی و عمودی روی هم بچینید تا یک برج ۱۸ طبقه چوبی ساخته بشود .

این برج باید ۱۸ طبقه و در هر طبقه باید ۳ بلوک قرار بگیرد. بلوک‌ها باید یک ردیف افقی و یک ردیف عمودی چیده شود. پس از اینکه برج چوبی تکمیل شد، بازیکنی که برج را چیده باید بازی را شروع کند.

کلام آخر

بازی های سبک فکری، قوانین پیچیده‌ای ندارند، یادگیری‌شان آسان و سریع است، و مدت بازی معمولاً چندان طولانی نیست. این نوع بازی‌ها عموما باعث خلاقیت ذهنی شما در شکست حریفان می‌شود. با خرید بازی فکری دوران قرنطینه و کرونا را قابل تحمل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر