امروز10 فروردین 1403

بهترین سرویس چاقو آشپزخانه موجود در بازار

بهترین سرویس چاقو
5/5 - (1 امتیاز)

سفر به دنیای فلزکاری ماجراجویی جذابی در میان سوز و گداخت فولاد و تولد پرکاربردترین ابزار آشپزخانه یعنی چاقو است. شاید چاقو برای شما فقط یک وسیله ساده جهت برش‌های ساده مواد غذایی، میوه و صیفی جات باشد؛ اما اگر نگاهی به بهترین سرویس چاقو بیندازید متوجه تنوع چاقوها می‌شوید که هر یک بر اساس کاربرد خاصی که دارند طراحی و تولید شده‌اند.

از کاربرد و کارایی انواع چاقو که بگذریم بحث زیبایی سرویس چاقو به عنوان یکی از عناصر و تجهیزات آشپزخانه‌ها مطرح می‌شود. چاقوها هم می‌توانند یکی از بخش‌های ظاهری و دکوراتیو آشپزخانه باشند که در قالب یک سرویس هماهنگ با رنگ و جنس سایر اجزای آشپزخانه روی کابینت قرار می‌گیرند.

حتی اگر حرفه‌ای آشپزی نکنید سرویس چاقو یکی از ملزومات آشپزخانه شما خواهد بود که بالاخره به یکی از انواع آن نیاز پیدا می‌کنید. برای انتخاب و خرید بهترین سرویس که در کنار زیبایی کارایی داشته باشد همراه راهنمای خرید امروز به‌نظر باشید.

معرفی و بررسی بهترین سرویس چاقو آشپزخانه

مدل محبوب

سرویس چاقو آشپزخانه 10 پارچه وینر کد W7335S به همراه چاقو تیزکن

مشخصات محصول

  • ابعاد 20x10x20 سانتی‌متر
  • سرویس 10 پارچه استیل با دسته استیل
  • همراه با چاقو تیز کن

سرویس چاقو آشپزخانه 10 پارچه وینر مجموعه‌ای کامل شایسته آشپزخانه مدرن خانه شما است. این ست مجموعه‌ای کاربردی از چاقو برش نان، چاقو سرآشپز و چاقوی مخصوص برش در چهار سایز مختلف است. در کنار این ست یک قیچی و یک چاقو تیز کن قرار می‌گیرد.

این ست به صورت سرهمی با دسته و بدنه استیل طراحی شده و تمامی محصولات ساخت آلمان هستند.

ست چاقو 6 پارچه باریکو مدل Rainbow

مشخصات محصول

  • ابعاد 35x7.5x21 سانتی‌متر
  • سرویس 6 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • دارای استند پلاستیکی در رنگ‌های مختلف

اگر به دنبال یک ست شاد و رنگین کمانی برای آشپزخانه زنده و پویا منزل هستید ست چاقو 6 پارچه باریکو مدل Rainbow مجموعه‌ای ایده آل است. این ست شامل 5 چاقو با دسته‌های ارگونومیک و روکش سیلیکونی است که بسیار خوش دست هستند.

در این مجموعه دو چاقو مخصوص برش، چاقو سانتوکو، چاقو همه کاره و چاقو سرآشپز تعبیه شده که در استند پلاستیکی رنگی قرار می‌گیرند.

سرویس چاقو آشپزخانه 9 پارچه یونیک مدل UN-97

مشخصات محصول

  • ابعاد 15x15x35 سانتی‌متر
  • سرویس 9 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک عدد پوست‌کن پلاستیکی

سرویس چاقو آشپزخانه یونیک مدل UN-97 مجموعه‌ای تمام استیل شامل 9 پارچه است. چهار سایز مستقل و متنوع چاقو برش در این مجموعه وجود دارد که در کنار آن‌ها یک ساطور، قیچی و تیز کن قرار می‌گیرد. استند این مجموعه از جنس استیل گردان است و قیمت مناسبی نسبت به رقبا دارد.

سرویس کارد و ساطور 8 پارچه ویوا مدل Classic

مشخصات محصول

  • ابعاد 36x17x20 سانتی‌متر
  • سرویس 8 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک عدد چاقو تیز کن مستقل

سرویس کارد و ساطور 8 پارچه ویوا مدل Classic با بدنه یکپارچه و از جنس استیل ضد زنگ تولید شده است. این سرویس مجموعه کاملی از تمام چاقوهای پرکاربرد آشپزخانه نظیر چاقو گوشت و سبزیجات، چاقو نان و قیچی است که با تنوع رنگی بالا تولید می‌شود.

سرویس چاقو آشپزخانه 9 پارچه فلورانس کد 08

مشخصات محصول

  • ابعاد 15x23x36 سانتی‌متر
  • سرویس 9 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک پوست کن پلاستیکی

تمام بخش‌های بدنه و استند سرویس چاقو آشپزخانه 9 پارچه فلورانس از جنس استیل است. این محصول علاوه بر کارایی بالا طراحی بی نظیر و زیبایی برای هماهنگی با سایر بخش‌های دکوراسیون آشپزخانه دارد. ضمن این که از قیمت مناسبی نسبت به رقبا برخوردار است.

سرویس چاقو آشپزخانه 9 پارچه نوبل کد 007

مشخصات محصول

  • ابعاد 15x23x36 سانتی‌متر
  • سرویس 9 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک پوست کن پلاستیکی

سرویس چاقو آشپزخانه 9 پارچه نوبل مجموعه کاملی شامل قیچی، چاقوهای برش، چاقو آشپزخانه، ساطور و چاقو تیز کن است. بدنه استیل این چاقوها یکپارچه هستند و استند مجموعه گردان است.

چاقو آشپزخانه 9 پارچه بونیتو کد 806

مشخصات محصول

  • ابعاد 16x16x37 سانتی‌متر
  • سرویس 9 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک پوست کن پلاستیکی

چاقو آشپزخانه 9 پارچه بونیتو مجموعه‌ای اقتصادی و متنوع است که برای جهیزیه بسیار مناسب خواهد بود. این ست شامل چاقوهای برش در سه سایز اصلی، چاقو آشپزخانه، ساطور، قیچی و پوست کن پلاستیکی است. تیغه و بدنه این ست چاقو یک تکه و از جنس استیل تولید می‌شود.

ست چاقو استیل مروارید زنجان مجموعه 6 عددی

مشخصات محصول

  • ابعاد 15x16x35 سانتی‌متر
  • سرویس 6 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک چاقو تیز کن

ست چاقو استیل مروارید زنجان تبلور هنر، کارایی و اصالت است. این محصول با بدنه استیل و روکش چوبی ساخت زنجان است. داخل ست یک چاقو قصابی، یک چاقو تیز کن و چهار سایز چاقو برش دیده می‌شود که روی استند چوبی قرار می‌گیرند.

سرویس چاقو آشپزخانه 6 پارچه زپتف مدل ZP- 016

مشخصات محصول

  • ابعاد 30x12x4 سانتی‌متر
  • سرویس 6 پارچه استیل با دسته پلاستیکی
  • همراه با یک چاقو تیز کن

سرویس چاقو آشپزخانه 6 پارچه زپتف در ابعاد کوچک و کارایی چاقوهای بزرگ‌تر برای استفاده روزمره تولید شده است. داخل این مجموعه یک چاقو آشپزخانه، چاقو اره‌ای، پوست کن و چاقو برش قرار می‌گیرد. بدنه چاقوها از جنس استیل است که با روکش پلاستیکی پوشیده شده‌اند.

آشنایی با انواع چاقوهای موجود در سرویس چاقو

آشپزخانه تجهیزات مختلفی دارد که برخی از آن‌ها مثل بهترین مارک غذاساز اصلی و ضروری‌تر هستند. اما هیچ غذاسازی یا دستگاه خرد کن جایگزین سرویس چاقو باکیفیت نمی‌شود و خیلی از اوقات چاقو به تنهایی از پس خرد کردن مواد غذایی برمی‌آید و نیازی به خرد کن نداریم.

چاقوهایی که در سرویس چاقو آشپزخانه قرار می‌دهند متنوع است و قانون یا استاندارد خاصی در این زمینه مطرح نشده است. اما در سرویس‌های چند پارچه و کامل معمولا چندین نوع چاقو دیده می‌شود:

چاقو یا کارد میوه خوری

مدل‌های میوه خوری همان چاقوهای کوچک سبکی هستند که به سادگی حمل و نقل می‌کنیم. این چاقوها برای خرد کردن میوه، پوست کنی و برش‌های سبک مثل برش پنیر صبحانه مناسب هستند.

چاقو فیله مناسب مواد پروتئینی

کار با مواد پروتئینی چاقو مخصوصی به نام چاقو قیله دارد. این چاقو کشیده و باریک‌تر است و ابعاد بزرگ‌تری دارد. کشیدگی این چاقو برای قرارگیری زیر پوست مرغ و ماهی و برش باریک و ورقه‌ای گوشت مناسب است. ظرافت و باریک بودن بدنه چاقو فیله برای فیله کردن انواع گوشت مرغ، ماهی و ... مناسب است.

چاقوی گوشت بری

ظاهر این چاقو شما را به یاد چاقو سرآشپز می‌اندازد که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود؛ با این تفاوت که تیغه این مدل بزرگ‌تر و طولانی‌تر است و برای قطع تاندون، مفصل و قطعات ارتباطی بین لایه‌های گوشت و استخوان نرم استفاده می‌شود.

چاقو سرآشپز یا چاقو آشپزی

این چاقو به عنوان چاقویی همه کاره شناخته شده و کاربرد متنوعی دارد. شاید چاقو آشپزخانه را بتوانید به جای خیلی از چاقوهای موجود در سرویس چاقو آشپزخانه استفاده کنید؛ اما برعکس این امر صادق نیست.

چاقو همه کاره آشپزخانه

این چاقو طراحی مشابه با چاقو میوه خوری دارد؛ اما کشیده‌تر است و بیش‌تر از پوست کنی برای برش به کار می‌رود.

چاقو برش نان

شاید این چاقو در سرویس چاقو آشپزخانه شما نباشد. چاقویی که بدنه باریک و کشیده با لبه کنگره مانند دارد. استفاده از این چاقو کمک می‌کند تا نان ترد و شکننده از هم نپاشد و لایه‌ها به بهترین شکل ممکن از هم جدا شوند.

تیغه چاقو آشپزخانه از چه جنسی باشد؟

در گذشته چاقوها ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیش‌تری داشتند که بخش زیادی از آن به فلز به کار برده شده در تولید تیغه آن‌ها مربوط می‌شد. اما امروزه انواع چاقو آشپزخانه از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شوند که وزن زیادی ندارند. استیل ضد زنگ در برابر رطوبت و تماس با عناصر واکنش نمی‌دهد اما به خوبی سایر فلزات تیز نمی‌شود.

برای استفاده در آشپزخانه چاقوها باید از نوع تیغه ثابت باشند. بر خلاف چاقوهای کمپینگ که تیغه امکان جابجایی دارد چاقوی آشپزخانه به جهت امنیت بیش‌تر به صورت ثابت تولید می‌شود.

شکل تیغه چاقو هم در کنار جنس آن اهمیت دارد. شکل تیغه‌ها بر اساس سبک تولید به صورت ژاپنی، فرانسوی و آلمانی نامگذاری می‌شود. مدل‌های فرانسوی و ژاپنی تیغه باریک و سبک‌تری دارند. تیغه‌های آلمانی برعکس تیغه فرانسوی ضخیم‌تر هستند.

قطر تیغه چاقو به منزله برتری آن نیست و انتخاب آن امری کاملا سلیقه‌ای است.

جنس دسته چاقو، تعادل و وزن آن

همه چیز در انتخاب سرویس چاقو مناسب برای آشپزخانه به شما و نیازهایتان بستگی دارد. برای کسانی که به صورت حرفه‌ای و سرعتی آشپزی می‌کنند سبک بودن چاقو آشپزخانه امر مهمی است. برخی به دسته چاقو و لغزنده نبودن آن در دست بیش‌تر اهمیت می‌دهند. برخی هم معتقدند که دسته و چاقو نباید یکپارچه باشد و بهتر است جنس دسته با جنس تیغه متفاوت باشد.

دسته چاقوها به دو شکل یکپارچه و جداگانه طراحی می‌شود. در مدل‌های یکپارچه دسته از جنس تیغه و در امتداد آن قرار می‌گیرد و از نظر زیبایی بی‌نظیر هستند. همین موضوع باعث می‌شود تا وزن نهایی چاقو نسبت به چاقوهایی که دسته چوبی دارند بیش‌تر باشد.

سخن آخر

بهترین سرویس چاقو رکن اصلی خرید جهیزیه و از ملزومات اساسی هر آشپزخانه است. سرویس‌های چاقو 6 تا 9 پارچه هستند و در آن‌ها انواع چاقوهای مخصوص برش، ساطور، چاقو سرآشپز و چاقو برش نان دیده می‌شود. برخی از ست‌های چاقو امکانات جانبی نظیر چاقو تیز کن، پوست کن و قیچی نیز دارند که در کنار سایز اجزا روی استند قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر