امروز09 فروردین 1403

با بهترین آنتی ویروس 2020 سیستم خود را ضد ضربه کنید!

آنتی-ویروس
5/5 - (1 امتیاز)

حدود 70 سال از زمانی که اولین ویروس کامپیوتری معرفی و تکثیر شد می‌گذرد. آن دوره هیچ کسی فکر نمی‌کرد که یک ویروس غیر بیولوژیک تا این اندازه بتواند مخرب باشد و سیستم‌های پاک و بی حاشیه را قربانی خود کند.

درباره تاریخچه اولین ویروس‌های کامپیوتری اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما به نظر می‌رسد اولین بار ارتش آمریکا با یک تیم ویروس نویسی فعال و با هدف رخنه در سیستم‌های امنیتی کشورهای دیگر داستان بی انتهای ویروس نویسی کامپیوتر را آغاز کردند. این چرخه از آن زمان تا کنون ادامه دار بوده است و در حال حاضر این نقص امنیتی با استفاده از انواع بهترین آنتی ویروس 2020 جبران می‌شود.

مثل ویروسی که در بدن منتشر شده و تاثیرگذاری مختلفی دارد ویروس‌های کامپیوتری هم الگوهای رفتاری خاص خود را دارند. اولین و قطعی‌ترین راهکار فعلی برای مقابله با این بدافزارها انواع آنتی ویروس است و خرید آنتی ویروس هم به شناسایی این رفتارهای مشکوک در سیستم کمک می‌کند. برای این که سیستم خود را در برابر این مهمان‌های ناخوانده ایمن کنید راهنمای امروز به نظر را دنبال کنید.

نرم افزار آنتی ویروس ایکاروس نسخه اندروید 2020

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی اندروید ورژن 4 و بالاتر
  • امکان به روز رسانی خودکار و دستی
  • یک کاربره یک ساله

این نرم افزار توسط موتور قدرتمند از موتور جستجو اختصاصی این شرکت بهره می‌برد تا تمام فایل‌های شما را از نظر امنیتی اسکن کند. این نرم افزار با ویژگی قرنطینه برای حذف کامل ویروس‌ها عرضه شده و بر نرم افزار‌های کلیدی و ایمیل با قابلیت ضد اسپم کنترل دارد.

آنتی ویروس ایکاروس ورژن اختصاصی سیستم‌های اندرویدی است و امکان به روز رسانی خودکار و دستی دارد.

نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی لب نسخه اندپوینت

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7
  • امکان به روز رسانی خودکار و دستی
  • دو کاربره یک ساله

این محصول نسخه سبک‌تر آنتی ویروس‌های خانگی کسپرسکی است و توسط سرور های این شرکت به صورت مداوم به روزرسانی می‌شود. این نرم افزار با حفاظت چند لایه‌ای و ماژول‌های کاربردی متنوع طراحی شده است. محیط داخلی آن نسبت به مدل‌های دیگر ساده‌تر است و در عین حال امکانات ویژه‌ای برای حفاظت سازمانی دارد.

نرم‌افزار آنتی ویروس دکتر وب نسخه اینترنت سکیوریتی 2020

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7 و ویستا
  • نیازمند 500 مگابایت فضای خالی در سیستم
  • یک کاربره یک ساله

یکی از بهترین ، قدرتمندترین و معروف ترین نرم افزارهای آنتی ویروس دکتر وب است که سیستم را از آلوده شده به فایل‌های راه اندازی خودکار و دانلود اتوماتیک حفاظت می‌کند.

نرم افزار آنتی ویروس شید نسخه 2020

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7
  • محافظت لحظه به لحظه و چند لایه
  • پنج کاربره یک ساله

محیط کاربری ساده و ارتقا یافته و به روز رسانی خودکار و دستی از قابلیت‌های کلیدی نرم افزار آنتی ویروس شید نسخه 2020 هستند. این محصول قابلیت جدید ضد سرقت بدون نیاز به اتصال دستگاه به وای فای را دارد. به این شکل که با دسترسی به وای فای‌های اطراف موقعیت مکانی دستگاه را مشخص می‌کند.

آنتی ویروس اندروید توتال سکیوریتی کوییک هیل

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی اندروید 4.0 و بالاتر
  • محافظت در برابر همه انواع ویروس‌ها، برنامه‌های مخرب، وب‌سایت‌های آلوده، حملات اینترنتی
  • تک کاربره یک ساله

آنتی ویروس اندروید توتال سکیوریتی کوییک هیل بدون تاثیر بر سرعت بارگذاری موبایل یک سیستم ضد سرقت کامل برای گوشی اندرویدی شما خواهد بود. بروزرسانی این محصول از طریق سرورهای پرقدرت توتال سکیوریتی به صورت خودکار و با حجم کم انجام می‌شود.

آنتی ویروس کوییک هیل اینترنت سکیوریتی

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7
  • حفاظت کامل در برابر تهدیدات مبتنی بر وب و شبکه
  • تک کاربره یک ساله

مهم‌ترین ویژگی آنتی ویروس کوییک هیل اینترنت سکیوریتی ماژول‌های متعدد آن است. این آنتی ویروس امکان شخصی سازی زمانبندی و پیکربندی دسترسی به اینترنت را دارد و امکان زمانبندی، کنترل و نظارت بر استفاده از اینترنت برای فرزندان را فراهم می‌آورد.

البته می‌توانید نمایش تمام پیغام‌های ماژول را غیرفعال کنید و به این ترتیب استفاده از منابع سیستم را کاهش دهید.

آنتی ویروس اندروید دکتر وب 3 ماهه

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی اندروید ورژن 4 به بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • محافظت در برابر همه ویروس‌ها و بد افزارها
  • تک کاربره سه ماهه

برای تامین بالاترین درجه امنیتی، آنتی ویروس دکتر وب یک محصول ایرانی است که امکانات متعددی برای شما دارد. این محصول ماژول‌های متعدد ضد سرقت، جلوگیری از ارسال هرزنامه، ایجاد فایروال و لیست سیاه از وب سایت‌ها را دارد.

نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی آنتی ویروس شرکتی Small Office 5+5+1

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی اندروید ورژن 4 به بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • محافظت در برابر همه ویروس‌ها و بد افزارها
  • 5 کاربر اندروید و 5 کاربر کامپیوتر به صورت یک ساله

این محصول برای تعداد ۵ تا ۲۵ کامپیوتر و برخی سرورها و تلفن همراه طراحی شده است. بنابراین برای مصارف شرکتی گسترده‌تر مناسب است. کنسول مبتنی بر ابر کسپرسکی به صورت مداوم نسخه جدیدتر نرم افزار را دریافت می‌کند تا بیش‌ترین حفاظت را در برابر اطلاعات شما داشته باشد.

آنتی ویروس پرو کوییک هیل یکساله

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7
  • دارای تکنولوژی هوشمند DNAScan و رهگیری لپ تاپ به سرقت رفته
  • تک کاربره و به صورت یک ساله

محصول جدید کوییک هیل با استفاده از تکنولوژی DNAScan کوییک هیل طراحی شده و ماژول‌های گسترده‌تری در بردارد. این محصول علاوه بر هشدار علیه حملات فیشینگ قابلیت محافظت در برابر ویروس‌ها، کرم‌ها ،تروجان‌ها، جاسوس‌افزارها و سایر تهدیدات مخرب را دارد.

نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی لب نسخه اینترنت سکیوریتی آی اس پی

مشخصات محصول:

  • قابلیت نصب روی ویندوز 10، ویندوز 8.1، ویندوز 8 و ویندوز 7
  • دارای تکنولوژی هوشمند DNAScan و رهگیری لپ تاپ به سرقت رفته
  • تک کاربره و به صورت یک ساله

محصول جدید کوییک هیل با استفاده از تکنولوژی DNAScan کوییک هیل طراحی شده و ماژول‌های گسترده‌تری در بردارد. این محصول علاوه بر هشدار علیه حملات فیشینگ قابلیت محافظت در برابر ویروس‌ها، کرم‌ها ،تروجان‌ها، جاسوس‌افزارها و سایر تهدیدات مخرب را دارد.

آشنایی با ماهیت عملکردی ویروس‌ها در سیستم

ویروس‌های کامپیوتری یک جسم خارجی میکروسکوپی نیستند و عملکرد آن‌ها مشابه با تمام فایل‌هایی است که در سیستم خود نگهداری می‌کنید. در واقع این شباهت ساختاری است که باعث می‌شود ویروس رفتاری موذیانه داشته باشد و با پنهان کردن ماهیت واقعی خود به سیستم حمله کند.

طراحی انواع آنتی ویروس هم بر اساس همین رفتارهای خاص ویروس‌ها است که نظیر میکروب‌ها تغییر ماهیت می‌دهند. این تغییرات توسط تیم‌های ویروس نویسی ایجاد می‌شوند که به صورت دائمی فایل‌های مخرب خود را برای سرقت اطلاعاتی و رخنه در سیستم‌های محرمانه پخش می‌کنند.

ویروس‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند. بی آزارترین ویروس‌ها همان فایل‌های خود تکثیرشونده‌ای هستند که در برخی از فولدرها ظاهر می‌شوند؛ در حالی که قبلا ردی از آن‌ها ندیده بودیم. شاید پاک کردن این ویروس‌ها ساده باشد اما دسته دیگری از ویروس‌ها روی سیستم عامل نظیر یک نرم افزار نصب می‌شوند و به سختی می‌توان از شر آن‌ها خلاص شد!

آنتی ویروس‌ها چطور سیستم را ایمن نگه می‌دارند؟

آنتی ویروس‌ها نرم افزارهایی هستند که مبتنی بر موتور جستجو کار می‌کنند. این موتور کمک می‌کند تا نرم افزار فایل‌های مختلف سیستمی یا تاریخچه مرورگر را بررسی و اسکن کند. این اسکن اطلاعاتی با استفاده از مرجعی که از پیش در نرم افزار تعبیه شده انجام می‌شود. به این شکل که هر ویروس بر اساس دو رفتاری که از خود بروز می‌دهد شناسایی می‌شود:

  1. اکثر ویروس‌ها مشخصات مشترک و شناخته شده‌ای دارند که توسط تولیدکنندگان در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شده‌اند. به محض اسکن سیستم، آنتی ویروس به این بانک داده مراجعه می‌کند و فایل‌ها را با آن مقایسه می‌کند. نتیجه این مقایسه نمایش پیام اخطار برای باز کردن یا نصب یک برنامه، فایل و ... روی سیستم است.
  2. ویروس‌ها اعمال خاصی در سیستم انجام می‌دهند و به محض ورود این اقدامات را به نمایش می‌گذارند. برخی از آنتی ویروس‌ها قادر هستند این اعمال را به عنوان الگو رفتاری ردیابی کنند. بنابراین به محض مشاهده یک فایل که خودکار تکثیر می‌شوند به کاربر هشدار می‌دهند.

از آن جایی که ویروس‌ها به صورت دائمی به روز و تکثیر می‌شوند، تولید کنندگان انواع بهترین آنتی ویروس‌ها هم بانک داده خود را به صورت مداوم به روز می‌کنند. بنابراین اگر از آنتی ویروس‌های غیر اصل یا به روز نشده استفاده کنید احتمال این که مورد حمله ویروس‌های جدیدتر قرار بگیرید وجود خواهد داشت.

انواع ماژول‌های امنیتی آنتی ویروس‌ها و کاربرد آن‌ها

محصولاتی که در بازار عرضه می‌شوند با ماژول‌ها یا قابلیت‌های مختلفی ارائه می‌شوند و تنها یک اسکنر برای سیستم مادر نیستند:

  • بلاک کردن آدرس‌های مشکوک و مخرب: خیلی از نرم افزارها و تروجان‌ها از طریق وبگردی و با دانلود فایل به سیستم سرازیر می‌شوند. اگر رفتار یک فایل نامتعارف باشد آنتی ویروس می‌تواند دسترسی به لینک دانلود آن فایل یا صفحه اینترنتی را مسدود کند.
  • جلوگیری از حملات فیشینگ: برخی از اقدامات جاسوسی و سرقت اطلاعات از طریق فیشینگ و با ارسال یک لینک یا ایمیل انجام می‌شود. این حملات توسط برخی از آنتی ویروس‌ها دفع می‌شوند.

چه زمانی از آنتی ویروس استفاده کنیم؟

بهترین آنتی ویروس‌های بازار نه یک مسکن، بلکه راهی برای پیشگیری از آلودگی هستند. بنابراین قبل از این که سیستم شما طی وبگردی و اتصال دستگاه‌های دیگر آلوده شود باید آینده نگر باشید.

نشانه‌های مختلفی در سیستم آلوده وجود دارد که نشان از آلوده شدن آن است. به محض دیدن این علائم سریع با انواع آنتی ویروس‌های سال سیستم را اسکن کنید:

مخفی شدن برخی از فایل‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده که با ورود یک فلش مموری، هارد دیسک و خلاصه هر دستگاه مشابهی متوجه تغییراتی مثل پاک شدن فایل‌ها شوید. این حالت هم در سیستم اصلی و هم در گوشی، فلش مموری یا هارد دیسک رخ می‌دهد و شما را شوکه می‌کند.

پاک کردن فایل‌های مقیم سیستم از اولین اقداماتی است که یک ویروس می‌تواند روی سیستم انجام دهد. در این حالت ممکن است یک فایل مخفی شود یا این که به صورت کامل از روی سیستم پاکسازی شود.

خراب بودن فایل‌ها هنگام باز کردن

پیغام متداول دیگری که ممکن است هنگام باز کردن فایل‌ها مشاهده کنید خرابی آن‌ها است. در این حالت بدون این که تغییرات خاصی اعمال کرده باشید یک فایل به صورت طبیعی باز نمی‌شود.

تغییر نام و ظاهر فایل‌ها

حالت بعدی مربوط به ظاهر فایل‌هایی است که عجیب و غریب به نظر می‌رسند. مثلا یک فولدر عکس که تا دیروز حجم مشخصی از عکس داشت تغییر نام می‌دهد و با پسوند‌های خاصی نمایان می‌شود.

سخن آخر

از آن جایی که ویروس‌ها به صورت مداوم با شناسه و رفتارهای تازه‌ای منتشر می‌شوند، خرید بهترین آنتی ویروس 2020 به حفظ و ارتقا امنیت سیستم کمک می‌کند.

در انتخاب آنتی ویروس‌ها به قابلیت نصب و سازگاری آن‌ها توجه کنید. در حال حاضر انواع و اقسام آنتی ویروس‌ها برای سیستم‌های مختلف طراحی می‌شوند و حتی می‌توانید از یک محصول به صورت همزمان و برای چند کاربر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر