امروز29 اسفند 1402

بهترین مارک کرم‌ ضد‌آفتاب برای پوست‌ خشک و لک‌دار

کرم ضد آفتاب برای پوست خشک پ لک دار
4.3/5 - (12 امتیاز)

کرم ضد آفتاب، ماده‌ای ضروری و حیاتی برای پوست شما

شاید تا به امروز استفاده از کرم ضد آفتاب را جدی نمی‌گرفتید. اما به شما اطمینان می‌دهم بعد از مطالعه فواید استفاده از این کرم حتماً آن را در لیست خرید خود قرار خواهید داد. مخصوصاً اگر پوست خشک و لک داری داشته باشید، احتمالا درصدد مرطوب کردن آن از کرم‌های مختلفی استفاده می‌کنید. ما در اینجا ۱۰ مورد از بهترین‌های کرم ضد آفتاب‌ برای پوست خشک از برندهای معروف ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


بهترین مارک کرم‌ ضد آفتاب خارجی برای پوست خشک


اگر می‌خواهید از پوست خود در برابر آفتاب سوزان ایران جلوگیری کنید، پس از کرم‌ ضد آفتاب ایرانی استفاده کنید که دقیقا مختص پوست‌های ایرانی و آب‌ و هوای ایرانی تهیه شده‌اند.

پیشنهاد ویژه - SPF 50

کرم ضد آفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

کرم ضدآفتاب درمانی بیودرما برای افرادی که پوستشان لک یا کک و مک دارد بسیار مناسب است و باعث از بین رفتن تمام لک‌ها می‌شود. این ضدآفتاب روی پوست شما عرق نمی‌کند و براق هم نیست.

بعد از استفاده از این کرم پوست شما تا حدودی روشن‌تر شده و جای زخم از روی پوست‌تان می‌رود. از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم این محصول این است که می‌توانید از آن بر روی دور چشم خود هم استفاده کنید و تیرگی دور چشم خود را به راحتی از بین ببرید.

SPF 50

کرم ضد آفتاب اون مخصوص پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید و در پوست‌تان احساس کشیدگی می‌کنید کرم ضد آفتاب اون می‌تواند به حد زیادی خشکی پوست شما را از بین ببرد. این کرم با ایجاد رطوبت کافی برای پوست باعث سلامت و شادابی هر چه بیشتر پوست شده و با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند.

این ضد آفتاب ضد آب است و به هیچ عنوان روی پوست شما عرق نمی‌کند. همچنین با دارا بودن ویتامین C از ایجاد چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند.

SPF 50

کرم ضد آفتاب اوریاژ مدل Bariesun

کرم‌ضدآفتاب اوریاژ به همراه یک پاک‌کننده آرایشی ‌می‌تواند همه‌ی آن چیزی باشد که یک خانم برای داشتن پوستی زیبا نیاز دارد. این محصول برای پوست‌های حساس و خشک مناسب است زیرا با رطوبت‌رسانی بالا خشکی پوست را به کلی از بین می‌برد.

این کرم حاوی ویتامین C است و از پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. کرم ضد آفتاب اوریاژ با دارا بودن آب معدنی اوریاژ به بازسازی هرچه بیشتر پوست شما کمک کرده و از تاثیرات مضر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

این کرم دارای رنگ روشن است و برای آقایان هم مورد استفاده است.

SPF 50

کرم ضد آفتاب اوسرین مخصوص پوست خشک

ضد آفتاب بی‌رنگ اوسرین با فرمولاسیونی بسیار سبک و ضد‌تعریق برای استفاده‌ی آقایان و خانم‌های ورزشکار بسیار مناسب است و با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست از آسیب‌های ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند.

این ضدآفتاب با دارا بودن ویتامین E از پیری پوست جلوگیری کرده و برای شما پوستی سالم و شاداب به ارمغان می‌آورد. این ضدآفتاب برای پوست‌های خشک مناسب است و از تخریب DNA پوست جلوگیری می‌کند.


بهترین مارک کرم‌ ضد آفتاب ایرانی برای پوست خشک


اگر می‌خواهید از پوست خود در برابر آفتاب سوزان ایران جلوگیری کنید، پس از کرم‌ ضد آفتاب ایرانی استفاده کنید که دقیقا مختص پوست‌های ایرانی و آب‌ و هوای ایرانی تهیه شده‌اند.

پیشنهاد ویژه - SPF 30

این کرم ضدآفتاب محصولی از شرکت ایرانی مای است که با پوست خانم‌های ایرانی سازگاری بسیاری دارد. کرم ضدآفتاب مای برای پوست‌های معمولی مناسب بوده و فاقد اسانس است.

فرمولاسیون این کرم به صورتی است که در هنگام گرما روی پوست شما عرق نمی‌کند و باعث براقی پوست نمی‌شود.

این کرم ضدآفتاب رنگ‌دار است و پوست را تا حدودی کاور می‌کند. به‌علاوه باعث مات شدن رنگ پوست می‌شود.

SPF 25

کرم ضد آفتاب آردن مخصوص پوست خشک

کرم ضدآفتاب آردن با ایجاد یک فیلتر ضدآفتاب بر روی پوست از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. این کرم برای پوست‌های معمولی تا خشک قابل استفاده است و چربی پوست شما را کنترل می‌کند و باعث دهیدراته شدن پوست می‌شود.

ضدآفتاب آردن حاوی ویتامین C و A است. این ویتامین‌ها از پیری و چروک پوست جلوگیری می‌کنند و بعد از مدتی چروک‌های ریز روی صورت را از بین می‌برد.

SPF 60

کرم ضدآفتاب رنگی دکتر ژیلا

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا حتی از زمان‌های قدیم کرم موردعلاقه‌ی خانم‌های ایرانی بوده است. به این دلیل که تقریبا با هر نوع پوستی سازگاری دارد و توقعات هر کسی از یک کرم ضد آفتاب را برآورده می‌کند.

این کرم یا دارا بودن عصاره‌های گیاهی و روغن‌های بسیار مفید برای پوست، پوست شما را التیام می‌بخشد و سلامت اولیه را به پوست بازمی‌گرداند. ضدآفتاب دکتر ژیلا برای انواع پوست قابل استفاده است و التهابات پوست را به سادگی از بین می‌برد.

SPF 30

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده سی گل

کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده سی‌گل مناسب برای پوست‌های معمولی و خشک، به پوست شما رطوبت رسانی کرده و باعث می‌شود رطوبت در پوست شما باقی بماند در نتیجه خشکی پوست به کلی از بین می‌رود.

این کرم حاوی ویتامین E است و از ایجاد چروک بر روی پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. این ضد آفتاب مقاومت پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید را بالا برده و خاصیت آنتی‌اکسیدان این کرم، آسیب‌های پوستی را به حداقل می‌رساند.

SPF 30

کرم ضد آفتاب هیدرودرم برای پوست خشک

چای سبز، آلوئه ورا و هاماملیس، ترکیبی که می‌تواند برای پوست شما معجزه کند! کرم ضد آفتاب ایرانی هیدرودرم ضد آفتابی مناسب برای استفاده‌ی روزانه‌ی شماست که با دارا بودن ویتامین E از پیر شدن پوست‌تان جلوگیری می‌کند.

این ضدآفتاب علاوه بر این که پوست شما را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند به شادابی و جوانی پوست شما هم کمک کرده. این محصول همچنین در هوای گرم بر روی پوست شما عرق نخواهد کرد و از روی پوست‌تان پاک نخواهد شد.

SPF 50

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم

ضدآفتاب بی‌رنگ پریم یکی دیگر از محصولات بسیار پرطرفدار شرکت ایرانی پریم است. ترکیبات این کرم چیزی شبیه به بوتاکس روی پوست شما عمل می‌کند و پوست شما را جوان می‌کند و چروک‌های ریز آن را از بین می‌برد.

این کرم علاوه‌بر محافظت از پوست شما به صورت بسیار قوی، پوست شما را هیدراته نیز می‌کند و از ایجاد خشکی بر روی پوست جلوگیری می‌کند. پریم می‌تواند همان چیزی باشد که شما از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت توقع دارید.


چرا پوست خشک به کرم ضد آفتاب مخصوص نیاز دارد؟

در حقیقت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به صورت روزانه، بخش مهمی از مراقبت از پوست را شامل می‌شوند و بدون آن ممکن است پوست شما به خاطر تماس مستقیم با نور خورشید، آسیب ببیند و حساس شود.

متاسفانه خانم‌های ایرانی بیشتر به جای کرم ضد آفتاب، به آرایش و استفاده از کرم‌پودرهای آرایشی علاقه دارند و به همین سبب، ضررهای آزاردهنده‌ای به پوست خود وارد می‌کنند.

همین خانم‌ها، وقتی پوست خانم‌های اروپایی (یا شرقی) را می‌بینند، به زیبایی و جذابیت آن‌ها حسرت می‌خورند و همیشه در تعجب هستند که این خانم‌ها از چه موادی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند؟ پاسخ این سوال اصلا سخت نیست!

اگر شما هم از کرم ضد آفتاب مناسبی استفاده کنید که از پوست شما محافظت کند، مطمئنا پوستی شفاف، تمیز و زیبا خواهید داشت.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم می‌توانید با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب، کرم‌پودرهای آرایشی را ببوسید و کنار بگذارید. چون معمولا کرم‌های ضد آفتاب خوبی برای خانم‌ها وجود دارد که در رنگ‌های مختلفی وارد بازار شده‌اند و می‌توانند نقش یک کرم سفید‌کننده، برونز یا حتی پوشش دهنده را برای شما ایفا کنند.

با این تفاوت که این کرم‌ها به پوست شما صدمه‌ای وارد نمی‌کند و از‌ آن محافظت هم می‌کند.  اما این کرم‌ها برای انواع پوست‌ها و در انواع مارک‌ها در بازار وجود دارند که از این میان، در بالا لیستی از بهترین ضد آفتاب های مخصوص پوست خشک و لک دار را به شما معرفی کردیم.

حالا که با بهترین مارک‌های کرم ضد آفتاب آشنا شده‌اید، بهتر است با فواید استفاده از آن‌ها هم تمام و کمال آشنا شوید که استفاده از آن‌ها را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب

  • استفاده از کرم ضد آفتاب باعث هموار شدن پوست صورت شما می‌شود. از‌آنجا که نور آفتاب باعث ایجاد ناهمواری روی پوست شما می‌شود، استفاده‌ی روزانه از کرم ضد آفتاب به شما کمک می‌کند تا این ناهمواری‌های پوستی را از بین ببرید.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب، محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌ی مضر UV است که از طریق نور خورشید منتشر می‌شود. ضد آفتاب در واقع نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست را به حداقل می‌رساند و از ایجاد انواع اختلالات پوستی جلوگیری می‌کند. این نکته را به یاد داشته باشید که حتی خفیف‌ترین آفتاب سوختگی هم می‌تواند اثرات مخربی بر پوست و سلامتی شما داشته باشد، بنابراین محافظت از پوست شما مهم است.
  • از آنجا که تمام خانم‌ها به داشتن پوستی جوان، شاداب و بشاش علاقه دارند، پس بهتر است حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. چون استفاده از این کرم از پیری زودرس پوست صورت جلوگیری می‌کند. چون اگر شما در کشوری مثل ایران زندگی کنید و بیش از حد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ممکن است صورت شما دچار کک و مک و چین و چروک بشود. استفاده از کرم ضد آفتاب می‌تواند از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کند.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب، خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می‌دهد. خوشبختانه، کرم ضد آفتاب در کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان های پوستی بویژه ملانوما بسیار موثر است. این نوع سرطان پوست بسیار آزاردهنده است و می‌تواند بسیاری از خانم‌ها را به ویژه در سن 20 سالگی تهدید کند.

جمع بندی

به طور کلی استفاده از کرم ضد آفتاب، پوستی سالم‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. از آنجا که پوست صورت هم مثل مو برای طراوت و شادابی به کراتین نیاز دارد، پس برای تامین آن به ماده‌ی مناسبی نیاز دارید مخصوصا اگر پوست خشکی داشته باشید باید از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک مخصوص استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است پیشنهاد می‌کنم مطلب بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب را مطالعه کنید.

کرم ضد آفتاب از پروتئین‌های ضروری پوست مانند کراتین محافظت می‌کند و این پروتئین‌ها در درجه اول وظیفه حفظ پوست، هموار سازی آن و حفظ سلامت کلی آن را برعهده دارند.

27 نظر

  1. آوا صالحی پاسخ

    سلام میخوام ی ضد افتاب خوب بگیرم بهم گفتن کلاژن spf50درصد بگیرم نمیدونم بگیرم یا نه ممنونم میشم راهنماییم کنین

  2. آوا صالحی پاسخ

    سلام میخوام ی ضد افتاب خوب بگیرم بهم گفتن کلاژن spf50درصد بگیرم نمیدونم بگیرم یا نه ممنونم میشم راهنماییم کنین

  3. ناشناس پاسخ

    من کرم دست ساز استفاده کردم پوست صورتم خیلی نازک شده لک هم شده چیکار کنم صورتم خوب بشه

  4. مرودشت خیابان مدرس پاسخ

    سلام من از کرم ضد افتاب بیو درما استفاده کرم عالیه حتما اصلی پیدا کردید استفاده کنید .ولی دیگه وارد نمیشه

  5. اشنا پاسخ

    سلام من پوست حساسی دارم وکارم توافتاب وتوی گلخونهازیرپلاستیکه صورتم لک زده وقرمز میشه چه ضدافتابی باید استفاده کنم ک لکهاموکمرنگ کنه وپوستم راازحساس بودن دربیاره

  6. ناشناس پاسخ

    سلام من کارم بیشتر در نور خورشید هست وپوستی خوشکی دارم کرم خانم ها پیشنهاد بدین

  7. نوروزی پاسخ

    من صورتم معمولی رنگ روشن ولی صورتم لک قهوه ای زده که خیلی افسردم کرده اگه میشه یه کرم برا از بین رفتن لک وضد افتاب هم باشه ممنون میشم معرفی کنید

  8. ایلا محمدی پاسخ

    سلام.من بیودرما استفاده میکردم.میشه ی ضدافتاب شبیه بیودرما معرفی کنید؟؟؟

  9. مریم پاسخ

    ضدآفتاب رنگی و بی رنگ برند لدورا کاملا گیاهی همراه با رنگدانه معدنی هست و یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین محصولات این برند هست

  10. محمدسلیمانی پاسخ

    سلام من پوستم خشکه،بیشترکارم زیرنورخورشیده، ازچه کرم ضدآفتابی که بی رنگ باشه مناسب پوست خشک وآقایان باشه استفاده کنم؟

  11. مرضیه پاسخ

    کرم ضدآفتاب لدورا از نظر حذب فپق العاده اس،خیلی سبکه و آبرسان پوست هم هست و با حجم بالایی که داره براز استفاده واقعا مقرون به صرفه است .

  12. ZAHRA پاسخ

    سلام

    آیا کسی از کرم بیودرما استفاده کرده ؟کرم خوبی هست بنظرتون اونایی که استفاده کردن

    1. ناشناس پاسخ

      سلام فوق العاده اس اما دیگه وارد نمیشه منم تموم کردم سالهاس استفاده میکنم

      1. ناشناس پاسخ

        سلام توضدآفتاب لدورا موادسمی هست؟مگه گیاهی نیست؟من میخواستم ۻدآفتاب لدورا رنگی بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
27 نظر