امروز09 فروردین 1403

بهترین گوشی سامسونگ سری S در سال 2021

بهترین گوشی سامسونگ سری S
5/5 - (3 امتیاز)

حالا که بیش از یک دهه از معرفی گوشی سامسونگ سری S می‌گذرد دیگر کم‌تر کسی پیدا می‌شود که با گوشی‌های سری S این برند نامدار آشنا نباشد. خیلی کاربران حرفه‌ای امروز گوشی‌های هوشمند اولین نسل اسمارت فون‌های خود را از همین سری پرطرفدار انتخاب و خریداری کردند و احتمالا هنوز ابتدایی‌ترین گوشی‌های سری S خود را به یادگار نگه داشته باشند.

حتی اگر طرفدار برند سامسونگ نباشید باید بپذیریم که انواع بهترین گوشی سامسونگ سری S احتمالا شاخص‌ترین محصولات تاریخ گوشی‌های اندرویدی در دنیا هستند. این سری از سال 2009 وارد بازار رقابت با برندهای دیگر شد و محصولات آن پله پله و با ارتقای سخت افزار و نرم افزار متولد شدند.

اکنون و در سال 2021 هنوز هم سامسونگ جدیدترین نوآوری‌های خود را در محصولات سری S عرضه می‌کند و اخیرا هم از گلکسی S21 را رونمایی کرد. در راهنمای خرید امروز به‌نظر قصد داریم تاریخچه و امکانات این سری مشهور و پرفروش سامسونگ را از دیدگاه تخصصی بررسی کنیم. همراه ما باشید.

معرفی و بررسی بهترین گوشی سامسونگ سری S

مدل پر فروش

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B/DS

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • مقدار رم: 12 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 108 مگاپیکسل

Galaxy S21 Ultra جدیدترین نسل گوشی‌های سری S سامسونگ است. تمام ویژگی‌های این سری در این گوشی به کمال رسیده است. از بزرگنمایی صفحه تا ماژول‌های دوربین، از پردازنده تا باتری غول پیکر و آخرین نسل شبکه اینترنت همراه!

Galaxy S21 Ultra صفحه 6.8 اینچی دارد که از فناوری Dynamic AMOLED بهره گرفته است. لبه‌های این گوشی خمیده بوده و پشت آن حسگر 108 مگاپیکسلی عریض در کنار حسگر 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض جا خوش کرده‌اند. کیفیت تصاویر با دوربین این گوشی به لطف تکنولوژی ضد لرزش و ایجاد قفل شدن روی سوژه بالاتر از مدل‌های دیگر است. ویدیوها هم با کیفیت 8K ذخیره‌سازی می‌شوند.

گلکسی S 21 از نظر سخت افزاری هم بی‌رقیب است. در این مدل امکان اجرای همزمان چند برنامه با گرافیک بالا به لطف تراشه قدرتمندی که در آن به کار رفته فراهم شده است. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی آن هم تا 12 ساعت برای استفاده مداوم از امکانات گوشی جوابگو خواهد بود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G SM-G986B/DS

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار رم: 12 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

Samsung Galaxy S20 Plus نمونه منعطف با قیمت اقتصادی نسبت به Galaxy S20 Ultra  است که طرفداران زیادی دارد. در این مدل انحنای لبه‌ها و حاشیه‌ها تا حد امکان حذف شده‌اند و با گوشی سبک‌تری روبرو هستیم.

در این گوشی از قوی‌ترین تراشه‌های حال حاضر و تراشه‌ گرافیکی Adreno 640 استفاده شده که باعث می‌شود گلکسی S20 گزینه ایده‌الی برای انجام امور سنگین، کارهای همزمان و بازی باشد.

گلکسی S20 مدل پلاس از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند و به چهار لنز و ماژول‌های متنوع دوربین مجهز است. با این مدل می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط و با گزینه Super Steady برای همیشه با لرزش دست حین فیلمبرداری خداحافظی کنید!

گلکسی S20 یک باتری پرقدرت 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع PD نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE 5G SM-G781B/DS

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار رم: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 12 مگاپیکسل

گوشی سامسونگ Galaxy S20 نسخه اقتصادی پرچمداران سری S سامسونگ است که در سال 2020 برای اولین بار عرضه شد. این مدل بدنه کاملا یکدست پلاستیکی شیشه‌ای دارد و صفحه‌نمایش 6.5 اینچی آن از وضوح Full HD+‎ با فناوری Super AMOLED برخوردار است.

گلکسی S20 از نظر سخت افزاری هم بی‌نقص است. این مدل به تراشه Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 مجهز است که سرعت و دقت پردازش بالایی برای این گوشی اقتصادی رقم می‌زند. پردازنده گرافیکی Adreno 650 GPU هم در مجموع عملکرد رضایت‌بخشی برای امور روزمره و بازی‌های نیمه‌سنگین دارد.

ماژول دوربین گلکسی S20 شامل سه لنز در قاب مستطیلی با رزولوشن های 12، 8 و 12 مگاپیکسل است. دوربین اصلی تصاویری با کنتراست، دینامیک و وضوح خوبی ثبت می‌کند و تا 2 برابر قابلیت زوم بدون افت کیفیت دارد.

سامسونگ در مدل‌های اقتصادی خود در ظرفیت باتری کم نگذاشته و گلکسی S20 مدل FE به یک باتری کارآمد با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت مجهز است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 Plus 5G SM-G996B/DS

مشخصات محصول

  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • مقدار رم: 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس: 64 مگاپیکسل

Galaxy S21 Plus از گوشی‌های مدرن بازار با طراحی مشابه با سری نوت سامسونگ است. این مدل با ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت طراحی شده و از نظر طراحی بدنه با مدل‌های پیشین خود متفاوت است. اگر به ظاهر این مدل نگاه کنید اولین چیزی که جلب توجه می‌کند همرنگ بودن بدنه و فریم با قسمت بیرونی دوربین پشتی است.

سنسورهای دوربین در گلکسی S21 پلاس با نسل قبلی تفاوت چندانی ندارد. دوربین 64 مگاپیکسلی این مدل علاوه بر ثبت تصاویر مستقل، عکس‌های باکیفیتی از ویدیوهای 8K ذخیره‌سازی می‌کند. این مدل از نظر سخت‌افزاری هم همه چیز تمام بوده و با تراشه‌ کوالکام Snapdragon 888 ‌و قدرت پردازش کهکشانی عرضه شده است!

در مجموع گوشی Galaxy S21 plus را گزینه متفاوت و تازه‌ای برای دوستداران تنوع‌طلب سامسونگ ارزیابی می‌کنیم. باتری 4800 میلی آمپری این مدل باعث شده تا گلکسی S21 بیش از هر مدل دیگری در سال 2021 مورد توجه کاربران قرار گیرد.

2010 تا 2014: روایت چهار نسل پرفروش سری S

بهترین گوشی های سامسونگ و ئرفروش ترین ها در گند سال اخیر از سری s بوده اند. اولین محصولات سری S را گلکسی S1 تا گلکسی S4 تشکیل می‌دادند. این مدل‌ها به مرور زمان از نظر طراحی پیشرفته‌تر شدند و اگر نگاهی به تصاویر داشته باشید متوجه بلوغ فکری سامسونگ در طراحی محصولات اولیه این سری می‌شوید.

تا پایان سال 2014 آخرین گوشی سری گلکسی S به دو گیگابایت رم، حافظه داخلی 8 تا 16 گیگابایتی و دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی مجهز بودند.

محصولات خلاقانه گلکسی S سری اج

سامسونگ در معرفی گلکسی S6 و S7 خلاقیت عظیمی به خرج داد و محصولات این دو رده از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری داشتند. همین لبه‌های خمیده نمایشگرهای 2560x1440 مگاپیکسلی باعث شد تا سامسونگ به خیلی از اهداف مالی خود در عرض یک سال دست یابد.

در این سری سامسونگ با معرفی نمایشگرهای Super AMOLED فاصله بین لایه‌ها، کیفیت پیکسل‌ها و نورپردازی صفحه نمایش را تا حدی زیادی بهبود داد. به جز نمایشگر این بدنه کاملا شیشه‌ای، لوکس و زیبا گلکسی S6 و S7 بود که باعث شد نگاه خیلی از کاربران نسبت به گوشی‌های سری S سامسونگ تغییر کند.

گلکسی S9؛ نسخه تکامل یافته نسل‌های پیشین

درست سال 2018 بود که اولین بار سامسونگ ایده طراحی دوربین‌های چندتایی را در دیزاین دوربین پشت گوشی گلکسی S9 پیاده‌سازی کرد. این مدل با پردازنده Snapdragon 845، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی طراحی و محل سنسور اثر انگشت در آن نیز اصلاح شد.

سال 2019؛ سال دستیابی به آرزوها برای سامسونگ

دهمین نسل سری S سامسونگ با فریمی آلومینیومی و طراحی ضد آب در سال 2019 وارد بازار شد. در این مدل تمام اجزا از جمله طراحی سنسورهای دوربین تغییرات چشمگیری نسبت به قبل داشت. ضمن این که سری S10 یک خانواده بود که در مدل‌های معمولی و پلاس با حافظه داخلی متغیر به بازار عرضه شد.

شاید شاخص‌ترین ویژگی‌های سری S را بتوانیم در خانواده گلکسی S10 جستجو کنیم. قابلیت فیلمبرداری و استفاده همزمان از دو دوربین اولین بار در این مدل معرفی شد. فناوری شارژ سریع در گلکسی S10 به شدت مورد توجه قرار گرفت و حتی کاربران با این مدل و برای اولین بار توانستند سایر گوشی‌ها را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کنند.

با توجه به تاریخ عرضه گلکسی S10 معمولا ویژگی‌های ظاهری این مدل را با نوت 10 مقایسه می‌کنند. طراحی بدنه گلکسی S10 معجونی از تمام فناوری‌هایی بود که تا سامسونگ تا سال 2019 بدان دست یافته بود.

خانواده بی‌عیب و نقص گلکسی S20

با توجه به بحران کرونا گلکسی S20 شاخص‌ترین محصولی بود که با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G عرضه شد. در این سری جایگاه دوربین‌ها تغییر کرد و سامسونگ برای اولین بار یک کمپلکس قوی 108 مگاپیکسلی از لنزها را برای ثبت بی‌نقص ویدیو و تصاویر به کار برد.

خانواده گلکسی S20 سه عضو دارد و هر سه مدل از سوپر باتری‌های توانمند 4000 تا 5000 میلی آمپری برخوردار هستند. پردازنده Snapdragon 865 و رم 12 گیگابایتی این مدل بیانگر قدرت پردازشی بی‌نظیر و رقابتی گلکسی S20 به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات سامسونگ است.

گلکسی S21؛ تازه‌نفس‌ترین محصول سامسونگ

سال 2021 با عرضه گلکسی S21 مقارن شد. محصولی که از هر نظر ( از جمله صفحه نمایش و باتری) مورد تحسین قرار گرفته است.

گلکسی S21 از اندروید 11 و شبکه ارتباطی 5G برخوردار است. دوربین‌های هیبریدی به کار رفته در مدل‌های مختلف S21 و الگوریتم‌های بهبود یافته پردازش تصاویر همه و همه نشانگر ارتقا کیفیت تصویربرداری در محصول تازه نفس سامسونگ هستند.

برخی نوآوری‌های عرضه شده در سری گلکسی S21 را پاسخی قاطعانه از سوی این برند به دوره پاندمی و شیوع ویروس کرونا دانسته‌اند. قابلیت‌هایی که از دید کارشناسان معجزه قرنطینه هستند و فراتر از حد تصور ارزیابی شدند.

سخن آخر

سری S سامسونگ اولین بار در سال 2010 به بازار معرفی و از همان ابتدا با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. به مرور زمان سامسونگ مدل‌های مختلف خانواده S را از نظر تراشه گرافیکی و پردازنده ارتقا دارد و همزمان ماژول‌های دوربین گسترش یافتند.

سال 2020 و 2021 با وجود همه‌گیری کرونا سامسونگ مدل‌های تازه‌نفس و متفاوتی را روانه بازار کرد. گلکسی S20 و S21 تازه‌ترین محصولات این کمپانی هستند که با آخرین مدل‌های اپل رقابت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر