امروز01 اردیبهشت 1403

راهنمای انتخاب بهترین کرم پودر گریم برای انواع پوست‌

بهترین کرم پودر برای گریم
5/5 - (2 امتیاز)

از هر جز آرایشی در صورتتان که بگذرید نمی‌توانید زیرسازی با بهترین کرم پودر گریم را نادیده بگیرید! زیرسازی یا فونداسیون مهم‌ترین رکن هر آرایش است و برای این که طیف رنگ‌ها جلوه واقعی خود را روی صورتتان داشته باشند باید بهترین کرم پودری که با پوستتان هماهنگی دارد را انتخاب کنید.

فکر می‌کنید عیوبی در صورت وجود داشته باشد که کرم پودر گریم نتواند بپوشاند؟ اصلاح تناژ رنگ پوست، مخفی کردن عیوب و لکه‌های صورت زیر بافت رنگی و جذب چربی اضافه بر اساس نوع کرمی که انتخاب می‌کنید مهم‌ترین اهداف استفاده از این محصولات هستند. با این حال هنوز یک قدم باقی مانده: انتخاب بهترین کرمی که از بافت آن روی صورتتان لذت ببرید و با وجود آن احساس سنگینی نداشته باشید.

انتخاب کرم پودر مبتنی بر تخصص و البته تجربه است. در راهنمای خرید امروز به‌نظر بهترین کرم پودرها را بر اساس بافت، جلوه رنگ و نوع پوست بررسی می‌کنیم.

معرفی بهترین کرم پودرهای گریم از برندهای محبوب

مدل پر فروش

موس میبلین مدل Dream Matte شماره 21

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: گندمی
  • جلوه رنگ روی پوست: مات
  • مناسب برای: پوست چرب
  • فاقد SPF

کیفیت محصولات آرایشی بهداشتی میبلین زبان‌زد عام و خاص هستند و نیازی به تعریف و تمجید ندارند. موس میبلین مدل Dream Matte با فرمولاسیون فاقد چربی و بافت نرم تولید شده است. این محصول بافت نرم و پخش مناسبی روی پوست دارد و جلوه مات روی صورت ایجاد می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این کرم پودر بافت سبک آن روی صورت با وجود پوشانندگی کامل و ایده آل است. رنگ این محصول برنزی بوده و برای پوست‌های سبزه و گندمی مناسب خواهد بود.

پالت گریم لی لی نایت مدل R10900104 شماره 107

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: برنزه
  • جلوه رنگ روی پوست: براق
  • مناسب برای: انواع پوست
  • فاقد SPF

پالت گریم لی لی نایت با رنگی سازگار و تطبیق پذیر با رنگ صورت و مناسب انواع پوست تولید شده است. این محصول بافت سبکی دارد و با توجه به پوشانندگی قوی استفاده از آن را برای استفاده روزمره و حرفه‌ای توصیه می‌کنیم.

کرم پودر فشرده گریم میستار مدل MM 04 شماره 4

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: روشن , متوسط , گندمی , تیره , برنزه
  • جلوه رنگ روی پوست: براق
  • مناسب برای: پوست حساس
  • فاقد SPF

کرم پودر فشرده گریم میستار از اولین محصولاتی است که همزمان با خواص ضد التهاب و نرم کننده برای پوست تولید می‌شود. پایه این محصول علاوه بر پیگمنت‌هایی که پوشش یکدست و عالی روی صورت ایجاد می‌کنند ویتامین E است.

این محصول بدون پارابن و مواد حساسیت زا به آبرسانی و مراقبت از پوست با فیلترهای UV کمک می‌کند.

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: متوسط
  • جلوه رنگ روی پوست: مات
  • مناسب برای: پوست معمولی و خشک
  • دارای SPF

موس کوروت محصولی سبک با پوشانندگی قوی برای پوست معمولی و خشک است. از آنجایی که این محصول فاقد چربی نیست استفاده از آن را برای پوست چرب توصیه نمی‌کنیم. در فرمولاسیون این محصول از SPF استفاده شده اما لازم است همراه با آن از ضد آفتاب استفاده شود.

کرم پودر فشرده گریم پارس پلادیس سری Matte Mousse شماره 303

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: متوسط , گندمی
  • جلوه رنگ روی پوست: مات
  • مناسب برای: پوست معمولی و خشک
  • دارای SPF

کرم پودر فشرده گریم پارس پلادیس محصول با ماندگاری بالا برای پوست معمولی و خشک صورت است. تناژ این کرم پودر گریم به گندمی و متوسط است و اگر پوستی گندمگون دارید این محصول جلوه طبیعی روی صورتتان ایجاد می‌کند.

در فرمولاسیون این کرم از روغن آرگان و ویتامین E استفاده شده است. این ترکیبات آبرسان پوست خشک و آسیب دیده هستند.

موس گریم لوسمنت SPF10 حاوی روغن آرگان و آلوئه ورا شماره L253

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: متوسط , گندمی
  • جلوه رنگ روی پوست: مات
  • مناسب برای: انواع پوست
  • دارای SPF

کرم پودرهای برند نام آشنای Losment با فرمولاسیون مورد تایید آلمان تولید می‌شوند. بافت یکنواخت و سبک این کرم پودر حاوی روغن آرگان و عصاره آلوئه ورا است که به نرمی و طراوت پوست کمک می‌کند.

در کنار پیگمنت‌های قوی این محصول از فیلتر حفاظتی UVA و UVB با قدرت SPF10 استفاده که از حساسیت پوستی جلوگیری می‌کند.

کرم پودر گریم فلورمار شماره 117

مشخصات محصول

  • بر اساس رنگ پوست: متوسط , گندمی
  • جلوه رنگ روی پوست: مات
  • مناسب برای: انواع پوست
  • فاقد SPF

فلورمار یکی از برندهای ترکی فعال در ایران است که انواع کرم پودر گریم را با قیمتی مقرون به صرفه و ارزش خرید بالا نسبت به قیمت عرضه می‌کند. کرم پودر گریم فلورمار شماره 117 بافت سبک و ملایمی روی صورت دارد و برای آرایش روزانه مناسب است.

فلورمار در داشتن بی بی کرم خوب نیز بسیار محبوب و مشهور است.

بازی رنگ‌ها و انتخاب رنگ کرم پودر گریم

بگذارید قبل از هر چیزی درباره رنگ کرم پودرها، این آمار و ارقام گمراه کننده‌ای که هر کمپانی به سبک خودش بیان می‌کند صحبت کنیم. برای هر بانویی تصمیم گیری رنگ کرم پودر گریم مناسب فقط بر اساس عددی که روی بسته بندی درج شده دشوار است. برندهای مختلف محصولات ثابتی ندارند و از طرفی هر نشان تجاری تفسیر خاص خود را از معرفی اعدادی مثل 01، 02 و ... دارد.

تناژ رنگی برخی از محصولات با عنوان روشن یا تیره بر اساس رنگ پوست عرضه می‌شوند. شاید این نوع مشخصه بهترین راهنما برای خرید کرم پودر گریم باشد تا این که بخواهیم خودمان را درگیر شماره رنگ کنیم. به عنوان یک اصل اساسی از الان تا به همیشه نزدیک‌ترین کرم پودر را به تناژ رنگ صورتتان انتخاب کنید؛ چرا که قرار نیست با خرید کرم پودر ماسک بر صورت بزنیم!

برخی از بانوان سایه‌های چشمگیرتر مثل صورتی تیره یا هلویی را می‌پسندند و از این رو کرم پودری انتخاب می‌کنند که به جای رنگ پوستشان رنگ متفاوتی دارد. با این کار تنها وقتتان را هدر داده‌اید. ضمن این که هرگز نمی‌توانید کرم پودری مشابه با رنگ خودتان انتخاب کنید.

انتخاب بافت کرم پودر گریم سازگاری با پوست

بافت یا جلوه کرم پودر روی صورت یا مات است و یا اکلیلی و براق. کسانی که پوست چرب دارند باید از کرم پودر با بافت مات استفاده کنند. در هر صورت بهترین کرم پودر باید بافت سبکی داشته باشد و با هر بار استفاده از آن لایه یکنواختی روی پوست صورتتان ایجاد شود. ایجاد بافت یکنواخت مهم‌ترین مزیت کرم پودر گریم نسبت به پنکیک است.

انتخاب بهترین کرم پودر بر اساس نوع پوست

افرادی که پوست چرب دارند با چالش‌های بیش‌‌تری برای خرید کرم پودر روبرو هستند. از طرفی خیلی از ما چرب شدن پوست را به واسطه گرمی هوا و نوع فعالیت روزمره تجربه می‌کنیم. بنابراین حتما از کرم پودرهایی استفاده کنید که فرمولاسیون آن مشخص و برای تیپ خاص پوستی توصیه شده باشد.

کرم پودر گریم برای پوست چرب و جوشدار

در فرمولاسیون کرم پودرهای گریم مخصوص پوست چرب از تالک و سیلیکون استفاده می‌شود. اگرچه پیرامون سیلیکون و کاربرد آن در کرم پودر اختلاف نظر زیادی وجود دارد اما به هر صورت در ترکیب با تالک چربی صورت را جذب می‌کند. از طرفی روی بسته بندی کرم پودر مخصوص پوست چرب معمولا برچسب فاقد چربی دیده می‌شود.

توصیه‌ای که به تمامی نوع پوست‌ها می‌شود استفاده از یک شوینده پوست مناسب با تونر خوب است. چرا که کرم پودر مخصوص گریم به خاطر پوشانندگی بالایی که دارد می‌تواند به سطح پوست شما نفوذ کند و این مورد با یک شوینده قوی باید از سطح پوست پاک شود.

اگر پوست شما چرب است از شوینده صورت برای پوست چرب استفاده کنید چرا که ترکیبات یک شوینده مخصوص پوست خشک با پوست چرب و مختلط فرق دارد و حتی استفاده اشتباهی آن می‌تواند باعث مشکلات پوستی مثل جوش زدن شود.

کرم پودر گریم برای پوست خشک و حساس

فرقی نمی‌کند روی برچسب مشخصات کرم پودر چه چیزی نوشته شده؛ شما پوستی خشک دارید و با استفاده از کرم پودر نمی‌توانید آن را مرطوب کنید! شاید به همین دلیل است که خیلی از بانوان با پوست خشک تمایلی به استفاده از کرم پودر ندارند.

اگر پوست خشک و حساس دارید وقتتان را برای انتخاب کرم پودری که نرم کننده یا مرطوب کننده باشد تلف نکنید. در عوض می‌توانید کرم پودرهایی انتخاب کنید که بافت کرمی و نرم دارند. بهترین کرم پودر برای پوست خشک کرمی است که بجز پوشانندگی خاصیت مرطوب نگه داشتن پوست را داشته باشد. در غیر اینصورت پوست باعث پوسته پوسته شدن می‌شود.

کرم پودر گریم با SPF یا بدون SPF؟

خیلی از کرم پودرها به ویژه آن محصولاتی که توسط برندهای مشهور تولید می‌شوند SPF دارند. با این حال هرگز نباشد برای مراقبت از پوستتان در برابر آسیب‌های مخرب خورشید به کرم پودر و اندک SPF به کار رفته در آن اتکا کنید.

شاید بد نباشد برای جلوگیری از حساسیت پوستی در روزهای گرم تابستان ابتدا پوست را با لایه نازکی از بهترین ضد آفتاب وسیع الطیف بپوشانید. از طرفی می‌توانید کمبودهای کرم پودر مثل عدم نرم کنندگی را با کرم ضد آفتاب حاوی نرم کننده بپوشانید.

بهترین راه برای استفاده از کرم پودر گریم روی پوست

کرم پودر گریم پوشانندگی بیش‌تری نسبت به کرم پودرهای سبک روزانه دارد. بنابراین باید بیش‌تر به پخش آن روی صورت و پر کردن تمامی حفرات و نواقص صورت دقت کنید.

اگرچه برخی از کرم پودرها سری اسفنجی همراه دارند اما توصیه می‌کنیم از براش مخصوص برای پخش کرم پودر استفاده کنید. اگر بافت کرم پودر کاملا مایع است هیچ روشی به اندازه ضربات انگشتی روی صورت برای پخش کرم مناسب نیست.

سخن آخر

بهترین کرم پودر گریم با فرمولاسیون مشابه کرم پودرهای معمولی اما پوشانندگی قوی‌تر تولید می‌شوند. از آن جایی که کرم پودرها پیگمنت‌های قوی و بیش‌تری دارند لازم است قبل از خرید به سازگاری کرم پودر با پوستتان دقت کنید. اگر پوست چربی دارید از کرم پودر گریم فاقد چربی استفاده کنید و به SPF به کار رفته در کرم پودرها برای استفاده روزمره اکتفا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر