امروز10 فروردین 1403

بهترین مارک های نرم کننده برای موهای رنگ شده

نرم کننده برای مو رنگ شده
5/5 - (6 امتیاز)

معرفی بهترین نرم کننده‌ مخصوص موهای رنگ شده و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها

دست نگه دارید! اگر موهای رنگ شده‌ی شما خشک شده است، دست نگه دارید و به دنبال سالنی برای کراتینه کردن موهایتان نباشید! روش‌های کم خرج‌تری هم برای بازگرداندن نرمی و لطافت موها وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از یک نرم‌کننده‌ی خوب برای نرم کردن و آبرسانی به موهایتان استفاده کنید.

اگر زیاد حمام می‌روید و موهای رنگ شده‌ای هم دارید، باید این نکته را بدانید که استفاده‌ی روزانه از شامپو باعث می‌شود که روغن‌ طبیعی موهایتان از بین برود و بعد از مدتی، موهایی خشک و وز داشته باشید. پس برای حل این مشکل بجز استفاده از شامپو مو رنگ شده باید از نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. ولی طرز استفاده از آن را هم باید بدانید که در این مقاله به توضیح آن می‌پردازیم. ولی قبل از هر چیز، بیایید به چند نمونه از بهترین نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ شده نگاهی کنیم.

نرم کننده فولیکا مخصوص موهای رنگ شده

برند فولیکا (Fulica) به تولید محصولات بهداشتی از جمله محصولاتی برای مراقبت از مو شناخته شده است. این نرم‌کننده از موها در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند و شامل ویتامین‌هایی چون B6 و B5 می‌شود. این نرم کننده حاوی عصاره‌ی انار است که در تثبیت رنگ مو هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

نرم کننده موهای رنگ شده YvesRocher مدل Color-Protection And Radiance

این محصول دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است و به خوبی از موهای رنگ شده مراقبت می‌کند و نرمی و طراوت را به آن‌ها بازمی‌گرداند. پس بعد از شامپو کردن موهایتان، این نرم‌کننده را روی موهایتان قرار دهید و یکی دو دقیقه صبر کنید. سپس به آبکشی آن‌ها بپردازید. از آنجا که در این محصول از پاربن استفاده نشده است، هر روز می‌توانید از آن برای نرم کردن موهایتان استفاده کنید.

نرم کننده و ترمیم کننده موهای رنگ شده آسیب دیده با عصاره سیر میس آنجل

حالا که با چند نمونه از این نرم‌کننده‌ها آشنا شدیم، بهتر است نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را بدانیم تا به بهترین نحوه از آن‌ها استفاده کنیم و بیشترین تاثیر را بگیریم.

  1. طبق روال موهایتان را با شامپو بشویید تا کثیفی‌ها، چربی و آلودگی از پوست سرتان پاک شود. بعد از آن باید از نرم‌کننده استفاده کنید. هنگام شستن موها با شامپو، بیشتر روی پوست سرتان تمرکز کنید و آن را با ملایمت شستشو دهید. سعی کنید به ساقه‌ی موها زیاد دست نزنید و از همان کف موجود در روز پوست سر، ساقه را هم بمالید. با موهایتان ملایم باشید و آن‌ها را محکم چنگ نزنید.
  2. شامپو را با آب ولرم بشویید. سعی کنید در این مرحله از آب داغ استفاده نکنید، چون حرارت زیاد آب می‌تواند بیش از پیش به موها صدمه بزند. به این ترتیب، تمام کف موجود در موهایتان را بشویید و موها را آب کشی نمایید.
    3. کمی موها را فشار دهید تا تمام آبی که در ساقه‌ها مانده خارج شود. البته موهایتان را با جوراب خیستان اشتباه نگیرید و آن‌ها را با ملایمت فشار دهید. البته اگر موهایتان کوتاه است، پس نیازی نیست که زیاد آن‌ها را آب گیری کنید. اگر موهایتان خیس باشد و سپس سعی کنید از نرم‌کننده استفاده کنید، نرم‌کننده زیاد روی موهایتان نمی‌ماند و به آن نمی‌چسبد. در نتیجه تاثیر خاصی هم نمی‌گذارد.
  3. نرم‌کننده را روی موهایتان قرار دهید. بر اساس اندازه‌ی موهایتان، کمی نرم‌کننده به کف دستتان بریزید و سپس آن‌ را روی موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان خیلی بلند است، پس باید کف دستتان را با نرم‌کننده پر کنید. هیچ‌وقت نرم‌کننده را روی ریشه‌ی موهایتان قرار ندهید چون باعث ریزش موها می‌شود. در عوض آن را روی ساقه‌ها اعمال کنید. چون معمولا بخش خشک‌تر مو که آسیب دیده است، همان ساقه‌ی مو است. اگر نرم‌کننده را در نزدیکی پوست سر و ریشه قرار دهید، در حقیقت راه فولیکول مو را مسدود و تولید روغن و رشد مو را کند خواهید کرد.
  4. اجازه دهید نرم‌کننده روی موهایتان بماند. البته زمان این مرحله کمی اختیاری است. هرچه نرم کننده بیشتر روی موی سر شما قرار گیرد، تاثیر آن هم بیشتر خواهد بود. اگر عجله دارید و صرفا می‌خواهید فوری دوش بگیرید، حتی اگر بلافاصله بعد از اعمال نرم کننده موهایتان را بشویید، باز هم تاثیر خودش را خواهد داشت. اما موی شما به همان اندازه نرم و براق نخواهد شد. برای تنظیم زمان می‌توانید ابتدا نرم‌کننده را روی موهایتان بمالید و سپس به شستشوی سایر اعضای بدن بپردازید. بعد از اتمام شستشو که معمولا یک تا دو دقیقه است، می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید و تاثیر خوب آن را هم به حد کافی دریافت نمایید.
  5. برای شستن نرم کننده دمای آب را به حالت معمولی برسانید و سپس موهایتان را آب کشی نمایید. ولی در این مرحله، هرچه آب سردتر باشد، بهتر است. موها را تا جایی بشویید که دیگر در آن احساس لیزی نداشته باشید. اگر بعد از شستشو هنوز هم احساس لیزی در موهایتان دارید، پس یعنی هنوز آن را کاملا پاک نکرده‌اید. پس آب کشی را ادامه دهید.

سخن آخر

معمولا استفاده از نرم‌کننده به انواع موها توصیه می‌شود. نرم‌کننده‌ای که به موهایتان آسیبی نزند و وظیفه‌ی آب‌رسانی را به خوبی اعمال کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما حتما باید بر اساس وضعیت و جنس موهایتان، نرم‌کننده‌ی خوبی انتخاب کنید. مثلا اگر هنوز موهایتان را رنگ نکرده‌اید ولی در مجموع موهای فرفری، وز و خشکی دارید، پس به جای نرم‌کننده‌های شیمیایی از روغن نارگیل، روغن آرگان، بادام و لوسیون‌های طبیعی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر