امروز05 اردیبهشت 1403

بهترین کرم پودر ایرانی و خارجی برای انواع پوست

بهترین کرم پودر ایرانی و خارجی
5/5 - (2 امتیاز)

از آن جایی که کرم پودر یکی از مهم‌ترین اجزای لوازم آرایش به حساب می‌آید، انتخاب بهترین کرم پودر با قیمت مناسب نیز یکی از دغدغه‌های خانم‌هاست. در انتخاب یک کرم پودر خوب فاکتور‌های زیادی را باید در نظر بگیرید که در این قسمت از راهنمای به‌نظر به صورت کامل در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

کرم پودر مخصوص پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید که در اکثر مواقع پوسته پوسته می‌شود و در فصول سرد سال ترک‌های نازکی روی پوست‌تان ایجاد می‌شود باید به سراغ کرم پودر‌هایی با بافت‌های نسبتا چرب‌تر بروید. این کرم پودر‌ها پوست شما را مرطوب کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

اگر از کرم پودر مخصوص پوست خشک استفاده نکنید پس از گذشت چند دقیقه از استفاده از کرم پودر پوست شما از زیر کرم پوسته پوسته شده و واقعا منظره‌ی بدی را به وجود  می‌آورد. پس نه تنهای هیچ زیبایی ندارد بلکه بیشتر باعث زشتی پوست خواهد شد.

چند مدل از بهترین کرم پودر برای پوست خشک

پیشنهاد مصرف کنندگان

کرم پودر این لی مدل Vanilla Cream شماره 12

کرم پوست این لی یکی از محصولات ایرانی با کیفیت بالا و قیمت پایین است که به راحتی می‌تواند با محصولات گران‌تر رقابت کند. این محصول بافتی چرب در عین حال سبک داشته که به راحتی و بدون ایجاد چربی اضافه جذب پوست می‌شود و در عین حال با رطوبتی که به پوست می‌رساند مانع از خشکی بافت اصلی پوست می‌شود.

کرم پودر این لی جلوه‌ای کاملا مات دارد و پوشانندگی آن نیز بسیار جالب توجه است. این کرم پودر در برابر تعریق و رطوبت مقاومت بالایی از خودش نشان می‌دهد به شکلی که در فصول گرم سال بر روی نقاطی مانند پیشانی و یا بینی براق و درخشان نخواهد شد.

کرم پودر تیوبی مای شماره 101

اگر ماندگاری کرم پودر برای‌تان خیلی مهم است این محصول از مای می‌تواند این انتظار شما را کاملا بر‌آورده کند. کرم پودر مای نیز بافتی نسبتا غلیظ داشته و پوشانندگی آن نیز بالا است. این کرم می‌تواند از پوست شما در برابر خشکی مراقبت کرده و آن را کاملا هیدراته کند.

به خاطر داشته باشید که اگر پوست‌تان بسیار خشک است می‌توانید از یک مرطوب کننده زیر کرم پودر خود استفاده کنید تا رطوبت پوست ما کاملا حفظ شود.

کرم پودر بورژوآ سری Healthy Mix مدل Dark Beige 55

حتما تا به حال نام محصولات با کیفیت بورژوا را شنیده باشید یا حداقل یک‌بار از محصولات این برند استفاده کرده باشید. برند بورژوا این بار کرم پودری مناسب پوست‌های خشک تولید کرده که در حین حفظ لطافت پوست بر روی پوست نمی‌ماسد و پوست شما را نیز براق نخواهد کرد.

با استفاده از این محصول نه تنها پوستی یک دست خواهید داشت بلکه به کمک این کرم پوست شما کاملا هیدراته شده و طراوت پوست‌تان حفظ خواهد شد. کرم پودر بورژوا ماندگاری بالایی هم دارد و برای استفاده در مهمانی‌های طولانی مدت نیز بسیار گزینه‌ی خوبی خواهد بود.

کرم پودر دوسه شماره 02

یکی دیگر از کرم پودر‌هایی که با وجود داشتن پوست خشک می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید کرم پودر دوسه است. این برند کره‌ای در بین خانم‌های ایرانی طرفداران زیادی داشته و کیفیت محصولات آن همیشه در بازار لوازم آرایش جلب توجه کرده. با وجود داشتن مقادیر بالایی نرم‌کننده این کرم پودر برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است و پوشش‌دهی بالایی هم دارد.

علاوه بر این کرم پودر دوسه بافت بسیار سبکی داشته و بر روی پوست شما احساس سنگینی نخواهد کرد و در برابر رطوبت نیز کاملا از خود مقاومت نشان می‌دهد. پس اگر پوست خشک و حساسی دارید این کرم می‌تواند انتخاب شما باشد.

کرم پودر آموتیا مدل روغن آرگان شماره t05

چیزی که کرم پودر آموتیا را برای پوست‌های خشک مناسب کرده است روغن آرگان موجود در این کرم است. خواص این روغن جادویی آن‌قدر زیاد است که می‌تواند تمام مشکلات پوستی شما را از بین ببرد پس وجود آن در یک محصول مانند کرم پودر می‌تواند دلیل محکمی بر انتخاب آن محصول باشد.

علاوه بر این آموتیا حاوی ویتامین E بوده که شادابی را دو برابر بیشتر از محصولات دیگر به پوست شما هدیه می‌کند. لازم به ذکر است که این کرم فاقد مواد نگه‌دارنده و پارابن بوده و پوشش دهی آن نیز بسیار ایده آل است.

پوست چرب

اگر پوست شما چرب است باید در استفاده از کرم پودر دقت بیشتری به خرج دهید زیرا بافت کرم پودر‌ها اغلب کمی سنگین است و همین امر باعث ایجاد چربی بیشتر بر روی پوست‌تان خواهد شد. بهتر است به سراغ کرم پودر‌های فاقد چربی و با بافت بسیار سبک بروید که باعث چرب‌تر شدن پوست شما نشود.

یکی دیگر از نکات مهم این است که اصلا اجازه ندهید کرم پودر بر روی پوست‌تان در مدت طولانی باقی بماند بلکه سعی کنید پس از اتمام کارتان حتما اول آن را با محلول آرایش پاک کن پاک کرده و سپس صورت خود را تمیز بشویید تا باقی‌ مانده‌ی کرم بر روی پوست‌تان ایجاد جوش نکند.

کرم پودر کالیستا مدل Long Lasting And Matt شماره M11

اگر پوست چربی دارید درست برعکس پوست‌های خشک بهتر است سراغ محصولات فاقد چربی بروید. محصول انتخابی شما در عین حال بهتر است بافتی مات داشته باشد تا چربی پوست شما را گرفته و ایجاد درخشش در نواحی چرب پوست نکند. کرم پودر کالیستا در واقع هر آنچه که از یک کرم پودر مخصوص پوست چرب انتظار دارید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

این کرم بافتی بسیار سبک و مات دارد که تا چندین ساعت هم بدون تغییر بر روی پوست باقی می‌ماند. پس حتی اگر پوستتان بسیار چرب است و تا به حال هر چه امتحان کرده این به پوستتان نساخته‌اید پیشنهاد می‌کنم فقط یک بار کرم پودر کالیستا را استفاده کنید تا برای همیشه کرم پودر مورد علاقه‌ی شما باقی بماند.

کرم پودر شون سری Smoothing Matt شماره S02

محصولات شون جزء آن دسته از محصولاتی هستند که کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار پایینی دارند و همین امر باعث شده بتوانند به راحتی گوی رقابت را از از دیگر برند‌ها بربایند. کرم پودر شون مناسب برای پوست‌های چرب کرم پودری فاقد چربی بوده که بافت بسیار ماتی نیز دارد.

این کرم پودر حاوی روغن جوانه گندم است که شادابی پوست را در هنگام استفاده دوچندان می‌کند و پوست شما را کدر و خسته نشان نمی‌دهد. همچنین این کرم حاوی مقادیری SPF است که می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب سبک از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند.

کرم پودر مای سری Black Diamond مدل Matt Makeup

یکی دیگر از کرم پودر‌های مخصوص پوست چرب کرم پودر مای است که با طراحی بسیار زیبا و شیکی که دارد می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند. این کرم پودر فاقد چربی برای پوست‌های چرب و جوش‌دار گزینه‌ی بسیار مناسبی است و رنگی کاملا مات دارد.

کرم پودر مای بدون ایجاد جوش بر روی پوست چرب حتی باعث از بین رفتن جوش‌هایی که از قبل بر روی پوست‌تان بوده نیز می‌شود و علاوه بر این می‌تواند به راحتی تمام عیب‌های پوست‌تان را بپوشاند.

کرم پودر الارو سری Anti Age مدل Light Beige شماره 02

این محصول از الارو بیشتر برای افراد بالای ۳۰ سال مناسب است زیرا علاوه بر یک کرم پودر بسیار با کیفیت خاصیت ضد پیری و ضد چروک نیز دارد. با استفاده از این کرم پودر در مدت کوتاهی متوجه از بین رفتن خطوط سطحی پوست‌تان نیز می‌شوید.

کرم پودر الارو در عین حال بافتی بسیار سبک و مات دارد و باعث می‌شود بر روی پوست‌تان احساس سنگینی و چربی اضافه نکنید.

کرم پودر ضد چروک سینره شماره 3 حجم 40 میلی لیتر

یکی دیگر از کرم‌های مناسب پوست چرب کرم پودر ضد چروک سینره است که نه تنها یک کرم پودر عالی بلکه یک ضد چروک نیز هست. علاوه بر این کرم پودر سینره دارای SPF 30 نیز بوده که از پوست در برابر آفتاب نیز محافظت می‌کند. پس اگر از کرم پودر خود توقعی بیشتر از یک کرم پودر معمولی دارید این کرم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

کرم پودر سینره با ایجاد یک لایه پوشش یک‌نواخت پوست شما را صاف و یک دست کرده و در برابر تعریق و شست و شوی سطحی نیز از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. بافت سبک این محصول نیز آن را گزینه‌ی مناسبی برای پوست‌های چرب قرار داده است.

پوست مختلط

اگر پوست مختلطی دارید به صورتی که در قسمت پیشانی و بینی چرب بوده و در دیگر نقاط احساس خشکی می‌کنید باز هم پیشنهاد ما به شما استفاده از کرم پودر‌های سبک است که بتواند با هر دو نقطه هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این صورت می‌توانید از دو نوع کرم پودر یکی مخصوص پوست خشک برای نواحی خشک و دیگری مخصوص پوست چرب برای نواحی چرب استفاده کنید.

از آن‌جایی که روش دوم ممکن است کمی سخت باشد پیشنهاد ما همان روش اول است که هزینه و وقت کمتری از شما خواهد گرفت. در این قسمت کرم پودر‌هایی که مناسب پوست مختلط باشند را نیز به شما معرفی کرده‌ایم.

کرم پودر ضد آفتاب مدیسان مدل Light Beige حجم 30 میلی لیتر

وقتی کرم پودری فاقد چربی باشد ممکن است این مشکل را برای شما پیش بیاید که پس از مدتی استفاده در برخی نواحی صورت احساس خشکی کنید. پس حتی اگر در برخی نواحی پوست شما چرب است دقت کنید که کرم پودری که استفاده می‌کنید بتواند به خوبی رطوبت پوست شما را حفظ کند.

کرم پودر مدیسان از جمله کرم‌هایی‌ است که می‌تواند به خوبی رطوبت پوست شما را حفظ کند و با بافت بسیار سبک و لطیفی که دارد چربی پوست شما را تا حد اعتدال نگه می‌دارد. این کرم دارای SPF 40 نیز هست که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب نیز مراقبت می‌کند.

کرم پودر بیول شماره 105 حجم 30 میلی لیتر

از دیگر کرم پودر‌های مناسب پوست مختلط کرم پودر بایول است که خاصیت ضد چروک نیز دارد. بافت این کرم پودر به این صورت است که در نواحی خشک پوست شما را هیدراته کرده و اجازه‌ی ایجاد پوسته را در آن نواحی نمی‌دهد. کرم پودر بایول همچنین نواحی مانند خط خنده و یا چروک‌های دور چشم را کاملا می‌پوشاند و در این چروک‌ها ایجاد شیار نمی‌کند.

پس می‌توان گفت که این کرم برای خانم‌های بالای ۴۰ سال نیز می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد زیرا نه تنها چروک‌ها را به راحتی می‌پوشاند بلکه با دارا بودن خاصیت ضد چروک می‌تواند تا حدودی به از بین رفتن چروک‌های سطحی نیز کمک کند.

کرم پودر کالیستا مدل Comfort شماره L12

اگر به دنبال یک کرم پودر سبک می‌گردید که پوشانندگی خیلی بالایی نیز نداشته باشد و بر روی پوست‌تان احساس سنگینی نکند کرم پودر کالیستا مناسب شماست. این کرم پودر مخصوص آرایش‌های دخترانه و لایت است و برای کسانی مناسب است که خیلی دوست ندارند آرایش بر روی پوست‌شان معلوم باشد.

این محصول پوست شما را صاف و یک دست کرده و جلوه‌ای شاد و جذاب به صورت شما می‌بخشد. ایجاد حالت مخملی بر روی پوست صورت نیز از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این کرم است که خانم‌ها را مجذوب خود می‌کند.

کرم پودر چلنج مدل BB Cream Highlight حجم 30 میلی لیتر

یکی از بهترین بی بی کرم موجود در بازار برند چلنج تولید می‌کند. اگر پوست شما لک‌هایی دارد که بر اثر قرار گرفتن جلوی نور مستقیم خورشید ایجاد شده‌اند پس بهتر است از کرم پودر‌های ضد لکی که دارای SPF نیز هستند استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن لک‌های صورت‌تان مانع از ایجاد لک‌های جدید بر روی پوست شود.

کرم پودر چلنج می‌تواند تمام اشعه‌های مضر نور خورشید را جذب کند و از رسیدن آسیب به پوست‌تان جلوگیری کند. علاوه بر این این کرم دارای خاصیت روشن‌کنندگی و آب‌رسانی است و چربی پوست شما در در حد تعادل نگه می‌دارد. پس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای پوست‌های مختلط نیز باشد.

کرم پودر مپ بوته شماره M060

اگر پوشش‌دهی کرم پودرتان برای‌تان اهمیت بالایی دارد و به یک کرم پودر با بافت قوی نیاز دارید پیشنهاد ما به شما کرم پودر مپ بوته است. این کرم ماندگاری بالایی داشته و می‌تواند تمام عیوب پوست شما را برای مدت زیادی از نظر‌ها پنهان کند. پس می‌توان گفت این کرم پودر برای استفاده در مهمانی‌ها‌ی طولانی مدت گزینه‌ی مناسبی است.

مپ بوته با دارا بودن پروتئین ابریشم آسیب‌های وارد شده بر اثر استفاده از کرم پودر را به حداقل می‌رساند و پوست شما را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد.

آیا می‌توان همیشه از کرم پودر استفاده کرد؟

کرم پودر‌ها کرم‌هایی با بافت نسبتا غلیظ و رنگ‌داری هستند که نواقص پوست صورت را می‌پوشانند و پوست را یک دست و برای آرایش آماده می‌کند. اما آیا می‌توانیم هر بار که پای‌مان را از خانه بیرون می‌گذاریم کرم پودر به پوست‌مان بزنیم؟ اگر مضرات استفاده‌ی مداوم از کرم پودر را بدانید قطعا به این سوال پاسخ منفی خواهید داد.

عوارض استفاده مداوم از کرم پودر

کرم پودر‌ها در صورت استفاده‌ی مداوم بافت اصلی پوست شما را تخریب کرده و رنگ پوست شما را کدر می‌کنند. این کرم‌ها می‌توانند باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه بر روی پوست‌تان شوند و این آسیب‌ها می‌توانند آن قدر زیاد شوند که دیگر نتوانید بدون کرم پودر به پوست خود در آینه نگاه کنید.

در واقع پوست شما فقط با کرم پودر قابل تحمل خواهد بود و به استفاده از آن اعتیاد پیدا خواهید کرد. بعد از مدتی حتی از این بدتر هم می‌شود که دیگر با کرم پودر هم پوست‌تان صاف نخواهد شد. پس اگر می‌خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید دو نکته‌ی مهم را رعایت کنید.

چه کرم پودری مناسب پوست من است؟

قبل از هر چیزی کرم پودر مخصوص پوست‌تان را انتخاب کنید. نوع پوست خود را بشناسید و مطابق با چربی یا خشکی پوست‌تان کرم پودر بخرید. در این صورت می‌توانید این آسیب‌ها را به حداقل برسانید.

نکته‌ی دومی که رعایت کردن آن حتی از اولی هم مهم‌تر است استفاده نکردن بیش از اندازه از کرم پودر است. اگر پوست آسیب دیده‌ای دارید و می‌خواهید آسیب‌های آن دیده نشود راه آن پوشاندن آسیب‌ها نیست بلکه از بین بردن آن‌هاست.

به جای استفاده از محصولات آرایشی از محصولات درمانی استفاده کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشد در غیر این صورت کرم پودر نمی‌تواند پوستی سالم به شما بدهد. پس از بین بردن ریشه‌ای آسیب‌های پوستی خود را همیشه در اولویت خود قرار دهید.

اگر پوست شما خوب است و مشکل چندانی ندارد اما دوست دارید پوست‌تان همیشه یک دست باشد توصیه می‌کنم سعی کنید پوست خود را همان گونه که هست بپذیرید. جوش‌هایی که ممکن است گاه و بی‌گاه روی صورتتان ظاهر شود و یا منافذ باز پوست‌تان نمی‌تواند دلیل خوبی برای استفاده‌ی هر روزه از کرم پودر باشد.

سعی کنید به پوست‌تان عادت کنید و برای استفاده‌ی روز‌مره ضد‌آفتاب‌ها را جایگزین کرم پودر کنید.

حالا شاید بپرسید پس کی میتوانم از کرم پودر استفاده کنم؟

آیا واقعا کرم پودر تا این حد بد است؟ خیر کرم پودر‌ها نه تنها بد نیستند بلکه اگر بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید باعث زیبا‌تر شدن آرایش‌تان و صاف شده پوست‌تان از مهمانی‌ها خواهد شد. اما توجه داشته باشد که فقط در مهمانی‌ها و موقعیت‌های خاص!

هر نوع آرایشی را بگذارید برای وقتی که می‌خواهید چهره‌تان تغییر زیادی کند مانند عروسی‌ها مهمانی‌ها و حتی دورهمی‌های ساده‌ی دوستانه که می‌خواهید در آن عکس‌های یادگاری بیاندازید.

در این جور موقعیت‌ها می‌توانید از یک کرم پودر مناسب پوست‌تان استفاده کنید و بدون این که آسیبی به پوست‌تان وارد کنید چهره‌ای زیبا داشته باشید.

انواع کرم پودر

کرم پودر‌ها بر اساس نوع پوست به سه نوع تقسیم می‌شوند کرم پودر مخصوص پوست خشک، کرم پودر مخصوص پوست چرب و کرم پودر مخصوص پوست مختلط. با شناسایی نوع پوست‌تان می‌توانید راحت‌تر کرم پودر مخصوص آن را پیدا کنید.

کرم پودر‌ها بر اساس کاربرد هم دو دسته هستند کرم پودر برای استفاده روزانه و کرم پودر گریم که مخصوص میک‌آپ آرتیست‌ها است.

بهترین روش استفاده از کرم پودر چیست؟

ابتدا صورت خود را تمیز بشویید و کرم پودر را به آرامی و با استفاده از دو انگشت روی پوست صورت‌تان پخش کنید. به خاطر داشته باشید که تحت هیچ شرایطی در حالی که کرم پودر روی صورت‌تان است به تخت خواب نروید.

آیا می‌توان از کرم پودر برای تیره‌تر و یا روشن‌تر کردن پوست استفاده کرد؟

خیر. رنگ کرم پودر شما باید هم‌رنگ پوست‌تان باشد. کرم پودر برای تغییر رنگ پوست شما نیست بلکه برای یک دست کردن سطح پوست است.

اگر پوست خیلی خشک و حساسی داریم چگونه از کرم پودر استفاده کنیم؟

اگر پوست‌تان خیلی خشک و حساس است حتما از کرم پودر‌های مخصوص پوست حساس استفاده کرده و قبل از کرم پودر حتما یک لایه مرطوب کننده روی پوست خود بزنید.

سخن آخر

استفاده از کرم پودر اگر به نحو درستی انجام شود نه تنها ضرری ندارد بلکه می‌تواند زیبایی چهره‌ی شما را دوچندان کند. این که بخواهید بدانید بهترین کرم پودر کدام است کاملا به نواع پوست‌تان بستگی دارد. بهتر است بگوییم بهترین کرم پودر برای پوست شما کدام است؟ با شناختن نوع پوست‌تان به راحتی می‌توانید به این سوال پاسخ دهید و بهترین را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر