امروز10 فروردین 1403

بهترین گلس برای گوشی های خمیده

4.7/5 - (3 امتیاز)
4.7/5 - (3 امتیاز)

گوشی های سری گلکسی S سامسونگ، دارای صفحه خمیده هستند. بهترین گلس گوشی های خمیده ، گلسی است که در عین مقاومت در برابر ضربه و فشار، بتواند تمامی نقاط آن را پوشش داده و اختلالی در دید و عملکرد گوشی ایجاد نکند. در این مقاله، بهترین انواع گلس برای گوشی های خمیده را بررسی می کنیم.

گلس خمیده شیشه حرارت دیده چیست؟

شیشه حرارت دیده یا Tempered Glass نوعی شیشه است که در دمای بسیار بالا حرارت دیده و ناگهان سرد شده است. تکنولوژی تولید این گلس، مشابه شیشه سکوریت است. با این حال، ضخامت نازک آن سبب شده است که معایب شیشه سکوریت معمولی را نداشته باشد . به تکنولوژی تولید این گلس، خمش داغ نیز گفته می شود. از مهم ترین مزایای گلس شیشه حرارت دیده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شفافیت عالی
  • مقاومت در برابر ضربه
  • ضد لکه و اثر انگشت
  • ضد تابش نور خورشید
  • مقاومت در برابر خش
  • ضخامت کم
  • عدم ایجاد لبه های سفید

با این حال باید اشاره کنیم که قیمت این گلس نسبت به دیگر انواع گلس های خمیده، بالاتر بوده و گاه تا 50 دلار نیز می رسد. نصب این گلس خمیده با چسب های زیر انجام می شود:

  • چسب لبه (Edge-Glue)؛ که بر روی گوشه های گلس و صفحه موبایل اعمال می شود.
  • چسب UV؛ که نوعی چسب خاص مخصوص گلس های UV است که در ادامه شرح می دهیم.
  • چسب کامل (Full-Glue)؛ که روی تمامی قسمت های گلس و صفحه موبایل اعمال می شود.

انواع گلس خمیده شیشه حرارت دیده

بهترین گلس گوشی های خمیده از نوع شیشه حرارت دیده خود به دسته های مختلفی مانند 2.5 بعدی (2.5 D)، سه بعدی (3D) 3.5 بعدی (3.5D)، چهار بعدی (4D) و غیره تقسیم می شود.

مسلم است که در دنیای واقعی، بیش از سه بعد وجود ندارد؛ با این حال به دلیل اینکه نوع و درجه خمش صفحه های گوشی با یکدیگر متفاوت هستند، گلس های متنوع با درجات و زوایای متفاوتی از پوشش نیز تولید می شوند. این تفاوت ها در پوشش بیشتر را برحسب بعد بیان می کنند.

در این میان، گلس 2.5 بعدی، بهترین گلس گوشی های خمیده با لبه های پخ شده است. گلس سه بعدی شیشه حرارت دیده نیز برای گوشی هایی مناسب است که تنها در گوشه ها دارای خمیدگی هستند. گلس های با ابعاد بالاتر نیز برای گوشی هایی با خمش بیشتر، یعنی در طول بدنه به کار می روند. از برترین برندهای تولیدکننده گلس شیشه ای می توان به نیلکین و Zagg اشاره کرد.

گلس UV

بهترین گلس گوشی های خمیده با معیار محافظت در برابر نور خورشید، گلس UV است. در ساخت این گلس از نوعی رزین حساس به نور خورشید استفاده شده است. این رزین در طول فرآیند تولید گلس در نور UV پخته شده و از حالت مایع به جامد تبدیل می شود. ویژگی بارز گلس UV حساسیت آن به اشعه های فرابنقش است. این خاصیت، سبب دید بهتر صاحب گوشی و محافظت از خود گوشی در برابر این اشعه است. این گلس  برای افرادی است که به طور دائم از تلفن همراه خود در طول روز و در محیط های باز، استفاده می کنند.

طریقه نصب گلس UV به این صورت است که ابتدا چسبی با عنوان چسب UV روی صفحه گوشی اعمال می شود. سپس صفحه گلس روی گوشی گذاشته شده و در نهایت، توسط دستگاه های تابش اشعه UV، محکم می شود.

گلس خمیده TPU

بهترین گلس گوشی های خمیده ارزان قیمت، گلس TPU یا گلس پلاستیکی است که جنسی ژله ای مانند دارند. همچنین، این گلس برای افرادی مناسب است که از گوشی خود تنها در محیط های خانگی که خطر شکستن کمتر است، استفاده می کنند. با این حال، مقاومت این گلس در انواع مرغوبش در برابر خش، چربی، لکه و نفوذ گردوغبار، کمتر از گلس های شیشه ای نیست.

بزرگترین مزیت گلس TPU، خاصیت Self Healing آنهاست. این خاصیت که در قاب های ژله ای نیز یافت می شود، سبب برطرف شدن خود به خودی خش های ریز ایجاد شده روی خود گلس می شود.

در نصب گلس خمیده TPU از دو روش با چسب و بدون چسب استفاده می شود. روش بدون چسب، سخت تر است و با استفاده از نوعی اسپری انجام می شود. سختی این روش از آن جهت است که باید با اعمال اسپری، حباب های ایجاد شده زیر گلس را به صورت دستی خارج کرد که درصد خطای بالایی دارد.

سخن آخر

در سال های اخیر، تولید گوشی های تلفن همراه با صفحات خمیده با پرچم داری سامسونگ، آغاز شده است. این صفحات، زیبایی خاصی دارند اما نمی توان برای محافظت از آنها از گلس های تخت دو بعدی استفاده کرد. به همین منظور، کمپانی های تولید گلس های محافظ گوشی نیز اقدام به تولید گلس هایی با ابعاد بیشتر کرده اند. بهترین گلس گوشی های خمیده در سه دسته گلس های شیشه حرارت دیده، TPU و UV قرار می گیرند. در این میان، قیمت و کیفیت گلس های شیشه حرارت دیده به مراتب بیشتر از دو نوع دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر