امروز06 اردیبهشت 1403

10 کتاب شعر عاشقانه جذاب و خوب برای هدیه

کتاب شعر عاشقانه برای هدیه
5/5 - (1 امتیاز)

همان‌قدر که دریافت هدیه لذت‌بخش و خوشحال‌کننده است خرید آن ممکن است سخت باشد. شاید فکر این که چه چیزی بخریم تا هم طرفمان را خوشحال کند و هم تهیه‌ی آن سخت نباشد باعث می‌شود از چند روز قبل تولد عزیزانمان عذا بگیریم و به فکر فرو برویم. اما خرید کتاب مخصوصا کتاب شعر عاشقانه برای هدیه می‌توانید یک انتخاب هوشمندانه باشد. با به‌نظر همراه باشید تا چند تا از بهترین کتاب‌ها را به شما معرفی کنیم.

در این قسمت به شما کتاب شعر‌هایی معرفی می‌کنیم که هر کدام حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و آن‌قدر زیبا هستند که دریافت آن‌ها هر کسی را به وجد خواهد آورد.

به علاوه کتاب‌هایی که به شما معرفی کرده‌ایم بسیار متنوع هستند و برای هر نوع سلیقه‌ای چیزی‌ برای شما خواهیم داشت. پس با دقت توضیحات زیر کتاب‌ها را بخوانید تا ببینید کدام یک هدیه‌ی بهتری برای عزیزان شما خواهد بود.

پیشنهاد کاربران

کتاب مجموعه آثار احمد شاملو (دفتر یکم: شعرها)

معرفی‌های این قسمت را با یکی از پر آوازه‌ترین و بهترین شاعر‌های ایرانی شروع می‌کنیم که شعر‌های عاشقانه‌ی او که مخاطب بسیاری از آن‌ها معشوقه‌ی شاملو یعنی آیدا بوده قلب مخاطب را سرشار از عشق خواهد کرد.

کتاب شعر‌های شاملو هر کدام به خودی خود می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای کسی باشد که دوستش دارید و می‌تواند احساس زیبای این اشعار را به راحتی بر جان و دل شخص مورد نظر‌تان حک کند.

کتاب شاهنامۀ فردوسی اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی

شاهنامه فردوسی اثر شاعر بزرگ حکیم ابوالقاسم فردوسی که که دیگر نیازی به معرفی ندارد و همین که شخصی هدیه‌ی خود را باز کند و این نام به چشمش بخورد اگر اهل شعر و ادب باشد قطعا در دل سلیقه‌ی شما را تحسین خواهد کرد.

می‌تواند برای هدیه شاهنامه‌هایی که جلد‌های چرمی و بسیار زیبایی دارند را انتخاب کنید تا زیبایی بصری آن نیز به چشم همگان بیاید. شاهنامه می‌تواند برای یک همکار و یا دوستی که زیاد به ما نزدیک نیست هم انتخاب بسیار خوبی باشد.

کتاب گریه های امپراطور اثر فاضل نظری

حالا اگر احساس کردید که دو کتاب قبل زیادی برای شما پیچیده بوده‌اند نگاهی به کتاب گریه‌های امپراطور بیاندازید. فاضل نظری این اشعار بسیار زیبا را در سال‌های دبیرستان و دانشگاه خود نوشته است در نتیجه این اشعار بسیار روان و نمایان کننده‌ی احساسات بسیار پاکی هستند.

این اشعار احساسات و عواطف را به صورت کاملا ساده و در قالب غزل به مخاطب منتقل می‌کند و می‌تواند هدیه‌ای بسیار ساده و در عین حال دوست داشتنی برای کسی باشد که دوستش داریم.

کتاب هشت کتاب اثر سهراب سپهری

چه کسی هنگام خواندن اشعار ساده و صمیمی سهراب سپهری قلبش به تپش نخواهد افتاد؟ حتی اگر کسی زیاد هم اهل شعر نباشد عاشق کلمه به کلمه‌ی اشعار روان و زیبای سهراب سپهری خواهد شد.

اشعار این شاعر بزرگ آنقدر ساده به دل می‌نشیند که هر کسی را به خود علاقه مند می‌کند. خواندن این شعر‌ها مثل این است که نشسته‌اید به تماشای زندگی شاعر و کلامل او را با تک تک عناصر وجودتان درک خواهید کرد. چه هدیه‌ای بهتر از این؟

کتاب مثنوی معنوی اثر مولانا جلال الدین بلخی انتشارات پیام عدالت

اگر شخصی که می‌خواهید به او هدیه بدهید اهل کتاب است و درک خوبی از شعر دارد باور کنید که هیچ کتابی بیشتر از کتابی که شامل اشعار روح نواز مولانا جلال الدین بلخی باشد، او را خوشحال نمی‌کند.

جلد بسیار زیبای این کتاب نیز یکی دیگر از دلایلی است که این کتاب را برای هدیه گزینه‌ای بسیار مناسب کرده است که از خاطر شخص نخواهد رفت.

کتاب دیوان حافظ نشر سالار الموتی

دیگر نیازی به گفتن نیست که دیوان حافظ چه قدر می‌تواند شخصی را خوشحال کند زیرا نه تنها کتاب شعری کامل است بلکه می‌توان با اتکا بر ابیات پر معنای این کتاب از پند‌ها و اندرز‌های شاعر نیز در قالب فال بهره جست.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این کتاب داشتن تعبیر غزلیات است که فهم اشعار را برای همه آسان کرده است. فونت این کتاب نیز بر خلاف اکثر دیوان‌های دیگر درشت و بسیار خواناست.

کتاب مجموعه کامل اشعار قیصر امین پور

اگر به دنبال هدیه‌ای ساده و کوچک و در عین حال پر محتوا هستید کتاب مجموعه اشعار قیصر امین پور می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این کتاب شعر جیبی در بر گیرنده‌ی آثار قیصر امین پور بوده که در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری جذب کرده است.

زبان این اشعار بسیار ساده بوده و برای همگان قابل فهم خواهد بود.

کتاب مجموعه اشعار پروین اعتصامی اثر پروین اعتصامی

کتاب مجموعه اشعار پروین اعتصامی نیز از دیگر کتاب‌های شعری است که می‌تواند برای هدیه دادن بسیار‌مناسب باشد. اشعار پروین اعتصامی با محتوایی بسیار دلنشین و قابل فهم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کسی باشد که دوستش دارید.

کتاب مجموعه اشعار فروغ فرخزاد اثر فروغ فرخزاد نشر آوینا

اشعار فروغ فرخ زاد به خصوص برای خانم‌ها می‌تواند هدیه‌ای بسیار مورد پسند باشد، زیرا اشعار وی بسیار لطیف بوده و زن در کتاب‌های او از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همواره از اسارت و در بند بودن زن‌ها در جامعه سروده است.

کتاب برای سنگ‌ ها اثر سارا محمدی اردهالی

در این قسمت می‌خواهیم کتاب شعر شاعری جوان و بسیار خوش ذوق را به شما معرفی کنیم که خواندن شعر‌هایش برای هر شخصی با هر سلیقه‌ای خوشایند خواهد بود.

این شاعر جوان سارا محمدی اردهالی با قلم خود شما را دنیایی سراسر عشق برده و به سادگی و با به تصویر کشیدن زندگی روز‌مره احساس خود را به خواننده منتقل می‌کند.

پس این کتاب با محتوای بسیار کامل و جامع خود می‌تواند دل هر خانومی را بدست آورد و هدیه‌ای بسیار مناسب برای وی باشد.

اهمیت خرید هدیه

راستش را بخواهید به عنوان کسی که عاشق دریافت هدیه است هیچ وقت ارزش مادی هدیه برایم مهم نبوده است. نه این که بخواهم یک حرف کلیشه‌ای زده باشم، خیر! شاید شما نیز این را تجربه کرده باشید که هدیه‌ای دریافت کرده باشید که از نظر قیمتی بسیار گران بوده اما حتی یکبار هم نتوانسته‌اید از آن استفاده کنید.

در عوض گاهی هدایایی گرفته اید که با وجود قیمت نه چندان بالای آن‌ها از ارزش زیادی برایتان برخوردار بوده‌اند. در هنگام دریافت این هدایا چه حسی داشته‌اید؟ آیا هر بار از هدیه‌تان استفاده کرده یا آن را جلوی خود دیده‌اید در دلتان از کسی که آن را برایتان خریده تشکر نکرده‌اید؟

همیشه دوست داشته‌ایم از آن دسته کسانی باشیم که هدیه‌شان دیگران را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. همیشه از مدت‌ها قبل از تولد عزیزی شروع به پول جمع کردن می‌کنیم و هر جا که می‌رویم به همه چیز به چشم هدیه نگاه می‌کنیم بلکه چیزی نظرمان را به خود جلب کنید.

در نهایت چه روشمان جواب بدهد چه ندهد برای خرید یک هدیه کلی خودمان را به آب و آتش زده‌ایم. اگر کسی که می‌خواهیم به او هدیه بدهیم عشقمان باشد یا کسی باشد که به او احساس خاصی داریم که دیگر بدتر. دنیا را برای خرید هدیه به هم خواهیم زد.

برای این که بخواهیم با هدیه‌مان پیام خاصی به کسی بدهیم چه طور؟ آیا با دادن هدایای کلیشه‌ای مانند ساعت و یا عطر می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ اگر طرفمان خیلی حساس و سخت‌پسند باشد آیا سلیقه‌ی ما در انتخاب ساعت را خواهد پذیرفت؟ یا در جواب یک لبخند مصنوعی خواهد زد و در حالی که اصلا از هدیه ما خوشش نیامده است از ما تشکر خواهد کرد؟

خرید هدایایی مانند لباس یا ساعت و ادکلن می‌تواند بسیار خوب باشد اما در صورتی که طرفمان را بشناسیم و از سلیقه‌ی او مطمئن باشیم در غیر این صورت احتمال این که فقط پولمان را دور ریخته باشیم زیاد است.

حالا بیایید از دیدگاه دیگری به این خرید هدیه نگاه کنیم. بیایید تجملات را کنار بگذاریم و فارغ از اهمیت ارزش مادی هدیه ببینیم چه چیزی می‌تواند هدیه‌ای بسیار مورد پسند و هوشمندانه باشد. کتاب!

کتاب هدیه ای بی نقص

این که می‌گوییم کتاب هدیه‌ای کاملا بی‌نقص است اشتباه نگفته‌ایم. هدیه گرفتن کتاب می‌تواند برای هر فردی بسیار خوشایند باشد. چه یک همکاری که زیاد به او نزدیک نیستید و فقط می‌خواهید چیزی به عنوان یادگاری به او بدهید، چه شخصی که دوستش دارید و می‌خواهید احساستان را از طریق یک کتاب شعر عاشقانه به او بیان کنید.

کتاب‌های شعر تنوع بسیاری زیادی دارند از شاعرهای برجسته مانند حافظ و سعدی با جلدهای نفیس تا عاشقانه‌های شاملو و یا حتی کتاب شعرهای جیبی فانتزی همه و همه در نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی به محل زندگیتان موجود است. علاوه‌بر این می‌توانید یادداشتی کوتاه نیز بر صفحه‌ی اول کتاب به همراه تاریخ هدیه بنویسید تا برای همیشه در خاطر طرف مقابلتان بماند.

خرید کتاب به عنوان هدیه برای چه افرادی مناسب است؟

معمولا بزرگسالان از هدیه کتاب بسیار خوشحال می‌شوند اگر خودشان نیز اهل کتاب و کتاب‌خوانی باشند که دیگر چه بهتر.

چگونه برای شخصی که سلیقه‌ی او را نمی‌دانیم کتاب شعر بخریم؟

اگر سلیقه‌ی کسی را در شعر نمی‌دانید بهتر است از کتاب‌های شاعران مناسب که زبانی ساده دارند و فهم آن‌ها سخت نیست انتخاب کنید.

کتاب شعر‌هایی با جلد‌های نفیس و چرمی بیشتر برای چه کسانی مناسب هستند؟

این کتاب‌ها بیشتر برای هدیه دادن به کسانی که زیاد با آن‌ها صمیمی نیستیم و یا در مواقعی که می‌خواهیم هدیه‌مان بیشتر به چشم بیاید مناسب است.

سخن آخر

خرید کتاب شعر عاشقانه برای هدیه در واقع انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای برای هدیه دادن است. خرید این هدیه به صرف زمان و هزینه‌ی زیادی احتیاجی ندارد و در عین حال مورد پسند همگان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر