امروز01 اردیبهشت 1403

27 مدل شیک برای خرید بهترین سرویس پذیرایی کریستال با کیفیت

بهترین سرویس پذیرایی کریستال
3.9/5 - (10 امتیاز)

حتی اگر بخواهیم از تمایل زیاد ایرانیان برای برگزاری شب نشینی و دورهمی چشم پوشی کنیم، زیبایی ظروف سرو و پذیرایی چیزی نیست که یک ایرانی به سادگی از آن بگذرد! شاید به همین دلیل باشد که وارد هر خانه‌ای می‌شویم بعید است ظروف کریستالی و سرویس‌های پذیرایی کریستال را در بین سایر ظروف سرو نبینیم!

با وجود تنوع گسترده‌ای که بین ظروف تزئینی و پذیرایی بازار وجود دارد خرید بهترین سرویس پذیرایی کریستال برای ما ایرانی‌ها همیشه از اولویت برخوردار بوده است. این موضوع تا حد زیادی به ظاهر پر زرق و برق چشمگیر کریستال مربوط می‌شود که در انواع و اقسام تولید می‌شوند و علاوه بر پذیرایی برای تزئینات و دکوراسیون هم مناسب هستند.

انواع ظروف کریستالی اکسسوری دکوراتیو و ابزار مناسبی برای سرو و پذیرایی از مهمانان هستند. شما لایق بهترین‌ها هستید! اگر قصد دارید میز پذیرایی را با انواع ظروف کریستالی درخشنده‌تر و نورانی‌تر از همیشه جلوه دهید همراه راهنمای خرید امروز به‌نظر باشید.

مدل محبوب

میوه خوری بوهمیا مدل گلوباس

سرویس پذیرایی 23 پارچه فایواستارز مدل 2020 کد 456

آجیل خوری بوهمیا مدل کیوتو

شکلات خوری بوهمیا مدل 2020 کد 467

شکلات خوری بوهمیا مدل فالکو

سرویس پذیرایی 16 پارچه بوهمیا مدل 2020 کد 456

شکلات خوری بوهمیا مدل یوکو

شیرینی خوری کنزو مدل MPYT کد DLT1316-209

میوه خوری بوهمیا مدل نپتون

ظرف سرو پایه دار جی سی سی سری آنجلیکا کد 4252746

آجیل خوری بوهمیا کد 1325

ست آجیل خوری ۴ پارچه مدل cbajlkhri3tke

سالاد خوری رزلند مدل 0018

میوه خوری دیلایت مدل مانیسا AVST کد DLT734

آجیل خوری وی سی اند اچ سری مونزا مدل VMO0712G1W

شکلات خوری لیزا موری سری ورسای مدل LVE1203G1W

شیرینی خوری لیزا موری سری ورسای مدل LVE1012G1W

شکلات خوری مدل آنجلیکا کد SA1222

اصیل و درخشان مثل ظروف پذیرایی کریستال!

اگر نگاهی به اطرافتان بیاندازید و از سایر ظروف مثل انواع سرویس قابلمه مسی فاکتور بگیرید می‌بینید که کریستال‌ها تمام زندگی ما را احاطه کرده‌اند. بخش‌های مختلف اجزای دکوراتیوی که شاید روی دیوار منزل یا محل کار نصب شده باشند، لوسترها و کوچک‌ترین وسایل تزئینی که در گوشه کنار منزل وجود دارند ممکن است کریستالی باشند.

کریستال از نسل ظروف شیشه‌ای است که با ظرافت هنرمندانه‌ای تراش می‌خورد و بر اساس همین زیبایی و البته کیفیت ساخت قیمت گذاری می‌شود. ظاهر کریستال‌ها همیشه ظریف و خاص بوده است؛ اما برخی از کریستال‌ها مقاومت نسبی بهتری دارند و می‌توانید حتی به عنوان سرویس پذیرایی دم دستی از آن‌ها استفاده کنید.

ترکیبات خاصی که در تولید سرویس پذیرایی کریستالی استفاده می‌شود باعث می‌شوند تا تلالو و بازتاب نور در این ظروف بیش‌تر باشد. به همین دلیل اگر گرد و غباری روی این ظروف وجود نداشته باشد شکست نور زیبایی این ظروف را هنگام سرو و پذیرایی بیش‌تر می‌کند.

انواع ظروف سرو کریستالی؛ از سرو تا شستشو

موادی که در تولید انواع ظروف پذیرایی کریستالی استفاده می‌شود از نظر سلامتی کاملا ایمن هستند. به همین دلیل می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاهای سرد و گرم را با این لوازم سرو کنید. از طرف دیگر شستشو این ظروف خیلی راحت است و فقط کافی است به صورت دوره‌ای آن‌ها را با آب فاقد املاح سنگین بشویید و از درخشندگی آن‌ها لذت ببرید.

یکی دیگر از مسائلی که باعث شد مصرف کنندگان نسبت به استفاده از ظروف کریستالی روی بیاورند وزن کم‌تر آن‌ها بود. کریستال به نسبت سرویس چینی، مس، شیشه و سایر ظروفی که در گذشته استفاده می‌شد سبک‌تر است. بنابراین استفاده از آن‌ها در طول سرو و پذیرایی آسان است. اما این سبکی چندان هم بی دردسر نبوده است!

در مقابل تمام نقاط قوتی که استفاده از ظروف کریستالی در سرو و پذیرایی برای ما به همراه داشته مشکلاتی هم وجود دارد. کافی است ظروف کریستالی به صورت اتفاقی از دستتان سقوط کنند تا ساعت‌ها برای جمع کردن قطعات خرد شده آن وقت صرف کنید!

فاکتورهای اثرگذار در انتخاب بهترین ظروف کریستالی

ظروف پذیرایی کریستالی از متداول‌ترین ظروفی هستند که در ایران استفاده می‌شوند. سرویس پارچ و لیوان، شیرینی خوری، شکلات خوری، قندان، انواع پیش دستی، ظرف مخصوص سرو میوه تا ظروفی که به صورت دکوراتیو به فروش می‌رسند  و گاهی شناخت جنس باکیفیت اصیل را برای ما دشوار می‌کنند.

فرقی نمی‌کند که از کریستال برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید یا قرار است به عنوان ظروف پذیرایی آن‌ها را خریداری کنید. در این مسیر فاکتورهای مهمی وجود دارند که در انتخاب بهترین سرویس پذیرایی به شما کمک می‌کنند:

انتخاب ظروف کریستالی مطابق با دکوراسیون داخلی

ظروف کریستالی در دو مدل ساده و طرح دار تولید می‌شوند. مدل‌های طرح دار رنگ‌های مختلفی دارند و حتی ممکن است به طرح و نقش‌های زینتی هم مزین شده باشند.

اولین قدم در خرید سرویس کریستال ست کردن آن با سایر وسایل دکوراتیو منزل است. به عنوان مثال اگر قرار است شیرینی خوری کریستالی خریداری کنید ببینید این شیرینی خوری و تراشکاری‌های بدنه تا چه اندازه با طرح سرویس پارچ و لیوان کریستالی شما تطابق دارد.

ارزیابی تراشکاری و ظرافت بدنه کریستال

ظروف زیادی در بازار به عنوان کریستال به فروش می‌رسند؛ اما اگر از افراد حرفه‌ای بپرسید ممکن است اصالت خیلی از این ظروف به ظاهر کریستال زیر سوال برود.

حتی با دیدن ظاهر و زیبایی بدنه ظروف کریستال می‌توانید متوجه اصالت کالا شوید. با این حال گاهی ظروف بلور مشابه با کریستال تراش داده می‌شوند و زیبایی قابل قبول آن‌ها خریدار را فریب می‌دهد. ظروف کریستالی تراشکاری ظریف و خاصی دارند که ایجاد آن‌ها در ظروف بلوری به سبب ضخامت بدنه تقریبا غیر ممکن است.

ظروف کریستالی معمولا برای سرو و پذیرایی و البته تزئینات داخلی منزل استفاده می‌شوند. به همین دلیل بدنه سبک و ظریفی دارند که با نگاه به بخش‌های مختلف شیرینی خوری نظیر پایه یا لبه‌های ظرف متوجه می‌شوید.

خرید ظروف کریستالی از برندهای معتبر

شرکت‌ها و کشورهای تولید کننده ظروف پذیرایی کریستالی در بازار مشهور هستند. کافی است تولیدات آن‌ها را با محصولات مشابه مقایسه کنید تا متوجه تفاوت محصول شوید. اما حتی اگر نتوانستید مشخصات محصول را از روی بسته بندی و شناسنامه کریستال ردیابی کنید راه‌های دیگری هم وجود دارد و ظاهر محصول همه چیز را آشکار می‌کند.

ظروف غیر کریستال شیشه‌ای وزن سنگینی دارند و در ساختار آن‌ها ترک، حباب و کدورت به وفور دیده می‌شود. اگر ظرف کریستالی را در معرض نور قرار دهید تلالو یا بازتاب نور از میان عناصر شیشه دیدنی و چشمگیر است. این در حالی است که بلور یا کریستال بی کیفیت نور را به خوبی عبور نمی‌دهد و کدر است.

سخن آخر

انواع بهترین سرویس پذیرایی کریستال محبوب‌ترین ظروفی هستند که می‌توانید برای سرو و دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کنید. ظروف کریستال بر خلاف شیشه و بلور سبک وزن، ظریف و شفاف هستند. از این رو امکان دارد حین خرید در تشخیص ظروف اصیل کریستالی دچار مشکل شوید.

ضخامت بدنه، شفافیت و عبور نور و تراشکاری ظریف و وزن سبک از تفاوت‌های کلیدی ظروف کریستالی با سایر ظروف شیشه‌ای بازار ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر