امروز01 اردیبهشت 1403

بهترین پودر ماشین ظرفشویی

بهترین پودر ماشین ظرفشویی
5/5 - (1 امتیاز)

ماشین ظرفشویی امروزه یکی از کاربردی ترین وسایل آشپزخانه به حساب می‌آید. این دستگاه نه تنها کار شما را برای تمیز کردن ظروف آسان می‌کند، بلکه در مصرف آب صرفه جویی کرده و برای محیط زیست خطری ندارد. برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی انواع مختلفی از شوینده‌ها در بازار وجود دارد. این شوینده‌ها به شکل مایع، پودر و قرص ارائه می‌شوند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم با معرفی بهترین پودر ماشین ظرفشویی و بررسی فاکتورهای مهم برای خرید این شوینده به شما کمک کنیم تا بهترین محصول را برای آشپزخانه خود تهیه کنید. پس اگر به دنبال یک پودر خوب برای آشپزخانه خود هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی ۱۰ مدل از بهترین پودر ماشین ظرفشویی

مدل محبوب

پودر ماشین ظرفشویی هوم پلاس مدل All in one وزن 1000 گرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱۰۰ گرم
  • امکانات شویندگی: تمیز کنندگی، سفیدکنندگی
  • رایحه: لیمو
  • ویژگی‌ها: شفافیت و براق کنندگی ظروف - عدم آسیب‌رسانی به ظروف و ماشین ظرفشویی - از بین برنده‌ی لکه‌های سخت و غذای چسبیده - قابلیت حل شدن سریع در آب - درخشان کننده-خشک کننده سریع-عدم ایجاد رسوب در - ماشین ظرفشویی-جلوگیری از ایجاد خش و کدورت روی ظروف

پودر ماشین ظرفشویی پریل مقدار 1 کیلوگرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱ کیلوگرم
  • نوع رایحه: لیمو
  • امکانات شویندگی: چربی زدایی

پودر ظرفشویی کلارو مدل اکو وزن 1.25 کیلوگرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱۲۵۰ گرم
  • نوع رایحه: -
  • امکانات شوینده ظروف: تمیز کنندگی، چربی زدایی
  • ویژگی‌ها: سازگار با محیط زیست - فاقد فسفات - ازبین برنده لکه های سخت - فرمولاسیون جدید و موثر - موثر در دمای پایین

پودر ماشین ظرفشویی ناتار با رایحه لیمو بسته 900 گرمی

مشخصات محصول

  • وزن: ۹۰۰ گرم
  • نوع رایحه: لیمو
  • امکانات شوینده ظروف: تمیز کنندگی، لکه زدایی، چربی زدایی

پودر ماشین ظرفشویی ناتار کد 03 وزن 900 گرم و مایع براق کننده ماشین ظرفشویی ناتار کد 02 حجم 500 میلی لیتر مجموعه 2 عددی

مشخصات محصول

  • وزن: ۹۰۰ گرم
  • رایحه: لیمو
  • امکانات شوینده ظروف: تمیز کنندگی، براق کنندگی، لکه زدایی، چربی زدایی

پودر ماشین ظرفشویی نت پلاس کد 02 مقدار 1 کیلوگرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱۰۰۰ گرم
  • امکانات شوینده ظروف: تمیزکنندگی، براق کنندگی، لکه‌زدایی

پودر ماشین ظرفوشیی فینیش مدل Classic وزن 1500 گرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱۵۰۰ گرم
  • امکانات شوینده ظروف: تمیزکنندگی، سفید کنندگی، لکه زدایی، چربی زدایی

پودر ماشین ظرفشویی کلین لند مدل Classic وزن 1 کیلوگرم به همراه نمک ماشین ظرفشویی

مشخصات محصول

  • وزن: ۱ کیلوگرم
  • امکانات شوینده ظروف: تمیزکنندگی، لکه‌زدایی، چربی‌زدایی

پودر ماشین ظرفشویی الوند پاکیزه مدلnk2020وزن 500 گرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۵۰۰ گرم
  • رایحه: لیمو
  • امکانات شوینده ظروف: چربی‌زدایی، لکه زدایی

پودر ماشین ظرفشویی پوش مدل 3in1 مقدار 1 کیلوگرم

مشخصات محصول

  • وزن: ۱ کیلوگرم
  • امکانات شوینده: براق کنندگی، تمیز کنندگی، عملکرد نمک ظرفشویی، جلوگیری از رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی، چربی زدایی، لکه زدایی

فاکتورهای مهمی که برای خرید بهترین پودر ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید

رایحه

برخی از مواد شوینده رایحه تازه‌ای دارند، مانند لیمو یا مرکبات،رایحه لیمو و مرکبات و رایحه هایی از این دست باعث می‌شوند که ظروف شما بویی مطبوع و تمیز داشته باشند. برخی دیگر اما بدون عطر یا بوی شیمیایی هستند. اگر به بوها حساس هستید، شوینده‌ای را انتخاب کنید که رایحه ملایم یا بدون بو داشته باشد.

سازگاری با محیط زیست

این روزها بسیاری از تولیدکنندگان مواد شوینده ماشین ظرفشویی مواد شوینده‌ای سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند. این تولیدکنندگان از فرمول‌های گیاهی یا معدنی، فسفات‌ها، رنگ‌ها و سایر مواد شیمیایی خشن برای ساخت مواد شوینده اجتناب می‌کنند. برخی از مواد شوینده نیز در مواد بازیافتی یا قابل بازیافت مانند مقوا بسته بندی می شوند. اگر به محیط زیست اهمیت می‌دهید بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که با محیط زیست سازگار باشد و خطری برای آ نداشته باشد.

میزان

تعداد قرص ها یا تعداد اونس مواد شوینده شما تعیین می‌کند که چند بار می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید. بیشتر قرص‌ها در بسته‌های بین 50 تا 100 عددی عرضه می‌شوند، در حالی که شوینده‌های مایع، ژل و پودر معمولاً در بطری‌ها یا بسته‌هایی با حجم حدود ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم عرضه می‌شوند. گاهی اوقات چندین بطری با هم بسته بندی می‌شوند تا مواد شوینده بیشتری را با قیمت مقرون به صرفه تری در هر کیلوگرم به شما ارائه دهند.

چگونه از مواد شوینده ماشین ظرفشویی خود حداکثر استفاده را ببرید

مهم نیست که چقدر ماشین ظرفشویی خود را با دقت بارگیری می‌کنید یا هر چند وقت یکبار ماشین ظرفشویی خود را تمیز می‌کنید ، برای تمیز کردن ظروف خود به یک شوینده خوب نیاز دارید. وظیفه مواد شوینده ماشین ظرفشویی شما این است که غذاهای خشک شده را از بین ببرد، از ایجاد لکه جلوگیری کند و ظرف ها را به خوبی خشک کند. مهم نیست که از چه نوع شوینده‌ای استفاده می‌کنید (پودر، قرص یا ژل)، با انجام مراحل زیر می‌توانید بهترین استفاده را از مواد شوینده داشته باشید.

موادی را بخرید که عملکرد آنزیمی سریع و بهتری دارند

مواد شوینده ماشین ظرفشویی وقتی تازه باشد بهترین عملکرد را دارد. ذخیره کردن پودر ماشین ظرفشویی یا هر قرص و ژل ممکن است ایده جالبی باشد، اما بهتر است محصولی را خریداری کنید که بتوانید حداقل ۲ ماه از آن استفاده کنید. رطوبت و تاریخ انقضای محصول باعث می‌شود که محصول شما نتواند کارایی لازم را داشته باشد

دیسپنسر را بر اساس ظروف و سختی آب خود پر کنید

به طور معمول دو پیمانه پودر یا ژل برای پر کردن دیسپنسر یا ظرف مخصوص مواد شوینده کافی به نظر می‌رسد. بهتر است مقدار مواد شوینده را با سختی آب و مقدار کثیفی ظروف اندازه‌گیری کنید و مطابقت دهید. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی با توصیه‌های آنها در مورد میزان استفاده، نقطه شروع خوبی به شما می‌دهد. اگر در محیط زندگی شما درجه سختی آب زیاد است یا ظروف‌تان بسیار کثیف هستند،بهتر است از مواد شوینده بیشتری استفاده کنید.

قبل از روشن کردن ماشین شیر آب را باز کنید

آب سردی که در لوله‌ها مانده و با روشن شدن ماشین بر روی ظروف بپاشد می تواند روی عملکرد شستشوی ظروف تاثیر منفی داشته باشد. در عوض، بنابراین بهتر است آب را کمی از قبل باز کنید تا به محض روشن شدن چرخه شستشوی ظروف آب گرم روی ظرف‌ها بپاشد.

درباره استفاده از گزینه pre-washing بیشتر دقت کنید

اگر بلافاصله بعد از گذاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی از برنامه‌های مخصوص شستشو را اجرا کنید ممکن است ظرف‌ها به خوبی شسته نشود به همین دلیل ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. اگرچه حذف برنامه pre-washing باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. اما ظروف را به طور کامل تمیز می‌کند. اگر ماشین ظرفشویی شما این برنامه را ندارد و با قصد ندارید از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای اضافی را از روی ظرف‌ها پاک کنید.

اگر ظروف کافی برای پر کردن ماشین ظرفشویی ندارید یا قصد دارید بعداً آن را روشن کنید، بهتر است ظروف را سریع در سینک آبکشی کنید یا فقط چرخه آبکشی را اجرا کنید.

از یک مایع شستشوی جداگانه استفاده کنید

در حالی که بیشتر مواد شوینده حاوی موادی هستند که به از بین بردن لکه‌ها و لایه‌ها کمک می‌کنند، اما می توانند در طول چرخه شسته شوند. با اضافه کردن یک شوینده کمکی جداگانه حین چرخه شستشو مواد شوینده دقیقا همان لحظه‌ای که باید وارد چرخه می‌شوند و تاثیر خود را بر روی تمیزی ظرف‌ها می‌گذارد.

ماشین ظرفشویی را به دقت تمیز کنید

یک بار در ماه، با یک شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی دستگاه خود را به دقت تمیز کنید. مواد غذایی باقی مانده‌ای که می‌توانند روی دستگاه و ظروف شما رسوب کنند را به دقت پاک کنید. فیلتر را هر هفته خارج کرده و بشویید و بعد از هر چرخه، تکه‌های مواد غذایی که در فیلتر نفوذ کرده‌اند را به خوبی بررسی و خارج کنید.

برای هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی چه مقدار مواد شوینده لازم است؟

اگر از قرص استفاده می‌کنید، هر بار باید یک قرص در ماشین قرار دهید. اما اندازه‌گیری دقیق و مشخص پودر ماشین ظرفشویی، مایع و ژل کمی سخت است. به طور معمول لازم است برای هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی دو یا سه قاشق غذاخوری از پودر، ژل یا مایع استفاده کنید. اما ممکن است بسته به تعداد ظروفی که در ماشین قرار می‌دهد، نوع لکه‌هایی که روی آن‌ها وجود دارد و میزان کارایی ماشین ظرفشویی به مقدار بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید.

آیا می توانم از مواد شوینده ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف با دست استفاده کنم؟

خیر. مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی نه تنها به خوبی کف نمی‌کنند بلکه می توانید پوست شما را تحریک کنند و به آن آسیب برسانند. در مقابل هم نباید از مواد شوینده مخصوص شستشو با دست را در ماشین ظرفشویی بریزید چرا که بیش از اندازه کف می‌کند و ممکن است حین شستشو کف‌های آن از داخل ماشین سرریز شود.

سخن آخر

این روزها استفاده از ماشین ظرفشویی رواج بسیاری دارد. برای استفاده از ماشین ظرفشویی لازم است که مواد شوینده مخصوص آن را تهیه کنید. همانطور که می‌دانید پودر یکی از مواد پر استفاده برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی است. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم بهترین پودر ماشین ظرفشویی و نکات مهم برای خرید آن را بررسی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر