امروز01 اردیبهشت 1403

10 مدل پرینتر تک رنگ لیزی خوب در بازار + راهنمای تخصصی خرید

پرینتر تک رنگ
5/5 - (1 امتیاز)

از زمانی که اولین پرینترها در دهه 1930 وارد بازار شدند کسی فکر نمی‌کرد تا این حد زندگی روزمره ما به این چاپگرهای جادویی وابسته شود. فرقی نمی‌کند از پرینتر رنگی در مقایس یک شرکت بزرگ استفاده می‌کنید یا انتظارتان از این دستگاه‌ها برای امور ساده‌تر است. به هر حال این روزها هر خانه‌ای به یک پرینتر نیاز دارد!

در میان انواع و اقسام مدل‌های جدیدی که در بازار عرضه شده‌اند پرینتر تک رنگ (سیاه و سفید) با وجود چاپ ابتدایی‌تر و سیاه و سفیدی که دارد همچنان محبوب‌تر است. کاربران مدل‌های تک رنگ سیاه و سفید را به سبب قیمت تمام شده پایین‌تر خود دستگاه و مواد مصرفی و البته سرعت بالاتر چاپ بیش‌تر ترجیح می‌دهند. شما از کدام نوع پرینترها در محل کار یا منزل استفاده می‌کنید؟

برخلاف انواع اسکنر یا ماشین فکس، پرینتر یکی از لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ است که هیچ دستگاهی جایگزین آن نمی‌شود. اگر هنوز یکی از این دستگاه‌های جادویی را در منزل ندارید وقت آن رسیده که تجهیزات خانگی خود را با بهترین مدل‌های بازار تجهیز یا پرینترهای محل کارتان را تعویض کنید. پس راهنمای خرید امروز به‌نظر را از دست ندهید.

پیشنهاد خریداران

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15a

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری تک کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 19 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600 × 600 dpiز

پرینتر اچ پی مدل LaserJet Pro M15a با تکنولوژی چاپ لیزری طراحی شده و ظرفیت چاپ حداکثر 19 برگ در هر دقیقه را دارد. این محصول از طریق پورت USB به سیستم وصل می‌شود اما قابلیت اتصال از طریق وای فای مستقیم را ندارد.

رزولوشن چاپ این محصول 600 در 600 بوده و برای مصارف خانگی و اداری بسیار مناسب است.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری سه کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 22 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi

تنها 7 ثانیه کافی است تا بتوانید اولین برگه را با پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw چاپ کنید. این محصول را می‌توانید از طریق کابل اترنت، USB و البته شبکه وای فای مستقیم به سیستم وصل کنید.

محصولی که می‌بینید فقط یک پرینتر تک رنگ نیست. با این پرینتر می‌توانید همزمان کپی بگیرید، اسکن کنید و سپس پرینتر بگیرید. با توجه به قابلیت‌های بیش‌تر این محصول را برای استفاده اداری بیش‌تر توصیه می‌کنیم.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری سه کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 18 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 400 × 600 dpi

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010 قابلیت چاپ با سرعت مناسب و کیفیت بالا دارد. این محصول حجم کمی دارد و با توجه به این که چندکاره است برای استفاده در محیط کار و منزل مناسب است.

کابل USB تنها راه ارتباطی بین پرینتر و سیستم شما است. ضمن این که دستگاه به فناوری Quick First-Print مجهز شده که باعث می‌شود اولین برگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن کپی گرفته شده و خارج شود.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری چهار کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 23 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw کامل‌ترین دستگاهی است که می‌توانید برای مصارف اداری خریداری کنید. این دستگاه یک صفحه نمایش حدود 3 اینچی رنگی دارد تا بتوانید همزمان برنامه فکس، اسکن، پرینت و کپی را با استفاده از آن تنظیم کنید.

پرینتر چند کاره اچ پی از نظر کاربرد هم بی نظیر است. این دستگاه به جز پورت USB از طریق وای فای مستقیم و کابل اترنت هم به شبکه متصل می‌شود.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-Sensys MF237w با گوشی اورجینال

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری چهار کاره
  • ظرفیت سینی 250 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 23 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-Sensys MF237w شاید برای مصارف خانگی بزرگ و فضاگیر باشد؛ اما برای کسب و کارها و مصارف سازمانی کامل‌ترین دستگاهی است که می‌توانید تهیه کنید. این مدل در واقع پرینتر 4 کاره است که علاوه بر پرینت قابلیت کپی، فکس و اسکن دارد. گوشی دستگاه اورجینال بوده و اتصالات آن به شبکه کامل است. بنابراین علاوه بر کابل می‌توانید با وای فای مستقیم به شبکه متصل شوید.

پرینتر لیزری کانن مدل i-Sensys LBP6030B

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری تک کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 23 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600 × 600 dpi

پرینتر لیزری کانن مدل i-Sensys LBP6030B جمع و جورترین دستگاهی است که برای مصارف خانگی می‌توانید خریداری کنید. این محصول تنها 5 کیلوگرم وزن دارد و فضای اندکی روی میز کار اشغال می‌کند. بنابراین اگر به دنبال مدل‌های تک کاره هستید برای مصارف سازمانی هم مناسب است.

پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress M2020

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری تک کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 20 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 1200x1200 dpi

پرینتر لیزری سامسونگ مدل Xpress M2020 از سرعت و کیفیت چاپ بالایی در میان رقبا برخوردار است. برای اتصال این دستگاه به سیستم به پورت USB 2.0 نیاز دارید. رزولوشن چاپ این پرینتر بالا است؛ اما همه چیز به کیفیت چاپ اسناد شما بستگی دارد.

پرینتر لیزری سامسونگ را برای مصارف خانگی و کسب وکارهای محدود توصیه می‌کنیم.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135a

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری سه کاره
  • ظرفیت سینی 150 برگ
  • سرعت چاپ حداکثر 20 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 1200x1200 dpi

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل Laser MFP 135a از معدود دستگاه‌های سه کاره بازار است که با توجه به طراحی کم حجم و سبک برای مصارف خانگی هم توصیه می‌شود. این مدل رزولوشن چاپ بالایی دارد و تنها با سیستم عامل ویندوز سازگار است.

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402d

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری تک کاره
  • سرعت چاپ حداکثر 38 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 1200x1200 dpi
نقاط قوت
  • قابلیت چاپ دو رو خودکار

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402d از سریع‌ترین دستگاه‌های بازار است که می‌تواند تا 38 برگ در دقیقه را با رزولوشن بالا چاپ کند. این محصول یک نقطه قوت نسبت به سایر پرینترهای تک کاره مشابه دارد و آن قابلیت چاپ دورو به صورت خودکار است.

تنها نقطه ضعف این دستگاه عدم وجود اتصال WiFi است که با توجه به سرعت چاپ بالا می‌توانید آن را نادیده بگیرید.

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a

مشخصات محصول

  • پرینتر لیزری تک کاره
  • سرعت چاپ حداکثر 18 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ 600x600 dpi

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a از کیفیت بالاتری نسبت به مدل‌های P1109w و P1102w برخوردار است. با این حال امکانات این دستگاه نظیر سرعت چاپ در حد معمولی قرار دارند و قابلیت اتصال از طریق وای فای ندارد.

 

پرینترهای تک رنگ؛ ارزان، همه کاره و سریع

انتخاب پرینتر کاملا به نوع کسب و کار و نیازهای شما بستگی دارد. اما در حال حاضر محدودیت کارتریج و خرید جوهر باعث شده تا پرینترهای تک رنگ که به صورت سیاه و سفید کار می‌کنند پرکاربردترین دستگاه‌های بازار باشند.

برای مصارف اداری که قرار است تعداد زیادی پرینتر برای تجهیز کامپیوترها خریداری شوند و البته مصارف ساده خانگی مدل‌های تک رنگ مناسب‌تر هستند. کیفیت عملکرد دستگاه‌های تک کاره تفاوت زیادی با مدل‌های رنگی ندارد و با توجه به فناوری نوری یا جوهری که در آن به کار برده شده همه چیز مشابه با همان دستگاه‌های فتوکپی است.

اساس کار پرینترهای تک رنگ ساده است و در دو نوع جوهری و لیزری تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها به وسیله یک کابل به سیستم اصلی وصل و بعد از نصب برنامه اصلی شروع به کار می‌کنند. تمام اسناد را با هر فرمتی به شرط آن که قابلیت اجرا روی سیستم اصلی را داشته باشند می‌توانید با مدل‌های تک رنگ پرینت بگیرید.

به طور کلی پرینترهای سیاه و سفید لیزری مزایای زیادی نسبت به مدل‌های دیگر بازار دارند و همین موضوع باعث می‌شود ارزش خرید بالایی هم داشته باشند:

  1. کارتریج‌ مدل‌های سیاه و سفید ارزان قیمت‌تر هستند. بنابراین می‌توانید به محض کم رنگ شدن جوهر دستگاه آن‌ها را تعویض کنید
  2. ملزومات مدل‌های لیزری سیاه و سفید نسبت به پرینترهای رنگی ارزان قیمت‌تر است. بنابراین هزینه تعمیرات و تعویض قطعات پرینتر تک رنگ پایین‌تر است.
  3. به نظر می‌رسد کیفیت چاپ اسناد سیاه و سفید در پرینترهای تک رنگ بالاتر باشد.
  4. مدل‌های تک رنگ کارتریج‌های شارژی دارند. بنابراین می‌توانید حتی بدون تعویض کارتریج اصلی آن‌ها را شارژ کنید.

قابلیت‌های ارتقا یافته انواع پرینترهای تک رنگ

فناوری چاپ تک رنگ پرینترها از نوع لیزری است. اگرچه این دستگاه‌ها در ابتدا کارایی مشابه با فتوکپی داشتند اما در حال حاضر مدل‌های چند منظوره هم در بازار تولید می‌شود.

برخی از مدل‌های بازار علاوه بر پرینت قابلیت اسکن، کپی و فکس هم دارند. این مدل‌های چندکاره برای مصارف اداری مناسب‌تر هستند و معمولا قیمت بالاتری هم دارند.

یکی دیگر از امکاناتی که به انواع پرینترهای تک رنگ امروزی اضافه شده قابلیت اتصال به تلفن همراه است. بنابراین با استفاده از شبکه وای فای مستقیم می‌توانید داده‌ها را برای پرینت به دستگاه منتقل کنید.

انواع پرینتر تک رنگ جوهری برای چاپ باکیفیت‌تر

به دلیل این که در کارتریج مدل‌های جوهری رنگ مشکی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود به آن‌ها چاپگر جوهری یا جوهرافشان می‌گویند. این پرینترها از نظر قیمتی تفاوت چندانی با مدل‌های لیزری ندارند؛ اما مکانیسم چاپ آن‌ها باعث می‌شود تصاویر باکیفیت‌تری داشته باشیم که از نظر گرافیک و رنگ با اصل اسناد شباهت زیادی داشته باشند.

مهم‌ترین فاکتوری که باعث می‌شود مدل‌های لیزری برای کاربرد تک رنگ بیش‌تر استفاده شوند گران قیمت بودن کارتریج پرینتر جوهری است. پرینترهای جوهری کارتریج‌های گران قیمتی دارند که معمولا قابلیت شارژ ندارند. اگر هم بخواهید آن‌ها را شارژ کنید ممکن است به اصل دستگاه آسیب بزنید و بنابراین توصیه می‌شود کارتریج را تعویض کنید.

مدل‌های جوهر افشان تک رنگ از نظر کیفیت بسیار بهتر از مدل‌های لیزری هستند؛ اما برای مصارف خانگی و حتی اداری خیلی پرکاربرد نیستند و کسانی که کارهای گرافیکی و عکاسی انجام می‌دهند این مدل را بیش‌تر نیاز دارند.

پرینترهای لیزری برای چاپ سریع و ارزان قیمت‌تر

پرینترهای تک رنگ لیزری بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه موجود برای چاپ اسناد متنی هستند. حتی مدل‌های جوهری هم به اندازه مدل‌های لیزری برای چاپ تک رنگ متون ایده آل عمل نمی‌کنند.

از نظر طراحی بدنه و سایز پرینتر تفاوت فاحشی بین مدل‌های لیزری و جوهری نمی‌بینیم؛ مگر آن که از مدل‌های لیزری چندکاره استفاده کنید که به خاطر قابلیت کپی حجم بالایی دارند.

سرعت پرینت با انواع چاپگر تک رنگ لیزری بالاتر است؛ چون از همان کارتریج بدون ترکیب رنگ استفاده می‌شود. هزینه تعویض قطعات و خرید کارتریج مدل‌های سه بعدی نیز پایین‌تر است و به همین دلیل برای چاپ بیش‌تر استفاده می‌شوند.

فاکتورهای مهم در خرید انواع پرینترهای تک رنگ

مدل‌های تک رنگ قیمت پایین‌تری از مدل‌های رنگی دارند. اولین گام در خرید پرینتر تکنولوژی چاپ است که با توجه به فاکتورهای گفته شده باید یکی از مدل‌های لیزری یا جوهرافشان را انتخاب کنید. فاکتورهای دیگری هم در این بین هستند که در خریدتان اثرگذار خواهند بود:

سرعت چاپ سیاه و سفید دستگاه

سرعت چاپ برای ادارات و کسب و کارهای مرتبط بیش از مصارف خانگی اهمیت دارد. به هر حال پرینترهای بازار متوسط 20 تا 40 برگه در هر دقیقه چاپ می‌کنند و ممکن است در کنار این سرعت فاکتور دیگری به عنوان توان چاپ در ماه ببینید.

قابلیت‌های اتصالی دستگاه پرینتر

به جز کابل USB که به اتصال مستقیم دستگاه پرینتر به سیستم کمک می‌کند به قابلیت‌های دیگر مثل اتصال با وای فای مستقیم توجه کنید.

کیفیت چاپ (dpi) پرینترهای تک رنگ

کیفیت نهایی پرینت دستگاه‌های تک رنگ لیزری برای چاپ اسناد بهتر از مدل‌های جوهری است. در عین حال کیفیت چاپ مدل‌های جوهری معمولا بالاتر است که برای تصاویر و کارهای گرافیکی توصیه می‌کنیم.

سخن آخر

برای مصارف خانگی و اداری انواع پرینتر تک رنگ به سبب کارتریج ارزان قیمت‌تر و سرعت بالاتر پرکاربردتر هستند. چاپگرهای تک رنگ در دو مدل لیزری و جوهری تولید می‌شوند و انتخاب هر یک به نیاز و اهداف شما از چاپ بستگی دارد.

به طور کلی کیفیت پرینترهای تک رنگ لیزری را برای مصارف عمومی ایده آل ارزیابی می‌کنیم؛ ضمن این که قیمت منطقی‌تر نسبت به پرینترهای رنگی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر