امروز10 فروردین 1403

چگونه بهترین هدیه را برای کودک خود انتخاب کنیم

انتخاب کادو برای کودک
5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

کودکان با تولدشان شادی و نشاط را به زندگی پدر و مادرها می‌آورند. همیشه هدیه‌ دادن، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به کودکان آموزش بدهد به خاطر رفتار خوبشان و اینکه از بزرگترهایشان حرف شنوی دارند، جایزه دریافت خواهند کرد. ممکن است ایده‌ی خرید در ابتدا کار راحتی به نظر برسد، اما وقتی زمان آن فرا می‌رسد، انتخاب گزینه مناسب، می‌تواند ذهن شما را برای چند روز درگیر خود کند.

شما به عنوان پدر و مادر، بد نیست به خاطر داشته باشید در طی چند ماه گذشته، کودک شما تا چه اندازه توجه و فرمانبرداری داشته، که شایسته تقدیر و پاداش باشد. یا اینکه، مناسبت‌های مهمی مانند جشن تولد و عیدنوروز، حتما در خاطرتان باشد.

چگونه بهترین هدیه را برای کودک خود انتخاب کنیم

 

چگونه بهترین هدیه را برای کودک خود انتخاب کنیم

1- علایق او در اولویت قرار بگیرند

با اینکه شما به عنوان یک پدر و مادر، مسئولیت‌های زیادی دارید، اما داشتن وقت کافی برای بازی با فرزندتان، می‌تواند در رشد شخصیت او بسیار تاثیرگذار باشد. جدا از رابطه مادر و فرزندی، بهتر است شما با علایق او آشنایی داشته باشید. در این صورت این امکان برای شما فراهم می‌شود که، بتوانید بهترین هدیه را با آگاهی برای او انتخاب کنید.

شاید کودک شما به هنر علاقه نشان می‌دهد و اغلب دوست دارد کاردستی و کارهای هنری انجام دهد. بنابراین کیت‌های آموزشی و همینطور خمیر بازی می‌توانند بهترین گزینه برای سرگرم نمودن و شکوفا شدن استعدادهای او باشد. در واقع برخی از این هدیه‌ها، بیشتر از اینکه در نقش اسباب‌بازی باشند، می‌توانند جنبه آموزشی داشته باشند.

از طرفی، نادیده گرفتن علایق فرزندتان می‌تواند باعث سردی روابط شما بشود و شاید خرید یک هدیه‌ی اشتباهی، برای عذرخواهی فقط اوضاع را بدتر کند. بنابراین بهترین راه این است که به آنچه که او واقعا دوست دارد، احترام گذاشته و به انتخاب‌های او علاقه نشان بدهید

2- اطمینان حاصل کنید هدیه از نظر سنی مناسب اوست

اگرچه از دیدشما، او برای همیشه کودک شما خواهد بود، اما این موضوع نباید باعث شود به اشتباه هدیه‌هایی برای او تهیه کنید که مناسب سن او نباشد. خرید هدایایی که متناسب با سن کودک شما هستند، می توانند روابط صمیمانه‌ی شما را قوی‌تر کرده و احساس شادی و لذت بیشتری در او ایجاد کنند.

برای نمونه، کودک شما کودک نوپایی است که هنوز درک درستی از بازی‌های سخت و پیچیده ندارد. پس بهتر است به جای هدایای پیچیده‌ای که مناسب بچه‌های بزرگتر است، برای او لباس تهیه کنید.

به همین ترتیب، اگر کودک شما دو و یا سه ساله است، باید برای او چیزی بخرید که او را علاقه‌مند به بازی با آن وسیله کند. خرید اسباب‌بازی و فعالیت‌هایی که برای بچه‌های پیش‌دبستانی در نظر گرفته شده، مطمئنا برای آن‌ها هیجان‌انگیز نخواهد بود.

3- هدایای آموزشی را انتخاب کنید

هدایای آموزشی کودکانه

هدایای آموزشی همیشه بهترین انتخاب هستند، چرا که در روند رشد ذهنی کودک شما، می‌توانند نقشی اساسی داشته باشند.همه ما این ضرب‌المثل شنیده‌ایم: ز گهواره تا گور دانش بجوی. بنابراین یادگیری یکی از کارهایی است که پایانی برای آن نیست. انتخاب هدایایی از این دسته، تنوع زایدی داشته و می‌توانند در تقویت قدرت تخیل و قدرت تمرکز او، بسیار مفید باشند.

به جوایزی مانند پازل، که به تیزبینی کودک شما کمک می‌کند و همچنین به بازی‌های ساده‌ای مانند خانه‌سازی، که باعث تقویت مهارت حل مسئله در او می شوند، فکر کنید.

اگر ایده‌های خلاقانه‌ای برای آموزش کودک خود با اسباب‌بازی نداشتید ، به جای آن برای او، کتاب تهیه کنید. خرید کتاب‌های کودکانه‌ای که ریشه در فرهنگ و زندگی روزمره شما دارد، حتی در سنین بالاتر نیز برای او جذاب خواهد بود. معمولا کتاب‌ قصه‌ها سرگرم‌کننده هستند، خود شما نیز دوست دارید کتاب‌های که در دوران کودکی به آن‌ها علاقه داشتید برای فرزندتان  بخوانید.

4- کادویی بخرید که برای همیشه در خاطرشان ماندگار بشود

بعضی هدیه‌ها برای همیشه در خاطر ما می‌مانند و هر زمان که به آن‌ها فکر کنیم، احساسات مثبت و خوشایندی درون ما برانگیخته می‌شوند. فرزند شما شایسته این است که حداقل یک هدیه را که از طرف شما دریافت کرده،انچنان دوست بدارد که برای سال‌ها به خاطر بسپارد. مهم نیست این هدیه به یادماندنی، یک میراث خانوادگی باشد که شما به عنوان هدیه به او داده‌اید و  یا هدیه‌ای خاص مانند دوچرخه. مهم این است که همیشه در ذهنش، هدیه شما را به یاد آورد.

5- بازی‌های گروهی را در نظر بگیرید

اگر شما فرزند كوچكي دارید كه دوست دارد در بیرون از خانه با دوستانش بازی كند، بهتر است هدیه‌ای برای او تهیه کنید که با دوستانش به اشتراک بگذارد. هدایای گروهی ممکن است شامل مواردی مانند بازی‌های رومیزی و یا بازی‌های ویدیویی چند نفره باشد که با دوستان بازی می‌کنند. این نوع هدیه‌ها، در برقراری روابط اجتماعی، به کودک شما کمک می‌کنند. در واقع این هدیه، یک پاداش واقعی برای اوست.

اکنون حالتی را در نظر بگیرید که فرزندان شما دوقلو باشند. شاید در ابتدا نگهداری از آن‌ها مشکل به نظر برسد. اما به لطف بازی‌های گروهی که بالا اشاره کردیم، بعد از اینکه کمی بزرگتر شدند و خواستند باهم بازی کنند، اندکی از فشار کاری شما کم خواهد شد. بازی‌های گروهی بهترین گزینه به عنوان هستند، بطوری که آن‌ها برای ساعت‌ها در دنیای خیالی خود سرگرم بازی می‌شوند. می توان گفت از همان ابتدا، شخصیت اجتماعی در آن‌ها نهادینه می‌شود.

سخن آخر

با وجود گزینه‌های بسیار زیادی که پیش روی شماست، همیشه انتخاب هدیه‌ی خاص برای او شما را به چالش می‌کشد. در سایت ، گزینه‌های متنوعی از هدیه‌ها برای کودک شما موجود می‌باشند که می‌توانید از بین آن‌ها، بهترین‌ها را برگزینید. از طرفی، با شناخت علایق او شما روابط صمیمانه و دوستانه‌ای با کودک خود خواهید داشت، که می‌تواند در تربیت و شکل گیری شخصیت او بسیار تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر