امروز10 فروردین 1403

بررسی مشخصات و خرید دوربین ورزشی گوپرو hero 7

خرید دوربین ورزشی گوپرو Hero 7 Black
5/5 - (1 امتیاز)

پیش از خرید دوربین گوپرو ‌هیرو ۷ (Gopro Hero 7) ممکن است از خود پرسیده باشید که چرا پرچمدار دوربین‌های GoPro را به مدل"Black" اختصاص داده اند؟! در صورتی که مدل نقره‌ایی و خاکستری این سری نیز وجود دارد.

نقاط قوت
  • بهبود لرزشگیر صفحه
  • مجهز به حالت Superphoto
  • قابلیت اشتراک گذاری ویدیو و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی
  • UI ( رابط کاربری) بهبود یافته
نقاط ضعف
  • پیشرفت های جزئی سخت افزاری
  • هیچ تغییری در عمر باتری وجود ندارد (نسبت به مدل قبلی)

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل Hero 7 Black

چه چیزهای در دوربین گوپرو مدل هیرو ۷ بهبود یافته است؟

مدل بلک آن که گران‌ترین مدل هیرو 7 باشد، قدرتمندترین دوربین امسال گوپرو خواهد بود که به پردازنده ساخته خود گوپرو که سال پیش معرفی شد، مجهز شده است. اما شاید یکی از مهمترین مشخصات این دوربین که آن را از پیشینیان جدا می‌کند، لرزش‌گیر آن است که در مدل Black بهبود یافته است.

مشخصات پردازنده

نسخه Black که دارای پردازنده اختصاصی GoPro است (این پردازنده سال گذشته معرفی شد) دارای قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین سوپر اسلوموشن است. این دوربین همچنین امکان پخش زنده تصویر روی شبکه‌های اجتماعی را نیز دارد.

Hero 7 ممکن است میزبان حالت‌های جدید عکس برداری یا بهبودهای تصویربرداری نباشد. اما با چند ترفند کلیدی همراه است که باعث می‌شود کاربران جدید و قدیمی به طور یکسان هیجان انگیز شوند.

باطری

اکثر کاربران به دنبال دوربینی هستند که از دوام بالای عمر باتری برخوردار باشد. اضافه شدن این قابلیت به مدل Hero 7 با همان قیمت Hero 6، در اصل بدان معنی است که GoPro تنها بدون اینکه هزینه‌ی اضافی برای شما بتراشد بهترین‌ها را در اختیار شما قرار داده است.

ارتقا لرزشگر دیجیتالی

ارتقاء دهندگان با در نظر قرار دادن انتظارات کاربران، به روز رسانی‌های جدید را برای کاربران انجام می‌دهند. دوربین Hero7 با به کارگیری فرمول خود به بهبودی برنامه‌ها پرداخته است.

گوپرو در دوربین Hero 7 خود از لرزشگیر دیجیتالی موسوم به Hyper Smooth استفاده کرده است. این قابلیت می‌تواند لرزش‌های تصویر تا حد زیادی کاهش دهد تا بتوان به یک ویدیو یکدست دست یافت.

Gopro به پیروی از Hero 5 از لرزشگیر الکترونیکی (EIS) برای ثبت تصاویر خود استفاده می‌کند. این تفاوت مهم است، زیرا لرزشگیر نوری در منبع (لنز) اتفاق می‌افتد. در حالی که EIS در دوربین انجام می‌شود.  طبیعت گرایان مایل هستند از دوربین‌هایی که تصویر را تغییر ندهند استفاده کنند.

شرایط با وجود Hero 6 بهبود پیدا کرده بود.اما همچنان مشکلاتی برای این دوربین وجود داشت به خصوص در زمانی که حرکات سریع که یک اتفاق معمول برای دوربین‌های اکشن است، رخ می‌داد.

با روی کارآمدن Hero 7 شرایط برای Hero 6 بد شد. زیرا دوربین جدید از فناوری لرزشگیر الکترونیکی EIS برخوردار است. این یک پیشرفت بسیار عالی برای این مدل به حساب می‌آید.

Gopro ادعا می‌کند که سیستم لرزشگیر EIS مزایای بیشتری نسبت به سیستم OIS دارد: حرکت لنزها دارای راه آهن سخت بدنی است که نمی‌تواند فراتر از آن باشد. با استفاده از EIS، این نرم افزار دارای مقاومت و آزادی عمل بیشتری است.

Hero 7 بلک از همان سنسور و پردازنده GP1 سفارشی گوپرو استفاده می‌کنند. این دوربین تغییر جهت ناگهانی شما را پیش بینی می کند و از لرزش تصویر جلوگیری می‌کند. بدون شک، این مدل دوربین نسبت به نسل قبلی خود بسیار بهبود پیدا کرده است. این بدین معنی است که می‌تواند ساعت‌ها عکس و فیلم را بدون حذف کردن ذخیره کند.

مقایسه دوربین Gopro Hero 7 با دوربین Gopro Hero 6

در آزمایشی که هیرو 6 را در کنار Hero 7 در چندین موقعیت (پیاده روی، اسکیت بورد و غیره) آزمایش شده است، نشان داد که لرزشگیر تصویر عملکرد درخشانی در زمان دوچرخه‎سواری و … دارد. دیگر خبری از لرزش بیش از حد نیست و عملکرد دوربین تحت شرایطی که نور سریعاً تغییر می‌کند. و این واقعا عالی است.

اما بدون شک قابلیت لرزشگیر روی دوربین Gopro 7 black بسیار عالی عمل می‌کند. اما اینکه آیا این لرزشگیر می‌تواند جایگزین گیمبال‌ها شود؟ کمی بعید است. به‌هرحال کاربران حرفه‌ای می‌توانند ویدئو‌های ضبط شده با آن را با نرم‌افزارهای پیشرفته به یک ویدئو‌های کامل یکنواخت تبدیل کنند.

کاربران عمومی که دانش کار با این نرم‌افزارها را ندارند، شاید بتوانند از ترکیب لرزشگیر این دوربین با یک لرزشگیر گیمبال به ویدئو‌هایی در سطح حرفه‌ای دست یابند.

چرا این قابلیت‌های جدید برای شما مهم است؟ مطمئناً شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید عکس‌هایی با کیفیت و با وضوحی بالا و بدون لرزش را ثبت کنید و آن را برای کسانی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.

به هنگام حرکت در فیلمبرداری، دوربین لرزش‌ها را شناسایی کرده و آنها را تصحیح می‌نماید. این موضوع به ضبط ویدئوهای بدون لرزش بسیار کمک می‌کند. به طوری که دیگر نیازی به خرید گیمبال مجزا و هزینه اضافی برای این دوربین نباشد.

لرزشگیر Hyper Smooth در Hero 7 Black معرفی شد. این فرم لرزشگیر الکترونیکی GoPro است که به شما کمک می‌‌کند تا لرزش‌ها و ارتعاشات را بدون آنکه ویدیوتان را برش دهید یا روی کیفیت فیلم تاثیر بگذارد، اصلاح کند.

گوپرو ادعا می‌کند که حرکت نرم و یکنواخت لرزشگیر Hyper Smooth شبیه به لرزشگیر‌های موجود در یک گیمبال است. گوپرو معتقد است این لرزشگیر به مراتب بهتر از گیمبال‌ها عمل می‌کند. زیرا جاهایی که امکان استفاده از گیمبال وجود ندارد، این لرزشگیرمی‌تواند به خوبی جایگزین گیمبال شود.

ممکن است با خود فکر کنید سیستم لرزشگیر موجود در Iphone  و یا Pixel بهتر است. اما باید یادآوری کرد که گوشی شما در برابر آب، و یا حرکات سریع و لرزش چندان عملکرد خوبی ندارد. بنابراین مدل Hero 7 می‌تواند برای شما  تنها دوربینی باشد که در هر شرایطی با محیط و حرکات سریع ورزشی سازگار بودن خود را نشان دهد.

با در نظر داشتن کاربران موبایل، زمان مناسبی است که در خصوص به روز رسانی بعدی یا  Hero 7: streaming live صحبت کنیم. شما زمانی می‌توانستید یک فیلد ویدیویی را از GoPro به صورت زنده در اینترنت پخش کنید، اما این کار منوط به زحمت بسیار بود.

قابلیت اتصال به اینترنت

دوربین  GoPro Hero 7 Black قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، که از این طریق، شما می‌توانید به صورت زنده ویدیوهای گرفته شده را در فیسبوک، یوتیوب و یا هر صفحه اجتماعی دیگر خود به اشتراک بگذارید.

قابلیت Live video یک ویژگی است که در اکثر دوربین‌ها ظاهر می‌شود. تا قبل از ظهور در Hero 7، احتمالاً GoPro انتخاب اول شما در انتخاب دوربین‌ها نبود. اما اکنون با وجود این قابلیت در دوربین مدل Hero 7 می‌توانید تصاویر و ویدیوها‌ی تعطیلات، ماجراجویی و مسافرت خود را در همان زمان در صفحه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

برای پخش Live video می‌توانید به تلفن‌های هوشمند خود متصل شوید. اما نمی‌توانید در هر جا که از دوربین GoPro استفاده می‌کنید به تلفن خود متصل شوید. زیرا ممکن است با کمبود میزان شارژ و یا عدم سیگنال و اینترنت مواجه شوید.

قابلیت اتصال به گوشی هوشمند

دوربین GoPro Hero 7 می‌تواند هم پای تلفن شما در به تصویر کشیدن زندگی و ماجراجویی‌ها نقش مهمی ایفا کند. اتصال این دوربین‌ها به گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممکن است برای شما کمی پیچیده به نظر برسد اما در حقیقت تنها نیازمند گذراندن چند مرحله است.

گوپرو برای سیستم عامل اندروید یک برنامه رایگان را توسعه داده که می‌توانید با یک جستجوی ساده در فروشگاه گوگل پلی آن را پیدا کرده و دانلود کنید. یک دوربین اختصاصی برای پخش تصاویر باید از مناظر، و فیدهای اکشن، مطمئناً بهتر از اتکا کردن به یک تلفن گران قیمت است.

ممکن است از خود پرسیده باشید که با وجود گوشی موبایل‌های خوبی که در بازار وجود دارند، چه نیازی به خرید دوربین Gopro است؟ البته دوربین Gopro 7 black هم قابلیتی به نام Time Warp دارد که ترکیبی از همین Hyperlapse اینستاگرام تایم‌لپس است و با آن می‌توانید ویدئو‌های تایم‌لپس نرم و روانی را در حین حرکت ضبط کنید.

با وجود این قابلیت‌ها جزییات تصاویر به خوبی نمایش داده می‌شود. سایر قابلیت‌های پیشرفته عکاسی به شکل یک تایمر درست در جایی که شما می‌خواهید (در سمت چپ صفحه) قرار گرفته است، بنابراین شما به راحتی می‌توانید خود را برای عکس‌های سلفی و پرتره عالی آماده کنید.

همچنین یک نوار لغزنده برای بزرگنمایی تصویر وجود دارد. بزرگنمایی دیجیتال همیشه در کیفیت تصویر تاثیر دارد، اما خوب است که از ابزاری آسان برای تغییر چارچوب تصاویر دوربین استفاده کنید.

در همین راستا، حالت فیلم با گزینه‌ای برای تعیین طول کلیپ ارائه می‌شود. شما می‌توانید کلیپ خود را به صورت دستی شروع و یا متوقف کنید. با استفاده از تایمر موجود در دوربین، می‌توانید به GoPro بگویید که فقط 15 یا 30 ثانیه از ویدیو را ضبط کند. این قابلیت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا لحظه‌ها‌ی کمتری را به روی کارت حافظه خود ذخیره کنید (و کمی در ویرایش صرفه جویی کنید).

رابط کاربری

این تغییرات کوچک در واقع بخشی از یک رابط کاربری گسترده است. تا پیش از اعمال این تغییرات پیمایش در GoPro کمی خسته کننده و نا امید کننده به نظر می‌رسید. ارایه LCD تفاوت‌های بسیاری را ایجاد کرد.

با رفتن به سمت بالا، به تنظیمات برگزیده، سمت پایین به رسانه، و با رفتن به سمت چپ و راست می‌توانید حالت‌های ویدیویی و عکس TimeWarp / Time-Lapse را جابجا کنید.  حالت فعلی و تنظیمات اصلی در قسمت مرکزی پایین قرار دارد و با ضربه می‌توانید وارد تنظیمات پیشرفته (مانند حالت Pro-Tune)شوید.

یکی از آخرین جزئیات در رابط کاربری جدید، توانایی بالای عکس برداری در حالت پرتره است. دوربین GoPro می‌تواند با زاویه 90 درجه به فیلمبرداری یا عکسبرداری بپردازد. شما با این دوربین می‌توانید Stories های خود را بدون چرخاندن دست، و با یک حرکت ساده و در عین حال هوشمندانه به اشتراک بگذارید.

حافظه و ذخیره‌سازی

رم دوربین (SD) به روز شده (2 گیگابایت) امکان استفاده از موارد فوق را امکان پذیر می‌کند. قابلیت دیگر میکروفون دوربین است که نوید بخش پویای بیشتری را می‌دهد. سنجش صدا در دوربین اکشن همیشه دشوار است ، اما به نظر می‌رسد که این دوربین ضبط قوی از صدا را، با جزئیات پس زمینه ارائه می‌دهد.

بدون شک ، Hero 7  نسبت به Hero 6 از قیمت بیشتری برخوردار است و با قیمت باقی مانده در 399 دلار در مارکت به فروش می‌رسد. قابلیت‌های جدید، جذابیت کلی بیشتری برای کاربران دارند. Hero 6 از نظر کیفیت تصویر، همچنان هم یک دوربین عالی اکشن و کاربردی به حساب می‌آید، در حالی که Hero 7 از برخی ویژگی‌های عملکردی جدید برای بهبود دوربین استفاده می‌کند.

دوربین Hero 7 موج‌ جدیدی از قابلیت‌ها را برای کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای اشتراک تصاویر خود از حالت پرتره Hero 7 ، ویدیو‌های بدون لرزش، Time Warps، پخش مستقیم و تصاویر HDR بهبودیافته، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر