امروز06 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای تریدرها

بهترین لپ تاپ برای تریدر
3/5 - (4 امتیاز)

بهترین لپ تاپ برای تریدر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در چند سال اخیر بازارهای سرمایه سودآوری و بازدهی مناسبی داشته‌اند. تا جایی که این روزها تقریبا در هر خانه‌ای یک معامله گر بورس و بازار‌های سرمایه جهانی پیدا می‌شود که معاملات خود را بر بستر آنلاین و از طریق لپ تاپ انجام می‌دهد. همین موضوع باعث شده تا بخش زیادی از سود و زیان یک سرمایه دار به ابزارهای دیجیتالی نظیر لپ تاپ و بستر اینترنت وابسته باشد.

نمی‌دانیم تا چه اندازه اهل بورس و قوانین مرتبط با آن هستید؛ اما تنها یک ثانیه وقفه کافی است تا میزان سود یک معامله گر حرفه‌ای به سبب پردازش تاخیری لپ تاپ به خطر بیفتد. از این رو برخی از لپ تاپ‌های بازار با قابلیت‌های پردازشی قوی‌تر به عنوان لپ تاپ مناسب برای ترید به فروش می‌رسند.

اگر به صورت حرفه‌ای وارد بورس شده‌اید هر لحظه این بازار برای شما سرنوشت ساز است. شما هم مثل یک گیمر واقعی به لپ تاپی قدرتمند با پردازنده، کارت گرافیک و فن قوی احتیاج دارید که جوابگو ساعت‌ها معامله آنلاین باشد. ما در به‌نظر تمام فاکتورهایی که در خرید لپ تاپ مناسب ترید و شناخت بهترین مدل‌های بازار احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

معرفی و بررسی بهترین لپ تاپ برای ترید و بورس

پیشنهاد به نظر

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2211-A

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 Intel
  • ظرفیت حافظه رم 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی GeForce® MX130 GDDR5 با حافظه 4 گیگابایت
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع باتری( 50% شارژ در 50 دقیقه)
نقاط قوت
  • حافظه داخلی بالا
  • کیبورد جزیره‌ای

ابعاد و وزن  لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2211-A از هر نظر ایده آل است. مهم‌ترین مزیت این لپ تاپ پردازنده اینتل، پردازنده گرافیکی nVidia و رم DDR4 با ظرفیت 8 گیگابایت است که با عملکرد و سرعت بهینه می‌تواند از پس کارهای روزانه و اداری نیمه سنگین برآید.

از مزایای دیگر این لپ تاپ می‌توان به هارد 1 ترابایت و درگاه‌های ارتباطی متنوع اشاره کرد.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل VivoBook S431FL - AM255

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 Intel
  • ظرفیت حافظه رم 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی MX250 با حافظه 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی یک ترابایت
نقاط قوت
  • وزن سبک

اگر به دنبال لپ تاپ کاملی برای اجرای همزمان چند برنامه و نصب نرم افزارهای سنگین معاملاتی هستید این مدل از لپ تاپ ایسوس پیشنهاد ما به شما است. 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 و پردازنده i7 8565U اینتل کمک می‌کنند تا از نهایت سرعت در اجرای دستورات لذت ببرید.

این لپ تاپ حافظه 1 ترابایتی و تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد. بنابراین در هر زمان و هر کجا که بخواهید می‌توانید امور معاملاتی خود را انجام دهید.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل C - 255 G7

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 AMD
  • ظرفیت حافظه رم 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی Radeon Vega Graphics با حافظه 1 گیگابایت
  • حافظه داخلی یک ترابایت
نقاط قوت
  • حافظه داخلی بالا

برخورداری از رم و پردازنده قدرتمند و البته قیمت مناسب از مزایای یک لپ تاپ مناسب برای ترید است. لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل C - 255 G7 از پردازنده‌‌ جدید AMD Ryzen™ 5 2500U در کنار پردازشگر گرافیکی مجزای AMD Radeon™ Vega Graphics بهره گرفته است.

هر چند که صفحه نمایش فاکتور مهمی در خرید لپ تاپ مناسب بورس نیست اما ابعاد مانیتور این دستگاه نیز مناسب و 15.6 اینچ است. بنابراین علاوه بر امور کاری می‌توانید برای مالتی مدیا هم از آن استفاده کنید.

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 255G7-Z

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 AMD
  • ظرفیت حافظه رم 12 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی AMD Radeon™ Vega Graphics با حافظه 512 مگابایت
  • حافظه داخلی یک ترابایت
نقاط قوت
  • وزن سبک

لپ تاپ 15 اینچی مدل 255G7-Z یکی از مدل‌های خوش ساخت و خوش قیمت اچ پی برای کاربران نیمه حرفه‌ای است. پیکربندی سخت افزاری این دستگاه شامل پردازشگر AMD Ryzen™ 3 2200U و رم 12 گیگابایتی قدرتمند است. بدنه این لپ تاپ مقاوم، سبک و در عین سادگی زیبا است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook S533JQ - A

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 Intel
  • ظرفیت حافظه رم 16 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی GeForce® MX350 با حافظه 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی 512 گیگابایت
نقاط قوت
  • صفحه نمایش با تکنولوژی 178°wide-view

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook S533JQ - A از نظر طراحی بدنه و سخت افزاری محصولی ایده آل است. ظرفیت حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایت و پردازنده آن سری Core i7 شرکت اینتل است.

ابعاد صفحه نمایش و تعداد درگاه‌های خروجی این لپ تاپ برای کاربری نیمه حرفه‌ای مناسب است.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - SB

مشخصات محصول

  • پردازنده Pentium مدل 4415U
  • ظرفیت حافظه رم 4 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی مدل Intel HD (بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا)
  • حافظه داخلی یک ترابایت
نقاط قوت
  • قیمت مناسب

یکی از بهترین لپ تاپ لنوو برای ترید این مدل است. اگر انتظار نصب و بارگذاری همزمان چند نرم افزار سنگین را نداشته باشید،  لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - SB برای کارهای معاملاتی یک تریدر مبتدی تا حرفه‌ای مناسب است. رم این لپ تاپ 4 گیگابایت و پردازنده آن سری Pentium اینتل است. هر چند که حافظه اختصاصی و مجزا برای پردازنده گرافیکی در این محصول تعبیه نشده اما برای امور عمومی و نیمه سنگین جوابگو خواهد بود.

لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop - C

مشخصات محصول

  • پردازنده Core i7 Intel
  • ظرفیت حافظه رم 8 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی Intel® Iris™ Plus Graphics 640
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت
نقاط قوت
  • دارای دوربین Windows Hello برای ورود به محیط ویندوز
  • صفحه کلید با نور پس زمینه
  • باتری قوی

شاید  لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop - C از نظر حافظه داخلی خیلی قوی نباشد؛ اما امکانات سخت افزاری آن قطعا برای تریدر حرفه‌ای مناسب خواهد بود. استفاده از پردازنده 7660U سری core i7 قابلیت‌های پردازشی این محصول را بالا برده و پردازنده گرافیکی Intel® Iris™ Plus Graphics 640 برای کارهای روزمره و امور اداری مناسب است.

یکی از مزایای این لپ تاپ قابلیت نگهداری شارژ تا نزدیک به 14 ساعت بدون نیاز به اتصال به برق است.

لپ تاپ؛ دست راست هر معامله گر و تریدر

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در خرید لپ تاپ ممکن است مرتکب شویم انتخاب محصولی است که با نیازهای ما زمین تا آسمان تفاوت دارد. این روزها که قیمت لپ تاپ از قیمت ارز هم سبقت گرفته نمی‌توانید نسبت به خرید یک لپ تاپ و امکاناتی که در ازای پرداخت مبلغ آن دریافت می‌کنید بی تفاوت باشید.

برای یک تریدر یا کسی که به صورت روزانه بازار بورس را زیر نظر می‌گیرد و یا معامله می‌کند هیچ چیز به اندازه یک سیستم سرحال که به صورت مداوم به روزرسانی می‌شود ارزشمند نیست. از وقتی که معاملات در بازار بورس دنیا به صورت برخط انجام می‌شود مشکلات زیادی نظیر قطعی سیستم، کندی سیستم عامل یا پردازش اطلاعات سود و سرمایه کاربران را تهدید می‌کند.

راهکار قطعی برای یک تریدر واقعی انتخاب لپ تاپی با پردازنده کافی، صفحه نمایش مناسب، خنک کننده قوی و عمر باتری قابل قبول برای زیر نظر گرفتن وضعیت بازار در شرایط مختلف است.

پردازنده و رم؛ دو رکن اصلی هر لپ تاپ مناسب ترید

هیچ لپ تاپی در بازار با برچسب ترید یا خاص تریدرها تولید نمی‌شود. این پردازنده یا مغز کامپیوتر شما است که تعیین می‌کند از لپ تاپ برای معاملات استفاده کنید یا ممکن است این حجم از فعالیت آنلاین به سیستم آسیب برساند.

با توجه به افزایش قیمت روز لپ تاپ‌ همه چیز از جمله پردازنده و انتخاب آن به شما و نیازهای شما بستگی دارد. اگر بودجه کافی داشته باشید می‌توانید از پردازنده‌های قوی اینتل استفاده کنید که در خیلی از لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ هم به کار می‌روند.

از آن جایی که قدرت خرید اکثر مردم در شرایط فعلی با افت زیادی روبرو بوده است پردازنده‌های AMD هم می‌توانند عملکرد مناسبی برای لپ تاپ مناسب ترید داشته باشند.

البته شاید در لپ تاپ مناسب بورس فاکتورهایی مثل نسبت تعداد هسته به رشته‌ها مطرح نباشد؛ چون قرار نیست همزمان چند عملکرد نرم افزاری سنگین یا بازی‌های ویدیویی سنگین را اجرا کنید. اما در عوض باید به رم و کارت حافظه یسیستم توجه داشته باشید.

برای عملیات مرتبط با ترید به حداقل 8 گیگابایت رم نیاز دارید تا اجرای نرم افزارهای مختلف آنلاین و غیرآنلاین معاملاتی روی سیستم به خوبی صورت بگیرد. اگر بودجه کافی دارید حتی بد نیست این رم را به 16 گیگابایت ارتقا دهید و در عوض از سایر فاکتورها مثل حافظه داخلی سیستم و قدرت باتری دستگاه چشم پوشی کنید.

کارت گرافیک در انواع لپ تاپ‌های مناسب بورس

مهم­ترین پارامتر انتخاب یک کارت گرافیک پردازنده گرافیکی آن است که در مشخصات اکثر لپ تاپ‌ها ذکر می‌شود. Nvidia و AMD همچنان بهترین کارت‌های گرافیک بازار را تولید و در هر نسل تکنولوژی‌های بهتری برای رفاه حال گیمرها و معامله گران بورس معرفی می‌کنند.

یکی از فاکتورهای مهمی که در خرید لپ تاپ استوک یا صفر مناسب ترید مطرح می‌شود سرعت حافظه کارت گرافیک است. سرعت حافظه هم به صورت مشخص و با واحد مگاهرتز معرفی می‌شود که در فراخوانی داده‌ها و ذخیره سازی آن‌ها اثرگذار است. اگر از نرم افزارهای معاملاتی استفاده می‌کنید این فاکتور نقش مهمی در بارگیری اطلاعات شما دارد. به علاوه ممکن است در هر لحظه اطلاعات خود را در قالب فایل‌های مختلف ذخیره سازی کنید و بعدها بدان رجوع کنید.

سیستم خنک سازی در انواع لپ تاپ مناسب ترید

در لپ تاپ‌های نسل نو جایگذاری فن‌ها تغییر کرده و این تعداد بین فن و کارت گرافیک دستگاه پخش شده‌اند. اطلاعات دیجیتالی که به صورت آنلاین یا از طریق نرم افزارهای نصب شده دانلود می‌شوند باید روی هارد درایو دستگاه ذخیره شوند. این ذخیره سازی و هر عملیاتی که روی سیستم صورت می‌گیرد حرارت تولید می‌کند. از طرفی ممکن است ساعت‌ها مجبور باشید سیستم را روشن بگذارید تا از تغییرات لحظه‌ای بازار آگاه شوید. بنابراین نقش خنک کننده‌ها در لپ تاپ مناسب بورس بسیار حساس و اثرگذار است.

 فاکتورهایی که در انتخاب لپ تاپ تریدر اهمیت ندارند!

انتخاب رم و پردازنده مناسب لپ تاپ تریدر معمولا به نقدینگی کافی نیاز دارد؛ بنابراین اگر بخواهید یک لپ تاپ قدرتمند و همه فن حریف برای نصب نرم افزارهای سنگین معاملاتی یا استفاده مداوم خریداری کنید باید به ناچار از برخی از امکانات بگذرید!

  • سایز و تکنولوژی صفحه نمایش لپ تاپ: صفحه نمایش روی قیمت نهایی لپ تاپ تاثیر زیادی ندارد؛ اما تکنولوژی به کار رفته در مانیتور، امکانات لمسی و … از عوامل اثرگذار هستند که می‌توانید از آن‌ها فاکتور بگیرید.
  • حافظه داخلی لپ تاپ: حافظه داخلی اکثر لپ تاپ‌های میان رده امروزی بالا و مناسب است. اما اگر مدل انتخابی شما با وجود پردازنده قوی حافظه محدودی دارد در کارهای معاملاتی چندان اثرگذار نیست.

سخن آخر

بهترین لپ تاپ برای تریدر باید علاوه بر یک پردازنده مناسب از حافظه گرافیکی کافی و حافظه رم مناسبی برخوردار باشد. شاید در خرید لپ تاپ مناسب بورس زیبایی دستگاه، سایز صفحه نمایش و تکنولوژی به کار رفته در آن و حافظه داخلی کم‌تر به اندازه پردازنده اهمیت نداشته باشند.

بهتر است بسته به بودجه از لپ تاپ‌هایی با رم بالای 8 گیگابایت و پردازنده‌های قوی استفاده کنید.

3 نظر

  1. حمید رضا صبوری پاسخ

    ساده ترین لپ تاپ ها وقتی به اینترنت وصل شن هم می تونن ترید کنن. پس ارتباط اینترنتی سریع مهم هست نه سخت افزار آنچنانی. در کار ترید پردازنده گرافیکی کاربردی ندارد. چون شما با گرافهای قیمت سروکار دارید نه شبیه سازی سه بعدی.

  2. mehrshad پاسخ

    داش ببین اونایی که می‌خوان داخل فارکس شاخ قولم بشکنم تهش یه متاتریدر باز میکنن این همه رمو گرافیک و اینا اصلا کارای ندارن الکی خرج اصافست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
3 نظر