امروز30 فروردین 1403

بهترین دستگاه نسپرسو: 5 مدل برتر اسپرسوساز نسپرسو ۲۰۲۰

بهترین دستگاه نسپرسو
3.5/5 - (2 امتیاز)

معرفی بهترین دستگاه نسپرسپ ارزان موجود در بازار

با وجود این که بیشتر طرفداران متعهد ترجیح می‌دهند تا قهوه خود را به طور خانگی درست کنند، همیشه افرادی هم وجود دارند که از آسودگی و سرعت دستگاه قهوه ساز خانگی و کپسول ها لذت می‌برند. دستگاه نسپرسو (Nespersso) محصول یک شرکت سوئیسی است که 3.5 دهه است محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند و البته بسیار پرطرفدار نیز است.

امروزه، قهوه سازهای خانگی فراوانی وجود دارند که از کپسول یا پد استفاده می‌کنند. اما شاید یکی از بهترین نام‌های آشنا در بین انواع کپسول‌های قهوه، نسپرسو باشد. انواع مختلفی از کپسول‌های نسپرسو در مارکت جهانی وجود دارند، که ممکن است تفکیک خوب و بد آنها برای شما کار چندان ساده‌ایی نباشد.

به همین منظور، ما فهرستی از بهترین کپسول‌های نسپرسو ۲۰۲۰ را در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم، تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

در این فهرست دو محصول برتر وجود دارد که به معرفی آنها می‌پردازیم. Nespresso Vertuo Plus از نوع تازه‌ایی از کپسول استفاده می‌کند که با دستگاه‌های اصلی ناسازگار هستند، اما می‌توانند فنجان‌های بزرگی از قهوه را پر کنند.

اگر شما همچنان به دنبال یک دستگاه برای دم کردن سنتی قهوه هستید، می‌توانید از برند Seage Nespresso Creatista UNO که قابل تنظیم برای حجم قهوه، دمای شیر، برای تهیه کاپوچینو، لته، و… استفاده کنید.

چگونه بهترین دستگاه نسپرسو را انتخاب کنیم؟

هرچند تمام دستگاه‌های Nespresso از پد یا کپسول قهوه استفاده می‌کنند، بنابراین به شما هیچ کنترلی بر روی چگونگی تولید قهوه نمی‌دهند.

تفاوت در کیفیت بین دستگاه‌های نسپرسو بیشتر از آنچه که شما تصور می‌کنید وجود دارد. به این ترتیب، ما به کیفیت ساخت هر محصول که تست کرده‌ایم نگاه می‌اندازیم، تا از کارایی و اطلاعاتی دستگاهی که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد آگاهی پیدا کنید.

دستگاه نسپرسو‌ شما را از دغدغه‌هایی که برای انتخاب نوع قهوه، درجه رست و از همه مهم‌تر درجه آسیاب دانه‌های قهوه دارید، راحت می‌کند.

علاقمندان به قهوه می‌دانند که درست کردن نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو و لاته در منزل کار دشواری است و شاید همیشه نتوان طعم لطیف و ملایم شیر را در یک فنجان کاپوچینو یا لاته با دستگاه‌ها و ابزار خانگی به‌دست آورد.

اما با کمک نسپرسو و با استفاده از تنها چند دکمه، به راحتی در منزل فوم شیر مورد نظر خود را با کیفیتی عالی به دست آورید.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Sage Creatista

نقاط قوت
  • ظاهر عالی
  • استفاده آسان
  • شیر اتوماتیک با کیفیت بالا
نقاط ضعف
  • کپسول کوچک

با این دستگاه کافه را به خانه بیاورید.

دم کردن قهوه ممکن است به کمی مهارت و هنر نیاز داشته باشد که با وجود نسپرسو Sage Nespresso Creatista Uno این توانایی تقویت پیدا می‌کند.

این محصول با استفاده از نازل بخار، برای کف دادن به شیر و تهیه انواع لاته ماکیاتو و کاپوچینو و لته آرت می‌تواند انتخاب بهتری را در اختیار شما قرار دهد.

Creatista Uno به شما امکان دم کردن چندین نوع قهوه مختلف را می‌دهد. کپسول Nespresso خود را بارگذاری کنید، دکمه‌ی روی دستگاه را برای انتخاب نوع نوشیدنی خود فشار دهید.

با قرار دادن کپسول‌های قهوه در دستگاه و آزمایش آن، نتیجه و طعم قهوه عالی بود.

برای کف دادن به شیر، شما می‌توانید سطح کف و درجه حرارت را انتخاب کنید، و سپس باید کف خامه‌ایی شکل را خود به روی کاپاچینو‌، لته و یا .. بریزید.

کیفیت شیر ​​پخته شده بسیار عالی است، بنابراین تنها چیزی که شما باید در نظر بگیرید، کیفیت ریختن شماست. برای کسانی که می‌خواهند طعم برتر نوشیدنی را با نسپرسو تجربه کنند، این دستگاه بهترین انتخاب است.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Pixie Magimix

نقاط قوت
  • بسیار جمع و جور
  • پنل های جانبی قابل تعویض
  • دارای مخزن آب جداگانه
نقاط ضعف
  • حجم کم
  • سیستم کاپوچینو ساز ندارد

این دستگاه کوچک و جمع و جور هیچ فضای اضافی را اشغال نمی‌کند و می‌تواند برای هرکسی که با کمبود جا روبرو است، جذاب به نظر برسد.

قهوه ساز نسپرسو مدل پیکسی (Pixie) برای افرادی که به هماهنگی رنگ دستگاه کپسولی‌شان با آشپزخانه و یا محیط کارشان اهمیت قائل اند، گزینه‌ی مناسبی است.

این مدل دستگاه به صورت پیشفرض دارای صفحه‌‌های پلاستیکی بوده که با طراحی خاصی که دارد شما می‌توانید به سرعت این صفحات را بر روی دستگاهتان نصب و تعویض کنید.

کار کردن با این دستگاه بسیار آسان است و تنها دو گزینه برای تهیه‌ی قهوه در این مدل دستگاه وجود دارد: اسپرسو و لانگو.

از دیگر قابلیت‌های این دستگاه، پایه نگهدارنده‌ی فنجان آن است که به صورت متحرک طراحی شده و برای قرار گیری لیوان‌های بلند در زیر نازل دستگاه تنها لازم است که نگه دارنده‌ی زیر فنجانی دستگاه را به سمت بالا تا کنید. سینی چکه گیر دستگاه زیر لیوان و زیر خروجی دستگاه قرار دارد تا محل استفاده تمیز باقی بماند.

علاقمندان به قهوه می‌دانند که درست کردن نوشیدنی‌هایی مانند کاپوچینو و لاته در منزل کار دشواری است و شاید همیشه نتوان طعم لطیف و ملایم شیر را در یک فنجان کاپوچینو یا لاته با دستگاه‌ها و ابزار خانگی به‌دست آورد.

یک پیشنهاد فوق‌العاده برای شما داریم که با استفاده از فقط چند دکمه، به راحتی در منزل فوم شیر مورد نظر خود را با کیفیتی عالی به دست آورید.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Essenza Mini Magimix

نقاط قوت
  • قابلیت حمل آسان
  • نیمی از فضای استاندارد توستر را دارد
  • ۲.۳ کیلوگرم وزن دارد
نقاط ضعف
  • ظرفیت آن برای شرکت های بزرگ کافی نیست

Nespresso Essenza بسیار جمع و جور و مدرن است. این مدل برای خانواده‌ها و آشپزخانه‌های کوچک که فضای آزاد مسئله‌ای بزرگ است، گزینه مناسبی به حساب می آید.

با این حال ، این دستگاه تمام ویژگی‌های مدل‌های برتر را حفظ کرده تا تمام نیازهای شما را برآورده کند. آیا به دنبال یک دستگاه اسپرسو هستید که حتی در کوچکترین آشپزخانه های نیز به راحتی جا بگیرد؟

با دستگاه قهوه ساز Essenza Mini، کم حجم ترین دستگاه در ترکیب نسپرسو آشنا شوید. این مدل از یک طراحی منحنی جدید با حاشیه های گرد عرضه شده است تا به راحتی در فضای کوچک جای داده شود.

برای درک اندازه آن، می توانید تقریباً نیمی از فضای یک توستر استاندارد را در نظر بگیرید. وزن این دستگاه تنها 2.3 کیلوگرم است، و قابلیت حمل آسان دارد.

این دستگاه قهوه ساز کوچک دارای یک مخزن آب پنهان در قسمت پنل پشتی است، اما سینی چکه گیر و محفظه کپسول آن در قسمت جلویی دستگاه قرار دارند.

اگرچه این دستگاه کوچکترین دستگاه نسپرسو است، اما تمام ویژگی‌های عالی دستگاه‌های بزرگ‌تر را در بر دارد و طعم بی‌نظیری را به قهوه می‌بخشد.

این اسپرسو ساز تنها 25 ثانیه برای گرم کردن اولیه نیاز دارد و امکان درست کردن دو سایز فنجان اسپرسو و لانگو را با فشار 19 بار به شما میدهد و همه طعم های غنی و عطرهای عالی کپسول های قهوه را استخراج می کند.

از آنجا که این دستگاه قهوه ساز قابل حمل، کوچکتر از سایر مدل‌ها است، در صورت داشتن مهمانان زیاد، ممکن است با مشکل مواجه شوید.

تنها با یک مخزن آب 0.6 لیتری، Essenza می تواند تنها دو یا سه فنجان قهوه را برای شما آماده کند. اما با توجه به قابلیت زمان گرمایش سریع، دیگر نیازی نیست مدت طولانی در انتظار تهیه قهوه منتظر بمانیم.

عملکرد ساده

این مدل نه تنها کم حجم است بلکه کاربری بسیار آسانی دارد. تنها دو دکمه برای تهیه قهوه  در این دستگاه وجود دارد. از این رو، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه برنامه ریزی شده برای تهیه اسپرسو را انتخاب کنید.

دستگاه پس از طی کردن فرایند تهیه قهوه، به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. دیگر نیازی به آسیاب کردن دانه های قهوه و صاف کردن آن نیست. شما می توانید به سادگی یک کپسول حاوی قهوه را در شکاف دستگاه بارگیری کرده و دکمه استارت آن را فشار دهید.

با یک دستگاه کوچک Nespresso مبتنی بر غلاف ، دیگر نیازی به تمیز کردن پودر قهوه را ندارید.  کپسولهای مورد استفاده وارد ظرف کپسول می‌شوند که به هر حال می توانند حداکثر 6 مورد از آنها را ذخیره کنند.

تمام قسمت‌ها از جمله مخزن آب، سینی چکه گیر و نازل قطره ای قابل شستشو هستند و می‌توان سطح آنها را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. روکش دستگاه از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است و در طرح ها و رنگبندی های روشن ارائه می شود.

کاهش اندازه هیچ تاثیری در کیفیت یا طعم قهوه ندارد. این دستگاه کوچک قهوه ساز واقعاً تمام ویژگی‌های مدلهای برتر و برند را حفظ می‌کند.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Inissia Magimix

نقاط قوت
  • این دستگاه علاوه‌ بر اسپرسو قابلیت تهیه‌ی Lungo را نیز دارد، که با برنامه ریزی گزینه‌های مورد نظر می توانید مقدار دقیق قهوه مورد نیاز خود را تهیه کنید.
نقاط ضعف
  • در هنگام کمبود آب هیچ چراغ سبز و یا قرمزی برای الارم آن وجود ندارد.

دستگاه قهوه ساز Nespresso Inissia با دارا بودن فضای کم، طراحی زیبا و عملکرد ساده، می‌‌تواند برای کسانی که به دنبال یک دستگاه ساده و جمع و جور هستند، همواره یک انتخاب مناسب به حساب بیاید.

قهوه ساز Inissia یک وسیله بسیار مناسب در ترکیب Nespresso است که دارای قیمت و ارزش بسیار بالایی است. با اینکه این محصول جالب ترین مدل نسپرسو نیست، اما همواره یکی از پرفروش ترین دستگاه‌های موجود در مارکت است.

این دستگاه کاملاً جمع و جور است و چندان فضای بسیاری را به روی پیشخوان اشغال نمی‌کند. در واقع، ابعاد آن بسیار کوچک است و پهنای ان کمی بیشتر از یک فنجان قهوه است و این موضوع برای افرادی که آشپزخانه کوچکی دارند واقعاً مهم است.

نحوه‌ی کار کردن با دستگاه Inissia بسیار ساده است و تنها از دو دکمه برای تهیه‌ی قهوه اسپرسو و لانگو استفاده می‌کند. برای باز کردن محفظه باید اهرم را بلند کنید، کپسول های اسپرسو را در داخل آن قرار دهید، اهرم را پایین بیاورید و در نهایت دکمه را فشار دهید.

سرعت روند تهیه سازی قهوه در این دستگاه بسیار خوب است و می‌تواند تنها در 25 ثانیه قهوه را آماده کند. این دستگاه با رسیدن به دمای مطلوب و بدون نیاز به پر کردن مخزن 0.7 لیتری، می‌تواند ۹ فنجان اسپرسو را آماده کند. البته باید توجه داشته باشید که در هنگام کمبود آب، هیچ چراغ سبز و یا قرمزی برای هشدار کمبود آب وجود ندارد.

هر دو گزینه ی آماده سازی "اسپرسو" و "لانگو" از قبل دارای میزان از پیش تعیین شده آب هستند که از طریق دستگاه عبور می‌کنند. اما بهترین نکته‌ی این دستگاه در این است که می‌توان برای تهیه مقدار دقیق قهوه مورد نظر خود برنامه ریزی کرد.

به سادگی یکی از دکمه‌ها را فشار دهید تا Inissia قهوه شما را تهیه کند. این دستگاه نسبت‌های دقیق را به حافظه می‌سپارد، تا مقدار مورد نظر قهوه شما را در نوبت بعد تحویل دهد.

تعمیر و نگهداری آسان

یک محفظه‌ی کوچک در داخل دستگاه Inissia وجود دارد که کپسول های استفاده شده در آن نگه داشته می‌شود. درست در هنگامی که شما اهرم را بلند می‌کنید تا کپسول جدیدی را اضافه کنید، کپسول استفاده شده به طور اتوماتیک به درون محفظه‌ی دیگر خارج میشود طور خودکار درون محفظه فرو می رود.  محفظه نگهدارنده می‌تواند قبل از خالی شدن 8 کپسول مورد استفاده را در داخل خود نگه دارد.

در مورد پاکسازی کلی دستگاه، شکا تنها به یک پارچه مرطوب نیاز دارید. جنس بدنه‌ی این دستگاه کاملاً پلاستیکی است و تمیز کردن آن به خصوص در محیط های شلوغ اداری مزیت بالایی دارد.

به هر حال، طراحی این دستگاه مدرن است و در رنگهای شاد و متنوعی در مارکت عرضه شده است و مناسب هر سلیقه و هر فضای داخلی ایده آل است.

دستگاه قهوه ساز Nespresso Inissia در اندازه کوچک، طراحی زیبا و عملکرد ساده، یک انتخاب مطرح برای کسانی است که به دنبال یک دستگاه ساده و جمع و جور هستند تا با فشار یک دکمه، قهوه‌ای دلپذیر را برای آنها تهیه کند.

اسپرسوساز نسپرسو مدل Magimix Citiz

نقاط قوت
  • این دستگاه دارای یک سینی فنجان تاشو است که می‌تواند فنجان‌های بسیار بزرگی را برای بسیاری از دستورالعمل‌های قهوه در خود جای دهد.
نقاط ضعف
  • جدا کردن مخزن آب می تواند کمی دشوار باشد.

عملکرد هوشمندانه و ظاهر مجذوب کننده دستگاه Nespresso Citiz نظر دوستداران قهوه و‌کسانی که به طراحی و ظاهر دستگاه اهمیت می‌دهند، را به خود جلب کرده است. همچنین این دستگاه، می‌تواند شیشه‌های کوچک و بزرگ را برای کسانی که دوست دارند دستور‌العمل‌های جدید قهوه را تست کنند، در خود جای دهد.

طراحی شیک و مدرن

طراحی جدید و به روز دستگاه قهوه ساز Nespresso Citiz یک طراحی چشمگیر ‌‌برتر در بازار است. این محصول با الهام از طراحی مدرن و استفاده از رنگ کروم (نقره ای براق) و سیستم عامل مدرن، توانسته است جایزه مسابقه طراحی محصول ردوات را به دست بیاورد. ظاهر لوکس ان بسیار جذاب به نظر می‌رسد و تقریباً همه چیز در رابطه با زیبایی شناسی در آن به کار گرفته شده است.

اگرچه جنس بدنه‌ی این دستگاه عمدتاً از پلاستیک بادوام ساخته شده است، اما روکش کروم آن باعث می‌شود بسیار پرمحتوا و بسیار گران تر از آنچه هست، به نظر برسد.

از این رو، اگر به روی طراحی و لمس زیبایی در کنار نوع تهیه سازی قهوه تاکید دارید، این دستگاه می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما باشد. با این حال، در نظر داشته باشید که تمیز کردن رنگ کروم ممکن است کمی دردسرساز باشد.

این دستگاه قهوه ساز زیبا نه تنها شگفت انگیز به نظر می رسد بلکه قهوه بسیار با کیفیتی ارائه می‌کند. این دستگاه می‌تواند فوم شیر غنی شده و بسیار خوشمزه‌ایی را آماده کند.

دستگاه دارای دو دکمه اتوماتیک، نور پس زمینه برای اسپرسو و لانگو است که در صورت نیاز می‌توانید با توجه به حجم دلخواه  آن را برنامه ریزی کنید. این دستگاه، دارای یک سینی فنجان تاشو است و می تواند فنجان‌های بسیار بزرگی را برای بسیاری از دستورالعمل‌های جدید قهوه در خود جای دهد.

به عنوان مثال، شما می‌توانید شیر را به طور جداگانه گرم کرده و سپس قهوه‌ی آماده شده در Citiz را به همان فنجان اضافه کنید.  متاسفانه خود دستگاه هیچگونه وسیله ای برای گرم کردن و ریختن شیر ندارد. اما شما می‌توانید با اضافه کردن شیر جوش، از اسپرسو بلک لاته یا کاپوچینو نیز لذت ببرید.

یک دستگاه قهوه ساز هوشمند و موثر

قهوه ساز Citiz یک وسیله نسبتاً به صرفه در مصرف انرژی است که ادعا می‌شود، نسبت به مدل‌هایی که به عنوان دستگاه های "A" نامگذاری شده اند (طبق برچسب گذاری FEA / CECED) تنها از ۴۰% انرژی استفاده می‌کند.

اصولاً دستگاه پس از 9 دقیقه عدم فعالیت به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. با این حال، این دوره می‌تواند بر حسب سلیقه افراد خانواده از 9 تا 30 دقیقه تمدید شود.

برای تنظیم تایمردر حالی که دستگاه خاموش است، باید 9 ثانیه دکمه "Espresso" را فشار داده و نگه دارید تا 9 دقیقه انتخاب شود و یک بار دیگر فشار داده تا 30 دقیقه انتخاب شود. پس از اتمام کار، باید دکمه "لانگو" را فشار داده و نگه دارید تا در تنظیمات خود قفل شود.

با این حال ، اگر می خواهید دستگاه را به صورت اتوماتیک خاموش شود، دیگر نیازی نیست تا 9 یا 30 دقیقه صبر کنید. به سادگی دکمه های "Espresso" و "Lungo" را همزمان فشار دهید.

عملکرد هوشمند به همراه طراحی هوشمندانه، دستگاه Nespresso Citizen می‌تواند نظر بسیاری از علاقمندان به قهوه و علاقمندان به طراحی را به خود جلب کند.


تاریخچه نسپرسو

تاریخچه دستگاه نسپرسو

تاریخچه دستگاه نسپرسو

بخش Nespresso در سال ۱۹۸۶ به ‌عنوان زیر مجموعه شرکت سوئیسی Nestle ایجاد شد که دفتر مرکزی آن در لوزان سوئیس واقع شده است. این شرکت دارای شبکه جهانی در 76 کشور جهان است و بیش از 13.500 کارمند در سراسر جهان دارد.

مدیران برند نسپرسو برای دیده شدن هر چه بهتر با محور قراردادن چهره های سرشناسی چون جرج کلونی کمپین های تبلیغاتی مختلفی را به مرحله اجرا درآورده‌اند و لازم به ذکر است که این کمپانی بیش از ۷۰۰ بوتیک جهانی را به خود اختصاص داده است.

تنها ۱/۲٪ قهوه جهان مطابق با استاندارد و کیفیت استاندارد نسپرسو است. امروزه نسپرسو بیش از ۶۰ مدل قهوه ساز هوشمند و زیبا را تولید می‌کند.

راهنمای خرید دستگاه نسپرسو

دستگاه‌های قهوه ساز نسپرسو انواع مختلفی دارد که می تواند پیدا کردن یک مورد مناسب و مطابق با نیازهای شما را سخت‌تر کند.  در این قسمت، ما به شما در انتخاب محصول مناسب کمک خواهیم کرد.

کدام کپسول مناسب دستگاه نسپرسو است؟

بهتزین کپسول دستگاه نسپرسو برای خرید

بهتزین کپسول دستگاه نسپرسو برای خرید

خط تولید دستگاه های نسپرسو به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود که به نام‌های اورجینال لاین ( OriginalLine  ) و ورتو لاین ( VertuoLine ) معروف‌اند. تفاوت اصلی این دو نوع در روش ساخت دسنگاه و تهیه قهوه است. دستگاه‌های ورتو لاین قادر به تولید هردو قهوه دمی و اسپرسو در طولانی مدت است. سبک نوشیدنی مورد نظر شما (طولانی یا کوتاه مدت) می‌تواند در انتخاب شما کمک کند.

از نظر دامنه طعم دهنده‌ها، هر دو سیستم تقریباً یکسان هستند، و با انتخاب نقاط قوت کپسول‌های طعم دار در دسترس هستند. تفاوت اصلی این است که گزینه های دیگری برای سیستم‌های Originalدر دسترس است، در حالی که سیستم Nespresso تنها کپسول‌های Vertuo را تولید می‌کند.

فواید استفاده از کپسول قهوه

کپسول قهوه می‌تواند به میزان چشمگیری زمان لازم برای تهیه سازی قهوه را کاهش داده و روند کلی را ساده‌تر کند. با وجود کپسول قهوه دیگر نیازی به افزایش نسبت قهوه و افزودن طعم دهنده‌های دیگر نیست. به سادگی پد را بارگیری کرده و دکمه را فشار دهید.

کپسول‌ها  به دلیل نوع بسته بندی همچنین می‌توانند برای حفظ طعم قهوه در برابر هوا و نور آفتاب، مفید‌تر واقع شوند. به علاوه، آنها می‌توانند یک قهوه غنی و خوش طعم را در اختیار شما قرار دهند.

با این تفاسیر همچنان اشکالاتی نیز وجود دارد. اکثر کپسول‌های قهوه از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده‌اند که باعث می‌شود بازیافت آنها دشوار باشد. به همین منظور ، Nespresso تمام تلاش خود را برای ایجاد کپسول های سازگار با محیط زیست و به حداقل رساندن تاثیر مضر بر محیط زیست به کار گرفته است.

کپسول یا پدهای Nespresso از آلومینیوم مخصوصی تولید می‌شوند که بی نهایت قابل بازیافت هستند. در حال حاضر به 80٪ ظرفیت بازیافت رسیده و نمایندگان نسپرسو ادعا می‌کنند که ظرفیت بازیافت تا سال 2020 تا 100٪ افزایش می‌یابد.

بنابراین، شما با انتخاب نسپرسو بر روی سایر دستگاه‌های کپسول، به نجات محیط  زیست نیز کمک می‌کنید.

آیا کپسول های نسپرسو افزودنی‌های فوم را ترکیب می‌کنند یا باعث تقویت طعم می‌شوند؟

قطعاً خیر. عطر و طعم لطیف فوم یا کرم غلیظ و بافت دار تنها در نتیجه سیستم پیشرفته نسپرسو است که همه چیز را برای تهیه یک قهوه استثنایی لازم دارد.

دستگاه آب را با فشار بخار 19 بار از طریق سه سوراخ که در انتهای کپسول ایجاد کرده وارد می‌کند و عطر و طعم اسپرسوی غلیظ در ظرف مدت کوتاهی تهیه می‌گردد.

 چه مدت کپسول‌های نسپرسو عطر و طعم خود را حفظ می‌کنند؟

همانطور که گفته شد، قهوه تازه بو داده و پودر شده در یک کپسول مهر و‌موم می‌شود تا از ورود هوا و نور به محتویات جلوگیری شود. از این رو، قهوه می‌تواند عطر و طعم فوق العاده خود را تا یک سال حفظ کند. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید به صورت عمده اقدام به خرید کپسول‌های قهوه کنید.

پد های بازیافت چیست؟

تمام پد های نیپرسوهای اورجینال قابل بازیافت هستند. هنگامی که کپسول‌ها را سفارش می‌دهید (به صورت آنلاین یا حضوری)، یک کیسه بازیافت رایگان دریافت خواهید کرد. این کیسه را شما می‌توانید به فروشگاه، ارسال و به صورت رایگان و یا با تحویل بعدی پد اضافه و جدید دریافت کنید.

آیا داشتن مخزن جداگانه شیر و یا نازل فوم شیر در خرید دستگاه مهم است؟

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد از طعم بی نظیر لاته و کاپوچینو لذت می‌برید، باید دستگاهی که دارای مخزن شیر است را انتخاب کنید. بعضی از دستگاه‌ها به همراه frothers و Aerrocino  عرضه می‌شوند و از طریق آنها شیر گرم می‌شود.

معمولا این نوع وسایل اضافی را می‌توان به صورت جداگانه نیز خریداری کرد. فوم شیر سازهای Aerrocinoها معمولا بهتر از Frothers عمل می‌کنند،اما ریختن شیر به داخل آن کمی دشوار است.

بهتر است از دستگاهی که خود دارای فوم شیر ساز است استفاده کنید، شما می‌توانید به راحتی شیر را گرم و قهوه را به طور هم زمان آماده کنید و از یک نازل برای شکل دادن به فوم روی قهوه خود استفاده کنید.

دستگاه نسپرسو مورد نظر شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

قبل از تهیه دستگاه قهوه ساز نسپرسو، ابتدا باید در مورد نوع دستگاه تصمیم بگیرید. در اصل، این شرکت نسپرسو محصولات خود را در دو نوع اورجینال و ورتولاین عرضه می‌کند که تفاوت اصلی بین آنها در کاربرد و کپسول‌های مورد استفاده‌ی آنها خلاصه می‌شود.

دستگاههای اورجینال Nespresso همانطور که از نام آن پیداست از فناوری اورجینال و تجربه اسپرسو کلاسیک استفاده می‌کند. آنها از سیستم فشار قوی 19 بار استفاده می کنند تا عطر تازه و طعم های غنی قهوه را از کپسول ها خارج کنند. گفته می‌شود که تولید کننده طیف کاملی از  کپسول‌های اورجینال را برای این نوع قهوه سازها ارائه می دهد.

دستگاه‌های قهوه ساز اورجینال Nespresso با 24 نوع قهوه سازگار هستند تا به شما در تهیه ریزوتو ، اسپرسو ، لانگو، آمریكائو و دستور العمل‌های مختلف دیگری که با ترکیب شیر آماده می‌شوند کمک كنند.

دستگاه‌های Vertuo Nespresso آبجکت‌های پیشرفته‌تری از یک سیستم هوشمند استخراج  می‌کنند. آنها با تکنولوژی سانتریفیوژ طراحی شده‌اند که به طور جداگانه بارکد هر کپسول قهوه Vertuo را می خواند.

دستگاه های ورتو بارکد منحصر به فرد را روی هر کپسول تجزیه و تحلیل می کنند و به طور خودکار جریان و حجم آب ، دما ، زمان تزریق و سرعت چرخش کپسول را  بر اساس آن تنظیم می‌کنند. از این رو، شما به نتایج ایده آل در روند آماده سازی قهوه می‌رسید.  این نوع دستگاه کپسول‌ها را به جای فشرده شدن، می‌چرخاند. با وجود دستگاه‌های Vertuo شما می‌توانید  25 مدل قهوه ترکیبی منحصر به فرد را آماده کنید.

برای نتیجه گیری، دستگاه‌های اورجینال Nespresso در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند اما در اصل ، آنها نسبت به مدل های Vertuo کم حجم‌تر و ارزان‌تر هستند.

با این حال، عملکرد آنها کمی محدود است. تولیدکننده‌های دستگاه Vertuo معمولاً به کاربران این امکان را می‌دهند که نه تنها اسپرسو و لانگو بلکه کافه‌های بزرگتر مانند آمریکانو را به راحتی تهیه کنند.

اندازه دستگاه

اگر به دنبال یک دستگاه کوچک برای آشپزخانه خود هستید، مدل‌هایی را با مخازن آب کوچک در نظر بگیرید. اگرچه آنها می‌توانند مقدار کمتری آب را در خود نگه دارند، اما بسیار کم حجم و سبک هستند.

کوچکترین دستگاه در محدوده نسپرسو با مخزن آب 0.6 لیتری طراحی شده است و می تواند 6 کپسول استفاده شده را در خود ذخیره کند.این مدل دستگاه‌ها برای خانواده‌های کوچک کافی خواهد بود، اما اگر قصد استفاده از آن را در محیط کاری خود دارید می‌توانید، مدل‌های پر ظرفیت‌تر را در نظر بگیرید.

همچنین از خصوصیات طراحی یک دستگاه قهوه ساز غافل نشوید.  دستگاه‌های نسپرسو معمولا دارای بدنه پلاستیکی مجذوب کننده طراحی و عرضه می‌شوند. مواد به کار رفته در جنس آنها بسیار با دوام است و قابلیت نگهداری آسان را دارد. بنابراین، تنها موضوعی که باقی می‌ماند، سلیقه و بودجه شما است.

آیا اندازه و ابعاد دستگاه نسپرسو اهمیت دارد؟

اندازه‌ی دستگاه تنها از نظر فضایی که در آن قرار می‌گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یکی از دستگاه‌های مناسب با فضای آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

گفته می‌شود، دستگاه‌های بزرگتر فضای بیشتری برای کپسول‌های استفاده شده و مخازن بزرگتر برای ذخیره سازی آب دارند، این بدان معناست که مجبور نیستید بیشتر وقت خود را صرف کار کردن با دستگاه کنید.

قابلیت‌های اضافی

منظور ما از قابلتی‌های اضافی، مواردی است که استفاده از دستگاه‌های نسپرسو را آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، هشدارهای مخزن آب خالی یا اعلان‌های سیگنال و برق می‌تواند بر کارایی دستگاه بیفزاید. مکانیسم‌های باز و بسته شدن اتوماتیک تعمیر و‌نگهداری دستگاه را آسان‌تر می‌کند.

چه گزینه‌هایی دیگری را در هنگام خرید باید مد نظر قرار داد؟

دستگاه های Vertuo مقدار قهوه را با یک دکمه واحد پخش می‌کنند و میزان بارکد کپسول را می‌خوانند. کپسول‌های نوع ورتولاین، هرکدام دارای بارکد مخصوص به خود است. دستگاه این بارکد مخصوص را در هنگام تهیه قهوه می‌خواند و تنظیمات خاصی برای تهیه بهترین قهوه بر روی آن اعمال می‌نماید.

دستگاه های اورجینال Nespresso متفاوت هستند و کنترل‌های فیزیکی مخصوصی دارند. برای بهترین انتخاب، به دنبال دستگاهی باشید که بتواند تنظیمات دقیقی برای مقدارها مانند: ristretto (25ml) و همچنین اسپرسو (40ml) و لانگو (150ml) داشته باشد. با این حال، اگر به گزینه قوی‌تری احتیاج ندارید، دستگاهی که تنها بتواند اسپرسو و قهوه‌ی خوش طعمی را تهیه کند کافی است.

دستگاه‌های نسپرسو چگونه کار می‌کنند؟

همه دستگاههای اورجینال Nespresso تقریباً به روش زیر کار می کنند:

در ابتدا، شما کپسول قهوه نسپرسو را در قهوه ساز وارد می‌کنید.

دکمه نوشیدنی مورد نظر خود را فشار می‌دهید. دستگاه به طور خودکار از آب مورد نیاز موجود در مخزن، برای تهیه نوشیدنی مورد نظر خود استفاده می‌کند. پمپ آب مخزن آب را مکش می‌کند و آن را از طریق دستگاه پمپ انتقال می‌دهد.

هنگامی که آب از طریق جریان گرما داغ می ‌شود، آب داغ شده با فشار زیاد از میان کپسول قهوه عبور می‌کند و طعم آن را آزاد می‌کند.

اگرچه ممکن است خیلی پیچیده به نظر برسد، اما همه‌ی این فرایند تنها در عرض چند ثانیه اتفاق می‌افتد. تنها ۳۰ ثانیه زمان بین فشار دادن دکمه و لذت بردن از قهوه تازه دم شده وجود دارد.

چند سوال رایج در مورد دستگاه نسپرسو

نسپرسو چیست؟

نسپرسو یک برند سوئیسی زیر مجموعه Nestle است که انواع دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز تولید می‌کند.

فرق اسپرسو با نسپرسو چیست؟

اسپرسو یک روش دم کردن قهوه است اما نسپرسو نام یک برند دستگاه قهوه ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر