امروز10 فروردین 1403

بهترین کرم نرم کننده مو [ایرانی و خارجی]

کرم نرم کننده مو
5/5 - (1 امتیاز)

شاید تاکنون کرم نرم کننده‌ مو را به‌عنوان یک وسیله‌ی غیر ضروری و لوکس در لوازم مراقبت از مو تصور می‌کردید. اما خوب است بدانید که کرم نرم کننده مو یک وسیله‌ی ضروری برای همه‌ی ما به‌شمار می‌رود. این محصول بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید در مراقبت و سلامت مو نقش مهمی دارد. این کرم رطوبت را در موهای شما نگه داشته و موجب نرمی و لطافت موها می‌شود.

در حقیقت یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید برای مقابله با خشکی و وز بودن موها خریداری کنید همین کرم است. امروز در این مقاله به‌نظر مزایای استفاده از کرم نرم کننده مو را برایتان خواهیم گفت و شما را در خرید این محصول راهنمایی می‌کنیم. همچنین برخی از پرفروش‌ترین محصولات ایرانی و خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از کرم نرم کننده مو چه فوایدی دارد؟

مهم نیست موهای شما از چه نوع و جنسی است؛ کرم نرم کننده مو فواید زیادی برای مو دارد. این محصول نه‌تنها عمل آبرسانی به موهای خشک را انجام می‌دهد، بلکه باعث باز شدن گره‌ی مو و افزایش استحکام آن می‌شود. همچنین ظاهری نرم، صاف و درخشان به موها می‌بخشد.

چه در شهر زندگی کنید چه در روستا، آسیب‌های محیطی به مو بسیار جدی و اجتناب‌ناپذیر هستند؛ از نور خورشید گرفته تا گرما و آلودگی هوا. بنابراین استفاده از یک کرم نرم‌کننده برای افزایش درخشندگی و سلامت مو و کاهش وز بودن و خشکی ضروری به‌نظر می‌رسد.

پس اگر از خود می‌پرسید که آیا باید یک کرم نرم‌کننده‌ی مو بخرید یا خیر، جواب شما بله است. این کرم را مانند نوشیدن آب برای موهایتان تصور کنید زیرا با عمل آبرسانی می‌تواند موهای شما تقویت و محافظت کند. این کرم برای انواع موهای وز، آسیب‌دیده، صاف، نازک و ضخیم مناسب است.

چه محصولی برای موهایمان مناسب است؟

برای درک بهتر از اینکه چه محصولی برای موهای شما مناسب است، موهای شما را با توجه به تخلخل آن‌ها دسته‌بندی می‌کنیم.

موهای ما بر اساس تخلخل به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ موهای کم تخلخل، موهایی با تخلخل طبیعی و موهایی با تخلخل بالا. میزان تخلخل مو می‌تواند با عواملی مانند ژنتیک، برخورد با گرما و عوامل محیطی تشخیص داده شود. اگر می‌خواهید میزان تخلخل موهای خود را بسنجید، یک تار موی خود را داخل یک لیوان آب قرار دهید. سپس ببینید کدام یکی از نتایج زیر را به‌دست می‌آورید.

  • اگر موی شما روی سطح آب شناور ماند شما موهای کم تخلخلی دارید.
  • اگر موی شما در میان آب شناور ماند شما موهایی با تخلخل طبیعی دارید.
  • اگر موهای شما به انتهای ظرف فرو رفت شما موهایی با تخلخل بالا دارید.

موهای کم تخلخل چه ویژگی هایی دارند؟

موهای کم تخلخل بسیار رایج هستند. این نوع موها دارای کوتیکول‌های بسته هستند که باعث سنگینی یا چرب شدن تارهای مو می‌شود. زمانی‌که تخلخل مو کم باشد، آب به سختی می‌تواند به داخل آن نفوذ کند. به همین ترتیب استفاده از محصولاتی که به فرایند کمک کنند ضروری به‌نظر می‌رسد. اما اگر آب بتواند به داخل کوتیکول نفوذ کند مدت زیادی طول می‌کشد تا خشک شود.

موهایی با تخلخل طبیعی چه ویژگی هایی دارند؟

اگر میزان تخلخل در موهای شما طبیعی و نرمال است، شما موهایی سالم با کوتیکول‌های باز دارید. کوتیکول‌های باز به‌راحتی می‌توانند آنچه نیاز دارند را جذب کنند و هیدراته باقی بمانند. اگر شما چنین موهایی دارید، نگهداری و مراقبت از آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. کمی از نرم‌کننده‌ی مو روی موهای نم‌دار خود بزنید و موهایتان به‌خوبی آن را جذب می‌کند.

موهایی با تخلخل بالا چه ویژگی‌ هایی دارند؟

موهایی با تخلخل بالا کوتیکول‌های بسیار بازی دارند. این به معنای نفوذ راحت و بی دردسر رطوبت به داخل موها است. اما رطوبت به همان سادگی هم می‌تواند از مو خارج شود. این نوع موها به‌راحتی خیس می‌شوند، گره می‌خورند و اگر به‌خوبی از آن‌ها مراقبت نکنید کدر می‌شوند.

کدام کرم نرم کننده مو را باید خریداری کنیم؟

اکنون که می‌دانید موهایتان به کدام دسته تعلق دارد بهتر است به سراغ انتخاب نرم کننده مو برویم. اگر موهای کم تخلخلی دارید، از محصولاتی که باعث سنگینی تارهای مو می‌شود دوری کنید. سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که از وز شدن مو و ایجاد حالت الکتریسیته در آن جلوگیری می‌کند. محصولی برای شما مناسب است که علاوه‌بر آبرسانی از موهایتان محافظت هم می‌کند.

اگر موهایی با تخلخل متوسط یا طبیعی دارید، از محصولی استفاده کنید که بیش از حد موهایتان را سنگین نکند. محصولاتی که موهای شما را درخشان، لطیف و سالم نگه دارند و از وز شدن آن‌ها جلوگیری کنند بسیار مناسب هستند. همچنین بهتر است محصولی باشد که از موهای شما در برابر اشعه‌ی ماورا بنفش و حرارت محافظت کند.

اگر میزان تخلخل در موهای شما بالا است بهتر است محصولی خریداری کنید که علاوه‌بر خاصیت آبرسانی دارای پروتئین هم باشد. محصولاتی خریداری کنید که فرمولاسیون سبکی دارند و با پروتئین‌های محافظتی موهای شما را نرم و سالم می‌سازند.

چگونه باید از کرم نرم کننده مو استفاده کنیم؟

اگر موهای کم تخلخلی دارید و می‌خواهید از کرم نرم‌کننده استفاده کنید، این مراحل را انجام دهید. کرم نرم‌کننده‌ی مو را یک الی دو بار در ماه به همراه شامپو درخشان‌کننده استفاده کنید. به این ترتیب چربی اضافی هم از موهای شما گرفته می‌شود. از آب گرم برای شست‌وشوی موهای خود استفاده کنید تا کوتیکول‌های مو تا حد ممکن باز شوند.

پس از حمام کرم نرم‌کننده را از انتها تا ریشه‌ی مو روی موهای خود، بدون آن‌که با پوست سر برخورد داشته باشد بمالید. البته این محصول را روی موهای خشک هم می‌توانید استفاده کنید. اما اگر موهای کم تخلخل دارید، استفاده از کرم نرم‌کننده روی موهای نم‌دار بهتر جواب می‌دهد. در آخر موهای خود را خشک کنید و آنطور که می‌خواهید به آن‌ها مدل دهید.

اگر میزان تخلخل موهای شما متوسط یا طبیعی است، نیازی به استفاده از آب گرم برای باز کردن کوتیکول‌های مو ندارید. تنها باید مطمئن شوید که موهایتان نم دار است. سپس مقداری از کرم نرم‌کننده را روی تارهای مو از پایین به بالا به کار ببرید. کرم مو نباید با پوست سر برخورد داشته باشد. در انتها موهای خود را خشک کنید.

اگر میزان تخلخل موهای شما بالا است بهتر است پس از استفاده از شامپو و روی موهای نم‌دار کرم نرم‌کننده را به کار ببرید. به این ترتیب بالاترین میزان جذب را خواهید داشت. کرم نرم‌کننده را از پایین به بالا بدون برخورد با پوست سر روی موهایتان به کار ببرید. برای افزایش میزان آبرسانی به مو می‌توانید از روغن‌ها یا محصولات آبرسان دیگر هم استفاده کنید. سپس موهایتان را خشک کنید و استایل بدهید. اگر از سشوار استفاده می‌کنید باید حتما آن را روی دمای پایین تنظیم کنید.

معرفی بهترین کرم نرم کننده مو ایرانی و خارجی

کرم نرم کننده و تقویت کننده مو واتیکا مدل Garlic

اولین محصولی که در گروه بهترین کرم نرم کننده مو قرار می‌گیرد، محصولی از برند واتیکا است.  کرم نرم‌کننده‌ی مو واتیکا مدل Garlic را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. در ترکیبات این کرم نرم‌کننده عصاره‌ی کاکتوس، سیر و جرجیر به‌کار رفته‌اند. این محصول علاوه‌بر دارا بودن خاصیت نرم‌کنندگی، باعث تقویت موهای شما هم می‌شود.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم نر‌م‌کننده دارای حجم بالا و قیمت بسیار مناسبی است. کیفیت خوب و رایحه‌ی مطبوع از دیگر ویژگی‌های خوب این کرم به‌شمار می‌روند.

پیشنهاد به‌نظر

کرم مو لورآل سری السو مدل Extraordinaire

در این قسمت محصولی از برند فرانسوی و محبوب لورآل را به شما معرفی می‌کنیم. کرم نرم‌کننده و تغذیه‌کننده مو لورآل سری السو مدل Extraordinaire را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول برای موهای خشک و آسیب‌دیده، موهای زبر و رنگ‌شده بسیار مناسب است. با استفاده از این محصول درخشندگی و لطافت را به موهای خود هدیه می‌دهید.

این محصول همچنین از چرب شدن موهای شما جلوگیری می‌کند. این کرم نرم‌کننده با آبرسانی به مو موجب شادابی و لطافت موها شده و از گره‌خوردگی مو جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این کرم نرم‌کننده باید موهای شما مرطوب باشند و پس از استفاده موهایتان شسته شوند. پس بهتر است از این محصول در حمام استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

کیفیت عالی و رایحه‌ی بسیار خوبی که به موهای شما می‌بخشد از ویژگی‌های خوب این کرم هستند. این محصول همچنین در حجم مناسبی عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می کنید

قیمت این محصول نسبتا بالا است.

کرم مو یانسی مدل Repair علاوه‌بر نرمی مو در احیا و برطرف کردن آسیب‌دیدگی‌ مو هم تاثیر دارد. به کمک این محصول می توانید موهای خود را به آسانی شانه کنید زیرا دیگر خبری از گره‌خوردگی مو نیست. این محصول بر روی ساقه‌ی مو یک لایه‌ی محافظ ایجاد می‌کند که از خشکی و ایجاد موخوره جلوگیری خواهد کرد.

وجود ترکیبات سیلیکونی در این کرم باعث افزایش حالت‌پذیری موها می‌شود. به‌علاوه، موجب درخشندگی و لطافت موهایتان خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وجود پروتئین سویا و ویتامین D در ترکیبات آن اشاره کرد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم نرم‌کننده حجم مناسب و رایحه‌ی بسیار خوبی دارد. همچنین از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این محصول قیمت بالایی دارد.

کرم نرم کننده مو لورآل مدل Color Vive

اگر موهای رنگ‌شده، خشک و آسیب‌دیده‌ای دارید، کرم نرم‌کننده‌ی مو لورآل مدل Color Vive را به شما معرفی می‌کنیم. این کرم را می‌توانید در حجم ۱۵۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. پس از استفاده از این محصول موهایتان به‌راحتی شانه می‌شوند و از شر گره‌خوردگی‌ها راحت خواهید شد. برای استفاده از این محصول بهتر است یک الی دو بار در هفته در حمام آن را روی ساقه‌ی مو به آرامی ماساژ دهید. این کرم نرم‌کننده نیازی به آبکشی ندارد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

ماندگاری، رایحه و کیفیت این کرم نرم‌کننده بسیار خوب است. به‌علاوه، در حجم نسبتا مناسبی عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می کنید

قیمت این کرم نرم‌کننده نسبتا بالا است.

کرم مو لورآل مدل NO Haircut cream

کرم مو لورآل مدل NO Haircut Cream را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم یکی دیگر از محصولات خوب این برند فرانسوی به‌شمار می‌رود که برای موهای خشک، آسیب‌دیده، وزدار و شکننده مناسب است. این کرم علاوه‌بر نرم‌کنندگی دارای خواص تقویت‌کنندگی است و مواد مغذی موهای شما را هم تامین می‌کند.

این محصول حاوی ویتامین‌های A، E، D و B به همراه کراتین و روغن کرچک است. اگر موهای بلند و آسیب‌دیده‌ای دارید این کرم مو برای شما بسیار مناسب است. این محصول در برطرف کردن موخوره، افزایش استحکام مو و برطرف کردن حالت وز مو تاثیر زیادی دارد. همچنین موجب درخشندگی و براق شدن موهایتان می‌شود. این کرم نرم‌کننده نیازی به آبکشی ندارد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول دارای کیفیت بسیار خوبی است و رایحه‌ی خیلی مطبوعی هم دارد. همچنین با حجم مناسبی عرضه می‌شود.

معایب محصولی که خریداری می کنید

قیمت این کرم نرم کننده کمی بالا است.

کرم تقویت کننده مو ورد کالر مدل AQVA

در این بخش به سراغ معرفی محصولی از یک برند ایرانی می‌رویم. کرم تقویت‌کننده‌ی مو ورلد کالر مدل AQUA محصولی بسیار قوی است. مجموعه‌ی دوعددی این کرم مو را می‌توانید در حجم ۴۷۵ میلی‌لیتر خریداری کنید.

این محصول حاوی عصاره‌ی بابونه و روغن بادام است. برای استفاده از این محصول باید مقداری از کرم را کف دست خود بمالید، سپس روی موهایتان ماساژ دهید. این کرم نیازی به شست‌وشو ندارد و حالت چربی هم روی موهایتان ایجاد نمی‌کند. پس از استفاده از این کرم موهایتان حالت ابریشمی و درخشان خود را باز می‌یابد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

کیفیت خوب و حجم زیاد کرم از ویژگی‌های خوب این محصول به‌شمار می‌روند. به‌علاوه، این مجموعه را می‌توانید با قیمت مناسبی خریداری کنید.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم کمی حالت سنگینی روی موها ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از محصولاتی که در بین بهترین کرم‌های نرم‌کننده‌ی موی بازار قرار می‌گیرد، کرم موی پنتن است. کرم مو پنتن سری Pro-V را می‌توانید به‌صورت یک مجموعه‌ی دو عددی و در حجم ۳۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول از ایجاد الکتریسیته در مو جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، دارای فرمولاسیون سبکی است و حس سنگینی در موهای شما ایجاد نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های این کرم نرم‌کننده می‌توان به ترکیبات غنی از ویتامین و دکسپانتنول اشاره کرد که نقش مهمی در مراقبت از مو دارند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول حاوی آرگان است که برای سلامت مو بسیار اهمیت دارد. کیفیت خوب و حجم مناسب از دیگر ویژگی‌های خوب این محصول به‌شمار می‌روند.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم دارای قیمت نسبتا گرانی است.

کرم نرم کننده مو اوریا مدل Anti dryness

محصولی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم محصولی از برند ایرانی اوریا است. کرم نرم‌کننده‌ی مو اوریا مدل Anti Dryness را می‌توانید در حجم ۴۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. همانطور که از نام این محصول پیدا است، باعث از بین رفتن خشکی موهایتان شده و نرمی و لطافت را به آن‌ها باز می‌گرداند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

حجم بالا و قیمت بسیار مناسب از ویژگی‌های خوب این محصول به‌شمار می‌روند.

کرم مو زی موی مدل Heat Protection

کرم موی زی مدلHeat Protection  محصولی مناسب برای موهای رنگ‌شده است. این محصول را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این کرم نرم‌کننده دارای عصاره‌ی جو دو سر است. همانطور که از نام این محصول پیدا است، می‌توانید از آن برای محافظت از مو در برابر گرما استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

کیفیت و رایحه‌ی خوب این محصول از ویژگی‌های خوب آن به‌شمار می‌رود. به‌علاوه، دارای حجم و قیمت مناسبی است. از دیگر ویژگی‌های خوب این کرم می‌توان به تثبیت رنگ مو تغذیه‌ی موها اشاره کرد.

کرم تقویت کننده و ترمیم کننده موی قهوه ای فولیکا مدل Brunette

در این بخش به سراغ معرفی یکی از محصولات خوب فولیکا می‌رویم. کرم تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده‌ی موی قهوه‌ای فولیکا مدل Brunette را می‌توانید در حجم ۲۰۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول برای موهای رنگ‌شده مناسب است. در ترکیبات این کرم روغن آووکادو، عصاره‌ی انار، روغن بادام شیرین و روغن دانه‌ی انگور به‌کار رفته است.

این محصول در احیا و تثبیت رنگ مو و افزایش درخشندگی و ماندگاری آن نقش مهمی دارد. به‌علاوه، موجب از بین رفتن موخوره و جلوگیری از وز شدن، شکنندگی و گره‌خوردن مو می‌شود. به کمک این کرم نرم‌کننده رطوبت موهایتان هم تامین می‌شود و تارهای مو انعطاف بیشتری پیدا خواهند کرد.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم مو از چرب شدن موها جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، داری حجم، کیفیت خوب و قیمت مناسبی است.

شما چه فکر می کنید؟

کرم نرم‌کننده یک ابزار قدرت برای انواع موها به‌شمار می‌رود. چه موهای وز داشته باشید چه موهای خشک یا آسیب‌دیده، این محصول به کمک شما می‌آید. گره‌ی موها را باز می‌کند و حالت درخشان و زیبایی به موهایتان می‌بخشد. حتی انواع نرم کننده برای موهای رنگ شده هم وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک کرم نرم‌کننده در محصولات مراقبت از مو خود داشته باشید.

آیا شما تاکنون تجربه‌ی استفاده از کرم نرم‌کننده‌ی مو را داشته‌اید؟ می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر