امروز01 اردیبهشت 1403

راهنمای تخصصی خرید بهترین رم (کارت حافظه) دوربین

بهترین رم
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین رم دوربین چی خوبه؟ همه چیز برای شروع ثبت خاطرات سفرتان آماده است؛ بهترین دوربین DSLR بازار را به دست گرفته‌اید، لنز مناسب را سوار کرده‌اید و فقط کافی است شاتر را برای ابدی شدن صحنه موردنظرتان را فشار دهید. غافل از این که به محدودیت حافظه دوربینتان فکر نکرده بودید و سوژه هم برای همیشه منتظر شما نمی‌ماند تا رم (کارت حافظه) دوربین را جابجا کنید!

در عکاسی حرفه‌ای و حتی عکاسی معمولی طبیعت، اینستاگرامی و پرتره‌ها یک سوژه بارها و بارها ثبت می‌شود تا به گزینه موردنظرمان نزدیک شود. به علاوه کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری با دوربین‌های امروزه افزایش یافته و خلاصه باید از قبل به فکر خرید بهترین رم (کارت حافظه) دوربین باشید. کارت حافظه‌ای که از نظر فضا و استاندارد سرعت انتقال با نیازهایتان هماهنگ باشد.

رم یا کارت حافظه با توجه به حجم کم و امکانات متنوع اولین انتخاب عکاسان برای انواع دوربین‌های دیجیتالی کامپکت و حرفه‌ای هستند. اگر قصد خرید یا ارتقا کارت حافظه دوربینتان را دارید همراه به‌نظر باشید و این بار از دریچه لنز به نظر به دنیای پیرامونتان نگاه کنید!

معرفی و بررسی بهترین رم برای انواع دوربین دیجیتالی

پرفروش‌ترین

کارت حافظه microSDHC ویکو من مدل Extre600X

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: UHS-I U3
  • سرعت خواندن: 90MB/S

اگر به دنبال بهترین رم دوربین بازار هستید این مدل را حتما ببینید. برند ویکو من نه تنها بهترین رم گوشی موبایل را تولید می‌کند بلکه در تولید رم دوربین هم دستی دارد.

کارت حافظه microSDHC ویکو من مدل Extre600X با استاندارد کلاس 10 تولید شده است. سرعت خوانش و انتقال اطلاعات با این رم به سیستم‌های دیگر 90MBps است.

کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Ultra A1

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 64 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10
  • سرعت خواندن: 100MB/S

قبلا قدرت محصولات شرکت سن دیسک را در مقاله بهترین هارد اکسترنال دیدیم. حالا محصول دیگری از این برند اما این بار برای دوربین را معرفی می‌کنم. کارت حافظه microSDXC سن ديسک مدل Ultra A1 با سرعت خواندن و نوشتن بالا و ظرفیت 64 گیگابایت تولید شده است. این محصول از نظر سخت افزاری در برابر ضربه و سرما مقاوم است و سرعت خواندن داده‌ها با آن به 100 مگابایت برثانیه می‌رسد.

کارت حافظه microSDHC ویکومن مدل Extre 533X

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10
  • سرعت خواندن: 80MB/S

کارت حافظه microSDHC ویکومن مدل Extre 533X با استاندارد کلاس 10 تولید شده است. بدنه این محصول ضد ضربه است و با اکثر دوربین‌های دیجیتالی سازگاری دارد.

کارت حافظه microSDHC سیلیکون پاور مدل Elite

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10 , UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 85MB/S

سرعت خواندن با کارت حافظه microSDHC سیلیکون پاور 85 مگابایت بر ثانیه بوده و استاندارد سرعتی آن UHS-I U1 است. بدنه این رم علاوه بر ضربه و سرما نسبت به میدان‌های مغناطیسی مقاوم است.

کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 64 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: UHS-I U3
  • سرعت خواندن: 170MB/S

یکی از بهترین کارت حافظه دوربین کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30 است که برای انواع دوربین ورزشی، گوشی، تبلت و وسایل دیجیتالی مناسب است. سرعت خواندن با این رم به 170 مگابایت بر ثانیه می‌رسد و سرعت نوشتن آن 90 مگابایت در هر ثانیه است.

کارت حافظه microSDXC سن دیسک مدل Ultra

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 128 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10
  • سرعت خواندن: 80MB/S

کارت حافظه microSDXC سن ديسک مدل Ultra با ظرفیت بالا و 128 گیگابایت تولید شده است. سرعت خواندن این کارت حافظه مناسب و در هر ثانیه 80 مگابایت است . تکنولوژی سرعتی به کار برده شده در این محصول به تبادل سریع‌تر داده‌ها کمک می‌کند.

کارت حافظه SDHC سن دیسک مدل Ultra

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 16 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10 , UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 80MB/S

کارت حافظه SDHC سن دیسک مدل Ultra با ظرفیت 16 گیگابایت استاندارد سرعت UHS-I U1 تولید می‌شود. این رم از فرمت‌های 4K و Full HD در ذخیره سازی و انتقال داده‌ها پشتیبانی می‌کند. ضمنا بدنه محصول نسبت به آب، حرارت و میدان مغناطیسی مقاوم است.

کارت حافظه microSDHC مدل Ultra A1

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 90MB/S

کارت حافظه microSDHC مدل Ultra A1 با استاندارد سرعتی Class 10 و UHS-I U1 و همگام با بهترین برندهای دنیا تولید شده است. حافظه داخلی این رم 32 گیگابایت است و بدنه آن در برابر ضربه، گرما و سرما مقاوم است.

کارت حافظه microSDHC اپیسر

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 32 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10 , UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 85MB/S

کارت حافظه microSDHC اپیسر برای ذخیره سازی داده‌ها از فرمت‌های Full HD و 3D  پشتیبانی می‌کند. سرعت خواندن داده در این محصول 85 مگابایت بر ثانیه است. بدنه رم برای مقاومت و ماندگاری بالاتر با شوک دمایی تا منفی 40 درجه سانتی گراد تست شده و استحکام کافی دارد.

کارت حافظه SDXC سیلیکون پاور مدل Elite

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 64 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10 , UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 85MB/S

یکی از بهترین رم دوربین ساخت برند سیلیکون پاور این مدل است. کارت حافظه SDXC سیلیکون پاور مدل Elite با استاندارد سرعتی کلاس 10 تولید شده است. این استاندارد برای کسانی که قصد دارند حجم بالای داده را در مدت زمان کم‌تر ذخیره سازی و پردازش کنند مناسب است.

کارت حافظه SDXC سیلیکون پاور مدل Elite با 64 گیگابایت و استاندارد کلاس 10 حافظه قادر است تمام کیفیت‌های صوتی تصویری Full HD را بدون باگ منتقل و پردازش کند.

مشخصات محصول

  • ظرفیت: 64 گیگابایت
  • استاندارد سرعت: Class 10 , UHS-I U1
  • سرعت خواندن: 160MB/S

سرعت خواندن در کارت حافظه Compact Flash سن دیسک بیش از دو برابر سایر کارت حافظه بازار است. این محصول برای دوربین های DSLR و سایر تجهیزاتی که درگاه CF دارند مناسب است.

کارت‌ حافظه CF سن دیسک تمام داده‌ها با کیفیت Full HD را با سرعت خواندن 160 و سرعت نوشتن 150 مگابایت بر ثانیه منتقل می‌کند.

آشنایی با انواع کارت حافظه یا مموری کارد

طراحی، سایز و قابلیت‌های بهترین رم‌های مناسب دوربین متنوع است. با این حال اکثر دوربین‌های DSLR حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای بازار همچون دوربین Canon EOS 80D با یک نوع تیپ رم خاص سازگاری دارند. بنابراین قبل از این که بخواهید خودتان را با مدل‌های مختلف رم دوربین در بازار سردرگم کنید بد نیست انواع رم‌های مخصوص دوربین را بشناسید و ببینید دستگاهتان با چه نوع کارت حافظه تطابق دارد.

کارت‌های حافظه SD؛ مناسب انواع دوربین‌های دیجیتال

این دسته تنوع بالایی دارند و خیلی از کارت حافظه‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند از نوع SD هستند. مدل‌های SD تقریبا با تمام دوربین‌های دیجیتالی سازگاری دارند. بنابراین در خرید آن‌ها با چالش زیادی روبرو نیستید و با مراجعه به یک فروشگاه معتبر می‌توانید SD کارت مناسب دوربینتان را پیدا کنید. در واقع مهم نیست که عکاسی پرتره می‌کنید یا عکاسی طبیعت چیزی که مهم است میزان حافظه کافی برای ذخیره عکس‌ها است.

کارت حافظه SDHC؛ نسل جدید SD کاردها

نسل بعدی و جدید انواع رم SD مدل‌های SDHC هستند. این کارت‌ها از نظر ظرفیت داخلی ارتقا یافته‌اند و خیلی از مدل‌های امروزی با این تکنولوژی هماهنگ هستند. البته اگر دوربینتان تازه وارد نیست ممکن است با کارت حافظه SDHC سازگاری نداشته باشد. در عین حال اگر به تازگی دوربینتان را ارتقا داده‌اید به احتمال زیاد می‌توانید از این مدل رم نیز استفاده کنید.

حافظه‌های ترابایتی SDXC

نسل جدیدتر و کاملا متفاوت کارت‌های حافظه در مدل‌های SDXC خلاصه می‌شوند. این کارت‌ها تا 2 ترابایت هم حافظه دارند که مقدار مشابه با حافظه داخلی انواع لپ تاپ است. کارت حافظه SDXC تکنولوژی کاملا متفاوتی با مدل‌های قدیمی دارد. بنابراین ممکن است داخل اسلات معمولی دوربین قدیمی‌تر قرار و از نظر ظاهری به خوبی جای گیرد؛ اما دوربن یا کامپیوتر در خوانش آن مشکل داشته باشند.

انواع کارت حافظه CF در دوربین‌های DSLR

کارت‌های CF با انواع دوربین‌های DSLR هماهنگی دارند. این کارت‌ها دو مزیت مهم نسبت به مدل‌های دیگر رم دوربین دارند. اول این که حافظه آن‌ها بالاتر است و برای کسانی که حرفه‌ای عکاسی می‌کنند بسیار مناسب است. فاکتور بعدی به تراشه کنترلی به کار رفته در ساختار این رم مربوط می‌شود که باعث می‌شود سرعت پردازشی بالایی داشته باشد.

رم CF در دو تیپ یک و دو تولید می‌شود که تیپ دو ظرفیت ذخیره سازی بالاتری دارد. با این حال قبل از خرید باید از سازگاری دوربین با مدل‌های مختلف مطمئن شوید.

انواع حافظه Micro SD مناسب دوربین‌های کامپکت

حافظه Micro SD را به عنوان حافظه موبایلی می‌شناسیم که ظرفیت محدودتری دارد. با این حال برخی از دوربین‌های دیجیتالی کامپکت بازار با این نوع حافظه سازگار هستند و باید از رم Micro SD برای آن‌ها استفاده کنید.

سرعت انواع کارت حافظه در پردازش اطلاعاتی

در خرید کارت حافظه فاکتور مهمی به عنوان سرعت پردازشی مطرح می‌شود. سرعتی که نشان می‌دهد جابجایی از روی کارت حافظه به دوربین یا سیستم دیگر چطور صورت گیرد. بر همین اساس در مشخصات محصولات مختلف دو فاکتور سرعت خواندن و نوشتن مطرح می‌شود.

از نظر تکنیکال هر دو فاکتور سرعت نوشتن و خواندن برای کارت حافظه مهم هستند. با سرعت خواندن بالاتر می‌توانید داده‌ها را سریع‌تر به لپ تاپ منتقل کنید و این برای کسی که حجم بالایی از داده‌ها را ذخیره سازی می‌کند مهم است. از طرفی سرعت نوشتن بالاتر برای کسانی که شات متوالی ثبت می‌کنند اهمیت می‌یابد. مثلا اگر از دوربین ورزشی برای ثبت یک سوژه استفاده می‌کنید لازم است از زوایا مختلف و در هر ثانیه چندین شات ثبت شود.

فاکتورهای جانبی در خرید انواع رم برای دوربین

سوختن کارت حافظه به محض قرارگیری در اسلات یکی معضل‌های شایع در استفاده از رم است. بنابراین بد نیست به قابلیت‌های ضد ضربه، ضد سرما، ضد حرارت یا ضد اشعه رم دقت کنید. یکی از فاکتورهایی که روی بدنه رم اثر می‌گذارد میدان مغناطیسی است که به وفور در اطراف ما وجود دارد.

سخن آخر

کمبود حافظه داخلی دوربین‌های عکاسی چالشی است که به سادگی و با خرید بهترین رم یا کارت حافظه برطرف می‌شود. انواع رم مخصوص دوربین به صورت SD، SDHC، CF و … تولید می‌شوند. در خرید هر کارت حافظه به اسلات روی بدنه دوربین و سازگاری آن با رم دقت کنید.

علاوه بر سازگاری با دوربین‌، سرعت خواندن و نوشتن یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید بهترین رم برای دوربین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر