امروز30 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین تخم مرغ پز: تخم مرغ پز ارزش خرید دارد؟

بهترین تخم مرغ پز
5/5 - (1 امتیاز)

حتی اگر خیلی به زرق و برق تجهیزات آشپزخانه اهمیت می‌دهید باز هم خرید تخم مرغ شاید به نظرتان هزینه گزافی باشد؛ اما اگر تجربه شکستن تخم مرغ‌ها، باز شدن و خلاصه خراب شدن آن‌ها را روی حرارت مستقیم در اثر آب پز کردن داشته باشید دیدگاهتان به طور کلی عوض می‌شود!

با گسترش استفاده از دستگاه های خانگی در آشپزخانه، دستگاه تخم مرغ پز نیز به یک وسیله مفید و کارآمد برای تهیه تخم مرغ پخته و سفت تبدیل شده است.

هرچند بسیاری از مدل های مختلف در بازار وجود دارند، اما به دلیل وجود ویژگی های متنوع و قیمت های متفاوت، انتخاب بهترین دستگاه تخم مرغ پز می تواند کمی سخت باشد.

در این مقاله، بهترین دستگاه های تخم مرغ پز در بازار [] را معرفی می کنیم و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم. از دستگاه هایی با ویژگی هایی مانند ظاهر جذاب، قدرت مصرف انرژی کم، قابلیت شستشوی آسان و طراحی کاربرپسند استفاده خواهیم کرد. همچنین، مزایا و معایب هر دستگاه را نیز بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با اطلاعات دقیق تر، انتخاب مناسبی برای خرید دستگاه تخم مرغ پز داشته باشید.

در عصر تکنولوژی و دنیایی که همه چیز به صورت لحظه‌ای رشد می‌کند انواع بهترین تخم مرغ پز می‌توانند جزئی از سرویس لوازم برقی آشپزخانه باشند. ابزاری سریع و آسان که کمک می‌کند بدون نگرانی بابت نوع تخم مرغ، زمان مورد نیاز برای پخت و شکستگی آن‌ها آشپزی کنیم. اگر در محل کارتان هستید یا در خانه به سر می‌برید با راهنمای خرید به‌نظر این وعده غذایی را با یک تخم مرغ پز سریع‌تر از همیشه مهمان ما باشید!

پیشنهاد خریداران

تخم مرغ پز سایا مدل ZDQ-70D

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از استیل
  • توان مصرفی 360 وات
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت قطع خودکار پس از اتمام پخت

تخم مرغ پز سایا مدل ZDQ-70D یکی از دستگاه‌های پرقدرت برای تهیه 7 تخم مرغ به صورت یکجا است. در این محصول سوزن‌های بسیار باریکی تعبیه شده که با ورود به تخم مرغ‌ها از شکسته شدن آن‌ها حین پخت جلوگیری می‌کنند. این محصول در صورت خاموشی یا روشن نشانگر فعال دارد و بعد از اتمام کار به صورت خودکار خاموش می‌شود.

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از استیل و پلاستیک
  • توان مصرفی 300 وات
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت قطع خودکار پس از اتمام پخت

تخم مرغ پز ویداس مدل VIR-5013 یکی از پرفروش‌های بازار است که با عملکرد سریع امکان فرنی کردن تخم مرغ و پخت کامل آن را فراهم می‌کند.

یکی از مزایای این محصول طراحی جمع و جور مناسب آن است که باعث می‌شود برای محل کار و حتی باشگاه‌های ورزشی مناسب باشد.

تخم مرغ پز سایا مدل ZDQ-70A

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت قطع خودکار پس از اتمام پخت

تخم مرغ پز سایا مدل ZDQ-70A به همراه لیوان برای اندازه گیری میزان دقیق آب و و سوزن زن طراحی شده است. بنابراین هنگام پخت نیازی نیست نگران ترک برداشتن و بیرون ریختن محتویات تخم مرغ باشید. این محصول به قابلیت هشدار هنگام اتمام پخت مجهز است و بعد از آن خودکار خاموش می‌شود.

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • توان مصرفی 180 وات
  • قابلیت پخت 4 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت قطع خودکار پس از اتمام پخت

تخم مرغ پز حارکو مدل 4in1 با طراحی جمع و جور و به صورت چهار نفره طراحی شده است. این محصول توان کافی 180 وات دارد. ضمن این که درون محفظه قرارگیری تخم مرغ یک پارچ کوچک تعبیه شده که مخصوص دم آوری زعفران است. ضمن این که از همین پارچ می‌توانید برای تخمین میزان آب مورد نیاز برای پخت تخم مرغ‌ها استفاده کنید.

تخم مرغ پز تکنو مدل Te-86

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و استیل
  • توان مصرفی 300 وات
  • قابلیت پخت 6 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت جداسازی تمام اجزا برای شستشو

تخم مرغ پز تکنو مدل Te-86 با موتور قوی و 6 محفظه برای آب پز کردن تخم مرغ طراحی شده است. تمام بخش‌های این محصول از جمله سینی قرارگیری تخم مرغ از هم جدا می‌شوند و قابلیت شستشو دارند.

برای تبادل بهتر بخارات ناشی از پخت محصول روی درب آن یک شیار بزرگ در نظر گرفته شده است. پایه‌های این تخم مرغ پز بدون لغزش و ثابت هستند.

تخم مرغ پز هاردستون مدل EBP3530

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از استیل
  • توان مصرفی 300 وات
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • قابلیت جداسازی تمام اجزا برای شستشو

تخم مرغ پز هاردستون مدل EBP3530 با هفت محفظه جداگانه برای پخت همزمان طراحی شده است. این محصول هم یک شیار بزرگ روی درب برای خروج بخار اضافی دارد. ضمن این که بدنه پلاستیکی و تمام اجزای محصول که قابلیت جداسازی دارند را می‌توانید شستشو دهید.

تخم مرغ پز فوما مدل Fu-488

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • توان مصرفی 360 وات
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • نشانگر نمایش اتمام زمان پخت

 تخم مرغ پز فوما مدل Fu-488 یکی از محصولات فوق سبک بوده که با ظرفیت قرارگیری 7 تخم مرغ طراحی شده است. موتور این محصول 360 وات و در مقایسه با سایر محصولات پرتوان است. بنابراین عملکرد سریع‌تری نسبت به مدل‌های مشابه در بازار خواهد داشت.

تخم مرغ پز 2 کاره برقی کوه شاپ مدل OE-622

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک و تفلون
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • کاربری دوگانه به عنوان تخم مرغ پز و تابه

این محصول دو کاربرد جداگانه دارد. به این شکل که می‌توانید از فضای آن برای قرارگیری و پخت 7 تخم مرغ به صورت همزمان استفاده کنید. ضمن این که می‌توانید با خارج سازی سینی از محصول به عنوان یک تابه کوچک هم برای پخت و طبخ سریع استفاده کنید.

تخم مرغ پز مدل WTR-601-2

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • توان مصرفی 350 وات

تخم مرغ پز مدل WTR-601-2 با طراحی جذاب و محفظه کافی برای پخت همزمان 1 تا 7 عدد تخم مرغ کافی است. این محصول نشانگر پخت ندارد و فقط یک کلید روشن و خاموش روی بدنه برای شروع به کار طراحی شده است.

تخم مرغ پز گرند مدل GR-70

مشخصات محصول

  • جنس بدنه از پلاستیک
  • قابلیت پخت 7 عدد تخم مرغ به صورت همزمان
  • توان مصرفی 360 وات
  • کاربری دوگانه و دارای کاسه سوپ داغ کن برای نوزاد

تخم مرغ پز گرند مدل GR-70 در دو مدل با درب استیل و پلاستیکی طراحی می‌شود. تمام قطعات این محصول قابلیت جداسازی دارند. بعد از جدا کردن سینی مخصوص قرارگیری تخم مرغ یک کاسه نسبتا عمیق می‌بینید که برای گرم کردن سوپ متناسب با حجم مورد نیاز نوزادان کافی است.

آشنایی با نحوه عملکرد انواع تخم مرغ پز

شاید در اولین قدم بخواهید بدانید یک تخم مرغ پز چه تفاوتی با نحوه پخت تخم مرغ به صورت سنتی دارد. در وهله اول باید بدانید که در بازار دو نوع دستگاه تخم مرغ پز خانگی وجود دارد. دستگاه‌هایی که با 6 تخم مرغ کار می‌کنند و دستگاه‌هایی که دو برابر همین تعداد یعنی 12 تخم مرغ را برای آب پز کردن در خود جای می‌دهند. در این بین دستگاه‌هایی هم تعداد مابین و مثلا 7 محفظه برای پخت دارند.

عملکرد دستگاه بسیار ساده است. به محض این که دستگاه را با آب پر و به برق وصل می‌کنید، آب گرم می‌شود. حالا آب بعد از گرم شدن وارد مخزن‌های تخم مرغ شکلی می‌شود که در سطح دستگاه مشاهده می‌کنید. باقی مراحل مشابه با همان روش سنتی غوطه ور شدن تخم مرغ‌ها در آب است.

در مرحله بعدی احتمالا بخواهید بدانید زمان پخت تخم مرغ با یک تخم مرغ پز برقی چطور است. پاسخ این سوال کاملا نسبی است. به این شکل که شکل تخم مرع‌ها، نوع آن‌ها و میزان آبی که در دستگاه می‌ریزید همه و همه در تعیین مدت زمان پخت موثر هستند.

تخم مرغ پز ارزش تا چه اندازه خرید دارد؟

شاید خرید تخم مرغ پز به اندازه سایر تجهیزات برقی آشپزخانه متداول نباشد؛ اما دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توانید این محصول را هم به لوازم برقی خود اضافه کنید.

خاموش خودکار دستگاه بعد از هر بار پخت

اولا انواع تخم مرغ پز بدون تایمر هستند و صرفا دکمه یا نشانگر روشن و خاموش شدن دستگاه را دارند. اما چیزی که این دستگاه را متمایز می‌کند قابلیت خاموش شدن خودکار است. طوری که حتی اگر حواستان به مراحل پخت نباشد می‌توانید نظیر انواع بهترین چای ساز آشپزخانه مطمئن باشید که دستگاه با ایمنی تمام به طور کامل خاموش می‌شود.

پخت سریع و آسان در یک چشم بر هم زدن

برای این که بخواهید تخم مرغ‌ها در این دستگاه پخته شوند فقط کافی است تعداد مشخص را در محفظه‌های مخصوص قرار دهید. بنابراین بدون نگرانی از قرار دادن آن‌ها در ظرف جداگانه دارای آب و غوطه وری آن‌ها فقط لازم است یک دکمه را فشار دهید. بلافاصله بعد از پخت دستگاه خاموش شده، آلارم می‌دهد یا رنگ نشانگر آن عوض می‌شود.

سایز انواع تخم مرغ پز برای آشپزخانه

تخم مرغ پز‌ها سایر کوچک و جمع و جوری دارند. به راحتی می‌توانید این دستگاه را روی کابینت قرار دهید یا آن‌ها را در قفسه جای دهید. ضمن این که قیمت تمام شده آن‌ها هم با توجه به سایز دستگاه متنوع بوده و بالا نیست.

مصارف خانگی و غیرخانگی گسترده تخم مرغ پز

یکی دیگر از عوامل محبوبیت تخم مرغ پزها استفاده گسترده و آسان از آن‌ها است. حتی اگر تخم مرغ پز را برای استفاده در منزل ضروری ندانید این دستگاه‌ها انتخاب مناسبی برای ادارات و فضای کاری هستند؛ به خصوص زمانی که اجاق گاز در دسترس نباشد و می‌توانید با این دستگاه‌ها به سرعت تخم مرغ را آب پز کنید.

فاکتورهایی که در خرید انواع تخم مرغ پز باید بدانید

تخم مرغ پزها مدل‌های متنوع و زیادی دارند. ضمن این که از نظر قیمتی نزدیک به هم هستند و این ویژگی‌های یک دستگاه است که باید در خرید بدان توجه کنید.

بررسی ظرفیت نگهداری تخم مرغ دستگاه

با انواع تخم مرغ پز می‌توانید همزمان تعداد زیادی تخم مرغ را تهیه کنید و این یک مزیت بزرگ است. اما نباید از تعداد تخم مرغ‌هایی که همزمان می‌توانید در محفظه قرار دهید غافل باشید. در این بررسی اول باید تعداد افراد خانواده یا کارکنان را در نظر بگیرید و سپس برای انتخاب محصول اقدام کنید.

قابلیت هشدار اتمام زمان پخت توسط دستگاه

آزاردهنده‌ترین موضوعی که در آب پز کردن تخم مرغ وجود دارد زمانی است که باید مراقب تخم مرغ‌ها برای باشید. از آنجایی که نمی‌دانید چه زمانی آب به درجه حرارت کافی رسیده و مراحل پخت تکمیل شده بنابراین شاید مجبور باشید مدتی کنار گاز بایستید و این زمان بر باشد.

در اکثر مدل‌های پیشرفته بازار قابلیت خاموشی خودکار دستگاه پیش بینی شده است. ضمن این که ممکن است دستگاه بعد از اتمام زمان پخت با تغییر رنگ نشانگر این موضوع را به شما نشان دهد و در حالت آماده به کار و گرم نگهداری قرار گیرد.

مواد مصرفی در تولید بدنه تخم مرغ پز

مدل‌های مختلف بازار از آلومینیوم، پلاستیک، استیل ضد زنگ یا ترکیبی از آن‌ها تولید می‌شوند. مهم این است که وزن دستگاه خیلی بالا نباشد و از طرف دیگر امکان شستشو تمام قطعات به صورت دستی وجود داشته باشد. بعضی از مدل‌های بازار قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی هم دارند تا بتوانید بخش‌های قابل شستشو را بدون دخالت دست شستشو دهید.

سخن آخر

اگر شاغل هستید یا فرصت تهیه تخم مرغ به خصوص برای وعده‌های صبحانه و میان وعده را ندارید انواع بهترین تخم مرغ پز حتما به دردتان می‌خورند. تخم مرغ پزها ظرفیت متنوعی دارند. ضمن این که برخی از برخی از مدل‌های بازار را می‌توانید به صورت دوکاره مثل گرم کردن سوپ، دم آوری زعفران و تابه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر