امروز30 فروردین 1403

معرفی ماسک‌های خانگی برای چاق شدن صورت

ماسک چاق شدن صورت
5/5 - (2 امتیاز)

لایه‌های داخلی عضلات، اندام‌ها و ارگان‌های بدن توسط نقاب پوست حفاظت می‌شوند و بخش زیادی از زیبایی خود را مدیون این نقاب هستیم که در طول عمر بر چهره داریم. پوست اولین ارگانی است که تحت تاثیر آلودگی، سبک زندگی و مهم‌تر از همه روند کاهش وزن تغییر حالت می‌دهد و چاق شدن صورت دغدغه‌ای است که خیلی از آقایان و بانوان در کنار رفع چین و چروک و آکنه دنبال می‌کنند.

حتما شما هم مثل ما و بسیاری از افراد دیگر روتین‌هایی مثل استفاده از کرم‌های آبرسان پوست، محافظت از پوست با ضد آفتاب مناسب و روش‌های پاکسازی آرایش را به خوبی رعایت می‌کنید. اما برای پر شدن صورت و تغییر اساسی فرم آن شاید بد نباشد این بار در کنار رژیم غذایی و برنامه ورزش روزانه استفاده از ماسک‌های خانگی برای چاق شدن صورت را امتحان کنید.

انواع و اقسام ماسک‌های خانگی را می‌توانید با صرف کم‌ترین هزینه و بدون دخالت ترکیبات شیمیایی اضافی تهیه کنید. ما در تیم به‌نظر به سلامتی و زیبایی پوست صورتتان اهمیت می‌دهیم و از این رو بهترین ماسک‌های خانگی را برای پر شدن صورت که ارزش امتحان کردن را دارند در راهنمای امروز مرور می‌کنیم.

چاق شدن صورت بدون افزایش وزن امکان پذیر است!

پر شدن و خالی شدن اطراف صورت، گونه و لپ‌ها معمولا در روند لاغری یا چاقی اتفاق می‌افتد. روند افزایش سن هم می‌تواند همزمان باعث لاغری صورت و مشکلاتی نظیر افتادگی پوست شود. اما اگر فکر می‌کنید تنها راه چاق شدن صورت افزایش وزن کلی بدن است سخت در اشتباه هستید!

متدهای طبیعی و ارگانیک زیادی برای چاق شدن صورت پیشنهاد شده است. برخی از افراد یوگا صورت را برای چاق شدن آن پیشنهاد کرده‌اند که برای انجام آن تنها کافی است 30 دقیقه از زمان روز را به ماساژ و ورزش‌های صورت اختصاص دهید. در کنار ورزش و مکمل‌های تغذیه می‌توانید از ماسک‌های معجزه آسا خانگی نیز برای چاق و پر به نظر رسیدن صورت استفاده کنید.

ماسک آلوئه ورا؛ ترکیبی آشنا برای چاق و شفاف شدن صورت

مدت زیادی از کشف اثرات باورنکردنی آلوئه ورا روی ترمیم و بازسازی پوست می‌گذرد. امروزه از آلوئه ورا در انواع لوازم آرایشی و مراقبت از پوست نیز استفاده می‌شود؛ اما هیچ چیز جایگزین آلوئه ورا طبیعی و عاری از ترکیبات شیمیایی نمی‌شود.

دستور استفاده از آلوئه ورا:

برای پر شدن صورت می‌توانید مقداری از ژل داخل آلوئه ورا را بدون نیاز به افزودنی خاص روی صورت بمالید و ماساژ دهید. مکانیسم اثر آلوئه ورا کشیده شدن و شفاف به نظر رسیدن پوست است. طوری که صورت کمی گردتر از حالت طبیعی به نظر می‌رسد و بدون افزایش وزن احساس می‌کنید چارچوب چهره متحول شده است.

ماسک عسل برای پر شدن صورت و گونه‌ها

امروزه اثرات جوانسازی، آنتی بیوتیکی و ترمیمی عسل به خوبی مشخص شده است. حتی استفاده مستقیم از عسل روی پوست هم می‌تواند اثرات مشابه ترکیبات و پمادهای دست ساز را داشته باشد.

ماسک عسل کاربردهای مختلفی دارد. مهم‌تر این که بافت عسل با انواع پوست‌ها سازگار است و می‌توانید مستقیم از این ترکیب طبیعی برای ترمیم و تحریک کلاژن سازی استفاده کنید.

دستور تهیه ماسک عسل در منزل:

  • یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • یک قاشق غذاخوری خربزه یا پایایا
  • مقداری آب ولرم در صورت نیاز

ترکیب به دست آمده از مواد معرفی شده بافتی شبیه به خمیر روی پوست صورتتان ایجاد می‌کند. ماسک عسل را دو تا سه بار در هفته و هر بار به مدت 10 دقیقه روی نقاط مختلف صورت قرار دهید. لازم است ماسک بعد از مدت زمان گفته شده با آب گرم از روی پوست شسته شود.

ترکیب معجزه آسا گلاب و گلیسیرین برای چاقی صورت

گلیسیرین اصلی‌ترین ترکیب به کار رفته در انواع کرم ضد چروک و مرطوب کننده است که منافذ را مسدود و خطوط پیشانی و دور لب را مخفی می‌کند. گلاب هم ترکیبی شناخته شده است که امروزه در فرمولاسیون تونر و پاک کننده‌ها برای پاکسازی صورت به کار برده می‌شود. به نظر می‌رسد ترکیب این دو ماده ارزشمند چربی زیر پوست صورت را افزایش دهد و در دراز مدت به چاق شدن آن کمک کند.

دستور تهیه ماسک گلاب و گلیسیرین:

  • 10 قاشق چای خوری گلاب
  • 12 قاشق مربا خوری گلیسیرین رقیق نشده

نسبت 10 به 12 از ترکیبات معرفی شده را با هم در ظرف مناسب ترکیب کنید و در فریزر قرار دهید. ترکیب به دست آمده شبیه به یک سرم ارگانیک می‌شود و می‌توانید هر شب قبل از خواب آن را روی صورت استعمال کنید.

ماسک کره شیر و شکر برای برای لایه برداری صورت

برخی از ماسک‌های خانگی به صورت غیرمستقیم خواص خود را روی چاق صورت اعمال می‌کنند. ماسک شیر کره و شکر هم از همین ماسک‌ها است که اثر قطعی آن لایه برداری پوست خشک به ویژه در افراد میانسال و مسن است.

منظور از کره شیر همان دوغ کره است که بعد از کمی حرارت دادن به دست می‌آید. کافی است این ترکیب را با مقداری شکر، جو دو سر و عسل مخلوط کنید تا خمیر یا ماسک کاملا ارگانیک برای جوانسازی و فرم دهی به صورت به دست آید.

مهم‌ترین تاثیر این ترکیب آبرسانی و اکسیژن رسانی به سلول‌های پوست است. همین تقویت آبرسانی روند بازسازی سلول‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین اگر احساس می‌کنید در اثر رژیم غذایی یا ورزش سنگین پوست صورتتان بی‌حال شده با این ماسک شادابی سابق را بدان برگردانید!

دستور تهیه ماسک شکر و کره شیر:

  • 2 قاشق غذاخوری شکر
  • 2 قاشق غذاخوری دوغ یا شیر کره
  • 1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و کاملا طبیعی
  • نصف قاشق غذاخوری پودر جو دو سر

ترکیبات این ماسک کمی بیش‌تر است و برای این که خمیر یکدست و کاملا هموژن به دست آید لازم است به خوبی مواد معرفی شده را با هم مخلوط کنید. این ماسک یک لایه بردار طبیعی است و باید مثل ماسک یا ژل‌های لایه بردار صورت را با استفاده از آن اسکراب کنید. به این شکل که مقادیری از ماسک را روی صورت قرار و با حرکات دورانی ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه می‌توانید ماسک را به خوبی از صورت با استفاده از آب سرد شستشو دهید.

توصیه می‌کنیم از این ماسک لایه بردار حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید. بعد از استفاده مداوم اثرات آن را روی چاق شدن گونه‌ها مشاهده خواهید کرد.

ترکیب جادویی سیب و شیر برای افزایش چربی صورت

معیار انتخاب خیلی از ماسک‌های گیاهی که در منزل تهیه می‌شوند ترکیبات مغذی آن‌ها است. ترکیب شیر و سیب غنی از ویتامین B12 و آمینواسید بوده که رمز چاق شدن و فرم‌دهی صورت هستند. این ماسک ترکیبی از عسل، سیب تازه و شیر است و با توجه به ماهیت مواد اولیه‌ای که برای تهیه آن استفاده می‌کنیم یک بار مصرف است.

مهم‌ترین تاثیر این ماسک دفع چربی، کدورت و آلودگی‌های پوست است و به نظر می‌رسد لایه برداری ملایمی هم برای پوست چرب دارد. با این ترکیب آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد بر روند کلاژن سازی کاهش می‌یابد و فرم صورت با افزایش چربی چاق‌تر به نظر می‌رسد.

دستور تهیه ماسک سیب و شیر:

  • مقداری سیب تازه
  • 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • 6 قاشق غذاخوری شیر سرد و تازه

برای تهیه این ماسک ابتدا نصف یک سیب تازه را از پوست جدا کرده و داخل مخلوط کن بریزید. سیب‌ها باید کاملا به حالت پوره برسند و طی این روند مقادیر عسل و شیر تازه را باید به ترکیب اضافه کنید. مخلوط کردن ترکیب را تا زمانی که بافت خمیری و چسبناک حاصل شود ادامه دهید.

ماسک به دست آمده را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی نقاط برجسته‌تر نظیر گونه و لپ‌ها قرار داده و ماساژ دهید. از آنجایی که این ماسک یکبار مصرف است بعد از هر بار تهیه می‌توانید دو بار در روز ماسک را روی صورت و حداقل هفته‌ای یک بار قرار دهید.

ماسک لایه بردار شی باتر و شکر برای چاقی گونه‌ها

شی باتر کره نیمه جامد کاملا گیاهی بوده که سرشار از ویتامین‌های ضروری برای رشد و بازسازی پوست است. این روزها اکثر محصولات آرایشی و مراقبتی پوست نظیر کرم‌های ترمیم کننده، نرم کننده و لایه بردار حاوی شی باتر هستند که با مقادیر بالای اسید چرب به حفظ رطوبت و چربی ذاتی پوست کمک می‌کند.

ماسک شی باتر و شکر ترکیب لایه بردار ملایمی برای انواع پوست است. شکر به آرامی پوست مرده را برطرف می‌کند و به شفاف شدن پوست کدر و خشک کمک می‌کند. شی باتر هم همان طور که گفتیم منبع غنی ویتامین و اسید چرب است و پوست را بدون لایه برداری نرم و درخشان می‌کند.

دستور تهیه ماسک شی باتر و شکر

  • یک فنجان شی باتر ذوب شده
  • سه چهارم فنجان شکر

این ترکیب ساده را به خوبی مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید. برای هر بار استفاده مقادیر مشخصی از ماسک را برداشت و روی کل صورت به ویژه گونه‌ها قرار دهید. با توجه به بافت چرب این ماسک لازم است حتما منافذ پوست را با آب گرم شستشو دهید.

تقویت پوست صورت با ماسک روغن‌های گیاهی

این روزها اثرات روغن‌های گیاهی بر کسی پوشیده نیست. روغن‌های گیاهی ترکیبات موثرتری نسبت به فرآورده‌های شیمیایی هستند که به صورت مداوم استفاده می‌کنیم؛ به ویژه برای پوست خشک و آسیب دیده که به محافظت و مراقبت دقیق‌تری احتیاج دارد.

دستور استفاده از روغن‌های گیاهی:

برای تهیه ماسک روغن گیاهی نیازی به مخلوط کردن روغن‌های مختلف ندارید. مقداری روغن بادام، نارگیل یا هر روغن طبیعی و سازگار با پوست را روی صورت قرار داده و ماساژ دهید. روغن‌های طبیعی پتانسیل بالایی در حفظ و افزایش رطوبت پوست و مو دارند و استفاده از آن‌ها در کوتاه مدت لطافت خاصی به پوست صورت می‌بخشد.

برخی از منابع استفاده توام از ادویه‌های طبیعی نظیر زردچوبه را با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون توصیه کرده‌اند. درباره اثرات ادویه‌ها روی پوست نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از آن‌ها به طور مستقیم لایه برداری می‌کنند و ممکن است مفید باشند؛ اما بهتر است در صورتی که پوستی حساس دارید در ترکیب روغن‌های طبیعی با سایر مواد محتاط باشید.

سخن آخر

با لاغر شدن صورت در اثر رژیم غذایی و سبک زندگی، جذابیت‌های ظاهری کم می‌شود و طبیعی است اگر به دنبال راه‌های جبرانی برای چاق شدن صورت باشیم.

یکی از راهکارهای موثر و بدون عارضه استفاده از ماسک‌های خانگی برای چاق شدن صورت است. ترکیبات طبیعی نظیر میوه‌های فصلی، عسل، آلوئه ورا، روغن‌های گیاهی، شی باتر، گلیسیرین و شکر به لایه برداری پوست، جوانسازی، افزایش چربی و کلاژن سازی کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر