امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین چسب حرارتی تفنگی بر اساس سایز چسب و کاربرد آن

خرید چسب حرارتی
5/5 - (1 امتیاز)

چسب‌ها قدیمی‌ترین ابزارهای فنی هستند که بشر از گذشته به حال از انواع طبیعی و صناعی آن استفاده کرده است. با این که جهان اطراف ما با چسب احاطه شده اما تا وقتی که کارمان لنگ چسباندن دو قطعه، یک اشیا یا بخش خاصی از وسایل نشود معمولا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهیم. در حالی که برخی از آن‌ها از مثل انواع  بهترین چسب حرارتی تفنگی بسیار کاربردی هستند.

چسب‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند؛ اما جستجو برای یک چسب همه کاره، قوی و خوش قیمت احتمالا به خرید بهترین چسب حرارتی تفنگی منتج می‌شود. چسب‌هایی که علاوه بر قدرت چسبندگی مناسب و قیمت اقتصادی کار کردن با آن‌ها به خاطر ساختار تفنگی که دارند راحت و بی دردسر است. شما تا چه اندازه از چسب حرارتی استفاده می‌کنید؟

فرقی نمی‌کند برای کارهای هنری و فعالیت‌های تخصصی از چسب حرارتی استفاده می‌کنید یا تنها برای نیازهای معمول روزمره این چسب را به کار می‌برید. مدل‌های تفنگی ابعاد و انواع خاصی دارند که شناخت آن‌ها قبل از خرید خالی از لطف نیست. همراه ما در راهنمای خرید به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی انواع بهترین چسب حرارتی تفنگی

مدل پر فروش
نقاط قوت
  • همراه با یک عدد چسب حرارتی بزرگ بصورت رایگان

دستگاه چسب تفنگی مدل G-250 جز چسب‌های پرحرارت با اندازه بزرگ است. توان 55 واتی این دستگاه برای چسباندن چوب، پلاستیک، کاغذ و سرامیک مناسب است. بنابراین علاوه بر کارهای سبک می‌توانید از توان بالای این دستگاه برای چسباندن سریع قطعات سختی مثل سرامیک و فلز نیز استفاده کنید.

دستگاه چسب تفنگی 20 وات مدل Hotmelt FQ-E

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه

دستگاه چسب تفنگی مدل Hotmelt FQ-E با توان 20 وات و از مدل‌های کم حرارت و کوچک برای کارهای سبک است. توان پایین این دستگاه برای استفاده کودکان مناسب بوده و باعث می‌شود این چسب بسیار کم مصرف باشد. روی این دستگاه یک کلید روشن و خاموش هم وجود دارد تا بدون نیاز به خارج کردن دوشاخه دستگاه را آماده به کار قرار دهید.

دستگاه چسب اکتیو تولز مدل AC-6780GL

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه

دستگاه چسب اکتیو تولز مدل AC-6780GL با توان 40 وات تولید شده و ابعاد کوچکی دارد. پایه نگهدارنده تعبیه شده زیر تفنگ به خوبی توان تحمل وزن محصول را دارد. برای روشن خاموش کردن این چسب نیازی به خارج کردن دو شاخه ندارید و محصول با کلید روشن خاموش آماده به کار باقی می‌ماند.

دستگاه چسب تفنگی جانسون مدل FL-138B

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه

دستگاه چسب تفنگی جانسون مدل FL-138B در ابعاد فوق کوچک و برای کارهای ظریف هنری طراحی شده است. ابعاد و توان تولید حرارت این دستگاه برای استفاده کودکان نیز مناسب است.

دستگاه چسب تفنگی سومو مدل SM105

نقاط قوت
  • دارای دسته فشرده و سبک وزن جهت سهولت استفاده

دستگاه چسب تفنگی سومو مدل SM105 با توان 40 وات و ابعاد کوچک خانگی تولید شده است. این توان برای چسباندن چوب، کاغذ، سرامیک و شیشه مناسب خواهد بود. همراه با این تفنگ دو چسب حرارتی کوچک هم دریافت می‌کنید.

دستگاه چسب حرارتی تون لیان مدل e80w

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه
  • سایز بزرگ مناسب چسب کاری های صنعتی و خانگی

اگر به دنبال چسب حرارتی مناسب با توان بیش‌تر جهت امور تخصصی‌تر هستید دستگاه تون لیان را پیشنهاد می‌کنیم. این چسب با توان 80 وات تولید شده و برای ذوب کردن چسب‌های سایز بزرگ مناسب است.

دستگاه چسب حرارتی مدل اولترافیکس کد 280

دستگاه چسب حرارتی مدل اولترافیکس با توان 20 وات مناسب کارهای هنری کوچک، مصارف خانگی و استفاده کودکان است. ابعاد تفنگ این دستگاه کوچک و خوش دست است و همراه با آن دو چسب سایز کوچک دریافت می‌کنید.

دستگاه چسب تفنگی مدل B-60-w

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه
  • سایز بزرگ مناسب چسب کاری های صنعتی و خانگی

دستگاه چسب تفنگی مدل B-60-w در ابعاد بزرگ‌تر طراحی شده و توان 60 واتی آن برای مصارف خانگی و نیمه صنعتی مناسب خواهد بود. یکی از مزایای رقابتی این دستگاه نشانگر خاموش و روشن است که روی بدنه مشاهده می‌کنید.

دستگاه چسب تفنگی لاین مدل AC-280 کد L28

دستگاه چسب تفنگی لاین مدل AC-280 مناسب مصارف مختصر خانگی و استفاده کودکان است. با توجه به توان 20 واتی، این چسب حرارتی در زمره تفنگ‌های کم حرارت قرار می‌گیرد و کار با آن برای کودکان و بزرگسالان ایمن است.

دستگاه چسب تفنگی تانگ لیان مدل DCT-40W

نقاط قوت
  • دارای نشانگر وضعیت دستگاه

دستگاه چسب تفنگی تانگ لیان مدل DCT-40W محصولی باکیفیت با توان 40 وات است. چسب مصرفی مناسب برای این مدل 7 میلی متری و کوچک است. بنابراین می‌توانید از این تفنگ حرارتی برای کارهای ظریف تزئینی هم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. این چسب حرارتی علاوه بر دکمه خاموش روشن یک پایه نگهدارنده دارد.

دستگاه چسب تفنگی استنلی مدل 0GR25

نقاط قوت
  • چسب دو دمایی استاندارد قابل استفاده در هر دو حالت تنظیمات (کم و زیاد)

دستگاه چسب تفنگی استنلی مدل 0GR25 یکی از محصولات تخصصی بازار برای استفاده نیمه صنعتی و خانگی است. یکی از تفاوت‌های این چسب قابلیت تنظیم دمایی برای ذوب چسب است. طوری که بعد از اتصال به برق چسب در طول یک دقیقه گرم می‌شود و قادر است در دو درجه دمایی کار کند.

چسب مناسب برای این دستگاه سایز بزرگ است. در طول کار می‌توانید پایه تاشو مخفی دستگاه را باز کنید و چسب را در حالت آماده به کار قرار دهید.

چسب حرارتی جانسون بسته ده تایی شامل 10 لوله 12 میلیمتری چسب است. این چسب همه کاره و برای دستگاه‌های حرارتی تفنگی سایز بزرگ مناسب است.

چسب حرارتی تفنگی جانسون مدل 7 میلی متری

بسته ده تایی چسب حرارتی تفنگی جانسون شامل 10 چسب به‌ طول 267 میلی‌متر و قطر 7 میلی‌متر است. این ابعاد برای دستگاه‌های سایز کوچک خانگی مناسب است.

یکی از مزایای چسب‌های حرارتی جانسون مقاومت در برابر تغییرات دمای محیط و چسبندگی بالا است.

چسب حرارتی به چه دردی می‌خورد؟

چسب‌های تفنگی حرارتی همه کاره هستند؛ اما شاید این واژه برای شما که اولین بار است قصد دارید از این نوع چسب برای اهداف مختلفی استفاده کنید کمی گنگ به نظر برسد. چسب حرارتی تفنگی کاربرد گسترده‌ای دارد که شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کردید!

استفاده از چسب حرارتی برای ملزومات کاغذی

کاغذ و مقوا متداول‌ترین وسایلی هستند که با چسب حرارتی چسبانده می‌شوند. شاید چسب حرارتی برای ضخامت کمی از کاغذ مناسب نباشد؛ اما قطعا برای به هم چسباندن مقوا و کارتن کاربردی خواهد بود.

چسب حرارتی برای چوب، شیشه، پارچه و فلزات

باور نکردنی است؛ اما یک چسب حرارتی می‌تواند به چسباندن قطعات مختلف چوب و فلز هم کمک کند. همین موضوع باعث شده تا چسب حرارتی مهم‌ترین وسیله برای هنرهایی نظیر گلسازی، گلدوزی، روبان دوزی، کارهای تزیینی با چوب، کار با سفال و کارهای فنی نظیر امور الکترونیکی باشد.

بخش دیگری از کاربرد چسب حرارتی تزئینات داخلی است. شیشه یکی از اشیایی است که به خوبی چسب حرارتی را به خود می‌گیرد و بنابراین می‌توانید با قطعات شیشه و یک چسب حرارتی انواع مدل آینه دکوری شیک برای منزل طراحی کنید.

چسب حرارتی برای تزئینات

چسب حرارتی فقط یک لایه برای چسباندن اشیای مختلف نیست. یکی از ایده‌های خلاقانه استفاده از چسب حرارتی برای ایجاد طرح‌های مختلف روی وسایلی نظیر شیشه، ماگ و حتی ایجاد طرح‌های سه بعدی است. از آن جایی که چسب‌های مخصوص تفنگ حرارتی به صورت رنگی هم تولید می‌شوند می‌توانید تزئینات زیباتری روی ظروف مختلف و حتی به صورت اشیای سه بعدی داشته باشید.

انواع چسب حرارتی بر اساس نوع تفنگ

تفنگ‌هایی که برای چسب حرارتی تولید می‌شوند از چند تا چندین سانتی متر بر اساس کاربرد طول دارند. اکثر تفنگ‌ها به صورت مستقیم به برق وصل می‌شوند؛ اما مدل‌های باتری خور هم وجود دارد.

تفنگ‌های حرارتی بر اساس نوع طراحی بدنه و کارکردی که دارند به دو صورت طبقه بندی می‌شوند:

  • میزان حرارت تولیدی تفنگ: میزان حرارتی که تفنگ تولید می‌کند بر اساس توان دستگاه تعیین می‌شود. برخی از دستگاه‌ها کم حرارت هستند و برای کارهای هنری کودکانه طراحی می‌شوند. مثلا مدل‌هایی که توان 20 وات دارند حرارت کم‌تری نسبت به مدل‌های 50 واتی و بالاتر تولید می‌کنند.
  • تفنگ دستی یا برقی: تفنگ‌هایی که برای استفاده از چسب‌ تولید می‌شوند دو مدل برقی و دستی هستند. تفنگ‌های برقی استفاده آسانی دارند و فقط کافی است با انگشت اشاره چسب را به سمت جلو برای ذوب شدن هدایت کنید. اما در مدل‌های دستی باید خودتان لوله چسب را به سمت جلو هدایت کنید که کمی زمانبر است.

انتخاب چسب حرارتی تفنگی بر اساس اندازه

به جز توان چسب حرارتی اندازه چسبی هم که می‌توانیم داخل دستگاه قرار دهیم مهم است. اگر قرار است از چسب حرارتی برای کارهای بزرگ مثل چسباندن پایه چوبی استفاده کنید به چسب‌های بزرگی نیاز دارید. در عین حال کارهای ظریف هنری به چسب‌های کوچک‌تری نیاز دارند.

چسب‌های حرارتی 12 میلی متری

متداول‌ترین نوع چسب حرارتی و سایز چسب 12 میلی متر است که سایز استاندارد تلقی می‌شود. این اندازه برای اکثر کارهای روزمره و عمومی منزل مناسب است. قبل از انتخاب این سایز چسب باید مطمئن شوید که دستگاه و چسب از نظر اندازه با هم هماهنگ هستند.

چسب‌های حرارتی 15 میلی متری

ابعاد بزرگ‌تر از 12 میلی متر چسب‌های 15 میلی متر هستند که برای ذوب کردن آن‌ها به تفنگ‌های قوی‌تری نیاز دارید.

فاکتورهایی که در خرید چسب حرارتی تفنگی باید بدانید

تکمیل و پیشرفت بسیاری از کارهای هنری و تخصصی به صورت مستقیم به نوع چسب حرارتی که خریداری می‌کنید وابسته است. پس باید تمام ویژگی‌های تفنگ چسب و اندازه چسب را با هم ارزیابی کنید:

توان تفنگ چسب حرارتی

همان طور که گفتیم دستگاه‌های چسب حرارتی در انواع حرارت بالا و حرارت پایین تولید می‌شوند. بهتر است برای کودکان از انواع دستگاه‌هایی که حرارت کم‌تری تولید می‌کنند استفاده کنید. اما محصولاتی که در بازار وجود دارند برچسب و طبقه بندی خاصی از این نظر ندارند. پس باید به توان محصول بیش‌تر توجه داشته باشید.

از نظر تخصصی چسب‌های حرارتی با توان 10 تا 20 وات جز چسب‌های کم حرارت محسوب می‌شوند. این میزان تا 100 وات در محصولات پرحرارت بالا می‌رود. دقت داشته باشید که تمام کارها با چسب‌های کم حرارت هم قابل انجام هستند؛ اما مجبور هستید با توجه به محدودیت توان دستگاه زمان بیش‌تری برای ذوب شدن چسب منتظر بمانید.

فاکتورهای جانبی روی بدنه تفنگ

برخی از دستگاه‌ها قابلیت‌های جانبی بیش‌تری مثل دکمه خاموش و روشن دارند. بنابراین حتی در صورت اتصال به برق می‌توانید دستگاه را خاموش نگه دارید. در سایر مدل‌ها ممکن است نمایشگر وضعیت یا محافظ انگشت مشاهده کنید.

سخن آخر

انواع بهترین چسب حرارتی تفنگی پرکاربردترین چسب برای مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی هستند. بر خلاف تصور خیلی از افراد چسب حرارتی بر اساس میزان حرارتی که تولید می‌کند می‌تواند برای چسباندن شیشه و سرامیک هم استفاده شود. فقط کافی است زمان خرید به توان دستگاه و ابعاد چسبی که داخل آن قرار می‌گیرد دقت کنید.

انواع چسب‌های حرارتی به دو صورت دستی و برقی تولید می‌شوند. چسب‌های حرارتی برقی خانگی با توان 20 تا 40 وات تولید می‌شوند و از قیمت مناسبی نسبت به سایر چسب‌های بازار برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر