امروز31 فروردین 1403

راهنمای خرید بهترین هدفون‌ بی سیم 2021

خرید بهترین هدفون‌ بی سیم
5/5 - (1 امتیاز)

راه بروید، قهوه بنوشید، موسیقی گوش دهید و لحظه‌ای به هیچ چیز فکر نکنید؛ حتی در شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین روزهای هفته که شاید غوغای اطرافتان مانع از آن شود تا با گوش جان موسیقی را پخش کنید و از آن لذت ببرید. می‌پرسید چطور؟ پاسخ این سوال را در راهنمای خرید امروز بهترین هدفون بی سیم با ما مرور کنید.

خرید بهترین هدفون‌ بی سیم بهترین راهکار است تا بدون مزاحمت دیگران و ایجاد مزاحمت برای آن‌ها موسیقی را پلی کنید. البته کاربرد هدفون‌ها این روزها گسترده‌تر از گذشته است و از آن‌ها می‌توانید به عنوان یک دستیار صوتی استفاده کنید. فقط کافی است از تکنولوژی ساده بلوتوث برای جفت کردن هدفون با گوشی استفاده و تمام مکالمات روزمره را با آن انجام دهید.

دلایل زیادی برای خرید هدفون آن هم از نوع بی سیم وجود دارد؛ اما به جز برندهای مختلفی که هدفون تولید می‌کنند باید ابتدا تصمیم بگیرید کدام نوع هدفون با چه استایلی مناسب شما و فعالیت روزانه شما خواهد بود. پس بدون معطلی برای مرور انواع هدفون و بهترین‌های بازار همراه به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی انواع بهترین هدفون‌‌های بی سیم

پیشنهاد ما

هدفون بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots

مشخصات محصول

  • هدفون تو گوشی
  • اتصال بدون سیم با بلوتوث
  • مناسب برای: مکالمه، گیمینگ، ورزش، کاربری عمومی

هدفون بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots از انواع مدل‌های تو گوشی بوده که همزمان به یک میکروفون مجهز نیز مجهز شده است. پدهای به کار برده شده روی سری هر هدفون در این مدل ضد رطوبت و تعریق هستند و همراه با آن‌ها دو سری یدک نیز دریافت می‌کنید.

هدفون بلوتوثی بی سیم مدل MX666

مشخصات محصول

  • هدفون دور گوشی
  • اتصال بدون سیم/ با سیم با بلوتوث و پورت USB
  • مناسب برای: گیمینگ، ورزش، کاربری عمومی

هدفون بلوتوثی بی سیم مدل MX666 با بلوتوث به دستگاه‌های مختلف نظیر گوشی و تبلت وصل می‌شود و امکان نصب کارت حافظه نیز دارد. باتری داخلی این مدل با یک بار شارژ کردن برای 12 ساعت مکالمه بی‌وقفه کفایت می‌کند. کیفیت پخش صوتی این هدفون را برای گیمینگ پیشنهاد می‌کنیم تا تجربه مهیج‌تری از بازی ویدیویی داشته باشید.

مشخصات محصول

  • هدفون تو گوشی
  • اتصال بدون سیم با بلوتوث
  • مناسب برای: مکالمه، کاربری عمومی

هدفون‌های توگوشی بهترین گزینه برای ساعت‌ها مکالمه بدون دخالت دست هستند.  هدفون بی سیم مدل inpods 12 هدفونی سبک، خوش قیمت با قابلیت شارژدهی مطلوب است که به صورت بی سیم کار می‌کند.

هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods Pro همراه با محفظه شارژ

مشخصات محصول

  • هدفون تو گوشی
  • اتصال بدون سیم با بلوتوث
  • مناسب برای: مکالمه، کاربری عمومی
نقاط قوت
  • قابلیت Noise Cancelling در میکروفون

ایرپادهای اپل نیازی به معرفی ندارند. دو هدفون تو گوشی کوچک با وزن سبک که قابلیت تقویت میزان بیس صدا را دارند. هر یک از ایرپادها به صورت مستقل داخل گوش قرار می‌گیرند و یک بار شارژ هدفون تا 4.5 ساعت مکالمه تداوم دارد.

یکی از قابلیت‌های متفاوت این هدفون امکان حذف صدای مزاحم به وسیله لبه‌های سیلیکونی گوشی‌ها است. گوشی‌ها به رطوبت مقاوم هستند و به راحتی داخل گوش قرار می‌گیرند.

مشخصات محصول

  • هدفون دور گوشی
  • اتصال بدون سیم/ با سیم با بلوتوث و جک 3.5 میلی‌متری
  • مناسب برای: مکالمه، گیمینگ، ورزش، کاربری عمومی
نقاط قوت
  • ماندگاری شارژ بالا

هدفون بی سیم آوی مدل A780BL از مدل‌های رو گوشی با طراحی اسپرت و کاربردی است که تا 12 ساعت می‌توانید برای پخش موزیک از آن استفاده کنید. این محصول علاوه بر اتصال بی سیم از طریق سیم هم به لپ تاپ یا تبلت وصل می‌شود شیار مجزا برای قرارگیری کارت حافظه دارد.

مشخصات محصول

  • هدفون دور گوشی
  • اتصال بدون سیم/ با سیم با بلوتوث و جک 3.5 میلی‌متری
  • مناسب برای: مکالمه، گیمینگ، ورزش، کاربری عمومی
نقاط قوت
  • کلید مدیریت میزان صدا

هدفون بی سیم تسکو از انواع هدفون‌های دور گوشی با قیمت اقتصادی است. این هدفون را می‌توانید از طریق بلوتوث یا جک 3.5 میلی متری به دستگاه‌های مختلف وصل کنید و از کیفیت صدای خروجی لذت ببرید.

روی بدنه این محصول دکمه‌های مجزا برای مدیریت بلندی صدا تعبیه شده و قابلیت ورود کارت حافظه نیز دارد.

هدفون بی سیم لنوو مدل HE08

مشخصات محصول

  • هدفون تو گوشی
  • اتصال بی سیم با بلوتوث
  • مناسب برای: مکالمه , ورزش , کاربری عمومی
نقاط قوت
  • کلید مدیریت میزان صدا
  • میکروفون مجزا برای انتقال بهتر صدا

هدفون بی سیم لنوو مدل HE08 گزینه مناسبی برای استفاده دانشجویان و کسانی است که مکالمات روزمره طولانی مدت دارند. این هدفون از مدل‌های تو گوشی است که با یک گردنی دور گردن سوار می‌شود و بنابراین کنترل آن ساده‌تر است. باتری 105 میلی آمپر ساعت به کار برده شده در این محصول برای 8 ساعت پخش موسیقی کفایت می‌کند.

هدفون بی سیم لنوو مدل Livepods LP1S

مشخصات محصول

  • هدفون تو گوشی
  • اتصال بی سیم با بلوتوث
  • مناسب برای: مکالمه، گیمینگ، ورزش، کاربری عمومی
نقاط قوت
  • کلیدهای لمسی برای مدیریت ساده‌تر
  • ماندگاری شارژ بالا

هدفون بی سیم لنوو مدل Livepods LP1S از انواع هندزفری‌های بلوتوثی با قابلیت نگهداری شارژ طولانی است. گوشی‌های این مدل با استاندارد IPX4 طراحی شده‌اند و کاملا ضد تعریق هستند. با هر بار شارژ این هدفون می‌توانید 12 ساعت از آن برای موسیقی و مکالمات استفاده کنید.

 

آشنایی با انواع هدفون رو گوشی (over-ear)

نسل اول هدفون‌هایی که به بازار عرضه شدند از مدل‌های رو گوشی یا Over-ear بودند. به همین دلیل به محض این که نام هدفون به میان می‌آید همه ما یک هدفون بزرگ را متصور می‌شویم که محیطی فراتر از گوش را پوشش داده است. اما فکر می‌کنید این نوع هدفون‌ها مناسب شما باشند؟

هدفون رو گوشی از نظر راحتی در صدر قرار می‌گیرد و به واسطه اسفنج بزرگی که روی گوش قرار می‌گیرد و کانال اصلی گوش باز می‌ماند تجربه کاربری دلچسبی رقم می‌زنند. کیفیت صدا با این مدل هدفون‌ها به دلیل این که ساختار بزرگ‌تر و اسپیکرهای بزرگ‌تری دارند بی‌مثال است و از طرفی می‌توانید صداهایی با بلندی بیش‌تر را با این هدفون‌ها گوش دهید.

بزرگ‌ترین نقطه قوت هدفون‌های رو گوشی که آن‌ها را از سایر هدفون‌ها متمایز می‌کند مساحت بیش‌تر گوشی‌ها و پوشش فضای بیش‌تری دور گوش است. تولید کنندگان از این فضا برای ایجاد اتاقک‌های مختلف و مجزا برای خروج صدای هر ساز موسیقی استفاده کرده‌اند. بنابراین صداها زنده‌تر و طبیعی‌تر به گوشتان می‌رسند.

به واسطه طراحی خاص هدفون‌های رو گوشی هوا بهتر بین مجرای گوش و محیط رد و بدل می‌شود. همین تبادل هوایی کمک می‌کند تا پاسخ باس ( پخش قوی‌تر صداهایی با فرکانس پایین) در گوش بهتر باشد.

انواع هدفون رو گوشی (on-ear)

هدفون‌های روگوشی گزینه متعادل و میانه بین هدفون‌های بازار هستند که کل محیط گوش را پوشش می‌دهند؛ اما از آن فراتر نمی‌روند. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از آن‌ها حتی برای طولانی مدت راحت باشد و بابت بزرگی قالب هدفون روی گوش نیازی نباشد بارها آن را از روی گوش بردارید و کنترل کنید.

امکانات هدفون‌های روگوشی بهینه و ارتقا یافته است. مثلا برخی از هدفون‌ها امکانات حذف صداهای مزاحم محیط را دارند و در برخی دیگر می‌توانید گزینه خاصی را برای شنیدن صدای محیط همزمان با نوای موسیقی تنظیم کنید. برخی هم قابلیت این را دارند که از از دو سمت گوشی‌ها برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. به این شکل که قسمت پشتی تمرکز صدای کم‌تر دارد و بخش اصلی صداها را کاملا متمرکز می‌کند.

انواع هدفون‌های تو گوشی (in-ear)

مدل‌های تو گوشی با وجود کیفیت صدای بالاتر و راحتی استفاده از مدل‌های دیگر نباید تا به این اندازه محبوب می‌شدند؛ اما اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این مدل هدفون را با محصولات خود عرضه می‌کنند و خیلی از ما هم مصرف کننده هدفون‌های تو گوشی هستیم.

مدل‌های تو گوشی به واسطه طراحی کوچک‌تر و قالب سیلیکونی نرم و فومی که دارند داخل کانال اصلی گوش را پر می‌کنند. بنابراین در طول پیاده روی، زمان ورزش، طول رانندگی و ... گزینه مناسب، جمع و جور و سبکی هستند.

این روزها استفاده از مدل‌های تو گوشی بی سیم به ویژه برای مکالمات سریع و بدون دخالت دست متداول شده است. هیچ چیز به اندازه یک هدفون کوچک که دائم داخل گوش قرار گیرد و نیازی به اتصال سیم نداشته باشد گفتگو تصویری یا صوتی را تسهیل نمی‌کند.

نحوه اتصال انواع هدفون بی سیم به گوشی یا تبلت

تمام هدفون‌های بی سیم از طریق بلوتوث به گوشی، تبلت، پخش کننده موسیقی و ... وصل می‌شوند و شارژی هستند. برخی از مدل‌ها همزمان قابلیت اتصال با سیم را دارند و بنابراین اگر پشت سیستم هستید می‌توانید با سیم وصل شوید و از اتلاف انرژی دستگاه جلوگیری کنید.

کدام هدفون بی سیم برای من مناسب‌تر است؟

هر مدل هدفون وایرلس کاربرد خاصی دارد و قبل از انتخاب آن باید هدفتان را بابت استفاده از این دستگاه مشخص کرده باشید. هدفون‌های بی سیم رو گوشی و دور گوشی ظاهر زیبا، چشمگیر و اسپرتی دارند که شاید در نگاه اول جذب آن‌ها شوید. کیفیت پخش صدا و تقویت صدا در این مدل‌ها بالاتر است و امکاناتی مثل حذف صدای اضافه و مدیریت صدا بیش‌تر در این مدل‌ها عرضه می‌شوند.

اما اگر قصد دارید از هدفون بیش‌تر برای مکالمات استفاده کنید مدل‌های تو گوشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمن این که استفاده از آن‌ها در طول فعالیت ورزشی هیچ مزاحمتی برای شما ندارد و کنترل آن‌ها نیز راحت است. برخی از مدل‌های تو گوشی، رو گوشی یا دور گوشی میکروفون هم برای مکالمه دارند که در این صورت به عنوان هدست معرفی و عرضه می‌شوند.

سخن آخر

برای مکالمات روزمره و گوش دادن به موزیک پیشنهاد ما خرید بهترین هدفون بی سیم است که ماندگاری شارژ بالایی داشته باشد. هدفون‌ها در انواع دور گوشی، تو گوشی و رو گوشی تولید می‌شوند. مدل‌های تو گوشی برای مکالمات روزمره مناسب هستند و مدل‌های دور یا رو گوشی را برای فعالیت‌های ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر