امروز31 فروردین 1403

بهترین مارک سرویس قاشق چنگال ایرانی و خارجی 🍴

ست قاشق، چنگال و کارد
5/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین سرویس قاشق چنگال

میز پذیرایی نه فقط با سرو غذاهای خوش رنگ و لعاب اشرافی، بلکه به واسطه ابزار و وسایلی که جهت میزبانی از مهمانان انتخاب می‌کنیم آراسته و زیبا می‌شود. اگر به دیزاین و چیدمان وسایل پذیرایی اهمیت می‌دهید حتی ست قاشق، چنگال و کارد هم می‌تواند بازخورد مهمان‌ها را نسبت به سبک میزبانی و تشریفات تغییر دهد.

هر قاشق، چنگال یا کارد را بهر کاری ساخته‌اند! مهمانی کدام وعده غذایی را در برمی‌گیرد؟ برای همان وعده به قاشق غذاخوری، مرباخوری، بستنی‌خوری، چنگال یا کارد میوه‌خوری نیاز دارید. مهم‌تر این که قاشق و چنگال یا کارد مدام در معرض شستشو هستند و بنابراین جنس و کیفیت روکش آن‌ها هنگام انتخاب محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میزبانی خوب و پذیرایی به بهترین شکل ممکن از معیارهای همه ما ایرانیان مهمان‌نواز است. در راهنمای خرید امروز به‌نظر سعی داریم یکی دیگر از لوازم پذیرایی و تشریفات یعنی ست قاشق و چنگال یا کارد را چه از منظر کاربرد و چه از دیدگاه زیبایی‌شناسی دقیق‌تر بررسی کنیم.

معرفی و بررسی انواع  ست قاشق، چنگال و کارد

پیشنهاد به نظر

ست کارد و چنگال 12 پارچه دالتون

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

پذیرایی باشکوه از مهمانان به سرویس کارد و چنگال لوکس و مناسب نیاز دارد. ست کارد و چنگال میوه خوری دالتون شامل 6 کارد و چنگال استیل با دسته آیرودینامیک است. این مجموعه زیبا رنگبندی متنوعی دارد و بدون نگرانی بابت تغییر رنگ می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شستشو آن استفاده کنید.

سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه صنایع استیل ایران

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: قاشق و چنگال
  • جنس: استیل

سبک بودن بدنه قاشق و چنگال و زیبایی ظاهری آن دو فاکتور مهمی است که در خرید ست پذیرایی مناسب بیش‌تر جلب توجه می‌کنند. سرویس قاشق و چنگال استیل ایران برای 6 نفر طراحی شده و شامل 6 قاشق و 6 چنگال استیل ضد زنگ است.

بدنه قاشق و چنگال این ست ساده بوده و شیارهای ظریفی دارد که به این محصول زیبایی بیش‌تری بخشیده است.

سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه مدل شیکاگو

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: قاشق و چنگال
  • جنس: استیل

در تولید سرویس قاشق و چنگال 12 پارچه مدل شیکاگو از جدیدترین تکنولوژی آبکاری و استیل ضد زنگ مقاوم استفاده شده است. این ست زیبا به صورت رنگین کمانی تولید شده و بدنه آن در حضور نور تلالو زیبا و چند رنگ دارد.

ست کارد و چنگال سرو ناب استیل مدل felorance

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 2
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

برای سرو مواد پروتئینی و سبزیجات به سرویس کارد و چنگال جداگانه نیاز دارید. مدل فلورانس مجموعه زیبا و چشمنواز کارد و چنگال مخصوص سرو است که در دو رنگ باشکوه نقره‌ای و طلایی تولید می‌شود. برای ثبات رنگ بدنه لازم است این ست کارد و چنگال را به صورت دستی شستشو دهید.

سرویس کارد و چنگال میوه خوری 12 پارچه بلومن مدل luxury

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

فرقی نمی‌کند از ست کارد و چنگال در چه موقعیتی استفاده می‌کنید؛ سرویس کارد و چنگال بلومن ست کامل و لوکسی بوده که علاوه بر زیبایی بسیار سبک و خوش‌دست است.

این سرویس کاربردی شامل 6 کارد و 6 چنگال میوه خوری تیز است که با دسته طرح کریستال تولید می‌شود و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی نیز دارد.

ست کارد و چنگال 12 پارچه فلورانس

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

سادگی عین زیبایی است! ست کارد و چنگال فلورانس شامل 6 کارد و 6 چنگال استیل زیبا و مقاوم است که می‌تواند زیبنده میز پذیرایی شما باشد. از این ست هم برای سرو میوه و هم برای پذیرایی در وعده‌های اصلی می‌توانید استفاده کنید.

قاشق و چنگال سالاد باریکو مدل Orbit

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 2
  • اجزای ست: قاشق
  • جنس: استیل

ست سالاد باریکو شامل دو قاشق باریک و خوش دست استیل و مخصوص سرو سالاد است که علاوه بر دوام بالا، زیبایی چشمنوازی دارد. بدنه دو قاشق این مجموعه با پلاستیک ABS پوشیده شده که رنگبندی متنوعی دارد.

سرویس کارد و چنگال 12 پارچه نیوهوم طرح هخامنش

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

کارد و چنگال جز جدانشدنی وعده‌های عصرانه و دورهمی‌های مختصر است. ست کارد و چنگال هخامنشی طلایی نیوهوم شامل 6 کارد و 6 چنگال استیل بوده که بدنه آن با طرح پادشاهان هخامنشی تزئین شده است. از کارد و چنگال ست نیوهوم به صورت جداگانه می‌توانید برای سرو گوشت و مرغ استفاده کنید.

ست کارد و چنگال 12 پارچه دی ام جی

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 12
  • اجزای ست: کارد و چنگال
  • جنس: استیل

ست کارد و چنگال تنوع زیادی دارد و برای پذیرایی از مهمان‌ها قطعا به نوع میوه خوری آن نیاز دارید. سرویس کارد و چنگال DMG از مدل‌های استیل خوشدست و زیبا با بدنه پلاستیکی است. ابعاد این ست زیبا برای سرو میوه و شیرینی مناسب است و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی دارد.

سرویس قاشق غذاخوری 6 پارچه طرح انجل

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 6
  • اجزای ست: قاشق
  • جنس: سرامیک

به دنبال طرح‌های خاص و فانتزی برای استفاده روزانه هستید؟ سرویس قاشق غذاخوری انجل از مدل‌های پرفروش بازار با بدنه سرامیکی و طرحی منحصر به فرد است. این ست شامل 6 قاشق سرامیکی است که برای شستشو آن می‌توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

ست قاشق و چنگال 12 پارچه فونیکس

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 6
  • اجزای ست: قاشق و چنگال
  • جنس: استیل

مقاومت، دوام و زیبایی استیل باعث شده تا اکثر ست‌های قاشق و چنگال از استیل ضد زنگ تولید شوند. ست فونیکس هم از استیل مقاوم درجه یک و برای پذیرایی از شش نفر طراحی شده است. این مجموعه طراحی ساده‌ای دارد و می‌تواند مکمل سرویس پذیرایی شما باشد.

سرویس قاشق چنگال 24 پارچه مدل لاکچری

مشخصات محصول

  • تعداد پارچه: 24
  • اجزای ست: قاشق و چنگال و کارد
  • وزن بسته‌بندی: 1300 گرم

اهمیت سرویس کارد، قاشق چنگال در سفره ایرانی

ما ایرانیان به کیفیت و زیبایی ظاهری سرویس پذیرایی که استفاده می‌کنیم اهمیت می‌دهیم. از بشقاب و ظروف پذیرایی و غذاخوری گرفته تا همین قاشق و چنگالی که شاید نسبت به سایر ظروف کم‌تر خودنمایی می‌کنند؛ اما هرگز نباید تاثیر درخشندگی و طرح و نقش آن‌ها را در زیبایی سفره ایرانی دست‌کم گرفت.

بهترین قاشق و چنگال های امروزی از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شوند و تولیدکنندگان فاکتورهایی مثل ضد خش بودن، ثبات رنگ و مقاومت در برابر ضربه را در تولید آن‌ها مد نظر قرار می‌دهند.

البته به جز استیل ضد زنگ می‌توانید قاشق‌های سرامیکی و مسی هم در بازار پیدا کنید که اتفاقا از نظر زیبایی ظاهری کم و کسری ندارند؛ اما مشکلاتی مثل تغییر رنگ مس یا لب پریدگی سرامیک همیشه هم باید در نظر بگیرید.

برخی از سرویس‌های کارد و قاشق و چنگال از جنس استیل اما با بدنه سرامیکی یا شیشه‌ای تولید می‌شوند که بر حسب چیدمان میز پذیرایی و نوع ظروف غذاخوری که استفاده می‌کنید انتخاب منحصر به فردی برای یک میزبانی منحصر به فرد هستند.

سرویس قاشق چنگال شامل چه چیزهایی است؟

ست‌هایی که در بازار می‌بینید مجموعه‌ای کامل از انواع قاشق، چنگال و کارد در سایز و اندازه‌های مختلف هستند که هر یک کارایی خاص خود را دارند. برخی از سرویس‌ها تا 158 پارچه دارند و تقریبا هر نوع کارد و چنگال یا قاشقی را که احتمالا برای وعده‌های مختلف پذیرایی نیاز دارید در برمی‌گیرند.

قاشق‌ها از نظر تخصصی و حرفه آشپزی در انواع غذاخوری، چای‌خوری، مرباخوری و بستنی‌خوری تولید می‌شوند. کارد و چنگال هم دسته‌بندی مشابهی دارند و مثلا کارد میوه‌خوری با کارد غذاخوری که عموما برای برش استیک یا فیله استفاده می‌شود فرق دارد.

در اکثر ست‌های قاشق، چنگال یا کارد ملاقه یا کفگیر هم دیده می‌شود. در واقع یک ست قاشق و چنگال تمام لوازمی که برای سرو غذا نیاز دارید را شامل می‌شود و با وجود آن از خرید جداگانه لوازم بی‌نیاز می‌شوید.

انواع ست قاشق، چنگال و کارد بر اساس طراحی

از ست قاشق و چنگال یا کارد می‌توانید به عنوان یک ابزار دکوراتیو و کاربردی نظیر کنسول استفاده یا اگر محدودیت فضا دارید نمونه‌های ساده رومیزی را جایگزین کنید. انتخاب شما کدام است؟

ست قاشق، چنگال و کارد رومیزی

مدل‌های رومیزی درست مثل ست جا ادویه‌ای یا کفگیر و ملاقه طراحی می‌شوند و روی کابینت یا پیشخوان آشپزخانه قرار می‌گیرند. در صورتی که به صورت سلف سرویس از مهمانان پذیرایی می‌کنید می‌توانید این ست را به صورت یک مجموعه زیبا و کم‌جا گوشه‌ای میز قرار دهید.

انواع ست کارد و چنگال جعبه‌دار

مدل‌های جعبه‌دار به صورت یک کیف لوکس و قابل حمل طراحی می‌شوند که محل قرارگیری هر یک از لوازم در آن پیش‌بینی شده است. کیف به نظم‌دهی قاشق و چنگال و چیدمان راحت‌تر آن بعد از هر بار استفاده کمک می‌کند؛ اما همین طراحی ممکن است فضاگیر باشد. از طرفی مدل‌هایی که به صورت کیف یا جعبه طراحی می‌‌شوند گران قیمت‌تر هستند.

سرویس قاشق و چنگال کنسولی

یک کنسول چوبی یا سنگی را در منزل تصور کنید که بتوانید از کشوهای آن برای قرار دادن قاشق و چنگال مخصوص پذیرایی از مهمانان استفاده کنید.

سرویس‌های کنسولی هم درست به صورت یک کنسول جمع و جور طراحی می‌شوند و از سطح رویی آن‌ها می‌توانید جهت قرار دادن سایر لوازم پذیرایی استفاده کنید. اگر با مشکل محدودیت فضا در منزل روبرو هستید و در عین حال به دنبال سرویس شکیل و شیک هستید ست‌های کنسولی را پیشنهاد می‌کنیم.

سرویس قاشق، چنگال و کارد ساده

مدل‌های ساده در بسته‌بندی ساده و بدون هر یک از تشریفاتی که پیش از این معرفی کردیم تولید می‌شوند. این مدل قیمت پایین‌تری نسبت به ست‌های کنسولی یا جعبه‌دار دارد و در عوض می‌توانید بودجه خود را برای خرید ست‌های بزرگ‌تر و بالای 100 پارچه صرف کنید.

سخن آخر

قاشق، چنگال و کارد سه جز جدانشدنی انواع ست پذیرایی هستند که دوام، زیبایی و هماهنگی آن‌ها با سایر ظروف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اکثر محصولات بازار از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شوند اما مدل‌های سرامیکی و شیشه‌ای هم با طرح‌های فانتزی و متفاوت طرفداران خاص خود را دارند.

در انتخاب ست قاشق، چنگال و کارد به وزن و طول دسته‌ها دقت کنید. بهتر است جنس بدنه و تزئینات آن مقاومت کافی در برابر حرارت شستشو در ماشین ظرفشویی داشته باشد. معیارهای شما در انتخاب ست قاشق و چنگال زیبا و با دوام چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر