امروز06 اردیبهشت 1403

بهترین مارک پتو برقی و تشک برقی (7 مدل عالی)

تشک و پتو برقی
5/5 - (1 امتیاز)

وقتی که دمای بدن افت یا آب و هوای منزل و اطراف تغییر می‌کند اولین کاری که برای جبران گرمای از دست رفته انجام می‌دهیم افزایش درجه حرارت وسایل گرمایشی منزل است. شاید هم به یک لیوان نوشیدنی گرم متوسل شویم که در چنین موقعیتی به شدت می‌چسبد! اما راهکارهای دیگری هم برای گرم شدن بدن بدون اتلاف انرژی و با صرف هزینه‌ای کم‌تروجود دارد. یکی از گزینه‌های مدرنی که اکثر کشورهای اروپایی برای غلبه بر آب و هوای کوهستانی و سرد منطقه خود بدان روی آوردند استفاده از تشک و پتو برقی است.

درباره مزایای تشک و پتوهایی که با انرژی پاک برق کار می‌کنند هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. مهم‌تر این که این محصولات امروزه کاربرد طبی هم دارند و خیلی از افراد از آن‌ها برای رفع انقباض ناخواسته عضلات و دردهای ماهیچه‌ای استفاده می‌کنند.

نمی‌دانیم تا چه اندازه با تشک و پتوهای برقی و تکنولوژی ساده به کار رفته در طراحی آن‌ها آشنا هستید؛ اما اگر قصد خرید این محصول را به توصیه پزشک یا برای گرم شدن در روزهای سرد سال بدون اتلاف انرژی دارید راهنمای خرید امروز به‌نظر را از دست ندهید.

معرفی و بررسی انواع تشک و پتو برقی از برندهای معتبر

پیشنهاد مصرف کنندگان

تشک برقی گرمایی امسیگ مدل HP106

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی
  • سیستم خاموشی خودکار: بله
نقاط قوت
  • دارای قابلیت گرمایش سریع توربو

تشکچه‌های برقی با ایجاد گرمای مطبوع، استرس را در طول روز از بدن می‌زدایند و درد مفاصل و استخوان‌ها را تسکین می‌دهند. تشکچه برقی HP106 از انواع تشک‌های سریع توربو با قابلیت گرم شدن در طول 15 دقیقه است که با ظاهر زیبا و تکنولوژی حرفه‌ای روز دنیا طراحی می‌شود.

روی این محصول یک صفحه نمایشگر بسیار بزرگ برای تنظیم دما در 9 حالت مختلف و تنظیم حالت sleep تعبیه شده است. این محصول با یک سوکت جداشونده  طراحی شده و قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی دارد.

تشکچه برقی چرمینه رویال مدل 50

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی
  • سیستم خاموشی خودکار: خیر
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم دما به صورت اتوماتیک

تشکچه برقی چرمینه رویال با کاربرد طبی، محصولی ویژه برای کاهش استرس و دردهای گردنی در طول فیزیوتراپی از طریق تحریک اعصاب گردن، شانه، زانو، کمر و مفاصل دیگر است.

این محصول از پارچه بسیار نرم و ضد حساسیت تولید شده و دمای آن را می‌توانید در دو حالت تنظیم کنید. تشک چرمینه یک نفره در ابعاد مناسب و قیمت اقتصادی، ارزش خرید بالایی دارد.

تشک مواج ضد زخم بستر زیکلاس مد مدل QDC800

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی
  • سیستم خاموشی خودکار: خیر
نقاط قوت
  • دارای محفظه جدا شونده برای دفع آسان بیمار

تشک مواج ضد زخم بستر زیکلاس مد محصولی کاملا طبی برای استفاده در بیمارستان یا مراقبت از بیماران در منزل است. این محصول شامل 24 عدد سلول بزرگ هوا و یک عدد سلول یدک از جنس PVC است که سایز آن‌ها با دکمه قابل تنظیم فشار هوا بر روی پمپ تغییر می‌کند.

این تشک به یک موتور پرقدرت و کم صدا مجهز بوده که در هر دقیقه 5 تا 8 لیتر هوا تولید می‌کند.

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی
  • سیستم خاموشی خودکار: بله
نقاط قوت
  • دارای قابلیت گرمایش سریع توربو

تشک برقی اس تی مدل 6080 محصولی با قیمت اقتصادی است که حرارت مطلوب را برای کاهش دردهای عضلانی به صورت یکنواخت پخش می‌کند. دمای این تشک تنها بعد از 20 دقیقه پس از اتصال به برق تا 65 درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

دمای تشک را می‌توانید از طریق ولوم طراحی شده روی پنل کنترل به دلخواه تنظیم کنید.

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی
  • سیستم خاموشی خودکار: خیر
نقاط قوت
  • دارای قابلیت گرمایش سریع توربو

از مزایای انواع تشک برقی می‌توان به ترموتراپی و تاثیر آن بر کاهش دردهای عضلانی به ویژه ناحیه کمر اشاره کرد. تشکچه برقی گرمه مدل Hp 34 با توان 60 وات گرمایی مطلوب و دمایی متعادل در محل استراحت اشتراکی و انفرادی ایجاد می‌کند.

روی پنل کنترلی این تشک نشانگر های LED برای تنظیم وضعیت دما در سه حالت مختلف طراحی شده است و در مجموع قیمت مناسبی دارد.

تشک برقی زیکلاس مد مدل Zyk-4

مشخصات محصول

  • سایز: دو نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: ماشینی و دستی
  • سیستم خاموشی خودکار: بله
نقاط قوت
  • دارای 11 سطح متفاوت حرارت

تشک برقی زیکلاس مد مدل Zyk-4 با قابلیت تنظیم حرارتی توربو تولید شده و تنها 15 دقیقه طول می‌کشد تا دمای آن به دمای مطلوبتان برسد. یکی از مزایای این محصول توان 140 واتی و بالای موتور دستگاه و امکان تنظیم حرارت در 11 حالت مختلف است.

بدنه این تشک از میکرو فایبر و پشم تولید شده و کنترل‌های داخل آن برای هر بار شستشو به سادگی جدا می‌شوند.

تشکچه برقی سوناجم مدل Mj2

مشخصات محصول

  • سایز: یک نفره
  • قابلیت شست‌وشو به صورت: دستی
  • سیستم خاموشی خودکار: بله
نقاط قوت
  • سیم حرارتی سیلیکونی و ساختار داخلی ضد آب

انواع تشک‌های برقی بهترین جایگزین برای کیسه آب گرم جهت رفع قبض عضلات و دردهای بدنی هستند. تشکچه برقی سوناجم مدل Mj2 از انواع تشک‌های باکیفیت با مواد اولیه سیلیکونی درجه یک است که برای ترموتراپی استفاده می‌شود.

تمامی سطوح این تشک منعطف و نرم هستند و دمای آن در حالات مختلف قابل تنظیم خواهد بود.

آشنایی با تشک و پتوهای برقی چندکاره

شاید روزهای سرد زمستانی یا حس و حال سرماخوردگی را بتوانید با گرم کردن خانه توام با استفاده از چند لایه پتوی گرم سپری کنید؛ اما این روزها خرید تشک و پتو برقی با کاربردهای فراوانی که دارد از هر نظر منطقی‌تر و مقرون به صرفه‌تر از افزایش درجه حرارت پکیج و دستگاه‌های گرمایشی منزل است!

ایجاد گرمای موضعی و کاهش مصرف انرژی

برای خانواده‌های کم جمعیت و فضاهای بزرگی که گرم کردن آن‌ها به انرژی زیادی نیاز دارد از پتو و تشک‌های برقی استفاده کنید. مکانیسم عمل این محصولات هم ساده است. فقط کافی است دو شاخه را به برق وصل کنید تا حرارت غیر مستقیم ناشی از جریان الکتریسیته به طور مطلوب و قابل تنظیم به نواحی مختلف بدن منتقل شود.

البته ایجاد گرمای موضعی با پتوهای برقی یا تشک‌های الکتریکی چالش‌های خود را دارد. مثلا در خانواده‌های پرجمعیت اگر قرار باشد دمای منزل را کاهش دهید باید به تعداد نفرات پتو و تشک باکیفیت برقی داشته باشید!

کاهش و کنترل دردهای موضعی با تشک برقی

دردهای مفصلی و عضلانی یکی از مشکلات شایعی است که بانوان و آقایان درگیر آن هستند. تشک‌های برقی به دلیل تماس مستقیم عضلات با حرارت گزینه‌ای مناسب و جایگزین ماساژ درمانی هستند. در واقع تشک‌های برقی در حکم کیسه آب‌های گرمی هستند که برای رفع قبض عضلات استفاده می‌کردیم؛ با این تفاوت که گرمای آن‌ها مداوم و قابل تنظیم است.

استفاده از پتو و تشک برقی ایمن است؟

تست‌هایی که روی انواع تشک و پتوهای برقی انجام شده نشان می‌دهد که این محصول چه برای تامین گرمای موضعی و چه تسکین دردها ایمن است. اما استفاده از برق و لوازم برقی همیشه ریسک اندکی به همراه داشته که احتمال بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

تشک‌هایی که قابلیت خاموشی خودکار دارند خیال ما را بابت ریسک استفاده از این محصول راحت‌تر می‌کنند. از طرفی نباید اجازه دهید حیوانات خانگی به تشک‌های برقی نزدیک شوند؛ مگر زمانی که وضعیت بالینی و مراقبت‌های بعد از عمل استفاده از تشک برقی را با درجه حرارت مناسب را ایجاب کند.

امکانات و تنظیمات ایمنی پتو و تشک برقی

استفاده از تشک‌ها و پتوهایی که با جریان برق کار می‌کنند درست مثل انواع دستگاه برقی ریسک‌های خاص خود را دارد. از طرف دیگر در ساختار این محصولات امکانات جانبی و کاربردی مختلفی به کار می‌رود که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • سنسور خاموشی خودکار: برخی از تشک‌ها و پتوهای برقی قابلیت خاموشی خودکار را بعد از رسیدن به دمای خاص دارند. در این حالت از وقوع آتش سوزی یا آسیب بافتی جلوگیری می‌شود.
  • ضخامت مناسب تشک و مواد به کار رفته: برای راحتی بیش‌تر تشک و پتوهای برقی با ضخامت بیش‌تر و البته وزن سبک تولید می‌شوند. اگر قصد دارید پتو را از نزدیک تست کنید باید دقت داشته باشید المنت از زیر پتو یا تشک محسوس نباشد.
  • قابلیت تنظیم دمایی متناسب با زمان: برخی از محصولات بازار را می‌توانید در بازه زمانی مشخص تنظیم کنید. مثلا ده دقیقه قبل از این که به خواب بروید تشک روشن شود تا به طور کامل گرما در نواحی مختلف پخش شده باشد.
  • قابلیت جداسازی کنترل پنل و مانیتور: هر تشک و پتو برقی یک کنترل دارد که ممکن است به LCD نیز مجهز باشد. این کنترل باید به راحتی جداسازی شود تا در صورت لزوم تشک و پتو را شستشو دهید.

فاکتورهایی که باید قبل از خرید تشک و پتو برقی چک کنید

برای تست تشک و پتو برقی که برای اولین بار خریداری و استفاده می‌کنید لازم است به چند فاکتور مهم دقت کنید. پیش از هر چیز ابتدا تشک را به مدت 5 دقیقه به برق وصل کنید و مطمئن باشید که به مرور زمان محصول گرم می‌شود.

  • عرض پتو برقی باید بیش‌تر از تشک برقی باشد که استفاده می‌کنید.
  • مطمئن شوید تشک زمانی که در حالت تاشده قرار دارد یا روی آن اشیای خاصی قرار دارید به برق وصل نباشد.
  • تشک و پتو باید به حالت کاملا پهن و صاف قرار گیرند و بالش خارج از این فضا و روی سطح صاف باشد.
  • اشیای نوک تیز به سادگی و در چشم بر هم زدن به المنت داخلی تشک آسیب می‌رسانند.
  • استفاده از تشک برقی برای نوزادان محدودیت دارد.
  • بهتر است از تشک برقی و کیسه آب گرم و وسایل مشابه به صورت همزمان و تحت فشار استفاده نشود.

سوالات متداول

کاربرد تشک برقی چیست؟

تشک برقی نوعی تشک طبی است که به وسیله المنت هایی گرما را به اعضای بدن منتقل می‌کند. این وسیله علاوه بر اینکه به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند، کاربرد پزشکی و درمانی نیز دارد. از تشک برقی برای کاهش دردهای عضلانی و مفصلی استفاده می‌شود.

پتو برقی چیست؟

پتو برقی هم مانند تشک برقی است از چندین المنت برای گرم نگه داشتن فرد در فصول سرد استفاده می‌کند. همچنین برای صرفه جویی در انرژی، کاهش دردهای عضلانی و مفصلی و رفع خستگی کاربرد دارد.

بهترین مارک پتو و تشک برقی کدام است؟

برندهای زیکلاس، یاشام، چرمینه، بیورر، گرمه، سوناجم و بهتاب، تعدادی از بهترین مارک های پتو و تشک برقی در دنیا هستند.

قیمت تشک و پتو برقی چقدر است؟

تشک ها و پتو های برقی در محدوده قیمتی ۱۵۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان هستند، اما شما می‌توانید با مبلغی در حدود ۱ تا ۳ میلیون تومان مدل های باکیفیتی را خریداری کنید.

سخن آخر

برای خوابی آرام و گرم کردن محیط اطراف نیازی نیست حرارت وسایل گرمایشی اطراف را بالا ببرید. انواع تشک و پتو برقی با قابلیت تنظیم دما و خاموشی خودکار به گرم کردن موضعی بدن، ترموتراپی و رفع دردهای کمر و گردن کمک می‌کنند.

این روزها با قابلیت‌های ایمنی گسترده و امکانات جانبی به کار رفته در انواع پتو و تشک برقی، استفاده از آن‌ها ایمن است. برخی از تشک‌های برقی به نمایشگر LCD بزرگ مجهز هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید دما، هوای داخل کیسه‌های تشک و امکانات دیگر را به راحتی تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر