امروز09 فروردین 1403

بهترین کرم رفع تیرگی زانو و آرنج (6 مارک عالی)

رفع تیرگی زانو و آرنج
5/5 - (2 امتیاز)

بهترین کرم رفع تیرگی کدام است؟

تیرگی زانو و آرنج یکی مشکلات رایج پوستی است. همه ما صرف‌نظر از نوع و رنگ پوست ممکن است این مشکل را تجربه کنیم. تیرگی زانو و آرنج نشان‌دهنده تجمع ملانین است. ملانین ماده‌ای است که با پوست، چشم‌ها و موهای ما رنگ می‌بخشد. تولید و تجمع بیش از حد این ماده موجب تیرگی پوست در نواحی مختلف بدن می‌شود.

این روزها همه به‌دنبال راه و روش‌هایی برای زیباتر و سالم‌تر به‌نظر رسیدن هستند. پس طبیعی است که رفع تیرگی زانو و آرنج به یکی از دغدغه‌ها تبدیل شود. ما در این مقاله علل به‌وجود آمدن تیرگی زانو و آرنج را برایتان توضیح خواهیم داد. همچنین به معرفی و بررسی برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار که به داشتن پوستی روشن‌تر کمک می‌کنند می‌پردازیم. تا انتهای مقاله به‌نظر همراه ما باشید تا راه‌های خلاصی از این مشکل پوستی را بدانید.

موثرترین کرم های روشن کننده و رفع تیرگی زانو و آرنج

کرم روشن کننده بایو آکوا مدل CHERRY

کرم روشن‌کننده بایو آکوا مدل Cherry بدون آسیب رساندن به پوست شما می‌تواند پوست یکدست و روشن برایتان به ارمغان بیاورد. این کرم با رقیق کردن ملانین پوست، سطح آن را روشن‌تر کرده و تیرگی آن را برطرف می‌کند. این محصول را می‌توانید در حجم ۳۰ میلی‌لیتر خریداری کنید.

برای استفاده از این محصول ابتدا ناحیه مورد نظر را خوب شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم روشن‌کننده را روی پوست قرار داده و یک الی دو دقیقه ماساژ دهید. ممکن است کمی احساس سوزش کنید که کاملا طبیعی است. این محصول را به‌صورت روزانه استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم برای انواع پوست مناسب است و ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم را برای بازسازی پوست دارد. این کرم با دارا بودن عصاره گیلاس و شکوفه آلبالو رایحه خوبی به پوست شما می‌بخشد. به‌علاوه، از قیمت مناسبی برخوردار است.

مدل پر فروش

کرم روشن‌کننده درمالین محصولی مناسب برای بدن و انواع پوست است. این محصول که در حجم ۴۵ میلی‌لیتر عرضه می‌شود، علاوه‌بر خواص روشن‌کنندگی دارای خواص نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی است. برای استفاده از این کرم ابتدا پوست خود یا ناحیه‌ مورد نظر را به‌خوبی شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم را روی پوست تمیز قرار دهید و خوب ماساژ دهید. این محصول را حداقل تا ۸ هفته و روزی دو بار استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

جذب سریع در کنار کیفیت مطلوب از ویژگی‌های خوب این محصول هستند. همچنین از حجم و قیمت نسبتا مناسبی برخوردار است.

کرم روشن کننده جنتالین مدل Herbal

در این بخش کرم روشن‌کننده جنتالین مدل Herbal را به‌ شما معرفی می‌کنیم. این کرم را می‌توانید در حجم ۶۰ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول با رساندن مواد مغذی به پوست شما می‌تواند مانند یک سپر محافظ برای پوست عمل کند. ویتامین E موجود در ترکیبات این کرم به روشن شدن و نرمی پوست کمک می‌کند. از دیگر ترکیبات این کرم می‌توان به روغن شترمرغ اشاره کرد.

کرم روشن‌کننده جنتالین علاوه‌بر روشن‌کنندگی دارای خواص لایه‌برداری و آبرسانی است و به‌عنوان ضد التهاب هم عمل می‌کند. همچنین از خشکی پوست جلوگیری کرده و لکه‌ها و تیرگی را برطرف می‌کند.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم دارای حجم و قیمت نسبتا مناسبی است. همچنین از کیفیت و اثربخش خوبی برخوردار است.

کرم روشن کننده آیچون بیوتی مدل Active White

کرم روشن‌کننده آیچون بیوتی مدل Active White دارای فرمولاسیون پیشرفته‌ای است و قادر است به عمق پوست شما نفوذ کند. این کرم تیرگی‌ها و لک‌های پوست را از بین برده و پوست شما را شفاف می‌کند. این کرم از ترکیبات طبیعی ساخته شده است و با کنترل سنتز ملانین از ایجاد شدن تیرگی‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین در مدت کوتاهی تیرگی‌ها صورت و بدن را از بین می‌برد. اگر در زیر بغل، کشاله ران، نواحی تناسلی یا زانوی خود دچار تیرگی پوست هستید، این محصول برای شما مناسب است.

برای استفاده از این کرم ابتدا محل مورد نظر را خوب شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم روشن‌کننده را روی پوست قرار داده و به‌صورت دورانی ماساژ دهید. این کرم را بهتر است روزی دوبار هنگام صبح و شب استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این محصول حاوی کلاژن است و موجب افزایش کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. همچنین دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به‌خوبی جذب پوست می‌شود. عطر و رایحه مطبوع از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌شمار می‌رود. این کرم با حجم و قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

کرم روشن کننده بدن درمالیفت مدل Melalift

محصولی که در این قسمت به بررسی آن می‌پردازیم، کرم روشن‌کننده بدن درمالیفت مدل Melalift است. این کرم را می‌توانید در حجم ۷۵ میلی‌لیتر خریداری کنید. این محصول برای انواع پوست مناسب است و انواع تیرگی‌های پوستی را برطرف می‌کند. در ترکیبات این کرم از جدیدترین و قوی‌ترین ترکیبات روشن‌کننده پوست استفاده شده است.

استفاده از این کرم موجب شادابی و طراوت پوست هم خواهد شد. برای استفاده از این کرم روشن‌کننده ابتدا پوست خود را به‌خوبی شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم را روی مناطق تیره پوست قرار داده و خوب ماساژ دهید. این محصول را روی دو بار استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم از کیفیت خوبی برخوردار است و با حجم و قیمت مناسبی عرضه می‌شود.

کرم روشن‌کننده بدن هیدرودرم سری Lady

کرم روشن‌کننده بدن هیدرودرم سری Lady را می‌توانید در وزن ۷۵ گرم خریداری کنید. این کرم برای انواع پوست مناسب است و دارای خاصیت روشن‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی است. ویتامین‌های E و C موجود در ترکیبات این کرم به روشن شدن پوست کمک بسیاری می‌کنند. از دیگر ترکیبات این کرم می‌توان به گلیسیرین اشاره کرد.

برای استفاده از این کرم ابتدا پوست خود را خوب شست‌وشو دهید. سپس مقداری از کرم را روی پوست قرار داده و خوب ماساژ دهید. این کرم را به مدت ۶ الی ۸ هفته استفاده کنید.

آنچه این محصول را متمایز می کند

این کرم از کیفیت خوبی برخوردار است و اثربخشی بالایی دارد.  پس از مدتی استفاده از این کرم می‌توانید یکدست شدن پوست خود را مشاهده کنید.

معایب محصولی که خریداری می کنید

این کرم دارای قیمت نسبتا بالایی است.


علل به وجود آمدن تیرگی زانو و آرنج + راه درمان و پیشگیری

حتما برای شما هم پیش آمده است که ببینید ناحیه زانو و آرنجتان از دیگر نقاط بدن‌تان تیره‌تر است. این مشکل نوعی هایپرپیگمنتیشن است که در اثر افزایش تولید و تجمع ملانین به‌وجود می‌آید. ملانین در واقع همان ماده‌ای است که باعث رنگ بخشیدن به پوست می‌شود.

زمانی‌که میزان ملانین پوست بالا برود، به دنبال آن پوست تیره‌تر می‌شود. تیرگی برخی از نقاط پوست مانند آرنج و زانو کاملا بی‌خطر است اما برطرف کردن تیرگی‌ها و داشتن پوستی یکدست ضرری ندارد. در ادامه بیشتر درباره این مشکل پوستی و روش‌های برطرف کردن آن توضیح خواهیم داد.

چرا پوست در نواحی زانو و آرنج تیره تر است؟

تیره بودن پوست آرنج و زانو امری کاملا طبیعی است. این مشکل می‌تواند در افراد با هر نوع پوست پیش بیاید. البته بیشتر در افرادی دیده می‌شود که پوست تیره‌تری دارند؛ آن هم به دلیل این‌که تولید ملانین در پوست تیره بیشتر اتفاق می‌افتد.

تیرگی زانو و آرنج هیچ‌گونه خطری ندارد اما همه افرادی که با این مشکل درگیر هستند ترجیح می‌دهند این تیرگی را رفع کنند. البته اگر این تیرگی منجر به خارش و سوزش شد باید حتما با متخصص پوست مشورت کنید. تیرگی پوست در زانو و آرنج و دیگر نقاط بدن می‌تواند علل مختلفی داشته باشد:

  • تجمع سلول‌های مرده
  • قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید
  • برخی از عارضه‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس
  • التهاب
  • ملاسما
  • خشکی پوست

چگونه باید تیرگی زانو و آرنج را برطرف کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که اگر تیرگی آرنج و زانو شما را نگران می‌کند بهتر است با پزشک‌تان مشورت کنید. اما همانطور که اشاره کردیم این مشکل هیچ‌گونه خطری ندارد و با درمان‌های خانگی یا کرم‌ها و سرم‌های موجود در بازار برطرف می‌شود.

کرم‌های برطرف‌کننده تیرگی پوست یکی از رایج‌ترین درمان‌های تیرگی پوست هستند. اما بهتر است هنگام خرید آن‌ها برخی از نکات را در نظر داشته باشید. برای مثال از خرید کرم‌هایی که ممکن است به پوست‌تان آسیب برسانند دوری کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که کرم‌ها را دقیقا بر اساس دستورالعمل داده شده مصرف کنید تا از آسیب رساندن به پوست خود جلوگیری کنید.

هنگامی‌که قصد دارید کرم روشن‌کننده یا برطرف‌کننده تیرگی خریداری کنید بهتر است به مواد تشکیل‌دهنده و ترکیبات آن توجه کنید. از محصولاتی که حاوی مواد مضری چون هیدروژن پراکسید، جیوه، هیدروکینون و استروئید هستند دوری کنید. برخی از مواد مانند هیدروکینون‌ها و استروئیدها تنها باید در صورت تجویز پزشک استفاده شوند. کرم‌ها و سرم‌های حاوی این مواد ممکن است دارای عوارض جانبی روی پوست باشند.

هیدورکینون‌ها تاثیر زیادی در روشن شدن پوست دارند. اما می‌توانند باعث بروز واکنش‌های پوستی مانند قرمزی، خشکی و حساسیت شوند. هیدروژن پراکسید هم می‌تواند موجب به‌وجود آمدن تاول‌های پوستی شود. بنابراین باید تنها در صورت تجویز پزشک و به مقدار بسیار کم مصرف شود.

جیوه هم یکی از مواد موثر در روشن شدن پوست است اما می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست وارد کند. استروئید‌ها ممکن است به‌ندرت در کرم‌های روشن‌کننده دیده شوند اما می‌توانند عوارضی مانند استرچ مارک، نازک شدن پوست و بروز مشکل در غدد فوق کلیوی داشته باشند.

چگونه از تیره شدن آرنج و زانو پیشگیری کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم تیرگی آرنج و زانو یک مشکل کاملا رایج است. اما شما به‌راحتی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. اگر آرنج و زانوی شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب را روی تمام بدن خود به‌خصوص آرنج‌ها و زانوها به‌کار ببرید.

حتما هر روز پوست خود را با مرطوب کننده، مرطوب کنید. زانوها و آرنج‌‌های خود را با کرم آبرسان مرطوب نگه دارید تا پوستی سالم تر داشته باشید.

هر روز زمانی را به شست‌وشوی زانوها و آرنج خود اختصاص دهید. پس از شست‌وشو آن‌ها را با کرم مرطوب‌کننده نرم و مرطوب نگه دارید. این روتین می‌تواند به روشن شدن پوست و برطرف شدن تیرگی‌ها کمک کند.

محصولاتی از قبیل لوسیون‌های آلوئه‌ورا و محصولات حاوی سویا، لیگنین، ویتامین B3 و الاژیک اسید می‌توانند در روشن شدن پوست نقش داشته باشند.

پاکسازی و لایه‌برداری آرنج و زانو یکی از موارد مهم در پیشگیری از تیرگی پوست است. اگر لایه‌برداری منظم را به همراه استفاده از کرم مرطوب‌کننده انجام دهید می‌توانید سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید. به این ترتیب از تجمع آن‌ها بر روی پوست جلوگیری کرده‌اید.

لایه‌برداری را بهتر است یک یا دو بار در هفته انجام دهید. مراقب باشید هنگام لایه‌برداری بسیار آرام عمل کرده و به‌صورت دورانی دست خود را حرکت دهید. در غیر این صورت ممکن است به پوست‌تان آسیب بزنید.

شما چه فکر می کنید؟

تیرگی پوست در قسمت‌های مختلف بدن به‌خصوص در قسمت آرنج و زانو هیچ ضرری ندارد. حتی می‌توانید با درمان‌های خانگی مانند چای سبز و آلوئه‌ورا تیرگی‌ها را برطرف کنید و به مراقبت از پوست خود بپردازید. علاوه‌بر درما‌ن‌های خانگی کرم‌های رفع تیرگی هم تاثیر زیادی در روشن شدن پوست دارند. اگر تیرگی پوست‌تان شما را نگران می‌کند حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با علل مختلف تیرگی‌های زانو و آرنج آشنا کرده و شما را در خرید کرم‌های رفع تیرگی پوست راهنمایی کنیم. همچنین برخی از پرفروش‌ترین محصولات بازار را به‌شما معرفی کردیم تا بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. اگر شما هم از محصولاتی برای برطرف کردن این مشکل استفاده کرده‌اید حتما نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر