امروز09 فروردین 1403

گوشی سامسونگ گلکسی S20: قیمت خرید و بررسی مشخصات

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S20
4.5/5 - (4 امتیاز)

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 5G

گوشی سامسونگ گلکسی S20 در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ موجود در بازار است. این گوشی در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از پرفروش ترین محصول سال انتخاب شده است. این مدل گوشی با توجه به امکانات آن قیمت بسیار مناسبی دارد. در این مقاله به بررسی مشخصات و ارزش خرید این محصول می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی:

  •  پردازنده: Exynos 990 (7 nm+) Chipset
  •  رم: 12 گیگابایت
  •  ظرفیت باتری: 4000mAh
  •  حافظه داخلی: 128 گیگابایت
  • شبکه‌های ارتباطی: 4G / 5G
  •  صفحه نمایشگر: 6.2 اینچ
  • دوربین: دارای سه حسگر دوربین با رزولوشن 12، 64 و 12 مگاپیکسل
نقاط قوت
  • صفحه نمایش زیبا
  • اندازه مناسب
  • بهبود کیفیت دوربین نسبت به مدل پیشین خود S10
نقاط ضعف
  • اسکنر اثر انگشت ضعیف
  • سرعت تجدید 120Hz رفرش ریت ۱۲۰ مگا هرتز، باتری را تخلیه می کند
  • ظاهر مشابه با سایر نسخه‌های پیشین خود

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S20

با توجه به این که گوشی‌های اندرویدی قدرتمند روزبه‌روز از لحاظ بزرگ‌تر می‌شوند، ابعاد جمع‌وجور گوشی گلکسی S20 سامسونگ مانند یک تغییر منظره خوشایند است.

ما با یک پرچم‌دار کامل سامسونگ روبرو هستیم که مشخصات رده‌بالا، طراحی کلاسیک سامسونگ و ویژگی‌های ممتاز دیگر دارد.

تنها نکته مهم این است که این مرتبه همه چیز بهتر به نظر می‌رسد، به ویژه دوربین که در مقایسه با نسل دوربین‌های قبلی سامسونگ یک پیشرفت قابل توجه است.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S20 - یک پیشرفت بزرگ نسبت به گلکسی S10

اجازه بدهید با دوربین شروع کنیم، چون توجه اصلی سامسونگ در این گوشی روی آن بوده است. حتی با آن که  مدل گلکسی S20 اولترا سوگلی سامسونگ زمان تهیه سخت‌افزار دوربین بوده است (دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، زوم 100 برابر، دوربین جلو 40 مگاپیکسل)، ولی گلکسی S20 نیز کیفیت دوربین خوبی دارد.

در عقب گوشی سه دوربین وجود دارند که عبارتند از یک لنز اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسل و یک دوربین تله‌فوتو 64 مگاپیکسل با قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر.

به گفته سامسونگ حسگر دوربین 12 مگاپیکسل اصلی کاملا مجددا ساخته شده است و پیکسل‌های بزرگ‌تر آن اجازه به جذب نور بیشتر می‌دهد.

مهمترین چیز برای افرادی که قصد تعویض سامسونگ گلکسی S10 سال قبل خود را دارند این است که کیفیت تصاویر یک گام به جلو اساسی است.

نکته مهم دیگر تصاویر روشن‌تر، با رنگ‌های زنده‌تر و بهتری است که در محیط بیرون می‌گیرید. تصاویر بدون این که بیش از حد اشباع یا غیرواقعی حس شوند، رنگ‌های درخشان و برجسته‌ای به ویژه زمان مقایسه با دوربین پیکسل 4 گوگل و آیفون ۱۱ پرو دارند.

سامسونگ همچنین ظاهرا فرآیند پردازش پس از عکاسی دوربین خود را تغییر داده است و تصاویر بیشتر از سلیقه من شارپ هستند.

تصاویری که در شب می‌گیرید نیز به مراتب بهتر از یک گوشی قبلی سامسونگ بهتر است، با این حال عملکرد گوشی پیکسل 4 در نوردهی صحیح و ثبت حداکثر جزئیات بهتر است. به نظر من از حالت عکاسی در شب (Night mode) کاملا دوری کنید چون نتیجه آن شکل‌گیری یک ته مایه رنگ زرد شدید در تصاویر است.

بدون شک مهارت‌های زوم این گوشی در حد مدل اولترا نیست، ولی تصاویر در زوم 3 برابر جزئیات را حفظ می‌کنند.

تصاویر در گوشی گلکسی اس 20 سامسونگ

هر سه مدل گلکسی S20 سامسونگ (Samsung Galaxy S20) مشکل بیش از حد صاف کردن پوست را در تصاویر پرتره دارند تا بافت‌های روی صورت گم شود. اما با توجه به شارپ بودن زیاد تصویر، این قضیه نباید برای برخی افراد مشکلی باشد.

در مورد دوربین فیلمبرداری بدون شک قابلیت مهم آن امکان ضبط فیلم‌های 8K است و فیلم‌های نهایی بسیار خوب هستند.

صفحه نمایش - نرخ تازه‌سازی 120 هرتز صفحه‌ای بسیار روان را تایید می‌کند

صفحه نمایش پرچم‌دارهای سامسونگ همیشه بهترین بودند و در سری جدید نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز اضافه شده است. به عبارت دیگر نمایشگر اولد 6.2 اینچ اندکی خمیده این گوشی در مقایسه با تقریبا تمام گوشی‌های سال قبل که نمایشگرهای 60 هرتز داشتند، 120 مرتبه در ثانیه تازه‌سازی می‌شود.

نتیجه روان بودن بیشتر کار با این گوشی است تا حس سریع‌تر بودن به شما دست دهد. گرچه باید بگوییم این حالت به صورت پیشفرض فعال نیست و همچنین محدود به دقت فول اچ‌دی پلاس نه بالاترین دقت نمایشگر یعنی +QHD است.

با این حال در دقت فول اچ‌دی پلاس نیز همه چیز شارپ باقی می‌ماند، رنگ‌ها بدون افراط زنده هستند و رنگ‌های مشکی کاملا عمیقی را می‌بینید.

بریدگی صفحه نمایش همچنان وجود دارد ولی در مقایسه با نوت 10 مقدار آن کوچکتر است و زمان تماشای ویدئو با بازی کردن اصلا مزاحم نبود.

اکثر اپلیکیشن‌ها حالا بهتر با بریدگی‌های نمایشگر سازگار هستند، به عنوان مثال می‌توانید اپلیکیشن‌هایی مانند نت‌فلیکس را مجبور کنید کل پنل نمایش را بپوشاند.

طراحی و ساخت - ظاهراً بهتر از مدل Ultra است، اما طراحی گلکسی S20 به تجدید نیاز دارد

سامسونگ در طر چند سال گذشته احی سری اس خود را تغییرات چندانی نداده است و تمام اعضای خانواده گلکسی S20 از نظر قیافه شبیه به تمامی گوشی‌های قبل خود هستند.

پنل جلو فقط یک نمایشگر بزرگ است، پنل پشتی از شیشه ساخته شده است و خمیدگی‌های اطراف به گلکسی S20 کمک می‌کنند راحت در دست کاربر قرار گیرد.

زمان گرفتن گلکسی S20 در دست در مقایسه با دو برادر دیگر حس بهتری دارید. دلیل آن اندازه عالی این گوشی است، چون به اندازه کافی کوچک است که با یک دست با آن کار کنید و نمایشگر به اندازه کافی برای تماشای فیلم بزرگ است.

همه چیز کامل حس می‌شود از بدنه کاملا باریک گوشی گرفته تا وزن اندک آن. پنل پشتی و جلو تحت حفاظت شیشه گوریلا گلس قرار دارند و برآمدگی عقب دوربین کاملا جدید است و آن برآمدگی شدید مدل اولترا را نمی‌بینیم، به هرحال حسگر اصلی کوچک‌تر است و لنز پریسکوپی وجود ندارد تا از نظر زیبایی این بخش گلکسی S20 دست بالا را داشته باشد.

پنل پشتی و جلویی دستگاه با گلس پوشانده شده است، و یک طرح جدید و کاملاً متفاوت از دوربین در قسمت پشتی وجود دارد. این مزاحم کمتر از سنسور Ultra است.

در اینجا یک سنسور به مراتب کوچکتر وجود دارد و هیچ لنز پراسکوپی وجود ندارد و یک ظاهر جالب توجه به طراحی اضافه شده است.

نبود درگاه 3.5 میلی‌متری هدفون مشهود است. گلکسی S20 اولین گوشی در سری اس است که آن را ندارد و البته خیلی از پرچم‌دارها دیگر از آن استفاده نمی‌کنند و سامسونگ نیز در نهایت به آن‌ها پیوسته است.خوشبختانه درگاه کارت حافظه خارجی حفظ شده و این گوشی ضدآب است.

سخت‌افزار و عملکرد - Galaxy S20 یک گوشی بسیار سریع در اجرا شدن برنامه‌ها

گلکسی S20 مانند دو برادر گران‌قیمت‎تر خود از نظر مشخصات سخت‌افزاری کم ندارد. این گوشی در دو مدل 5G و 4G با اختلاف قیمت تقریبا 100 دلار وارد بازار خواهد شد.مانند سنت همیشگی سامسونگ مدل‌های خارج از بازار اروپا از چیپست اگزینوس (در این جا اگزینوس 990) استفاده می‌کنند و کاربران آمریکایی این گوشی را با چیپست اسنپ‌دراگون 865 کوآلکام می‌خرند.

متاسفانه چیپست‌های کوآلکام ثابت شده است که عملکرد و کارآمدی مصرف توان بهتر دارند. این گوشی همچنین 12 گیگابایت رم LPDDR5 دارد و به کمک یک ترفند نرم‌افزاری می‌توانید سه اپلیکیشن را در حافظه رم قرار دهید تا مرتبه بعدی که از آن‌ها استفاده می‌کنید سریع‌تر لود شوند.

مشخصات سخت‌افزاری عالی و نمایشگر روان 120 هرتز بدون شک از گوشی گلکسی S20 یک دستگاه کاملا سریع می‌سازند. زمان انجام بازی‌هایی مانند Alto’s Odyssey که از نمایشگر 120 هرتز بیشترین استفاده را می‌کند، متوجه روان‌تر بودن بازی می‌شوید. همچنین نرخ نمونه‌گیری لمس 240 هرتز این گوشی به بالا بردن کیفیت بازی کمک شایانی می‌کند.

آن دسته از افرادی که برایشان نتایج بنچمارک‌های گلکسی S20 مهم است، جدول زیر را ببینند. ما این گوشی را با سایر پرچم‌دارهایی که چیپست‌های متفاوتی دارند مقایسه کردیم.

افزایش سطح عملکرد در مقایسه با گوشی سال قبل زیاد نیست، ولی همیشه به نتیجه بنچمارک‌ها باید به دیده شک بنگرید.

آن دسته از افرادی که برایشان نتایج بنچمارک‌های گلکسی S20 مهم است، جدول زیر را ببینند. ما این گوشی را با سایر پرچم‌دارهایی که چیپست‌های متفاوتی دارند مقایسه کردیم. افزایش سطح عملکرد در مقایسه با گوشی سال قبل زیاد نیست، ولی همیشه به نتیجه بنچمارک‌ها باید به دیده شک بنگرید.

چیپست جدید با خود مزایایی دارد که بی‌ربط به عملکرد هستند مانند پشتیبانی از شبکه‌های 5G و ضبط فیلم‌های 8K.

اما گلکسی S20 بی عیب نیز نیست. کیفیت صدای بلندگوها پایین و خفه است و کیفیت صدای تماس در رده بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. همچنین عملکرد حسگر اثرانگشت نوری زیر نمایشگر سامسونگ اصلا جالب نیست.

با یک حسگر آهسته روبرو هستیم که چندین مرتبه باید انگشت خود را روی آن قرار دهید تا شناسایی شود. حداقل راهکار باز کردن گوشی با شناسایی چهره وجود دارد که سرعت آن بیشتر است.

عمر باطری باتری شارژ سریع و بدون دردسر

همانطور که بعدا در نقد گلکسی S20 اولترا اشاره کردیم، عمر هیولای سامسونگ به ویژه با توجه به اندازه گوشی و باتری آن جالب نیست. متوسط ماندگاری شارژ باتری گلکسی S20 با توجه به این که گوشی‌های کوچک‌تر باتری کوچک‌تر (4000 میلی‌آمپر ساعت در مقایسه با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت مدل اولترا) دارند، قابل بخشش‌تر است.

فقط مشکل حالت 120 هرتز نمایشگر است. مدت ماندگاری شارژ باتری در این حالت هنگام استفاده از گوشی با روشن بودن نمایشگر به نسبت حالت 60 هرتز 90 تا 120 دقیقه کمتر خواهد شد. از دقت فول اچ‌دی پلاس و حالت 60 هرتز استفاده کنید تا باتری راحت یک روز دوام آورد.

حداقل سامسونگ به اندازه کافی راه‌حل برای بالا بردن دوام شارژ گوشی خود لحاظ کرده است. می‌توانید دقت نمایشگر را تغییر دهید، سطح عملکرد را پایین بیاورید، قابلیت‌های غیرضروری را غیرفعال کنید و همچنین چندین حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری با امکان سفارشی‌سازی هرکدام وجود دارد.

اما بدون شک، هیچکدام از آن‌ها ایده‌آل و جایگزین یک ماندگاری شارژ عالی نیست، ولی این بهایی است که برای چنین نمایشگر با کیفیتی باید بپردازید.

زمانی که از نمایشگر استفاده نمی‌کنید، عملکرد نمایگر بهتر است. یک ساعت استریم آهنگ در مقایسه با گوشی پیکسل 4 XL باتری کمتری مصرف می‌کند و مقدار افت باتری شب تا صبح که خوابیده‌اید تنها 5 درصد است که برای یک گوشی اندرویدی واقعا خوب است.

زمانی که به کمک شارژر 25 وات داخل جعبه فروش گوشی را شارژ می‌کنید، شارژ 0 تا 100 درصد آن تقریبا 65 دقیقه طول می‌کشد. اگر از شارژر‌های قدیمی‌تر سامسونگ استفاده کنید این زمان 90 دقیقه خواهد بود.

سیستم عامل و رابط کاربری - One UI 2.1 سامسونگ بهترین نرم افزار آن است

لانچر گوشی‌های سامسونگ روزگاری عامل فراری کاربران از آن‌ها بود، ولی نسخه جدید یعنی One UI 2.1 کامل‌ترین و بهترین لانچر سری اس سامسونگ تا به امروز است.قابلیت‌های این لانچر در مقایسه با سایر گوشی‌های اندرویدی بیشتر است. به عنوان مثال به کمک DeX می‌توانید از گوشی خود روی نمایشگر یک مک یا کامپیوتر شخصی یا حتی به همراه یک نمایشگر خارجی استفاده کنید.

همچنین یک حالت تیره تمام سیستمی وجود دارد، به همراه قابلیت اتصال همزمان به دو دستگاه بلوتوثی، چندین ابزار برای مولتی تسکینگ (انجام همزمن چند کار).

دستیار صوتی سامسونگ یعنی بیکسبی حفظ شده است. گرچه دیگر سامسونگ مانند گوشی‌های قبل خود آن را به زور به حلق شما برای استفاده فرو نمی‌کند.

دکمه اختصاصی بیکسبی دیگر حذف شده است و می‌توانید ظاهر شدن آن با فشار دادن دکمه پاور را غیرفعال کنید. صفحه بیکسبی هوم جای خود را به Samsung Daily داده است که امکان غیرفعال کردن آن نیز به راحتی وجود دارد.

چرا باید گوشی سامسونگ گلکسی S20 سامسونگ را بخرید؟

برای اکثر افراد، سامسونگ Galaxy S20 بهترین تلفن اندرویدی موجود در حال حاضر است. درست است که برخی از گوشی‌های دیگر ویژگی‌های ممتاز بیشتر (به عنوان مثال گوشی Oppo Find X2 Pro) و بعضی دوربین بهتر (به عنوان مثال پیکسل 4 به ویژه در شب) دارند ولی هیچ گوشی دیگری یک بسته کامل مانند اس 20 نیست.

از پشتیبانی از شبکه 5G گرفته تا عملکرد بی‌نقص، دوربین به مراتب بهتر و نمایشگر استثنائی، گلکسی S20 پرچمدار جدید دنیای اندروید است، البته در حال حاضر چنین است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 5G

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر