امروز06 اردیبهشت 1403

بررسی تخصصی جنگنده‌های بی رقیب دوربین gopro مدل MAX و hero 8

دوربین Gopro مدل MAX و Hero 8
5/5 - (1 امتیاز)

گوپروها (GoPro) هر روز محبوب‌تر می‌شوند و این برند هم وفاداری مشتریانش را با عرضه مدل‌های جدیدتر و بهتر از دیروز جبران می‌کند. اما همین که گوپرو و خرید آن را جستجو کنید دو مدل MAX و hero 8 با بازدید بیش‌تر و طرفداران خاصی که دارند بیش‌تر خودنمایی می‌کنند. تا چه اندازه درباره این دو جنگنده پیشرفته گوپرو و تفاوت‌های آن‌ها می‌دانید؟

گوپرو هیرو ۸ یک نسخه کامل‌تر از نسل پیشین خود است که این بار برای قهرمانی در رقابت با سایر دوربین‌های ورزشی بازار به میان آمده است. دوربینی که قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری آن کاملا تغییر کردند و حالت‌های عکاسی آن کم نظیر هستند. در مقابل این مدل دوربین نسل دومی مدل MAX قرار دارد که کل 360 درجه یک سوژه را درجا ثبت می‌کند. این مدل هم از نظر طراحی، عملکرد و ارزش خرید نمره بالایی کسب کرده است.

اگر قصد دارید به سفر بروید، برای عکاسی به دل جنگل و جاده و بیابان بزنید و به فکر خرید گوپرو هستید راهنمای امروز به‌نظر را از دست ندهید.

دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو مدل MAX

مشخصات محصول

  • رزولوشن فیلمبرداری 5K
  • حالت‌های تصویربرداری Max Hyper Smooth، Max Time Warp و Max SuperView
  • باتری لیتیوم یون 1600 میلی آمپری قابل تعویض
نقاط قوت
  • کیفیت بالای فیلمبرداری
  • قابلیت فیلمبرداری و عکسبرداری 360 درجه
  • باتری قوی‌تر

ضبط تصویر با رزولوشن 5.6K و نرخ 30 فریم بر ثانیه در دوربین مکس گوپرو کافی است تا بدانیم در این مدل با قابلیت‌های ارتقا یافته نسبت به مدل هیرو روبرو هستیم. اگرچه طراحی بدنه در این مدل کمی ضخیم‌تر بوده اما پایه دوربین بلندتر بوده و برای عکاسی با پهپاد مناسب است.

باتری این محصول قابلیت نگهداری شارژ بالاتری دارد و با لنزهای دوگانه آن می‌توانید در دو حالت عادی و 360 درجه فیلمبرداری کنید.

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 8 Black

مشخصات محصول

  • رزولوشن فیلمبرداری 4K
  • مجهز به چهار لنز دیجیتالی SuperView, Wide, Linear, Narrow
  • باتری قابل شارژ 1220 میلی آمپر ساعت
نقاط قوت
  • وزن سبک‌تر و طراحی فشرده‌تر نسبت به مدل مکس
  • حالت Live Burst
  • لوازم اختصاصی Mods مخصوص این مدل

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 8 Black با رزولوشن کافی و دوربین عکاسی 12 مگاپیکسلی تولید شده است. این مدل قابلیت ضد آب و کنترل از راه دور با گوشی هوشمند را دارد. ضمن این که اطلاعات روی حافظه میکرو اس دی ذخیره سازی می‌شود و این دستگاه قابلیت پشتیبانی تا 256 گیگابایت حافظه را نیز دارد.

این مدل از نظر ظاهری و کیفیت بدنه نسبت به مدل مکس برتر است؛ اما فاقد لنز 360 درجه است.

طراحی گوپرو هیرو ۸ در مقابل گوپرو مکس

دو مدل محبوب گوپرو از نظر طراحی و ساختار بدنه تا حد زیادی شبیه بهم طراحی شده‌اند. هر چند که مدل‌های هیرو باریک‌تر و جمع و جورتر هستند اما مدل مکس هم سعی کرده از غافله عقب نماند.

طراحی بدنه مدل مکس کمی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر از مدل هیرو است. بدنه هر دو دوربین کاملا ضد آب است و این خبر خوشی برای آن دسته از ماجراجویانی که تمایل به عکسی زیر آب دارند به شمار می‌رود. از نظر وزن بدنه Hero 8 کمی سبک‌تر از مدل مکس است؛ اما هر دو به راحتی در دست جا می‌شوند و این یک نقطه قوت برای تمام محصولات برند محبوب گوپرو محسوب می‌شود.

از جنبه لوازم جانبی هر دو مدل گوپرو در یک سطح قرار دارند. پایه چرخان دو مدل مکس و هیرو امکان فیلمبرداری و عکسبرداری از زاویه دورتر را فراهم کرده‌اند. با این حال در مدل مکس پایه‌ها کمی بلندتر تولید شده‌اند و بنابراین این مدل برای عکاسی و  فیلمبرداری با انواع پهباد شاید بهتر باشد.

به طور کلی از نظر سخت افزاری تفاوت‌های فاحشی بین دو مدل MAX و hero 8 گوپرو نمی‌بینیم. شاید به همین دلیل نیاز باشد که با دقت بیش‌تری در خرید انواع دوربین‌های فیلمبرداری ورزشی 360 درجه به خرج دهید!

حالت‌های مختلف عکاسی هیرو 8 در مقابل گوپرو مکس

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 8 Black

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 8 Black

بعد از بدنه این نرم افزار است که برای هر کاربری در خرید دوربین و محصولات تکنولوژی حرف اول را می‌زند. دو مدل هیرو و مکس گوپرو در زمینه نرم افزاری تغییرات چشمگیری داشتند و همین بخش است که رقابت این دو جنگنده را داغ‌تر می‌کند.

گوپرو هیرو 8؛ تازه نفس میدان با حالت‌های عکاسی متعدد

رزولوشن ثبت تصاویر در این مدل 12 مگاپیکسل است و چند حالت مختلف عکاسی دارد که این بار شما را انگشت به دهان می‌گذارند:

  • معرفی حالت Live burst در دوربین هیرو 8 گوپرو

Live burst شبیه به عکاسی زنده است که در انواع آیفون شاهد آن هستیم. به این شکل که هنگام عکسبرداری از هر سوژه‌ای، لنز به صورت خودکار چند ثانیه قبل و بعد را نیز ثبت می‌کند تا هر عکس به صورت یک فیلم مشابه با گالری آیفون نمایش داده شود. بنابراین با توجه به این که در موقعیت ورزشی و مهیج گاه ثبت یک لحظه به صورت مجدد غیر ممکن است بسیار به درد می‌خورد.

  • HyperSmooth؛ لرزشگیر حرفه‌ای در هیرو 8 گوپرو

یکی از مشکلات عکاسی و فیلمبرداری با دوربین‌های فیلمبرداری ورزشی شدت لرزش دوربین هنگام ثبت پروژه است. طوری که افراد مبتدی از این تکانه‌های واضح در عکس ثبت شده و بی کیفیتی آن مدام شکایت می‌کنند.

گوپرو در مدل hero 8 فکر این جا را هم کرده است. HyperSmooth حالت جدیدی است که هر نوع لرزش را بر اساس تنظیماتی که شما اعمال می‌کنید از اثر حذف می‌کند. استفاده از این حالت را بیش‌تر در حالت فیلمبرداری و به خصوص زمانی که تحرک زیادی دارید توصیه می‌کنیم. تجربه کاربران از حالت HyperSmooth در عکسبرداری چندان رضایت بخش نبوده است.

به حالت‌های عکاسی متعدد مدل هیرو 8 امکانات دیگری هم افزوده شده است. مثلا با این که سنسور دوربین چندان قوی‌تر از مدل‌های پیشین نیست اما پردازش تصاویر در نور کم خیلی بهتر از نسل‌های قبلی ارزیابی می‌شوند. رزولوشن فیلمبرداری هم به بهترین کیفیت روز بازار یعنی 4K رسیده و خلاصه همه چیز مطلوب‌تر است.

سیستم ارتقا یافته عکاسی در گوپرو مدل MAX

دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو مدل MAX

دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو مدل MAX

همه کاربران دوربین‌های 360 درجه‌ای را دوست ندارند. بنابراین گوپرو در مدل مکس یک دوربین دو حالته را عرضه کرده که می‌توانید آن را روی 360 درجه یا معمولی تنظیم کنید.

وقتی به لنز مدل مکس نگاه می‌کنیم چهار لنز با میدان دید خیلی عریض تا میدان دید محدود می‌بینیم. بنابراین می‌توانیم تصاویر را هم در حالت عادی و هم در حالت 360 درجه‌ای ثبت و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

  • حالت Over Capture برای ویرایش سریع فیلم‌ها

اصلا فکرش را می‌کردید روزی بتوانید همان تصاویری که مستقیم تهیه کرده‌اید را از طریق رابط به سادگی روی گوشی بریزید و یا با حالت OverCapture آن‌ها را ویرایش کنید؟

با این حالت ویدیوهایی که در حالت 360 درجه ثبت می‌شوند قابلیت سکانس بندی و حذف سکانس یا اضافه کردن آن را دارند. البته که تصویربرداری در نسل‌های جدید دوربین‌های گوپرو روند رو به رشدی از نظر کیفیت داشته اما این حالت برای ویرایش تصاویر همچنان به درد بخور است.

لنزهای دوربین gopro مدل MAX و hero 8 را دست کم نگیرید!

حالا که همه چیز در طراحی تا قیمت تمام شده مدل مکس و هیرو تا این حد به هم نزدیک شده است، نمی‌توان تفاوت زیادی بین لنزهای قدرتمند این دو مدل قائل شد.

همانطور که گفتیم گوپرو مکس یک دوربین دو حالته با 4 لنز فشرده است. 4 لنزی که طوری روی هم قرار گرفته‌اند تا دو زاویه 180 درجه‌ای آن‌ها مجموع زاویه 360 درجه برای ما ایجاد کنند.

اما در مدل هیرو لنزهای همیشگی که در نسل هفتم هم شاهد آن بودیم می‌بینیم. لنزهای دیجیتال SuperView ،Wide و Linear با حالت لرزشگیر، فوکوس دستی و خودکار در مدل هیرو تعبیه شده‌اند. ضمن این که Narrow هم به تازگی به لنزهای این دوربین اضافه شده تا عکاسی و فیلمبرداری با این مدل حرفه‌ای‌تر از همیشه باشد.

در بحث لنز مدل مکس نسبت به هیرو یک مزیت رقابتی ویژه دارد. این که تصاویر در حالت عریض توانایی پوشش زاویه دید بیش‌تری نسبت به هیرو دارند و بزرگنمایی رضایت بخش‌تر است.

دوربین‌های گوپرو؛ همچنان ضد ضربه و ضد آب

در مقایسه مدل مکس و هیرو از نظر قابلیت‌های منحصر به فردی مثل ضد آب یا ضد ضربه بودن تفاوتی مشاهده نمی‌کنیم. گوپرو این دو نسل را برای هر موقعیت و هر مکانی حتی زیر آب طراحی کرده است. اگرچه توصیه می‌شود دوربین‌های ورزشی حرفه‌ای را زیر آب استفاده نکنید اما در مشخصات هر دو مدل امکان فیلمبرداری و عکسبرداری تا عمق 5 تا 10 متر هم در نظر گرفته شده است.

گوپرو مکس می‌تواند بهتر از هیرو 8 باشد!

گوپرو بعد از معرفی سری هیرو به فکر مدل‌های جدیدتری افتاد که بتوانند امکانات دوربین‌های ورزشی 360 درجه را پوشش دهند. مدل مکس نماینده پرقدرت این برند بود تا بتواند در کنار امکانات پیش فرض، یک دوربین 360 درجه تمام عیار باشد. اما نقاط قوت این محصول به همین جا ختم نمی‌شوند!

باتری قابل شارژی که در مدل مکس تعبیه شده قوی‌تر از مدل هیرو است. این به این معنا است که در به کارگیری و استفاده از دوربین مکس می‌توانید بین 2 تا 4 ساعت بیش‌تر و با خیال راحتی به فیلمبرداری و عکسبرداری بپردازید.

به نظر می‌رسد گوپرو مکس تمام قابلیت‌های دوربین هیرو را در حالت ماکزیمم اما با تفاوت قیمتی اندک به مشتریان خود عرضه کرده است.

سخن آخر

دوربین gopro مدل MAX و hero 8 از بهترین مدل‌های گوپرو هستند که توانستند به محض معرفی در بازار محبوبیت قابل توجهی پیدا کنند. این دو دوربین از نظر سخت افزاری تفاوت زیادی به هم ندارند؛ اما قابلیت‌های نرم افزاری و برخی از امکانات آن‌ها نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا یافته‌اند. طوری که عکاسی و فیلمبرداری با لنز‌های 360 درجه و حالات مختلف عکاسی این دو مدل لذت بخش‌تر از گذشته ارزیابی می‌شوند؛ اما اگر به دنبال لنزهای کامل‌تر در کنار باتری قوی‌تر هستید مدل جدیدتر مکس پیشنهاد گوپرو به شما است.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر