امروز09 فروردین 1403

هر آنچه باید در مورد مشخصات و قیمت گوشی هواوی p40 بدانید

قیمت گوشی هواوی p40
5/5 - (1 امتیاز)
5/5 - (1 امتیاز)

هنوز شش ماه از رونمایی هواوی P30 پرو نگذشته بود که «هواوی» (Huawei) پرچمدار برتر و بعدی خود به نام «هواوی p40» همان (P40 Huawei)  را به مارکت جهانی معرفی کرد. خانواده Huawei P40 دارای سه دستگاه مختلف است. که شامل Huawei P40 ، Huawei P40 Pro و مدل جدید هواوی در سال 2020 که Huawei P40 Pro Plus است.

این سه گوشی هوشمند دارای مشخصات بالا، از جمله رقبای سامسونگ گلکسی S20 ، گوگل پیکسل 4 و دستگاه هایی مانند آیفون 12 و OnePlus8 هستند. در قسمت زیر تمام اطلاعاتی را که تاکنون در مورد این گوشی‌ها معرفی شده‌اند، برای شما جمع آوری کرده‌ایم.

تاریخ انتشار و قیمت گوشی هواوی P40

تاریخ انتشار و قیمت گوشی هواوی P40

تاریخ انتشار و قیمت گوشی هواوی P40

Huawei P40 قرار است در تاریخ 7 و 16 آوریل در استرالیا با هزینه 699 پوند / (حدود 870 دلار) در برخی مناطق به فروش برسد، در حالی که Huawei P40 Pro با همان 899 پوند در همان روز وارد بازار شد (تقریبا 1100 دلار).

در عین حال، رونمایی از هواوی P40 Pro Plus برای ماه ژوئن برنامه ریزی نشده است و حدود 1.399 یورو (تقریباً 1500 دلار / 1.300 پوند / 2،500 دلار AU) هزینه خواهد داشت.

البته گذشته از قیمت گذاری تایید شده در اروپا و استرالیا، قیمت‌های دیگر ذکر شده، چندان دقیق نیستند و دسترسی به آنها در مناطق دیگر همچنان نامشخص است. گوشی‌های هواوی در ایالات متحده هرگز در دسترس نبوده اند، اما در انگلستان تعداد‌ محدودی از آنها وجود دارند که از خدمات موبایل Google پشتیبانی نمی‌کند.

به عنوان مثال، Huawei Mate 30 Pro در سپتامبر سال گذشته راه اندازی شد، اما تا اوایل سال 2020 به بازار فروش انگلستان راه پیدا نکرده بود. این بدان معناست که ما نمی‌دانیم چه مدت منتظر خواهید ماند تا بتوانید این گوشی‌های جدید را خریداری کنید.

هوآوی یک برند برتر در استرالیا است و هر دو مدل Huawei P40 و P40 Pro برای انتشار در استرالیا و زلاندنو تایید شده اند.

 طراحی و نمایشگر

طراحی و نمایشگر هواوی P40

طراحی و نمایشگر هواوی P40

تلفن‌های هوشمند Huawei P40 از نظر ظاهری، تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارند و تنها تفاوت اصلی آنها در بزرگ شدن آرایه دوربین‌ها و تمام لنزهای موجود در پشت صفحه است.

صفحه نمایش هواوی P40 pro از هر چهار طرف دارای لبه‌های خمیده بوده و به سمت قاب گوشی انحنا دارد. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این است، که از بریدگی بالای صفحه نمایش کنار گذاشته شده و به جای آن از یک حفره کپسولی استفاده شده است که به مراتب کوچک‌تر است.

سری هواوی P 40 دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند، به جز P40 Pro Plus که دارای پنل پشتی سرامیکی است. گفته می‌شود که پنل سرامیکی در برابر خراشیدگی مقاوم و بسیار خوش دست است.

هواوی P40 دارای استاندارد مقاومت IP53 در برابر آب و گرد و غبار است، اما مدل‌های P40 Pro و Pro Plus دارای امتیاز IP68 هستند که در هنگام حادثه، آنها را در برابر عمق بسیار آب مقاوم حفظ می‌کند.

ناچ قطره‌ایی در هیچ یک از این تلفن‌ها وجود ندارد، در عوض دوربین‌های جلوی آنها یک برش به شکل قرص در سمت چپ بالای صفحه قرار گرفته است. صفحه نمایش 6.1 اینچی هواوی P40 دارای رزولوشن 2340 x 1080 است، در حالی که P40 Pro و Pro Plus هر دو دارای صفحه نمایش 6.58 اینچ با رزولوشن 2640 x 1200 هستند.

تمام نمایشگرهای تلفن دارای نرخ رفرش 90 هرتز هستند. با اینکه این نمایشگر همچون برخی صفحه نمایش های رقیب از کیفیت 1440p و نرخ رفرش 120 هرتزی استفاده نمی کند، اما کیفیت آن بسیار خوب بوده و هر کسی را راضی خواهد کرد. از آن بالاتر اینکه برای رسیدن به بالاترین نرخ رفرش نیازی به کاهش کیفیت نمایشگر نیست.

گفته می‌شود که یک پیشرفت سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش به کار رفته است که ظاهراً 30٪ بزرگتر است. بنابراین استفاده از آن را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند.

دوربین هواوی P40

دوربین هواوی P40

دوربین هواوی P40

قرار است هر سه دستگاه تجربه دوربین برتر را ارائه دهند. اما بالاترین کیفیت دوربین هواوی در مدل P40 Pro Plus نهفته است.

Huawei P40 از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید انگل با مشخصه دیافراگم f/2.2 کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی RYYB با دیافراگم f/1.9 و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 ، بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر را همانند مدل P30 امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این سنسور ToF هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. دوربین سوپرزوم این محصول استفاده از بزرگنمایی اپتیکال تا ۱۰ برابر را ممکن می‌کند. دوربین سوپرزوم این محصول با استفاده از بزرگنمایی اپتیکال تا ۱۰ برابر، رقیب قدرتمندی برای Samsong galaxy S20 ultra است.

بالاخره به شاخص‌ترین محصول هواوی در بخش دوربین یعنی + ‌Huawei P40 Pro می‌رسیم. این گوشی هوشمند از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی کنار دوربین اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکالی ۱۰ برابری هم در این گوشی قابل دسترسی است.

این دوربین با f/2.4 هم بزرگ‌نمایی اپتیکال تا ۳ برابر را امکان‌پذیر می‌کند. سنسور ToF نیز در این گوشی پنج دوربینه به کار بسته شده است. دو لنز زوم این محصول کنار هم، بزرگن‌مایی هیبریدی تا ۲۰ برابر و حداکثر بزرگنمایی مجموع ۱۰۰ برابری را فراهم می‌کنند.

هر سه محصول از دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. هواوی ترجیح داده در Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro+ از سنسور ToF هم در جلوی گوشی بهره ببرد.

در بخش فیلم‌برداری از قابلیت‌های جالب توجهی نظیر فیلم‌برداری تایم لپس با رزولوشن 4K و امکان فیلم‌برداری تصویر آهسته با نرخ ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه رونمایی شد.

بزرگ‌نمایی صوتی جهت تمرکز روی صداهای موجود در فریمی که کاربر روی آن زوم کرده و فیلم‌برداری تا رزولوشن 4K با نرخ ۶۰ فریم هم تکمیل‌کننده قابلیت‌های سه محصول در این بخش است.

مشخصات و باتری Huawei P40

هر سه پرچمدار جدید به تراشه HiSilicon Kirin 990 5G که همان چیپست موجود در Mate 30 2019، مجهز شده‌اند. تراشه‌ای که پشتیبانی از شبکه نسل پنجم (5G) در این گوشی به کار رفته است در بهینه سازی تلفن برای تخلیه انرژی کم عملکرد بهتری دارد.

هشت گیگابایت رم در هر سه محصول استفاده شده است. در خصوص فضای ذخیره‌سازی داخلی، Huawei P40 فضای ۱۲۸ گیگابایتی، Huawei P40 Pro، فضای ۲۵۶ گیگابایتی و بالاخره Huawei P40 Pro+ فضای ۵۱۲ گیگابایتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هواوی P40 به باتری ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و در دو نسخه Pro و Pro+ از باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده است. در محصول اول از شارژر ۲۲.۵ واتی استفاده می‌کند؛ اما Huawei P40 Pro و Huawei P40 Pro+ به شارژر ۴۰ واتی مجهز شده‌اند که توانایی شارژ به صورت بی‌سیم را هم دارد.

نرم افزار Huawei P40

هر سه مدل گوشی، از رابط کاربری EMUI 10.1 هواوی استفاده می‌کنند. که شامل برنامه‌های محبوب اندرویدی مانند Google Play Store ، YouTube یا Google Chrome نمی‌شوند.

این موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای کاربران غربی خواهد شد که قبلاً از آن سرویس‌ها استفاده می‌کرده‌اند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید به راحتی محبوب‌ترین برنامه‌ها را دانلود کنید. به همین خاطر هواوی برنامه های خاص خود را از طریق گالری برنامه هواوی ارائه می‌دهد.

برنامه‌های متنوعی در آن وجود دارند. اما با مقدار موجود در iOS یا سایر دستگاه‌های Android قابل مقایسه نیست. هواوی تلاش می‌کند تا در آینده برنامه‌های بیشتری را در گالری خود جای دهد، اما در حال حاضر انتخاب‌ها کاملاً محدود هستند.

دستیار صوتی جدید هواوی با عنوان Celia، امکان استفاده از قابلیت نمایش چند پنجره‌ای برنامه‌ها و اپلیکیشن برقراری تماس ویدئویی با عنوان MeeTime ازجمله قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری هوآوی بود که در این مراسم معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر