امروز27 فروردین 1403

10 مورد از پرفروش ترین کتاب های سال 98

10 کتاب پرفروش سال 98
5/5 - (1 امتیاز)

در بخش معرفی کتاب سعی داریم تا کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم که از دیدگاه خوانندگان کتاب پربار و محبوبی هستند. در این مقاله قصد داریم تا 10 مورد از پرفروش ترین کتاب سال 98 با امتیاز بالا را به شما معرفی کنیم. این محصولات شامل انواع کتاب از رمان خارجی گرفته تا کتاب‌های انگیزشی و روانشناسی است. با ما همراه باشید.

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

ممکن است بارها این جمله را شنیده باشید که 10 درصد زندگی اتفاقاتی است که در آن رخ می‌دهد و 90 درصد آن، واکنش‌هایی است که شما به آن نشان می‌دهید. هالیس، هم اکنون یک وبلاگ نگار موفق،‍ گوینده و نویسنده‌ی کتاب پرفروش ( خودت باش دختر ) است.

پیام غالب این کتاب در خصوص اعتماد به نفس داشتن زنان و دختران است. ایت کتاب از موفقیت چشمگیری برخوردار است که به عنوان دومین کتاب محبوب سال 2018 در سایت آمازون شناخته شده است.

این کتاب به موضوع خود شناسی زنان و دختران می‌پردازد و خوانندگان را ترغیب می‌کند تا از باورهای محدود کننده‌ی خود فراتر بروند و از ذهنیت قدرتمند‌تر در زندگی استقبال کنند. میلیون‌های نفر از زنان و دختران در سراسر جهان، با نقاب زدن و دروغ گفتن به خود در زندگی محصور شد‌ه‌اند. اما آنها در حقیقت باید با یک واقعیت روبرو شوند، که تنها فردی که می‌تواند کنترل زندگی آنها را به دست بگیرد، خود حقیقی‌‌شان است.

زنان و دختران باید به یاد داشته باشند که هر روز می‌توانند رویا‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند.

این کتاب با الهام گرفتن از تجربیات خود نویسنده و عوامل دیگر نشان می‌دهد که چگونه زنان و یا دختران می‌توانند قدرت و انگیزه‌ی لازم برای شروع به کار و تمرکز به روی اهداف خود را پیدا کنند و به سوی یک زندگی مطمئن‌تر و شاداب‌تر حرکت کنند.

این کتاب با ترکیبی از صداقت، شوخ طبعی، و توصیه‌های مستقیم و بدون حاشیه، تجربیات نویسنده و نکات بسیار مهمی را برای خوانندگان بازگو می‌کند. فرمت جالب نوشتاری آن بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است به طوری که، هر فصل با دروغ‌هایی که روزانه، زنان و یا دختران به خود می‌گویند شروع می‌شود و سپس توضیح می‌دهد که چرا این باور اشتباه است.

شاید هالیس به این معتقد است که یک فرد نباید با اتکا به وعده و قول و قرار‌های احتمالی و یا شاید دروغین خود را به سرمنزل مقصود برساند.

بهترین سال زندگی تو اثری از دارن هاردی

از دنیای تجارت تا دنیای ورزش، تعیین هدف ابزاری برای مدیریت عملکرد به حساب می‌آید. دارن هاردی در کتاب خود، از یک سیستم اثبات شد‌ه برای تعیین و دستیابی به هدف استفاده می‌کند.

بهترین سال زندگی تو، شامل برنامه‌ی خاصی است که هاردی برای خود تدوین کرده است و با تلفیق صد‌ها کتاب، سمینار، آزمون، و شکست و پیروزی به ارائه‌ی بهترین راهکار ثابت شده در خصوص چگونگی طراحی، اجرا و دنبال کردن اهداف بزرگ پرداخته است.

این کتاب با موضوع تغییر سبک زندگی و مدیریت شخصی به همراه نکات کلیدی، به خوانندگان خود در رسیدن به اهداف کمک می‌کند. آیا در طول زندگی دچار نا‌امیدی شده‌اید و یا به طور مداوم به این فکر می‌کنید که شاید اگر بهتر عملکرد می‌کردید نتیجه‌ی بهتری به دست می‌آوردید؟ آیا در خصوص آینده‌ی شغلی خود نگران هستید؟ و …

خوانندگانی که دچار این شرایط هستند می‌توانند با مطالعه‌ی راهکار‌های این کتاب، شرایط معقولی را برای خود ایجاد کنند. اگر به دنبال تغییر بزرگ در سال‌های پیش‌رو هستید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که کمی متفاوت‌تر از قبل عمل کنید.

مهم نیست که شما چه گذشته‌ایی داشتید، شما باید با به کارگیری برنامه‌های دقیق، آینده‌ایی بی نقص و بهتری را برای خود رقم بزنید. گذشته با آینده برابر نیست. شما در هر زمان می‌توانید دکمه‌ی تنظیم مجدد زندگی خود را بزنید.

دارن هاردی در این کتاب صوتی اظهار می‌کند که اگر هنوز هم نسبت به آینده‌ی خود شور و اشتیاقی دارید، تا آینده‌ی خود را به طور بنیادی تغییر دهید و به دنبال اهداف بزرگ تی باشید، راهنمایی‌های لازم در این کتاب صوتی را به خوبی و با دقت مورد بررسی قرار دهید.

کتاب اثر مرکب، اثری از دارن هاردی

کتاب اثر مرکب از اصول اساسی برای دستاورد‌های مهم تجاری، و روابط استفاده می‌کند. این کتاب به صورت گام به گام به شما این امکان را می‌دهد تا موفقیت خود را چندین برابر کنید، پیشرفت خود را ترسیم کنید و به هر آرزویی که می‌خواهید برسید.

اگر در خصوص داشتن یک زندگی خارق‌العاده مصمم هستید، می‌توانید از قدرت این کتاب، به موفقیت مورد نظر خوب برسید. شما در این کتاب با استراتژی‌های جالبی روبرو می‌شوید که شامل:

  • پیروزی در هر زمان: این استراتژی به شما در رسیدن به هدف و پیروزی کمک می‌کند، حتی اگر رقیب شما باهوش، با استعداد و با تجربه‌تر از شما باشد.
  • ریشه‌کن کردن عادت‌های بدی که مانع رسیدن شما در پیشرفت و رسیدن به هدف مطلوب می‌شود.
  • کلید‌های ماندگار و واقعی برای ایجاد انگیزه: این استراتژی به حفظ اعتماد به نفس، برای انجام اموری که به نظر توان انجام دادن آن را ندارید کمک می‌کند.
  • تسخیر نیروی گریزان و شگرف حرکت
  • رازهای موفقیت‌آمیز ابر قهرمانان: آنها توانسته‌اند، پس شما هم می‌توانید.

کتاب اثر مرکب در پیروزی رقابتی به شما کمک می‌کند تا از چالش‌های پیش‌رو فراتر بروید تا زندگی مورد نظر خود را به راحتی بسازید.

کتاب چگونه با کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز

شما نه تنها به کمک این کتاب سکوت و فضای سنگین حاکم را می‌شکنید، بلکه با آموزش مهارت‌های جدید می‌توانید فضای صحبت کردن با کسی را مقدمه چینی کنید.

هنر گمشده‌ی ارتباط کلامی ممکن است توسط لیل لوندز احیا شود، اما در حقیقت چه سحر و جادویی در برخی از افراد وجود دارد که باعث می‌شود همیشه مورد توجه و احترام قرار بگیرند؟ در دنیای تجارت چنین اشخاصی به سرعت از نردبان پیشرفت بالا می‌روند و به قله‌ی موفقیت می رسند.

آنچه که منشاء این موضوع است به کارگیری روشی ماهرانه برای برخورد با افراد بسیار است. نویسنده این کتاب، حرفه‌ی خود را صرف آموزش ماهرانه به افراد می‌کند و با آنها در خصوص نحوه‌ی دستیابی به موفقیت صحبت می‌کند.

92 تکنیک موفقیت آمیز و بسیار موثر در این کتاب ذکر شده است، که این موارد برای زندگی بسیاری از شخصیت‌های بزرگ نیز استفاده شده است. در این کتاب همچنین اطلاعات موثری همچون موارد زیر خواهید یافت:

  • 9 روش ایجاد اولین قدم
  • 14 روش تسلط در گفتگو و استفاده از زبان بدن
  • 6 روش صحبت کردن در جمع
  • 7 روش برقراری صحبت عمیق
  • 9 روش تغذیه نفس شخصی
  • 12 روش تبدیل تلفن به ابزاری قدرتمند
  • 15 روش برقراری جسمانی
  • 7 روش مکالمه

لیل در سبک نوشتاری خود از عنوان‌های جذاب و مستقیم برای به خاطر سپردن راحت کاربران استفاده می‌کند. به هر صورت، شما با انتخاب این کتاب می‌توانید به راحتی با اشخاص مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید و همچنین می‌توانید در خصوص هر موضوعی که می‌خواهید، با یکدیگر صحبت کنید.

کتاب نیروی حال اثری از اکهارت تول

برای سفر به نیروی حال شما باید ذهن تحلیلی خود و نفس خلق شده‌ی دروغن خود را پشت سر بگذارید و آنها را رها کنید. دسترسی به نیروی حال در سکوت و فضای اطراف شما صورت می‌گیرد. این عامل کلید ورود به آرامش درونی است.

این کلید‌ها می‌توانند در هر زمانی که مشکلی بوجود می‌آید استفاده شوند، در اینجاست که شما شادی خود را پیدا می‌کنید و قادر به پذیرفتن نفس واقعی خود هستید. اگر چه این سفر می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، اما اکهارت تول، نویسنده‌ی این کتاب با زبانی ساده و روان دسترسی به نیروی حال را در قالب فرمت پرسش و پاسخ ارائه می‌دهد.

کلمات به ذات خود نشانه‌ایی برای راهنمایی شما در این سفر است. در این راه اکتشافات جدیدی وجود دارد که به آن پی می‌برید، مانند اینکه شما ذهنتان نیستید، شما می‌توانید راه خود را از طریق درد روانشناختی پیدا کنید.

نیروی معتبر انسانی با تسلیم شدن در برابر نیروی حال نمایان می‌شود. اگر آنچه که باید را پذیرفتید، خود را در حال تجربه‌ تحول قدرت پیدا می‌کنید. نیروی حال، کتابی راهنما به قلم اکهارت تون برای رسیدن به روشنگری معنوی است. این کتاب یک راهنمای جامع برای زندگی روزمره است که بر اهمیت زندگی حال و فراتر از افکار گذشته، به روی آینده تاکید می‌کند.

نویسنده در این کتاب خواننده را به جای نگرانی و فکر به گذشته به بیداری در لحظه دعوت می‌کند تا از لحظه‌ی فعلی خود آگاه باشند. نویسنده معتقد است که اصرار مردم مبنی بر کنترل زندگی باطل است. این کتاب همچنین به توصیف روش‌های ریلکسیشن و مدیتیشن برای دور کردن خوانندگان خود در لحظه می‌پردازد. پیام اکهارت تول ساده استک زندگی در حال واقعی‌ترین مسیر سعادت و روشنگری است.

این روش‌ها و پیشنهادات شامل کاهش سرعت زندگی با پرهیز از چند وظیفه، و گذراندن زمان در طبیعت و رها کردن نگرانی در خصوص آینده است.

این کتاب در اوایل سال 1997 در انتشارات Namaste در ونکوور منتشر شده است و پس از آن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار گرفت. این کتاب تا کنون به 33 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

کتاب تخت خوابت را مرتب کن، اثری از ویلیام مک راون

اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، از مرتب کردن تخت‌خواب خود شروع کنید.

در 17 می سال 2014 دریاسالار ویلیام مک راون با فارغ‌التحصیل شدن خود در دانشگاه تگزاس آستین شروع به کار نویسندگی کرد. او با الهام از جمله‌ی چه چیز دنیا را تغییر می‌دهد؟ 10 اصل پایه و اساسی را که در طول تحصیل خود از Navy Seal آموخته بود را در این کتاب به اشتراک قرار داد. این اصول به او کمک کرد که نه تنها در طول دوره‌ی آموزش حرفه‌ایی دریایی بلکه در طول زندگی نیز بتواند بر چالش‌ها غلبه کند. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه هر شخصی می‌تواند از این دروس اساسی برای تغییر بهتر خود و یا جهان استفاده کند.

مک راون با تکیه بر اصولی اساسی بیان شده در سخنان خود، داستان‌هایی از زندگی شخصی خود و افرادی که در دوران خدمت سربازی با‌ آنها همراه بوده است را بازگو می‌کند که چگونه با سختی‌ها‌ی بسیار دست و پنجه نرم کردند و با عزم راسخ و شجاعت و افتخار، تصمیمات سختی در زندگی خود گرفته‌اند.

با تواضع و خوش‌بینی بسیار، این کتاب با بیانی ساده، توصیه‌های عملی و سخنان تشویقی، شرایطی را فراهم می‌کند تا خوانندگان را به سوی دستیابی به موفقیت حتی در تاریک‌ترین لحظات زندگی هدایت می‌کند.

مک راون در پاسخ به اینکه چرا باید از مرتب کردن تخت خواب خود شروع کنیم می‌گوید، اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید باید از مرتب کردن تخت‌خواب خود شروع کنید. اگر شما هر روز این کار را تکرار کنید، حس غرور انگیزی شما را به انجام کارهای دیگر تشویق می‌کند. و در طول روز یک کار انجام شده، تبدیل به کارهای بسیار انجام شده می‌شود. مرتب کردن تخت خواب خود این واقعیت را تقویت می‌کند که چیزهای کوچک و یا شاید کم توجه در زندگی از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار هستند.

این کتاب برای الهام بخشیدن به جوانان برای تبدیل شدن به هرآنچه که در توانشان است نوشته شده است و تنها دارای 144 صفحه‌ی بسیار انگیزشی است.

کتاب کیمیاگر اثری از پائولو کوئیلو

کیمیاگر رمانی به قلم نویسنده‌ی برزیلی پائولو کوئیلو است که برای اولین بار در سال 1988 منتشر شده است. این کتاب در ابتدا به زبان پرتغالی نوشته شد و سپس به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

کیمیاگر یک رمان تمثیلی و رویای مکرر یک جوان چوپان در اندلس است که در پی یافتن گنج سفر خود به اهرام ثلاثه مصر را آغاز می‌کند. این کتاب با بیش از 80 میلیون نسخه در سراسر جهان خود را به عنوان یک رمان کلاسیک و مدرن مورد تحسین قرار داده است.

کیمیاگر سفر یک پسر چوپان به نام سانتیاگو در اندلس است که با اعتقاد به یک رویا در پی یافتن ثروتی کلان راهی کشور مصر می‌شود و ماجراهای بسیاری در ط.ل مسی برای او اتفاق می‌افتد.

محتوای اصلی این کتاب در خصوص دنبال کردن سرنوشت یک شخص است. داستان گنجینه‌هایی که سانتیاگو به دنبال آن است مانند داستان‌های آموزنده‌ی دیگر به خوانندگان می‌آموزد که خرد و گوش دادن به ندای درونی، شناخت فرصت‌ها و نشانه‌های پراکنده در مسیر زندگی باعث رسیدن و دنبال کردن رویاها می‌شود.

کتاب چهار اثر از فلورانس اثری از فلورانس اسکاول شین

این کتاب مجموعه‌ایی کامل از 4 اثر کلاسیک فلورانس، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی الهام‌بخش آمریکا است. قدرت کلمه‌ی گفتاری و چگونگی استناد به قانون جذب در کتاب‌های پرفروش کلاسیک او، بازی زندگی، کلام تو عصای معجزه‌گر توست، در مخفی توفیق، و نفوذ کلام به وضوح توصیف شده است.

فلورانس در بخشی از این کتاب می‌گوید:

تمامی نعمت‌های خداوند در وجود زنان نهادینه شده است تا دوباره آنها را به بهشت بازگرداند. این حقیقت زندگی برای زیبایی‌‌های آفرینش زنان است. برای بسیاری از افراد، زندگی شبیه به یک میدان جنگ است اما در حقیقت زندگی تنها شبیه به یک بازی است تا میدان جنگ. و یا اگر ما به برخی از مسائل مربوط به ماورالطبیعه باور نداشته باشیم نمی‌توانیم در زندگی پیروز شویم.

کتاب‌های فلورانس از زمان مرگ وی در سال 1940 به طور مداوم چاپ و منتشر شده است. این آثار متافیزیکی پس از آن در سراسر جهان به زبان‌های مختلف ترجمه و چاپ شد. فلورانس اعتقادات خود را از منابع عرفانی مانند Freemasonry و فلسفه‌ی مصر باستان بدست آورد.

کتاب چهار اثر از فلورانس، راهنمایی جامع برای یادگیری چگونگی تبدیل شکست به پیروزی، عدم موفقیت، سعادت، ترس و ایمان، و نارضایتی از عشق را فراهم می‌کند. یکی از عوامل موفقیت‌ آمیز این کتاب، سبک گفتاری نویسنده به صورت محاوره‌ایی، غیر رسمی، دوستانه و شوخ طبعی بوده است.

این کتاب در سال 1925 نوشته شده است اما با این حال راهکار‌های آن حتی در خصوص مسائل امروزی نیز، کاملاً روشن و مرتبط است. آنچه که بیش از همه خواننده را مجذوب خود می‌کند، این است که فلورانس در کنار آموزش‌های لازم، اشاراتی به کتاب‌های باستانی و همچنین نمونه‌هایی از دنیای واقعی که هنگام کار با افراد به عنوان یک شفا دهنده و معلم متافیزیکی با آنها روبرو شده است، می‌کند.

متن روان این کتاب به همراه مفاهیم قدرتمند و متغیر زندگی دلیلی است تا این کتاب بارها توسط علاقمندان خوانده شود.

کتاب مردی به نام اوه اثری از فردریک بک من

این کتاب موفق به قلم یکی از موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئدی به نام فردریک بک من نوشته شده است. فردریک بک من نویسنده‌ی جوان سوئدی و متولد سال 1981 است که پس از گذشت چند سال از ترک تحصیل خود به کار آزاد مشغول شد. ایده‌ی نخستین رمان او، از داستانی که توسط یکی از همکارانش در خصوص پیرمردی نقل شده بود، نشأت گرفته است.

کتاب مردی به نام اوه، در خصوص پیرمردی 59 ساله است که به علت داشتند سن زیاد، از کار خود اخراج شده است و به همین دلیل چندان ارتباط خوبی با دنیای بیرون خود برقرار نمی‌کند. او چند ماه پس از درگذشت همسری که عاشقانه او را دوست داشت، تصمیم می‌گیرد تا خودکشی کند و در این زمینه برنامه‌های دقیقی را نیز آماده سازی می‌کند. اما هربار که تصمیم به این کار می‌گیرد، فرد یا اتفاقی به طور ناخواسته مانع او می‌شود.

او به طور ناخواسته‌ایی با یک خانواده‌ی ایرانی که در همسایگی او بودند آشنا می‌شود و آرام آرام شروع به تغییر دادن طرز فکر خود در خصوص تعدادی از مسائل می‌کند. این کتاب بسیار غیر قابل پیش‌بینی است و دارای محتوای بسیار غنی است. فردریک بک من در شروع این کتاب با روایتی جذاب از شخصیت اوه، پیرمردی که در نگاه اول غیر قابل تحمل و خشن به نظر می‌آید، مخاطب را برای رویارویی با ادامه داستان دعوت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که نویسنده با نگارش رمانی شخصیت محور و اغراق‌های به جا در خصوص پیرمردی که زندگی خود را نمی‌خواهد به هیچ وجه تغییر دهد، مخاطب را کنجکاو و به خواندن ادامه داستان ترغیب می‌کند.

کتاب ملت عشق اثری از الیف شافاک

رمان ملت عشق دو داستان موازی از 2 فرهنگ بسیار متفاوت، یکی در عصر حاضر و دیگری در 7 قرن پیش است که با به تصویر کشیدن عشق صوفیانه مولانا و شمس توانسته است بر جذابیت داستان خود بیافزاید و خواندن آن را برای عموم دلنشین کند.

داستان رمان ملت عشق اساساً بر مبنای عشق و معنویت و پیروی از قلب است. هر فصل این کتاب با حرف ( ب ) آغاز می‌شود. برای عارفان اهل تصوف رمز قرآن در سوره‌ی فاتحه که ماهیت آن در واژه‌ی بسم الله الرحمن الرحیم است که اصل و جوهر آن در نقطه ی پایین اولین حرف عربی آن نهفته است.

در این رمان پر شور و جذاب، نویسنده‌ی تحسین شده‌ی ترکیه‌ایی، الیف شافاک، به روایت 2 داستان معاصر و باستانی می‌پردازد و انتهای پیام عشق شاعر را مجسم می‌کند. روایت معاصر آن مربوط به زنی یهودی خانه دار و غمگین به نام اللا است که در نورث همپتون ماساچوست زندگی می‌کند. اللا برای یک انتشاراتی کار می‌کند تا اینکه کتابی به اسم شکنجه‌ی شیرین به نویسندگی عزیز زاهارا را دریافت می‌کند.

او پس از خواندن این کتاب با تصوف آشنا می‌شود و زندگی او دچار تغییر و تحول می‌شود. هم دختران محجبه حزب عدالت و هم توسعه حزب اسلامی در حکومت ترکیه، هر دو از طرفداران سرسخت رمان شافاک هستند.

دیدگاه جذاب او از یک مسیر صوفیانه بدون قضاوت صریح به اسلام که بنیانگذاری مذهبی را رد می‌کند و برای همگان در دسترس است باعث شده است تا این رمانی ترکیه‌ایی به کتابی پرفروش تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر