امروز03 اردیبهشت 1403

شامپو برای رشد سریع مو چی بخرم؟

شامپو برای رشد سریع مو
5/5 - (1 امتیاز)

شامپو برای رشد سریع مو ایرانی بخرم با خارجی که تاثیر داشته باشه؟‌ قبل از اینکه به سوال پاسخ بدهم اجازه بدهید کمی در مورد ساختار مو صحبت کنیم. مو یکی از موثرترین عناصر زیبایی در وجود بانوان و آقایان است که کوچک‌ترین تغییرات در حجم و فرم آن چشمگیر خواهد بود. به صورت روزانه هر فرد 50 تا 100 ساقه مو بر اثر ریزش طبیعی، شانه کشی و سشوار از دست می‌دهد. بنابراین ریزش متداول و معمول موها به صورت منظم و در حجم کم طبیعی است و نگرانی بابت آن وجود ندارد؛ اما همیشه همه چیز همین‌قدر ایده‌آل باقی نمی‌ماند!

عوامل زیادی در ریزش مو نقش دارند که باعث می‌شوند به دنبال خرید بهترین شامپو برای رشد سریع مو و تقویت آن باشیم. نقش وراثت هرگز قابل چشم‌پوشی نبوده و در کنار آن استرس‌های محیطی دور و اطراف ما به این ریزش دامن می‌زنند. از آن جایی که ما خیلی از اوقات از سبک زندگی و تغذیه خود غافل می‌شویم متخصصان به دنبال جبران این کمبودها، محصولات تخصصی را تحت عنوان شامپو برای تسریع رشد مو فرموله و تولید کرده‌اند.

چرخه رشد مو و عوامل ریزش آن کمپلکس و پیچیده است؛ اما درمان آن به این پیچیدگی نیست و می‌توانیم با انتخاب شامپو مناسب رشد مو این چرخه معیوب را متوقف کنیم. پس تا پایان راهنمای خرید امروز به‌نظر همراه ما باشید.

معرفی و بررسی بهترین شامپو برای رشد سریع مو ایرانی و خارجی

شامپو محبوب مصرف‌کنندگان

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ضد ریزش , روزانه
  • ترکیبات تقویت کننده: ویتامین B5 , ویتامین E , ویتامین F
  • مناسب برای انواع مو

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره از طریق مهار ترشحات آندروژن به واسطه ترکیبات روی و ب کمپلکس اثرات ترمیمی روی ساقه موها دارد. ویتامین E و B5 به کار رفته در این محصول به تحریک فولیکول مو کمک می‌کند. این محصول کاملا گیاهی است و با عصاره نخل بومی آمریکایی فرآوری می‌شود.

شامپو ضد ریزش و تقویت موهای چرب درمالیفت مدل Vita-Grow

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده: بیوتین
  • مناسب برای موهای آسیب دیده
نقاط قوت
  • فاقد سولفات، فاقد نمک، فاقد پارابن

شامپو ضد ریزش درمالیفت راهکار مناسبی برای کاهش ریزش آندروژنیک و غیر آندروژنیک موهای شما است. این محصول تقویت کننده فولیکول موی سر است و به این ترتیب به رشد و احیای ریشه خفته موها کمک می‌کند. یکی از نقاط قوت این محصول عدم استفاده از سولفات و فرمولاسیون بهبود یافته است.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سریتا مدل Caffeine

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده: کافئین ساوپالمیتو
  • مناسب برای انواع موها

کافئین قوی‌ترین ترکیب گیاهی برای تحریک ریشه‌زایی و رشد دوباره موهای شما است. شامپو تقویت کننده رشد مو سریتا با عصاره کافئین ساوپالمتو تولید شده و فرمولاسیون کاملا طبیعی دارد. این شامپو از پرفروش‌ترین محصولات داخلی است و فرمولاسیونی بهبودیافته برای انواع موها دارد.

شامپو تقویت کننده شون مدل Herbamix

  • کاربرد: تقویت‌کننده
  • ترکیبات تقویت کننده: عصاره 7 گیاه مفید در طب سنتی
  • مناسب برای انواع موها

شامپو تقویت کننده شون مدل Herbamix فرمولاسیون کاملا گیاهی برای ترمیم، بازسازی و تحریک رشد مو دارد. یکی از نقاط قوت این محصول عملکرد دوگانه پاک کنندگی و نرم کنندگی برای انواع موها است.

شامپو ضد ریزش مو نئودرم مدل Nutrisol

  • کاربرد: ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده: کافئین
  • مناسب برای انواع موها

ترکیب اصلی شامپو ضد ریزش نئودرم کافئین است که استفاده طولانی مدت از آن به تحریک ریشه‌زایی مو کمک می‌کند. این محصول فاقد پارابن و ترکیبات محرک پوست سر است و استفاده از آن را برای انواع موها توصیه می‌کنیم.

شامپو ضد ریزش ایروکس مدل nettle extract

  • کاربرد: ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده: ویتامین B5 , ویتامین E
  • مناسب برای موهای چرب , موهای معمولی

شامپو ضد ریزش ایروکس با عصاره گزنه فرموله شده که به کاهش شوره و چربی پوست سر کمک می‌کند. پلیمرهای مرطوب کننده و حجم دهنده به کار برده شده در این محصول به حفظ شادابی موها و نرم شدن آن‌ها کمک می‌کند. خرید این محصول را به کسانی که موهایی چرب و کم حجم دارند و از شوره رنج می‌برند توصیه می‌کنیم.

شامپو ضد ریزش مو سان سیلک مدل Hair Fall

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده:کمپلکس ویتامین B
  • مناسب برای موهای شکننده

شامپو ضد ریزش مو سان سیلک مدل Hair Fall یکی از محصولات اقتصادی و موثر در کاهش ریزش روزانه موها است. در فرمولاسیون این محصول از کمپلکس ویتامین B استفاده شده که به ترمیم ساقه موهای آسیب دیده در اثر اتوکشی و رنگ مو کمک می‌کند.

شامپو مو ضد ریزش زی موی

  • کاربرد: ضد ریزش
  • ترکیبات تقویت کننده:کافئین، جینسینگ و منتول
  • مناسب برای موهای دارای ریزش

فرمولاسیون شامپو مو ضد ریزش زی موی اختصاصی و حاوی اکسیر Keravis برای تغذیه عمقی موهای آسیب دیده شما است. کافئین، جینسینگ و منتول به کار رفته در ترکیبات این محصول به بهبود جریان خون در موضع کمک و به این ترتیب ریزش موها را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد ما

شامپو ضد ریزش مو آلپسین مدل C1

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ضد ریزش , حجم دهنده
  • ترکیبات تقویت کننده:کافئین، جینسینگ و منتول
  • مناسب برای موهای دارای ریزش

شامپو ضد ریزش مو آلپسین مدل C1 با دو عملکرد مهم تولید و فرآوری شده است؛ اول مهار ترشح تستوسترون که در بانوان باعث پرمویی صورت و کاهش رشد موهای سر می‌شود. اثر دوم هم به کافئین مرتبط می‌شود که در کنار خنثی کردن تستوسترون فولیکول موها را تحریک می‌کند.

زیرش مو تا چه اندازه طبیعی است؟

حالا که بحث ریزش مو پیش آمده شاید بخواهید بدانید مقدار ریزش مویی که به صورت روزانه مشاهده می‌کنید طبیعی است یا نه. به طور کلی در سطح سر بین 1000 تا 1500 فولیکول مو فعال وجود دارد که در افراد مختلف ممکن است کمی بالا یا پایین‌تر باشد. اگر این نسبت را در نظر بگیریم ریزش مو حتی تا 100 ساقه مو در روز نیز تغییر قابل توجهی در ظاهرتان ایجاد نمی‌کند.

با این حال وقتی که از ریزش مو صحبت می‌کنیم منظور ریزش بیش از 100 ساقه یا نازک شدن آن‌ها است. حالتی که شما را به استفاده از شامپوهای تقویتی برای بهبود رشد مو نیازمند می‌کند.

عوامل کاهش رشد و نازک شدن موها را بشناسید

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی در ریزش و نازکی موها نقش دارند و احتمالا نمی‌توانیم تنها یک عامل را مسئول ریزش دائمی یا موقتی موها بدانیم. اما برخی از عوامل برای ما شناخته‌شده‌تر هستند:

وراثت را دست‌کم نگیرید

افزایش هورمون‌های مردانه در بانوان و آقایان عامل اصلی ریزش مو وراثتی است. بانوان هرگز طاسی را تجربه نمی‌کنند؛ اما آقایان تا حد زیادی درگیر روند طاسی کامل یا ناقص می‌شوند.

عوامل ریزش مو وراثتی قابل حذف نیستند. بنابراین بهتر است فرمولاسیون شامپوها حاوی ترکیبات محرک رشد موها باشند. این ترکیبات در وهله اول خاصیت گیاهی دارند و محرک پوست و مو نیستند. مزیت بعدی استفاده از آن‌ها هم تحریک ساقه موها است که در کنار درمان‌های دیگر به احیای فولیکول موها کمک می‌کند.

شوره‌ها و فولیکولیت ناشی از آن‌ها

اگر دچار مشکل شوره سر هستید باید منتظر پیامدهای مختلف آن مثل ریزش و نازک شدن موها باشید. مشکل شوره سر را می‌توان تا حدودی با انواع  شامپو ضد شوره برطرف کرد. خیلی از شامپوهای ضد شوره در زمره شامپوهای موثر در رشد سریع مو نیز قرار می‌گیرند و ترکیبات تقویتی موثر دارند.

نقش ضعف تغذیه‌ای و عوامل  بیولوژیک در ریزش مو

کمبود پروتئین یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد ریزش مو و نازکی آن است. خیلی از افراد دچار سوء تغذیه پنهان هستند و این مشکل در کودکان و نوجوانان به سبب سبک زندگی اشتباه از همان سنین ابتدایی دیده می‌شود.

در کنار مشکلات تغذیه‌ای خیلی از عوارض بیولوژیک هم نظیر کم‌خونی می‌تواند در ریزش مو موثر باشد. شامپوهای تسریع رشد مو تا حدودی این مشکل را به صورت موضعی رفع می‌کنند. مثلا کافئین خونرسانی را در همان موضع تحریک می‌کند و به این ترتیب فولیکول مو را احیا می‌کند.

ترکیبات موثر شامپوها در تسریع رشد مو

هر برندی از یک ترکیب خاص برای تسریع رشد مو استفاده می‌کند. نسخه ثابتی برای شامپوهای تقویت رشد مو وجود ندارد و پاسخ به این رژیم درمانی در افراد مختلف نیز متفاوت است.

کافئین؛ بمب انرژی فولیکول‌های مو

کافئین یکی از موثرترین و شناخته‌شده‌ترین ترکیبات موضعی برای تحریک فولیکول مو است. با این که پیرامون استفاده از این ترکیب در شامپوها همواره بحث و نظرات ضد و نقیضی وجود داشته اما اثرگذاری کافئین همیشه بهتر از ترکیبات دیگر گزارش شده است.

تحقیقات اخیر نشان داده فولیکول مو قادر است حتی 24 ساعت پس از استحمام کافئین را حفظ کند. این ترکیب گیاهی و طبیعی تاثیرات چشمگیرتری نسبت به ترکیبات دیگر روی رشد مو دارد. البته افرادی که طاسی نقطه‌ای یا کامل دارند نباید خیلی به استفاده از کافئین دلخوش باشند!

بیوتین؛ رمز سلامتی موها

بیوتین و به طور کلی ترکیبات کمپلکس B از عناصر مفید در کاهش ریزش مو و نرم کنندگی آن هستند. خیلی از افراد از اشکال مستقیم بیوتین برای تحریک ریشه‌زایی استفاده می‌کنند و اثرات مثبت آن را در فولیکول مو دیده‌اند. به نظر می‌رسد در کنار درمان‌های سیستمیک استفاده از شامپوهای تقویت رشد مو حاوی بیوتین نیز موثر واقع شود.

عصاره چای سبز برای کاهش التهاب و شوره سر

برخی از عوامل گیاهی هم به صورت ثانویه می‌توانند به کاهش ریزش مو کمک کنند. عصاره چای سبز در انواع شامپوها استفاده می‌شود و نقش بافری دارد. به این شکل که اثرات التهابی را که محیط مو را چرب و اسیدی جلوه می‌دهد حذف می‌کند. این ترکیب کامل ارگانیک است و باعث حساسیت نمی‌شود. این حساره در شامپو بدون سولفات وجود دارد.

ترکیبات بلوک کننده DHT برای تحریم فولیکول غیرفعال

همانطور که گفتیم هورمون‌های مردانه در ریزش مو اثر دارند. در برخی از برندهای خارجی هم از ترکیبات قوی‌تر نظیر بلوک کننده DHT استفاده می‌شود تا فولیکول‌های خفته فعال شوند. البته در کم‌تر محصول داخلی این ترکیب دیده شده است.

سخن آخر

موها بعد از هر بار رنگ کردن، شستشو مداوم و البته عوامل داخلی شکننده و نازک می‌شوند؛ تا جایی که باعث می‌شود همه ما در هر سنی و در یک مقطع از زندگی ریزش مو را تجربه کنیم. انواع شامپو برای رشد سریع مو گزینه مناسبی برای تقویت دوره‌ای موها هستند که با ترکیبات گیاهی و غیرحساسیت‌زا برای مو تولید می‌شوند. انتخاب شما کدام محصول است؟

1 نظر

  1. ناشناس پاسخ

    بدرد نمیخورن من میزنم‌ شامپو رشد سریع مو میخوام.
    شامپو ضد ریزش مو بالا میاره، اسکولن والا بنظرم نتع خودتونو خدا ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر