امروز01 اردیبهشت 1403

راهنمای طلایی مراقبت مو بعد از کراتینه

مراقبت مو بعد از کراتینه
5/5 - (1 امتیاز)

ساقه موها را مشابه با تنه یک درخت تصور کنید که هر چقدر کهنسال می‌شود سطح آن سخت‌تر و ناهموارتر می‌شود. بنابراین طبیعی است اگر موها به مرور زمان که پا به سن می‌گذاریم شفافیت و درخشندگی سابق خود را از دست بدهند و بخواهیم از روش‌های کمکی نظیر احیای مو با کراتین کمک بگیریم.

با کراتینه کردن ساقه موها به وسیله یک لایه ماده مغذی کراتین پوشیده شده و بلافاصله صاف و درخشان می‌شوند. اما چیزی که بعد از احیای مو اهمیت دارد مراقبت مو بعد از کراتینه است که هر چقدر با دقت و ظرافت بیش‌تری صورت گیرد ماندگاری کراتینه طولانی‌تر و آسیب ناشی از آن به موها کم‌تر خواهد بود.

متاسفانه کراتینه دائمی نیست و ماندگاری آن به عادات شستشو و رژیم مراقبت از مو بستگی دارد. بی‌توجهی به موهایی که تحت کراتین درمانی قرار گرفته‌اند حتی می‌تواند بعد از مدتی موها را مجعد و وزتر نشان دهد. اگر شما هم اخیرا موها را با کراتین درمان کرده‌اید یا تصمیم کراتینه کردن موها را دارید پیشنهاد می‌کنیم روتین مراقبتی مخصوص این روش را در راهنمای امروز به‌نظر مطالعه کنید.

دوره پس از کراتین درمانی را جدی بگیرید!

کراتینه کردن موها به ویژه در طول یکی دو هفته اول نتایج دلچسبی دارد. دیدن درخشندگی، لطافت، سبکی و نرمی موها حس تازه متولد شدن را القا می‌کند و خلاصه این روش با وجود این که چندان خالی از اشکال نیست تنوع خوبی برای موهای آسیب دیده است. با این حال اگر انتظار دارید کراتینه کردن موها برای مدت بیش‌تری دوام بیاورد و جنس طبیعی موها بر اثر تماس با شامپوهای کراتینه تغییر نکند باید دوره بعد از احیای کراتینه را جدی بگیرید.

چهار روز بعد از کراتینه کردن موها مرطوب کردن، حمام رفتن، استخر و فعالیت‌هایی که باعث تعریق شوند ممنوع است. بهتر است برای مدتی پس از کراتین درمانی موها آزاد باشند و از استایل دادن به آن‌ها پرهیز کنید. این دوره برای تثبیت کراتین روی موها اهمیت دارد. ضمن این که محصولات مراقبت از موهای کراتینه را هم باید بعد از این دوره چهار پنج روزه استفاده کنید.

محصولات مراقبت از موهای کراتینه در یک نگاه

در دوره بعد از کراتینه کردن موها چند موضوع اهمیت بیش‌تری نسبت به قبل پیدا می‌کند. اول نرم کردن موها است؛ چون به مرور زمان اثرات عمیق کراتین کم می‌شود و با این که حالت موها لخت و صاف است احساس می‌کنید موها ضخیم و خشن شده‌اند. حتی اگر موهایی کم پشت دارید برخی از محصولات مراقبتی به حجم دادن مو بعد از احیا با کراتین کمک می‌کنند.

روتین استاندارد مربوط به دوره بعد از کراتین درمانی شامل استفاده از شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده و بدون سولفات، ماسک مراقبت از مو، لوسیون و روغن مو است. برخی از برندها هم سرم‌های مخصوصی برای موهای کراتینه شده طراحی کرده‌اند تا در این دوره موها به خوبی تغذیه شوند و اثرات ناشی از آمونیاک و مواد شیمیایی شامپوهای کراتینه حذف شود.

مراقبت از موی کراتینه با شامپو بدون سولفات

گام اول در رژیم موهای کراتینه شدن کاهش دفعات شستشو است. بنابراین اگر عادت داشتید هر روز به حمام بروید این روند را یک روز در میان ادامه دهید. هرچقدر فواصل شستشو موها بیش‌تر شود کراتین ماندگاری بالاتری روی ساقه مو دارد. ضمن این که شستشو مداوم به منزله کاهش رطوبت موها است و می‌تواند در خشکی، وز شدگی و تغییر حالت مو نیز نقش داشته باشد.

برای شستشو موهای کراتینه پیشنهاد اول ما شامپوهای بدون سولفات است. این شامپوها اگرچه به شامپو بدون سولفات معروف شده‌اند اما در واقع فاقد هر نوع ماده مضر نظیر فتالات هستند که پوست و مو را تحریک می‌کنند.

بعد از انواع شامپوهای بدون سولفات پیشنهاد ما شامپوهای خاص موهای کراتینه هستند. این محصولات حاوی مقادیر اندکی نرم کننده هستند و با استفاده از آن‌ها شاید کم‌تر نیاز به استفاده جداگانه از مرطوب کننده مو داشته باشید.

کالای محبوب

شامپو استم سل مخصوص موهای هایلایت و رنگ شده

مشخصات محصول

  • کاربرد: تقویت‌کننده , ترمیم کننده , آبرسان , ضد ریزش , براق کننده
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین B5، روغن گل گاوزبان، کالاندولا ، امگا 3 و امگا 6

در صورتی که موهای رنگ شده دارید و آن را با کراتین درمان کرده‌اید شامپو استم سل فرمولاسیون منحصر به فردی برای موهای آسیب دیده شما خواهد بود. این محصول کمپلکس کاملی از ویتامین‌های گیاهی و غلات است و از مو در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می‌کند.

یکی از نقاط قوت این محصول ترکیبات سولفاته و 9 عامل تخریب‌کننده و سرطان زا دیگر مو است که به کلی از فرمولاسیون شامپو حذف شده‌اند.

شامپو رطوبت رسان لافارر مخصوص موهای خشک مدل Moist Series

مشخصات محصول

  • کاربرد: تقویت‌کننده , براق کننده , صاف کننده
  • ویتامین/ عصاره: سبوس برنج، گل همیشه بهار، پروتئین ابریشم، بابونه

کراتین درمانی موها را خشک و دهیدره می‌کند. شامپو رطوبت رسان لافارر مخصوص موهای خشک طراحی شده و با آبرسانی عمیق الکتریسیته ساکن موها را حذف می‌کند. این محصول علاوه بر شویندگی ملایم به ضد عفونی کردن پوست سر و کنترل چربی نیز کمک می‌کند.

کرم‌های آبرسان مو برای ماندگاری بیش‌تر کراتین

کرم‌های آبرسان کاربرد مختلفی دارند. حتی اگر موهای عادی و رنگ نشده دارید استفاده دوره‌ای از کرم آبرسان را توصیه می‌کنیم. کرم‌های آبرسان منبع غنی از ویتامین‌ها، کراتین هیدرولیز شده، عصاره جوانه گندم و گیاهان دیگر هستند. بعد از مدتی موها ضخیم و وز می‌شوند و با از بین رفتن اثرات کراتین احساس می‌کنید نرم کننده هم جوابگوی حالت عجیب غریب موها نیست. بنابراین می‌توانید آبرسانی به موها را دو سه هفته بعد از کراتین درمانی شروع کنید.

کرم آبرسان مو کامان مدل Bio Ten Hair Water

مشخصات محصول

  • کاربرد: موی خشک , موهای رنگ شده , موی کراتینه شده
  • ویتامین/ عصاره: عصاره آرگان، عصاره جوانه گندم، عصاره پوست و میوه انار

دو تا سه هفته بعد از تثبیت کراتین می‌توانید با استفاده از کرم آبرسان مو کامان ساقه موها را تقویت و نرم کنید. این محصول حاوی روغن آرگان و ویتامین E است و به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم پیش از این که احساس کنید جنس موها مجعد و زبر شده درمان با این کرم را آغاز کنید.

مشخصات محصول

  • کاربرد: نرم کننده و تقویت کننده موی مجعد و فر
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین‌های گیاهی

عامل اصلی خشکی و تغییر حالت موها الکتریسیته ساکن است که بعد از کراتینه کردن روی ساقه مو ایجاد می‌شود. کرم مو پنتن سری Pro-v ترکیبی غنی شده از ویتامین و دکسپانتنول است و به شانه کشی و تقویت موها کمک می‌کند. این محصول باید روی موهای مرطوب استعمال شود.

ماسک‌های مراقبت از موهای کراتینه

انواع ماسک مو به ویژه محصولاتی که خاص موهای کراتینه شدن طراحی می‌شوند در این دوره کمک کننده هستند. ماسک مو فرمولاسیون شبیه به کرم آبرسان دارد؛ با این تفاوت که برخی به صورت خشک و برخی به صورت مرطوب باید استعمال شوند. مهم‌ترین کاربرد ماسک مو نرم کردن و برطرف شدن حالت وز شدگی و گره‌های موهای مجعد و آسیب دیده است.

ماسک موی ترمیم کننده شون مدل Ginseng And Keratin

مشخصات محصول

  • کاربرد: ترمیم کننده بسیار قوی
  • ویتامین/ عصاره: جنسینگ و کراتین

موهای خشک، رنگ شده و کراتینه شده نیازمند مراقبت ویژه با محصولات ترمیمی قوی و ارگانیک هستند. ماسک موی ترمیم کننده شون با فرمولاسیون کامل طبیعی کمپلکسی از گیاه جنسینگ و کراتین است که به ترمیم و نرم شدن کامل موها کمک می‌کند.

ماسک مو لیمپیو مدل ضد وز Frizz Control

مشخصات محصول

  • کاربرد: ضد وز و نرم کننده
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین B

ماسک مو لیمپیو مدل ضد وز Frizz Control با پرو ویتامین B5 غنی شده و یک نرم کننده قوی برای موهای خشک است. این محصول علاوه بر تقویت به شانه کشی راحت‌تر موها کمک می‌کند و برای استفاده روزانه مناسب است.

ماسک مو نئودرم مدل آرگان نوتریسل

مشخصات محصول

  • کاربرد: درخشان کننده , تقویت کننده
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین E , ویتامین A , روغن آرگان

موهای کراتینه شده شما به تقویت، بازسازی و مراقبت روزانه نیاز دارد. ماسک مو نئودرم مدل آرگان نوتریسل حاوی روغن آرگان و ویتامین‌های گیاهی است که بستر آسیب دیده موها را بازسازی می‌کنند.

استفاده دوره‌ای از نرم کننده موی کراتینه

نرم کننده‌های مو هم مثل شامپوها با یا بدون سولفات فرموله می‌شوند. یکی از معایب کراتینه خشک شدن موها است و بنابراین باید انواع نرم کننده عمیق را در رژیم شستشو موهای خود قرار دهید.

همانطور که گفتیم برخی از شامپوها حاوی مقادیری نرم کننده هستند. پس اگر از شامپو مخصوص موهای کراتینه استفاده می‌کنید نرم کننده موی کراتینه را به صورت دوره‌ای مصرف کنید تا به ریشه موها آسیب وارد نشود.

نرم کننده و آب‌رسان عمیق سینره

مشخصات محصول

  • کاربرد: نرم کننده عمیق
  • ویتامین/ عصاره: شیر، ابریشم،جوانه گندم و گلیسیرین

نرم کننده و آب‌رسان عمیق سینره خاص موهای آسیب دیده تولید شده که در اثر کراتین تراپی مداوم شکننده شده‌اند. در ترکیبات این محصول از پروتئین هیدرولیز شده نظیر شیر، ابریشم و جوانه گندم استفاده شده و مواد کاتیونی آن به خنثی کردن الکتریسیته ساکن مو کمک می‌کند.

نرم کننده و ترمیم کننده بسیار قوی شون

مشخصات محصول

  • کاربرد: نرم‌کننده , ترمیم کننده
  • ویتامین/ عصاره: ویتامین A , ویتامین B , ویتامین C

کراتینه کردن PH موهای طبیعی را تغییر می‌دهد و کوتیکول‌های مو را پیچ خورده و مجعد می‌کند. نرم کننده و ترمیم کننده بسیار قوی شون با عصاره آووکادو و کمپلکس ویتامین فرموله شده و یک آبرسان و مغذی قوی برای موها است.

از لباس‌ و بالش نخی کم‌تر استفاده کنید

هیچ چیز راحت‌تر و نرم‌تر از بالش کتان و نخی و لباس‌های نخی به ویژه در فصل تابستان نیست. با این حال برای هفته‌های اول بعد از کراتینه کردن مو پیشنهاد می‌کنیم از بالش ابریشمی استفاده کنید و لباس‌های ترکیب پلی استر و نخ بپوشید.

سخن آخر

ماندگاری نرمی و خوش حالتی موها به روش کراتین تا حد زیادی به روش‌های مراقبت مو بعد از کراتینه بستگی دارد. حدود سه تا چهار روز بعد از تثبیت کراتین لازم است با استفاده از محصولات مخصوص موی کراتینه موها را تقویت کنید. انواع ماسک، کرم و سرم‌های تقویتی مو به نرمی و جلوگیری از وز شدن موها کمک می‌کنند. لازم است در کنار رژیم مراقبت از مو دفعات شستشو موها در هفته را بعد از کراتینه کردن کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر