امروز28 فروردین 1403

هارد ضد ضربه چی بخریم؟ (بهترین هارد ضد ضربه)

هارد ضد ضربه
5/5 - (1 امتیاز)

مقوم ترین هارد ضد ضربه بازار کدام است؟

هارد اکسترنال برای ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم نگهداری از آن اهمیت زیادی دارد. بهترین راه برای نگهداری از یک هارد چیست؟ آن را در یک اتاق ایزوله تحت کنترل آب و هوا قرار دهیم؟ یا اینکه آن را درون یک بسته بندی حباب‌دار حمل کنید؟ با این کارها می‌توانید از هارد خود مراقبت کنید اما راه دیگری هم وجود دارد، خرید هارد ضد ضربه. در این مطلب از به‌نظر قصد داریم با بررسی نکات مهم برای خرید هارد ضد ضربه به شما کمک کنیم تا مقاوم ترین هارد اکسترنال بازار  رابرای خود خریداری کنید.

۵ مدل هارد ضد ضربه پرفروش موجود در بازار

مدل کاربردی

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابایت

مشخصات محصول

  • وزن: ۲۷۰ گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • سرعت انتقال داده‌ها: ۵ مگابایت بر ثانیه
  • سازگاری با سیستم عامل: Windows XP/Vista/۷/۸/۸.۱/۱۰ Mac OS X ۱۰.۶ or later Linux Kernel ۲.۶ or later
نقاط قوت
  • سنسور G Shock
  • ضدضربه، ضدآب و ضد گرد و غبار
  • پورت USB 3.1

هارد اکسترنال HD710 Pro مشخصات منحصر به فردی دارد و یکی از بهترین هاردهای ضد ضربه موجود در بازار است. این محصول ضد ضربه در برابر ضربات سخت و سنگین مقاومت نسبتا بالایی دارد و در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است. برخورداری از استاندارد IP68 در واقع نشان‌دهنده این ویژگی‌های حفاظتی است. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيتی معادل یک ترابایت داشته و برای ذخیره انواع اطلاعات، موسیقی و فیلم مناسب است. سرعت انتقال داده‌ها در این هارد ۵ مگابایت بر ثانیه است.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات محصول

  • وزن: ۲۷۰ گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • سرعت انتقال داده‌ها: ۶۴۰۰ دور در دقیقه
نقاط قوت
  • ضد آب و ضد ضربه
  • مقاوم در برابر گرد و غبار

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G یکی از بهترین هاردهای موجود در بازار است که علاوه بر زیبایی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. برای بالا بردن سیستم امنیتی و رمزگذاری از روش AES 256-bit در این هارد استفاده شده است. درپوش تعبیه شده بر روی این هارد باعث می‌شود که هارد شما کاملا ضد آب باشد. این هارد با توجه به گفته کمپانی ای دیتا مقاومتی مطابق با استانداردهای نظامی دارد. یعنی هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G می‌تواند ضربه در اثر افتادن از ارتفاع 1.22 متر تحمل کند، بدون اینکه به اطلاعات هارد آسیبی وارد شود. ۳ لایه محافظ برای حفاظت بیشتر از هارد در نظر گرفته شده است. استفاده از این سه لایه باعث شده تا هارد نسبت به شوک و ضربه مقاوم باشد. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G دارای گواهی IP68 است. این استاندارد نشان می‌دهد که هارد می‌تواند تا 120 دقیقه در عمق 2 متری دوام داشته باشد بدون اینکه به اطلاعات آن آسیبی وارد شود.

هارد اکسترنال ایکس انرژی مدل بلک ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات محصول

  • وزن: ۲۲۱ گرم
  • درگاه: USB ۳.۰
  • نوع اتصال: با سیم
  • سازگاری با: WINDOWS XP/۷/۸ MAC OS LINUX ۲.۴.X
  • سرعت چرخش: ۵۴۰۰ دور در دقیقه
نقاط قوت
  • مقاوم در برابر شوک و ضربه

هارد اکسترنال ایکس انرژی مدل بلک یکی دیگر از محصولات پرطرفدار و با کیفیت موجود در بازار است. این هارد با استفاده از رابط USB 3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود. این محصول انرژی مورد نیاز خود را از طریق همان رابط usb تامین می‌کند و برای تامین انرژی آن دیگر نیازی به آداپتور سنگین نخواهید داشت. این محصول در برابر شوک و ضربه مقاوم است و به خوبی از اطلاعات شما محافظت می‌کند.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 4 ترابایت

مشخصات محصول

  • وزن: ۲۱۰ گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • سازگاری با سیستم عامل‌های: Windows ۱۰, ۸.۱, ۷ Mac OS v۱۰.۱۲ /OS X v۱۰.۱۱ / v۱۰.۱۰
نقاط قوت
  • بدنه محکم و مقاوم در برابر ضربه

هارد اکسترنال Canvio Advance یکی از محصولات با کیفیت و ضد ضربه توشیبا است که محبوبیت زیادی دارد. این هارد از طریق درگاه USB3.2 به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل می‌شود و اطلاعات را با حداکثر سرعت ۵ مگابایت بر ثانیه منتقل می‌کند. هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance دارای یک بدنه‌ی پلاستیکی است. این بدنه پلاستیکی کیفیت ساخت بالایی دارد و در برابر شوک و ضربه مقاوم است. این محصول همچنین دارای روکشی مات با بافتی دانه دانه است. این بافت دانه دانه امکان لیز خوردن دست را کاهش و مقاومتش در برابر جذب اثر انگشت و چربی دست را افزایش میدهد.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت

مشخصات محصول

  • وزن: ۲۷۰ گرم
  • نوع اتصال: با سیم
  • سرعت انتقال داده‌ها: با رابط USB ۳.۰ با حداکثر سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه و با رابط USB ۲.۰ با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه
  • سازگار با سیستم عامل‌های: Windows ۸, Windows ۷, Windows Vista, Windows XP, Windows ۲۰۰۰, Linux ۲.۶.۳۱ or later, MacOS ۱۰.۴ or later
نقاط قوت
  • مقاوم در برابر آب، ضربه، لرزش و شوک
  • مقاوم در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر
  • راحتی حمل و نقل

هارد اکسترنال Armor A80 با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یکی از مقاوم‌ترین و پرطرفدارترین محصولات کمپانی سیلیکون پاور است. بدنه این هارد از جنس آلومینیوم است که دو میلی‌متر ضخامت دارد. بدنه رویی هارد نیز از جنس پلاستیک است. با این توضیحات می‌توان گفت که این مدل از هارد سیلیکون پاور علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، در برابر شوک الکتریکی نیز مقاوم است. دو پایه پلاستیکی در اطراف هارد قرار داده شده است. این دو پایه باعث می‌شوند که هارد در برابر لرزش و ضربات فیزیکی شدید هم مقاومت داشته باشند. از دیگر خصوصیات مقاومتی این هارد می توان به مقاومت آن در برابر آب اشاره کرد.


راهنمای خرید هارد ضد ضربه و ضد آب

برای خرید بهترین هارد ضد ضربه بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نوع رابط

در حال حاضر، برای ساخت هاردهای اکسترنال اغلب از دو رابط اصلی استفاده می‌شود: USB 3 در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی یافت می‌شود و بسیار رایج است، در حالی که استفاده از Thunderbolt کمتر است. اما کدام یک از این دو رابط برای نیازهای شما بهترین است، به پورت‌های لپتاپ یا کامپیوتری که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

سرعت چرخش

اگر شما در نظر دارید یک هارد دیسک پلاتر مقاوم خرید کنید، در مقایسه با SSD، سرعت چرخش درایو کمی مهم است. سرعت چرخش در واقع مربوط به سرعت چرخش صفحات فیزیکی در داخل درایو است و در گذشته، این عامل مهم در عملکرد کلی هارد دیسک بود. اما در حال حاضر، بسیاری از مدل‌ها با سرعت 5400 دور در دقیقه یا نزدیک به آن، به جای 7200 دور در دقیقه که در درایوهای با عملکرد بالاتر رایج بود، می‌چرخند.

به طور کلی، SSD ها (که بدون قطعات متحرک هستند) به طور قابل توجهی مفهوم "سرعت" را در مورد هارد دیسک کمی کاهش داده‌اند. حتی در سرعت کمترین SSD، سرعت آن همچنان بیشتر از یک هارد دیسک 7200 دور در دقیقه است.

اگر شما به دنبال یک هارد دیسک با عملکرد خوب هستید، اما قادر به خرید یک هارد دیسک SSD نیستید، می‌توانید به سمت هارد دیسک با سرعت 7200 دور در دقیقه روی آورید.

هارد دیسک یا SSD؟

SSD ها به تنهایی بازار نوت بوک ها و رایانه های شخصی را به خود اختصاص نداده‌اند، بلکه وارد بازار بهترین هارد اکسترنال نیز شده‌اند. تصور آینده‌ای که در آن همه هاردها به صورت هارد اکسترنال خواهند بود، بسیار ممکن است، زیرا مزایای SSD ها نسبت به hdd، آنها را به گزینه های برتری برای انجام وظایف مختلف تبدیل کرده است. درایوهای SSD بدون قطعات متحرک عمل می‌کنند، که باعث افزایش دوام آنها می‌شود، صدای کمتری دارند و حرارت کمتری تولید می‌کنند.

تنها مشکل SSD ها این است که در مقایسه با درایوهای HDD با همان ظرفیت، قیمت بالاتری دارند. بهترین برند هارد ssd می‌توانند حجم بالای از اطلاعات را در خود ذخیره کنند. اما hdd ها معمولا حجم کمتری دارند.

همه SSD های اکسترنال ضد ضربه نیستند. اگرچه برخی برندهایی مانند ADATA، LaCie، SanDisk و چندین برند دیگر هاردهایی را با درپوش هایی برای پوشاندن پورت ها به منظور محافظت از اجزای درایو در برابر رطوبت ارائه می‌دهند.

پوسته محافظ ثابت و متحرک

عموماً برای حفاظت از هاردها، از یک پوسته خارجی به همراه یک شاسی محکم در اطراف درایو استفاده می‌شود. مواد و طراحی مورد استفاده در هاردهای مختلف متفاوت است، اما نمای بیرونی هارد دیسک پلاتر عموماً از پلاستیک یا لاستیک سخت تشکیل شده است که به درایو اجازه می‌دهد ضربات را جذب کند. این محفظه‌ها همچنین می‌توانند ضدآب باشند و از ورود گرد و غبار، خاک و آب را جلوگیری نمایند. در مقابل، SSD های اکسترنال مقاوم عموماً دارای یک پوسته فلزی هستند، زیرا جذب ضربات بسیار مهم است.

تعدادی از هاردها دارای محفظه‌های متحرک هستند که یک لایه اضافی از حفاظت را بین درایو و بدنه فراهم می‌کنند. این محافظه‌ها معمولاً با حلقه‌های O مهر و موم شده و از درایو در برابر رطوبت اضافی محافظت می‌کنند. در برخی موارد، عنصر قابل جابجایی ممکن است فقط یک پوشش لاستیکی یا سیلیکونی در اطراف یک پوسته خارجی فلزی یا پلاستیکی باشد.

هارد اکسترنال ضد ضربه

مشخصات مقاوم ترین هارد ضد ضربه چیست؟

یکی از مشخصات کلیدی هاردها داشتن گواهی IP67 یا IP68 است. IP مخفف "International Protection" و همچنین "Ingress Protection" است و مشخصات IP سطح ضدآب بودن درایو و مقاومت در برابر گرد و غبار را توصیف می‌کند. یک استاندارد در مورد معنای سطوح مختلف IP و نحوه تفسیر ارقام وجود دارد که میزان ضد آب بودن و مقاوم بودن محصول در برابر گرد و غبار را توضیح می‌دهد. برای خرید بهترین هارد ضد ضربه لازم است که این موارد را چک کنید.

بررسی قابلیت مقاومت در برابر سقوط نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که نیاز به بررسی دارد. بیشتر هاردهای اکسترنال، به ویژه SSD ها، بعد از سقوط از روی ارتفاع‌های کم مثل میز آسیب نمی‌بینند. هارد ‌های اکسترنال استاندارد مبتنی بر پلاتر انعطاف‌پذیری کمتری دارند، به خصوص اگر هارد حین کار کردن سقوط کند.

از آنجایی که هارد اکسترنال دارای یک پوسته پلاستیکی سخت است، هنگامی که ضربه ای به آن وارد می‌شود، شاسی انرژی ضربه را به هارد دیسک داخل منتقل می‌کند و احتمالاً باعث می شود هدهای خواندن و نوشتن به صفحات هارد دیسک برخورد کنند. این امر باعث ایجاد مشکل می‌شود (درایوهای جدید دارای حسگرهای شتاب هستند که سقوط را تشخیص می‌دهند و سرها را قبل از برخورد سریع در مکانی امن قرار می دهند، اما با وجود این مکانیسم همچنان ممکن است هارد آسیب ببیند.). محافظ‌هایی که روی هارد قرار می‌گرند بیشتر انرژی ضربه را جذب می‌کنند. با این حال، همه محفظه ها برای حداکثر مقاومت در برابر ضربه طراحی نشده‌اند. یک هارد اکسترنال باید دارای یک پوسته فلزی باشد تا در برابر سقوط و ضربات شدید مقاومت کند.

سخن آخر

هارد اکسترنال یکب از تجهیزات جانبی کامپیوتر و لپ تاپ است که برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌شود. از آنجایی که اطلاعات مهمی معمولا در هارد ذخیره می‌شود لازم است که مقاومت ترین هارد اکسترنال ضد ضربه و ضد آب موجود در بازار را بشناسید. در این مطلب از به‌نظر سعی کردیم تمامی نکات لازم برای خرید بهترین هارد ضد ضربه را بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید یک هارد مقاوم برای خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر