امروز31 فروردین 1403

7 مورد از بهترین کتاب های انگیزشی دنیا از دیدگاه منتقدان

بهترین کتاب های انگیزشی دنیا
5/5 - (3 امتیاز)

انگیزه سوختی است که همه ما برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های کوتاه و بلند مدت زندگی نیاز داریم؛ به ویژه زمانی که سم ناامیدی از زمین و زمان به سمت ما سرازیر می‌شود و اراده را فلج می‌کند. نمی‌دانیم ترفند شما در این موقعیت‌های حساس و سرنوشت‌ساز زندگی برای روبراه شدن با حقیقت و ادامه دادن چیست؛ اما خواندن بهترین کتاب های انگیزشی دنیا روش بزرگان و بسیاری از افراد موفق در دوران ناامیدی و شکست است.

تعاریف زیادی برای انگیزه و انگیزه بخشی وجود دارد. شاید بهتر باشد انگیزه را نیروی نامرئی بدانیم که گاه در قالب کلمات تجلی می‌یابد و به ما انرژی دوباره برای ادامه دادن می‌دهد. این هنر نویسندگان کتاب‌های انگیزشی است که به این نیروی خارق العاده لباس واژگان را می‌پوشانند و از آن‌ها برای سمت و سو دادن به مسیر زندگی ما و پیشروی به سمت اهدافمان استفاده می‌کنند.

کتاب‌های انگیزشی سلاح قوی و بی‌نظیر برای پشت سر گذاشتن روزهای ناامیدی، بی‌هدفی و سردرگمی در زندگی هستند. حتی اگر در حال حاضر هدف واحدی را در زندگی دنبال می‌کنید شاید بد نباشد با بهترین کتاب‌های انگیزشی پرفروش دنیا که ارزش خواندن دارند آشنا شوید! با به‌نظر همراه باشید  در این مقاله چند پیشنهاد کتاب خوب انگیزشی برای شما آماده کرده‌ایم.

معرفی و نقد بهترین کتاب‌های انگیزشی دنیا

کتاب پرفروش

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 232 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان و نوجوانان

یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس است. کتابی سبک، خلاصه و مختصر اما کامل در باب چالش‌هایی که دختران و بانوان در مسیر موفقیت پیشرو خود دارند.

نویسنده در این کتاب راهکارهای انگیزشی خود را در قالب دروغ‌هایی بیان کرده که افراد در موقعیت‌های مختلف درباره خود باور می‌کنند. دروغ‌هایی که از سمت جامعه یا ناخودآگاهمان به ما تحمیل می‌شود و به سرعت باورشان می‌کنیم. ریچل هالیس در این کتاب موقعیت‌های مشابه زندگی خود را با چاشنی مشکلات و فراز و نشیب‌ها به عنوان یکی از بانوان موفق جامعه خود روایت می‌کند.

کتاب تختخوابت را مرتب کن اثر ژنرال ویلیام اچ. مک ریون

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 104 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان

در کتاب تختخوابت را مرتب کن نویسنده رویکرد متفاوتی در روایت داستان خود برای انگیزه دادن به مخاطب اتخاذ کرده است. نویسنده این کتاب ویلیام اچ. مک ریون یکی از ژنرال‌های موفق نیروی دریایی بوده است که به واسطه موفقیت‌های پی در پی خود با مردم ارتباط کلامی برقرار می‌کند. این ارتباط کلامی جرقه اصلی نوشتار این کتاب را برای روایت داستان زندگی، موفقیت و شکست مردم را ایجاد می‌کند.

کتاب تختخواب را مرتب کن شامل ده درس برای رسیدن به موفقیت و ارتقا انگیزه در زندگی شخصی است.

کتاب اثر مرکب اثر دارن هاردی انتشارات ندای معاصر

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 143 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان

کتاب اثر مرکب یکی از مشهورترین آثار روانشناسی در حوزه خودباوری و موفقیت است. اثر مرکب نقشه گنج است. نقشه‌ای که همزمان چند راه مختلف را برای رسیدن به موفقیت در اختیار شما قرار می‌دهد. حالا شما هستید که باید بر اساس موقعیت هوشمندانه‌ترین راه را انتخاب و بر اساس آن پیش بروید. تمرکز نویسنده در این اثر موفقیت در کسب و کار و افزایش درآمدزایی است.

کتاب ساکت شو و انجامش بده اثر برایان تریسی

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 95 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان و نوجوانان

برایان تریسی در کتاب ساکت شو و انجامش بده با 7 گام موفقیت را به سبک بزرگان دنیا معرفی و بررسی می‌کند. لحن نویسنده در این کتاب قاطع است و با زبانی ساده مسیر موفقیت را تشریح می‌کند. نویسنده در این کتاب معتقد است که نه ظاهر، نه طرز صحبت کردن و رفتار شما نشانگر شخصیتتان است. تنها نحوه عملکردتان است که خود واقعی شما را معرفی می‌کند.

کتاب شرمنده نباش دختر اثر ریچل هالیس انتشارات یوشیتا

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 200 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان و نوجوانان

به دنبال اثر موفق خودت باش دختر، ریچل هالیس این بار کتاب شرمنده نباش دختر را روانه بازار کرده است. موفقیت این کتاب مرهون فروش بالای اثر قبلی این نویسنده نیست. این کتاب حرف‌های زیادی خطاب به دختران و بانوان دارد که هنوز در هدفگذاری زندگی خود مردد هستند.

سری کتاب‌های انگیزشی ریچل هالیس به سبب لحن صمیمی، زبان ساده و دوری از زیاده گویی از پرفروش‌ترین‌های آمازون به شمار می‌روند.

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 133 صفحه
  • مناسب برای: بزرگسالان و نوجوانان

گری جان بیشاپ پرفروش‌ترین کتاب خود، اثر "خودت را به فنا نده" را برای اولین بار در سال 2016 چاپ و روانه بازار کرد. در این کتاب نویسنده جملات و نشخوارهای ذهنی شما را به شما یادآوری می‌کند و درباره تاثیرات مخرب روانی آن به زبان ساده سخن می‌گوید. در این کتاب به خوبی متوجه می‌شوید که افکار منفی ذهنی شما درباره خودتان چطور در آینده و انگیزه شما برای ادامه مسیر تاثیرگذار خواهد بود.

کتاب بخواهید تا به شما داده شود اثر استر هیکس و جری هیکس

مشخصات محصول

  • تعداد صفحات: 276 صفحه
  • مناسب برای: تمام گروه‌های سنی

" بخواهید تا به شما داده شود" اثر نفیس دو نویسنده محبوب آمریکایی است که می‌تواند راهنمای فکری و معنوی شما در مسیر زندگی باشد. عنوان کتاب همه چیز را درباره این اثر نفیس روایت می‌کند.

این کتاب در دو بخش مجزا روایت می‌شود. بخش اول 22 فصل و بخش دوم هم به همین ترتیب 22 فصل دیگر دارد. این اثر از این جهت که در لیست 100 کتاب پرفروش دنیا قرار گرفته قطعا ارزش خواندن دارد و اثری انگیزشی و اثرگذار است.

همه ما به کتاب‌های انگیزشی نیاز داریم!

داستان از آن جایی شروع می‌شود که اراده و توانمان برای بلند شدن و شروعی دوباره مثل قبل کفایت نمی‌کند و از طرفی هم بی‌هدفی و ناامیدی سرآغاز سقوط است. در این مسیر تیره و تار شاید بد نباشد به کتاب‌های انگیزشی نگاهی بیندازیم؛ کتاب‌هایی که خیلی از اوقات از زبان شکست خوردگان دنیا نوشته می‌شوند. شکست خوردگانی که بارها و بارها ناامیدی را تجربه کرده‌اند و باز هم سرپا شدند!

کتاب‌های انگیزشی برای زندگی در لحظه!

اگر خودتان را در چارچوب خاص و ثابتی از زندگی تصور می‌کنید شاید وقت آن باشد که یک جلد از کتاب‌های انگیزشی دنیا را انتخاب و مطالعه کنید.

اولین چیزی که ما را از زندگی ناامید می‌کند نگرانی و ناامیدی نسبت به آینده است. اولین رویکرد کتاب‌های انگیزشی هم تغییر همین دیدگاه تک بعدی و مخرب است. اگرچه زندگی در لحظه خیلی از اوقات در حد یک شعار باقی می‌ماند اما با کتاب‌های انگیزشی حداقل می‌توانیم جرقه تغییر ذهنی اندک را برای تحول سبک زندگی در خود ایجاد کنیم.

برای تغییر سبک و سیاقتان به انگیزه نیاز دارید!

توصیه‌ها و پیشنهادات دیگران برای تغییر مسیری که در آن قرار داریم همیشه عملی نیست. در این لحظات احتمالا با خودتان فاصله بین حرف تا عمل را مرور کنید و آن را دست نیافتنی بدانید؛ مثل شروع مسیر تازه زندگی بعد از ورشکستگی یک کسب و کار نوپا که زحمات زیادی برای راه اندازی آن کشیده بودید.

یکی از رویکردهایی که در کتاب‌های انگیزشی موفق دنیا دنبال می‌شود و باعث پرفروش شدن آن‌ها می‌شود ارائه ایده و راهکار عملی است. دنیای اطراف ما پر از آدم‌هایی است که همین دیروز تا مرز شکست و لبه پرتگاه سقطو پیش رفته‌اند اما ناامید نشده‌اند. به زبان ساده‌تر کتاب انگیزشی به خیلی از ایده‌های غیر فعال و مجهول ذهن ما جامه عمل می‌پوشاند.

شما مسئول زندگی خودتان هستید!

مطالعه تجربه زندگی دیگران درس‌های بزرگی به ما می‌دهد؛ اما شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که هر کسی مسئولیت زندگی، خوشبختی یا ناکامی خود است. اگر کسی به شما این موضوع را یادآوری نکند احتمالا در مسیر عبث گرفتار می‌شوید. پس همه ما به کتاب انگیزشی نیاز داریم تا چشمانمان رو به حقیقت و مسیری که مستحق آن هستیم روشن شود!

با کتاب انگیزشی علم روابط عمومی را بیاموزید!

شاید عجیب برسد اما یک کتاب انگیزشی موفق هزار و یک علم و قوت و فن پیچیده را در دل خود دارد. خیلی از کتاب‌های انگیزشی موفق دنیا نظیر کتاب " خورت باش دختر" شرح حال نویسنده و سرانجام ارتباط او با دنیای اطراف است. ارتباطی که باعث تغییر نگرش نویسنده شده است.

کتاب‌های انگیزشی مشاوره کم هزینه‌ای برای افرادی هستند که در تنگنای ارتباط اجتماعی قرار می‌گیرند و قدرت مدیریت موقعیت‌های مختلف مشابه را در زندگی ندارند.

برای غلبه بر حس تلخ شکست و ناامیدی کتاب بخوانید

از قدیم گفته‌اند در برخورد با انسان باهوش و با درایت درباره کتاب‌هایی که خوانده است سوال کنید. شاید در لحظه شکست هیچ چیز نتواند غم و بار سنگین ناامیدی را از دوشتان بردارد؛ اما یک کتاب انگیزشی به شرط آن که زبان مخاطب خود را شناخته باشد می‌تواند تا حدودی دردهایتان را تسکین دهد.

به کتاب‌های انگیزشی پرفروش دنیا اعتماد کنید

خیلی از افراد به پرفروش بودن کتاب‌ها اعتماد ندارند و بیش از هر چیز سلیقه شخصی را در خرید خود تاثیر می‌دهند؛ اما یک استثنا بزرگ در این زمینه وجود دارد. انتخاب کتاب‌های انگیزشی بر خلاف همیشه تا حد زیادی به پرفروش بودن و میزان استقبال مخاطبان بستگی دارد. در حال حاضر نسخه ترجمه فارسی بسیاری از کتاب‌های انگیزشی پرفروش آمازون در ایران وجود دارد که ارزش خواندن دارند.

سخن آخر

در میان بهترین کتاب های انگیزشی دنیا این شما هستید که باید درست و غلط مسیر زندگی خود را از لا به لای تجربیات دیگران استخراج کنید. شاید کتاب‌های انگیزشی در نگاه اول کمی اغراق آمیز باشند؛ اما در میان این آثار برخی از نویسندگان به زبان صمیمی و بر اساس تجربیات خود بایدها و نبایدهایی را در اختیار خواننده قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد هر کسی برای پشت سر گذاشتن موانع و چالش‌های ناامید کننده زندگی به خواندن این آثار نیاز داشته باشد.

2 نظر

  1. sunmi پاسخ

    من خودم تخت خوابت را مرتب کن رو خیلی دوست داشتم .ارزش چند بار خوندن رو دارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
2 نظر