امروز09 فروردین 1403

بهترین کابل شارژ برای گوشی های آندرویدی

بهترین کابل شارژ برای گوشی های آندرویدی
5/5 - (2 امتیاز)

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که با وجود خرید بهترین کابل شارژ موبایل برای دستگاههای اندرویدی و صرف هزینه زیاد، گوشی شما دیر شارژ می‌شود. این موضوع نه فقط مشکل شما، بلکه دغدغه بسیاری از کاربران اندرویدی است که به نحوی عمرشان به عمر باتری (شارژ) گوشی در روز وابسته است! با توجه به قیمت گوشی موبایل و روند صعودی آن باید بیشتر مواظب انتخاب کابل مناسب شارژ برای گوشی موبایلمان باشیم!

کابل شارژ سامسونگ شما دیر گوشی شما را شارژ میکند؟ کابل اصلی دستگاه اندوریدی شما خراب شده و یک کابل شارژر شیائومی تهیه کرده اید؟

فاکتورهای زیادی در دیر شارژ شدن گوشی موبایل یا حتی شارژ نشدن دستگاه موثر هستند. اما اگر قرار باشد عوامل سخت افزاری را در نظر بگیریم، کابل گوشی اندرویدی، کیفیت و خرابی‌های احتمالی آن مهم‌ترین دلیل اختلال انتقال انرژی به باتری است. کاربران گوشی های اندرویدی جامعه وسیع‌تری را در میان صاحبان گوشی‌ تشکیل می‌دهند.

از این رو تصمیم گرفتیم با مروری بر انواع کابل‌های شارژ سامسونگ و کابل شارژر شیائومی و دیگر دستگاه های آندرویدی موجود در بازار، تفاوت آن‌ها را در مطلب امروز بررسی کنیم. در این مطلب انواع کابل فست شارژ و میکرو یو اس بی مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

بررسی بهترین کابل‌های شارژ برای گوشی‌های اندرویدی سامسونگ، شیائومی

 

microUSB

کابل شارژ microUSB مدل DG925UWZ فست شارژ

یکی از مشکلات شارژ گوشی، کوتاه بودن شارژر است که ممکن است با کشیدن شدن به سرعت اسیب ببیند. اما کابل شارژ microUSB مدل DG925UWZ با طول یک متر این محدودیت را برای همیشه از بین می‌برد.

این شارژر قابلیت شارژ اکثر گوشی‌های دارای سوکت micro usb را دارد.

رابط USB-C

کابل شارژ و تبدیل USB به USB-C دبلیو یو دبلیو مدل DC-01 طول 0.9

کانکتور کابل شارژ و تبدیل دبلیو یو دبلیو با انواع محصولات اعم از گوشی‌ و تبلت‌ها و دستگاه‌های مجهز به درگاه Type-C سازگاری دارد. طول این کابل، 900 میلی متر است و جنس بدنه آن از پلاستیک PVC تولید شده است.

نقاط قوت
  • ساختار USB این محصول با پوشش مقاومی تولید شده که از قطع شدن و پاره شدن روکش در محل اتصال سیم به USB جلوگیری می‌کند.

کابل شارژ تبدیل USB به USB-C فست شارژ

طول کابل USB علاوه بر شارژ کردن گوشی، برای انتقال داده با دستگاه‌های مختلف مناسب است. این کابل شارژ 100 سانتی متری دارای رابط USB-C است.

نقاط قوت
  • این محصول فست شارژ بوده و دارای قابلیت شارژ سریع است.
غیر اصل

کابل تبدیل USB به microUSB طول 1 متر

این محصول از نمونه‌های پرفروش بازار است که نزدیک به یک متر طول دارد. کابل تبدیل USB به microUSB آن شدت جریان 2 آمپری را از خود عبور می‌دهد و بنابراین سرعت شارژ بهینه دارد.

نقاط قوت
  • این محصول برای انواع گوشی‌های موبایل، تبلت و دیگر دستگاه‌های سازگار با درگاه microUSB مناسب خواهد بود.

کابل تبدیل USB به microUSB کد 925UW فست شارژ

این مدل دو مزیت مهم دارد: اول این که طول کابل دستگاه حداکثر طول معمول یعنی یک متر است. به علاوه محصول فست شارژ است و قابلیت اتصال به رابط micro USB را دارد.

غیر اصل

کابل تبدیل USB به microUSB مدل هوآوی

کابل USB هواوی از بهترین کابل‌های شارژ برای دستگاههای اندرویدی است. طول این دستگاه یک متر بوده و برای انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها با قابلیت شارژ سریع مناسب خواهد بود.

غیر اصل

کابل تبدیل USB به microUSB مدل ECB-DU68BE طول ۱.۴ متر فست شارژ

طول این کابل کمی بیش‌تر از طول انواع بهترین کابل‌های شارژ برای دستگاههای اندرویدی و 1.4 متر است. با این محصول می‌توانید تمام دستگاه‌های اندرویدی اطرافتان را فست شارژ کنید.

نقاط قوت
  • این محصول فست شارژ یا شارژ سریع است.
۱ متر

کابل شارژ USB به Type-C توتو مدل Woven طول 1متر

پارگی و پوسیدگی روکش کابل شارژ از چالش‌های معمولی است که اکثر کاربران با آن درگیر هستند. در این بین کابل شارژ USB به Type-C توتو مدل Woven با روکش کنفی یک محصول با ماندگاری بالا و مقاوم است.

نقاط قوت
  • نوع درگاه این محصول USB 3.0 بوده و برای انواع دستگاه‌های دارای درگاه Type-C مناسب است.
غیر اصل

کابل تبدیل USB به microUSB کد 45874 فست شارژ طول 1.2

این مدل با طول یک متر و بیست سانتی متر برای اکثر گوشی های اندرویدی مناسب است. این کابل مبدل usb به type-c دارد و به همراه یک مبدل otg برای اتصال به انواع دستگاه‌ها ارسال می‌شود.

طول 1 متر

کابل شارژ، انتقال اطلاعات و تبدیل USB به MicroUSB المو

روکش کنفی این دستگاه به همراه قیمت مناسب، آن را به یکی از پرفروش ترین کابل‌های شارژ بازار تبدیل کرده است. کانکتور Micro USB این محصول با انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، هواوی و دیگر دستگاه‌های مجهز به درگاه MicroUSB سازگاری دارد.

شدت جریان عبوری این کابل 2.4 آمپر و ولتاژ عبوری آن 5 ولت است.

 


کابل شارژ تاثیر زیادی روی سرعت شارژ گوشی دارد. شاید تصور کنید که شارژر با شارژر فرقی ندارد و دیر یا زود گوشی موبایلتان با کابل فول شارژ می‌شود. اما دلایلی مثل شارژ کند، آتش گرفتگی کابل، خرابی زود هنگام کابل، آسیب به ورودی‌های موبایل می شود. برای بهترین گوشی‌های سامسونگ که از جدیدترین تکنولوژی های روز برای ساخت باتری استفاده میکنند بهتر است حتما از کابل با کیفیت و اصل استفاده نماییم. این مورد برای بهترین گوشی شیائومی و دیگر برندها نیز صدق می کند.

با این اوصاف لازم است استانداردهای خود را در خرید کابل شارژ بالا ببرید! تا بهترین کابل شارژ را برای گوشی موبایل خود انتخاب نمایید.

چه چیزی کابل‌های شارژ را از هم متمایز می‌کند؟

ظاهر اغلب کابل‌های فیک و اصلی مشابه با هم هستند. حتی نوشته‌ها و جزئیات نام برند هم روی محصولات آن قدر شبیه به هم درج می‌شوند که در عمل تشخیص آن‌ها از هم مشکل می‌شود. پس چاره کار چیست؟

به جز بحث‌های ظاهری، یک فرد متخصص از روی رشته سیم‌های داخل کابل می‌تواند متوجه تمایز محصولات شود. داخل هر کابل اصیل چهار سیم وجود دارد:

  • یک سیم سفید برای انتقال داده‌ها
  • یک سیم سبز برای انتقال داده و مشارکت با دو سیم دیگر
  • دو سیم قرمز و مشکی که حامل ولتاژ برای انتقال انرژی هستند و در تعیین سرعت شارژ محصول موثر هستند

انواع کابل‌های شارژ بر اساس سرعت انتقال انرژی

جالب است بدانید که سرعت بهترین کابل‌های شارژ برای دستگاههای اندرویدی نه به واسطه سیم‌ها، بلکه با درگاه USB تعیین می‌شود. اکنون که تقریبا همه دستگاه‌های امروزی با کابل USB شارژ می‌شوند، آشنایی با چهار نسل USB در دنیا ضروری به نظر می‌رسد:

نسل اول USB در انتقال اطلاعات

حدود یک قرن از تکنولوژی اولیه USB یعنی نسل اول آن‌ها می‌گذرد. این درگاه‌ها بین 5 تا 10 مگابایت بر ثانیه داده را انتقال می‌دادند. اکنون پیدا کردن محصولی که از این تکنولوژی قدیمی استفاده کند تقریبا مشکل است.

نسل دوم USB؛ پر کاربردترین واسط انتقال داده

اگرچه نسل سوم و چهارم USB در دنیا عرضه شده‌اند اما USB 2 هنوز هم متداول‌ترین درگاهی است که روی اکثر دستگاه‌های خانگی می‌بینیم.

نسل سوم USB؛ پر سرعت‌ترین درگاه‌های متداول در دنیا

اولین USB که در دنیا معرفی شد حداکثر تا 10 مگابایت داده در ثانیه انتقال می‌داد. اکنون با نسل سوم این سرعت تا 20 گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است! باور نکردنی است؛ نه؟

در حال حاضر اکثر موبایل‌های جدید از این تکنولوژی برای شارژدهی و انتقال دیتا به دستگاه استفاده می‌کنند.

آشنایی با تکنولوژی فست شارژ (fast charging) در گوشی های اندرویدی

اگر جستجویی جهت خرید بهترین کابل‌های شارژ برای گوشی اندرویدی داشته باشید می‌بینید که اکثر محصولات به صورت fast charging عرضه می‌شوند. اما منظور از fast charging یا شارژ سریع چیست؟

شارژ سریع مفهوم تازه‌ای در انتقال نیرو به دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... است که اکنون توسط هر شرکتی طراحی می‌شود. داخل مدار این شارژرها تغییراتی ایجاد شده که میزان جریان یا ولتاژ ورودی را افزایش می‌دهند. در واقع شتاب دهی به یون‌ها با میزان ثابتی از جریان الکتریسیته، با شارژر fast charging تسریع می‌شود.

سخن آخر:

امروزه اکثر کابل‌های شارژ با قابلیت شارژ سریع‌ تولید می‌شوند. برای خرید بهترین کابل‌های شارژ برای دستگاههای اندرویدی حتما به نسل USB توجه کنید. USB نسل سوم بیش‌ترین سرعت را در انتقال داده و انرژی به دستگاه اندرویدی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر