امروز08 فروردین 1403

10 کرم مرطوب کننده صورت و بدن از بهترین مارک های 2021

بهترین کرم مرطوب کننده صورت و بدن
4.3/5 - (6 امتیاز)

کرم مرطوب کننده چی بخرم؟

همه‌ی ما از تاثیرات کرم مرطوب کننده آگاه هستیم و حتی اگر عادت به استفاده از کرم روز و شب نداشته باشیم حداقل یک کرم مرطوب کننده صورت روی میز آرایش خود داریم و از آن استفاده می‌کنیم. این کرم ها تاثیر بسزایی در رفع خشکی پوست دارند. البته به این معنا نیست اگر شما پوست چرب دارید نیازی به رطوبت رسان نخواهید داشت. حتی پوست چرب هم خشک می‌شود.

در ادامه مقاله لیستی از 10 محصول برتر از بهترین و معتبرترین مارک های دنیا را به شما معرفی می‌کنیم سپس دلایل خشکی پوست و اهمیت استفاده از مرطوب کننده پوست را برای شما کامل شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.


بهترین مارک های کرم مرطوب کننده پوست ایرانی موجود در بازار


پیشنهاد ویژه

کرم مرطوب کننده کامان NORMAL

مشخصات محصول:

  • مناسب برای: پوست معمولی و خشک
  • ویتامین‌های موجود: ویتامین B1-B8-B3-B5

تقریباً کسی نیست که از محصولات کامان و خوبی‌هایش نشنیده باشد. این برند محبوب و دوست داشتنی این بار با تولید کرم مرطوب کننده مناسب برای انواع پوست مشتریانش را بیش از پیش وابسته‌ی خود کرده است.

این مرطوب‌کننده همان‌طور که از اسمش پیدا است، مناسب پوست‌های معمولی و نرمال است و با دارا بودن ویتامین‌های B1-B3 و B5 بر روی پوست شما یک لایه‌ی محافظتی ایجاد می‌کند و همچنین بعد از استفاده از این کرم پوست شما حالت چربی و سنگینی نخواهد داشت بلکه ترکیبات آن به سرعت جذب پوست شما شده و موجب نرمی پوست می‌شود.

کرم مرطوب کننده مدیلن مناسب پوست خشک

مشخصات محصول:

  • مناسب برای: پوست خشک
  • ترکیبات: سرامید ۲ برای ایجاد لایه‌ی محافظ - اوره ۵٪

اگر پوست خشک و حساسی دارید باید از محصولاتی استفاده کنید که رطوبت بیشتری به پوست شما می‌بخشند. این مدل کرم مدیلن مناسب پوست‌های خشک است زیرا رطوبت را از عمیق‌ترین لایه‌های پوست شما به روی سطح پوست می‌کشد و برای مدت طولانی بعد از هربار استفاده این رطوبت را در پوست شما نگه می‌دارد.

کرم مرطوب کننده قوی مای حاوی ویتامین E

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست معمولی
  • ترکیبات: ویتامین E، هیالورونیک اسید

اگر پوست شما مشکل خاصی مانند خشکی و یا چربی بیش از حد ندارد و به دنبال یک کرم مناسبِ پوست‌های معمولی با قیمت مناسب هستید این مدل از کرم مای بهترین گزینه است. از بهترین ویژگی‌های این کرم ویتامین E استفاده شده در ترکیبات آن است.

همان‌طور که می‌دانید ویتامین E به ویتامین جوانی معروف است و این کرم با استفاده از آن به جوانی و شادابی پوست شما کمک بسیاری می‌کند. با یکبار استفاده از این کرم در طول روز رطوبت پوست شما حفظ خواهد شد و پوستی شاداب و سالم خواهید داشت.

کرم مرطوب کننده سی گل مدل Silk

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست معمولی
  • ترکیبات: ویتامین E، روغن جوجوبا و نارگیل، کره آووکادو

از دیگر کرم‌های مناسب برای پوست‌های معمولی کرم سیلک سی گل است که با قیمت بسیار مناسب در بازار عرضه شده است. این کرم را می‌توانید به راحتی در کیف خود قرار دهید و هرکجا که بودید از آن به راحتی استفاده کنید. ویتامین E استفاده شده در این محصول به جوان‌سازی پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

از ویژگی‌های بسیار مثبت این محصول این است که فاقد پارابن و لانولین است و هیچ آسیبی به پوست شما نخواهد رساند.

کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست چرب
  • ترکیبات: عصاره گیاه هاماملیس

اگر پوست چربی دارید شاید فکر کنید که به مرطوب‌کننده نیازی ندارید و یا با استفاده از کرم مرطوب‌کننده جوش بزنید. اما این یک باور غلط است اتفاقا شما هم به مرطوب‌کننده نیاز دارید تا چربی پوست‌تان کنترل شود.

این کرم سینره ساختاری بسیار سبک دارد و بر روی پوست‌تان ایجاد چربی نمی‌کند. ترکیبات گیاهی استفاده شده در این کرم از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می‌کنند و منافذ باز پوستی را هم کوچک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن چربی اضافی پوست و رفع براقی پوست شما می‌شود.

کرم مرطوب کننده صورت پریم سری Matex

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست خشک
  • ویتامین: E
  • ترکیبات: عصاره بابونه، آنتی اکسیدان، Q10، Vit E، امگا ۳ و امگا ۶

این سری از کرم‌های پریم علاوه بر حفظ رطوبت پوست حاوی ترکیبات ضد پیری هستند که از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. این کرم با تاثیرگذاری بسیار بالا برای پوست‌های حساس و خشک بسیار مناسب است و از ایجاد حساسیت در پوست جلوگیری می‌کند.

عصاره‌ی گیاهی ماکادمیا و روغن هسته‌ی انبه استفاده شده در این محصول رطوبت پوست شما را به آن بازمی‌گرداند و از ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.


بهترین مارک های کرم مرطوب کننده پوست خارجی


پیشنهاد ویژه

کرم مرطوب کننده دست و صورت کیووی

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست خشک
  • فاقد لانولین، پروپیلن گلیکول، رنگ و عطر
  • کرم مرطوب کننده، نرم کننده و آبرسان

برند کیووی یک برند درمانی بسیار قوی است که بیشتر به افرادی با مشکلات پوستی جدی توصیه می‌شود. اگر استفاده از کرم‌های دیگر باعث رفع مشکلات پوستی شما نشد سراغ برند کیووی بروید. در این قسمت کرمی را به شما معرفی می‌کنیم که برای همیشه شما را از شر پوست خشک خلاص می‌کند.

این مدل از کرم کیووی بافتی سبک دارد و به سرعت جذب پوست می‌شود. به همین خاطر در پوست‌تان احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. همچنین رطوبت پوست شما را تا ۲۴ ساعت نگه می‌دارد و بعد از ۲۴ ساعت باید آن را تمدید کنید. این کرم مرطوب‌کننده فاقد پروپیلن گلیکول و عطر و بو است به همین خاطر ایجاد‌ حساسیت نمی‌کند.

کرم مرطوب کننده و آبرسان دست و صورت لافارر

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست نرمال
  • ویتامین: E و C

کرم مرطوب کننده لافارر از آن دسته کرم‌هایی است که با یک بار استفاده از آن‌ها به سرعت تاثیر آن بر روی پوست شما مشخص می‌شود. عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این محصول از جمله آلوئه‌ورا و بابونه و روغن‌هایی همچون روغن بادام و زیتون موجب نرمی و رطوبت هرچه بیشتر پوست و جلوگیری از پیری می‌شود.

این مرطوب‌کننده فاقد کومدوژن است و به هیچ عنوان در پوست ایجاد چربی و براقی نمی‌کند.

کرم مرطوب کننده دست و صورت بایودرما مدل Atoderm

مشخصات محصول

  • مناسب برای: پوست معمولی تا خشک
  • فاقد SPF

برند بایودرما یک لاین درمانی بسیار قوی است که حتما همه‌ی شما اسم آن را شنیده‌اید و یا از محصولاتش استفاده کرده‌اید. اگر پوست حساسی دارید و محصولات معمولی پاسخ‌گوی پوست شما نیستند بایودرما برای شما انتخاب خوبی است. ‌

این محصول چربی پوست را کاملا کنترل می‌کند و با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست مانع از تبخیر رطوبت آن می‌شود. به همین خاطر پس از یک دوره مصرف مداوم پوست شما دیگر خشک و ترک خورده نخواهد بود.

کرم مرطوب کننده نیوآ مدل Essentials BB 5in1

مشخصات محصول

  • مناسب برای: انواع پوست
  • ویتامین: B5

کرم مرطوب کننده نیوآ برای انواع پوست مناسب است. این کرم چربی اضافی پوست شما را گرفته و براقی را از روی پوست شما از بین می‌برد. این کرم پوست شما را صاف و یکدست و منافذ پوست شما را کوچک می‌کند.

از ویژگی‌های بسیار مهم این کرم وجود SPF در آن است. این به آن معنی است که این کرم مرطوب‌کننده حتی در برابر آفتاب هم از پوست شما محافظت می‌کند و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد.


دلایل خشکی پوست


از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد امروزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند خشکی پوست بدن و صورت است. خشکی پوست علت‌های زیادی دارد مانند آلودگی هوا و کمبود آب با این تفاوت که مشکل اول دست ما نیست اما مشکل دوم به راحتی قابل رفع شدن است.

کم آبی

چیزی که افراد اهمیت بسیار کمی به آن می‌دهند نوشیدن آب است. گاهی هم از بعضی‌ها که می‌پرسید در جواب می‌گویند که آنقدر سرشان شلوغ است که اصلا نوشیدن آب را به کلی فراموش می‌کنند.

بله در واقع حق هم داریم که با مشغله‌های بسیار زیاد در کار و دانشگاه و یا حتی در خانه نوشیدن آب را فراموش کنیم. اغلب زمانی به خودمان می‌آییم که بسیار تشنه شده‌ایم اما این را بدانید که تشنگی مرحله‌ی آخر نیاز به آب است و وقتی بدن شما در مورد تشنگی به شما هشدار می‌دهد در واقع در آن موقع بسیار تحت فشار و استرس کم آبی است.

پیشنهاد ما به شما این است که همیشه و در هرکجا که هستید یک بطری کوچک آب همراه داشته باشید و روی میز کارتان همیشه یک لیوان پر از آب قرار دهید تا دیگر نوشیدن آن را فراموش نکنید.

آلودگی هوا

متاسفانه مشکل آلودگی هوا مشکلی اجتناب ناپذیر است. تنها کاری که باید در این رابطه انجام دهیم این است که تاثیرات آلودگی را روی پوست‌مان به حداقل برسانیم. با استفاده‌ی مرتب از کرم‌های آبرسان و کرم‌های مرطوب‌کننده به راحتی رطوبت پوست ما تامین می‌شود و آسیب‌ها به حداقل می‌رسند.

شاید در این جا برای شما این سوال پیش بیاید که کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان چه تفاوتی با هم دارند، شاید بگویید که اصلا حوصله‌ی استفاده از این همه کرم را در طول روز ندارید و به دنبال چیزی می‌گردید که بیشتر از همه مورد نیازتان باشد. پس بگذارید اول کرم مرطوب‌کننده و آبرسان را به طور مجزا تعریف کنیم.

کرم مرطوب‌کننده چیست؟

این کرم ها یکی دیگر از محصولا مراقبت از پوست هستند که چربی پوست شما را در حد متعادل استاندارد نگه می‌دارند. در واقع با این کار یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد می‌کنند تا رطوبت و آبی که خود پوست‌تان به صورت طبیعی تولید کرده از بین نرود.

مواد تشکیل دهنده:

مرطوب‌کننده‌ها اغلب از هیالورونیک اسید‌ها تشکیل می‌شوند. هیالورونیک اسید‌ها مرطوب‌کننده‌های بسیار قوی هستند که رطوبت را به خود جذب می‌کنند. از دیگر مواد تشکیل‌دهنده‌ی مرطوب‌کننده‌ها میتوان به گلیسیرین، اوره و عسل اشاره کرد. این مواد باعث لطافت و نرمی پوست می‌شوند.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان وظیفه‌ی تولید رطوبت در پوست شما را دارد. این کرم‌ها باعث می‌شوند رطوبت پوست شما تبخیر نشود و با استفاده‌ی مداوم از آن ها خشکی پوست از بین میرود.

کرم آبرسان و مرطوب‌کننده چی فرقی با هم دارند؟

احتمالا تا این جا متوجه تفاوت این دو کرم شده‌اید. کرم‌های آبرسان رطوبت پوست شما را تامین می‌کنند و کرم‌های مرطوب‌کننده با ایجاد یک لایه چربی کنترل شده از این رطوبت محافظت می‌کنند.

پس عملکرد این دو کرم کاملا متفاوت است و استفاده از هردوی آن ها کاملا ضروری است. اگر تا به امروز از استفاده از یکی از این دو کرم نتیجه‌ی مطلوب را نگرفته‌اید بدانید که باید هردوی این کرم‌ها را با هم استفاده کنید.

تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و صورت در چیست؟

برخی از کرم‌های مرطوب کننده هم برای بدن و هم برای صورت کارایی دارند. اما اگر پوست بدن شما خیلی خشک است باید از لوسیون و کَره‌ی بدن استفاده کنید.

در واقع کرم‌هایی که هم برای بدن و هم برای صورت استفاده می‌شوند فرمولاسیون نسبتا ضعیف‌تری دارند. پس اگر به یک کرم قوی نیاز دارید به سراغ کرم‌هایی بروید که فقط مخصوص پوست صورت یا پوست بدن باشند.

مثل کرم‌های مرطوب‌کننده بدن هم باید طبق نوع پوست بدن انتخاب شوند. مرطوب‌کننده‌های مخصوص پوست بدن معمولا سبک‌تر هستند زیرا باید هم با پوست‌های قسمت‌های سفت بدن و هم با قسمت‌های حساس‌تر بدن سازگاری داشته باشند.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این محصولات مراقبتی برای پوست بدن و تاثیر آنها بخوانید به مراجعه کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده چه زمانی است؟

بهترین حالت استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بعد از استفاده از آبرسان است. بعد از خروج از حمام زمانی که پوست هنوز رطوبت دارد کرم آبرسان را به پوست خود بزنید. سپس یک دقیقه صبر کنید و به کرم اجازه دهید تا جذب شود. بعد از آن کرم مرطوب‌کننده را روی پوست ماساژ دهید.

هیچ موقع کرم را روی پوست خود نکشید چون این کار به مرور زمان باعث افتادگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید بعد از کرم مرطوب‌کننده کرم پودر بزنید حتما پس از استفاده از مرطوب‌کننده یک دقیقه صبر کنید. صبر کردن در این مراحل کمی وقت‌گیر و سخت است اما برای تاثیر بیشتر کرم لطفا صبور باشید.

چه نوع کرمی برای چه نوع پوستی مناسب است؟

پوست معمولی:

اگر پوست شما معمولی است و در دسته‌ی خاصی قرار نمی‌گیرد، کار شما از بقیه بسیار راحت‌تر است. یک کرم معمولی و یک بار استفاده از آن در روز برای شما کافی است و دیگر نیاز نیست پول خود را صرف لاین‌های گران درمانی کنید. اگر از نوع پوست خود مطمئن نیستید از یک کرم سبک استفاده کنید و سعی کنید با توجه به تغییرات پوست‌تان نوع آن را شناسایی کنید.

پوست خشک:

اگر پوست خشکی دارید درمان آن به راحتی با یک مرطوب‌کننده‌ی مناسب امکان پذیر است. توجه داشته باشید که شما باید از کرم‌هایی که چربی بیشتری دارند و برای پوست خشک مناسب هستند استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که کرم‌های شما نباید معطر و یا حاوی الکل باشند زیرا این دو باعث خشکی بیشتر پوست شما می‌شوند.

این کرم‌ها معمولا به عنوان یک زیر ساخت آرایشی هم استفاده می‌شوند. اگر پوستتان خشک است پیشنهاد می‌کنم مقاله قبلی ما که معرفی بهترین کرم‌ پودر برای پوشک خشک است را مطالعه کنید.

پوست چرب:

کسانی که پوست چربی دارند کرم مرطوب‌کننده نه تنها برای آنها لازم بلکه واجب است، زیرا همان طور که پیش‌تر اشاره شد، پوست این افراد برای جلوگیری از خشکی در صورت عدم استفاده از مرطوب‌کننده چربی بیشتری تولید می‌کند. پس برای جلوگیری از این روند این افراد هم باید از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند.

اگر پوست چربی دارید بهتر است از مرطوب‌کننده‌های بسیار سبک و میزان چربی پایین‌تر استفاده کنید. همچنین بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که پوست شما را مات و اثر براقی را از روی پوست‌تان از بین می‌برند.

سوالات متداول در خصوص استفاده از کرم مرطوب کننده پوست

آیا پوست های چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارند؟

بله. اگر پوست چربی دارید و از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید پوست شما برای برای جلوگیری از خشکی چربی بیشتری تولید می‌کند. پس فقط از نوع ملایم و سبک نرم‌کننده استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده چه وقتی است؟

بهترین زمان استفاده از مرطوب‌کننده پس از شستن پوست است. اگر شب‌ها قبل خواب پوست خود را می‌شویید (که حتما هم باید این کار را بکنید) بعد از شستشو اول از آبرسان و بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

چه نوع مرطوب کننده‌ای استفاده نکنیم؟

از مرطوب‌کننده‌های الکل‌دار و معطر استفاده نکنید زیرا چربی پوست را از بین می‌برند و باعث آسیب به پوست می‌شوند.

نحوه استفاده صحیح از کرم مرطوب کننده چگونه است؟

کمی از مرطوب‌کننده را سر انگشت‌تان بزنید و دو دست خود را به هم ماساژ دهید تا گرم شود. سپس انگشتان خود را روی پوست‌تان به آرامی فشار دهید تا گرمای دست‌تان باعث جذب بیشتر کرم شود. از کشیدن دستتان روی پوست خودداری کنید.

سخن آخر

حالا که با تاثیرات مرطوب‌کننده‌ها آشنا شدید بهتر است اول نوع پوست خود را خوب بشناسید و با توجه به آن بهترین کرم مرطوب کننده را برای خودتان انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید اگر می‌خواهید تمام کرم‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید تاثیر کافی روی پوست‌تان بگذارند باید از کرم‌های مکمل آن هم استفاده کنید و کرم‌های رطویت رسان مکمل خیلی از کرم‌های دیگر هم هستند.

این کرم‌ها با ضد آفتاب هم استفاده می‌شوند و تاثیر گذاری آنها را دوچندان می‌کنند پیشنهاد می‌کنم بر اساس نوع پوست خود پیشنهادهای قبلی ما در دو مقاله کرم ضد آفتاب‌ برای پوست خشک و بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار را نیز مطالعه کنید.

 

1 نظر

  1. Abed پاسخ

    مطلب خیلی خوبی بود. امیدوارم بروز بشه به زودی و محصولات خوب و مجدد به ما معرفی کنید.‌سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر