امروز01 اردیبهشت 1403

10 مدل از بهترین تلویزیون های ایکس ویژن با قیمت مناسب

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن
4/5 - (3 امتیاز)

حتی تصور تعطیلات آخر هفته بدون جعبه جادویی تلویزیون عذاب‌آور است. تلویزیون‌هایی که دیگر شباهتی به جعبه ندارند و طراحی منحصر به فرد و ظریف آن‌ها مرز مشترکی با تنهایی و اوقات فراغت ما دارد. بنابراین هر چقدر که در انتخاب تلویزیون، کیفیت و امکانات آن وسواس به خرج دهیم باز هم کم است!

با در نظر گرفتن بودجه محدود، طراحی زیبا و امکانات قابل قبول بهترین تلویزیون های ایکس ویژن در صدر لیست فروش تلویزیون‌های تولید ایران قرار می‌گیرند. تلویزیون‌هایی که قطعات آن از خارج از کشور تامین و با افتخار ساخت و مونتاژ داخل هستند و با برندهای خارجی بازار رقابت می‌کنند.

قیمت مناسب و خدمات پس از فروش دو عاملی هستند که باعث شدند بسیاری از مصرف کنندگان به خرید برندهای داخلی از جمله تلویزیون‌های ایکس ویژن روی آورند. تنوع بالای تلویزیون‌های این برند باعث شد تا راهنمای خرید امروز به‌نظر را به مرور قابلیت‌های مختلف این برند پرفروش ایرانی اختصاص دهیم.

همچنین اگر تمایل داشتید که با بهترین تلویزیون های HD, 4K و 8K بازار آشنا شوید، میتوانید به مطلب قبلی ما در همین خصوص مراجعه نمایید.

معرفی و بررسی بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

پیشنهاد کاربران

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 49XT530 سایز 49 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 49 اینچ
  • کیفیت تصویر: Full HD
  • تعداد درگاه های HDMI: سه عدد

پورت‌های تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 49XT530 برای مصارف معمولی خانگی کافی و شامل 2 درگاه USB و سه درگاه HDMI است. با استفاده از درگاه HDMI تعبیه شده می‌توانید تصاویر را با کیفیت فول اچ دی مشاهده و انواع حافظه جانبی خارجی و کنسول بازی را متصل کنید.

این مدل نظیر اکثر محصولات ایکس ویژن امکان ضبط برنامه‌ها و شیفت زمانی یا ذخیره‌سازی محتوا همزمان با مشاهده شبکه‌های دیگر را دارد.

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 55XT540 سایز 55 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 55 اینچ
  • کیفیت تصویر: Full HD
  • تعداد درگاه های HDMI: سه عدد

کیفیت تصویر در مدل 55XT540 ایکس ویژن در کنار سیستم صوتی دو کاناله داخلی آن در مجموع باعث شده تا از ارزش خرید بالایی بین مدل‌های 55 اینچی برخوردار باشد.

ابعاد این تلویزیون برای فضای 55 تا 90 متری مناسب است و برای کسانی که نیازی به نمایشگر هوشمند و امکانات آن ندارند گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XK580 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 43 اینچ
  • کیفیت تصویر: Full HD
  • تعداد درگاه های HDMI: سه عدد

این بار ایکس ویژن با معرفی مدل 43XK580 امکانات متنوع‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این مدل هوشمند نیست؛ اما با درگاه مجزا MHL تولید می‌شود که امکان اتصال اسمارت فون‌ها را فراهم می‌کند.

اکثر ورودی‌های استاندارد صوتی تصویری در طراحی پورت‌های این دستگاه تعبیه و پیاده‌سازی شده‌اند. مهم‌تر این که این محصول ایرانی با ابعاد 43 اینچ با بهترین کیفیت ممکن را می‌توانید با قیمت کاملا اقتصادی خریداری کنید.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XKU575 سایز 50 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 50 اینچ
  • کیفیت تصویر: Ultra HD - 4K
  • تعداد درگاه های HDMI: دو عدد

مدل 50XKU575 نسل جدید تلویزیون‌های 50 اینچی هوشمند ایکس ویژن است که این بار با کیفیت ULTRA HD و HDR تولید می‌شود. بنابراین با این امکانات کیفیت نمایش رنگ و کنتراست رنگ‌ها توسعه یافته‌اند.

این مدل امکان اتصال بلوتوثی و وای فای را دارد و از فرمت‌های متنوع صوت و تصویر پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XKU645 سایز 55 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 55 اینچ
  • کیفیت تصویر: Ultra HD - 4K
  • تعداد درگاه های HDMI: دو عدد

وضوح تصویر در تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XKU645 نسبت به سایر مدل‌ها بی‌نظیر است. این محصول از سیستم عامل اندروید به عنوان یک تلویزیون هوشمند پشتیبانی می‌کند و با زاویه 178 درجه‌ای که دارد محدوده دید وسیعی در اختیارتان قرار می‌دهد.

تکنولوژی HDR به کار رفته در این دستگاه باعث شده تا عمق رنگ‌ها، وضوح و کنتراست صفحه بهبود یابد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XTU835 سایز 50 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 50 اینچ
  • کیفیت تصویر: Ultra HD - 4K
  • تعداد درگاه های HDMI: سه عدد

ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XTU835 نسل هشتم و از پرچمداران این برند در بازار است. محصولی هوشمند و مجهز به سیستم عامل اندروید که در نسخه‌های مختلف 50 تا 65 اینچ عرضه می‌شود.

کیفیت 4K در این محصول 4 برابر وضوح بیش‌تر نسبت به مدل‌های FULL HD در اختیارتان قرار می‌دهد. فناوری HDR10 به کار رفته در این محصول همزمان با بالا بردن عمق تصاویر کنتراست و کیفیت نمایش را در مجموع ارتقا داده است.

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 32XT580 سایز 32 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 32 اینچ
  • کیفیت تصویر: HD
  • تعداد درگاه های HDMI: دو عدد

مدل 32XT580 بهترین گزینه برای فضای محدود و کوچک، ادارت و هتل‌ها است. محصولی که از تمام قابلیت‌های مدل‌های گران قیمت ایکس ویژن نظیر Time Shift صدای دالبی دیجیتال برخوردار است اما قیمتی پایین و اقتصادی‌تر دارد.

این مدل به یک درگاه USB و دو درگاه HDMI برای انتقال مستقیم محتوا و تماشا آن با کیفیت HD مجهز است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU725 سایز 55 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 55 اینچ
  • کیفیت تصویر: Ultra Hd, 4K
  • تعداد درگاه های HDMI :  3 عدد

یکی از برندهایی که توانسته در زمینه تولید تلویزیون‌های هوشمند محبوبیت زیادی به‌دست آورد، ایکس ویژن است. تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU725 از جمله محصولات خوب و باکیفیت این شرکت است. این تلویزیون در ابعاد ۵۵ اینچ عرضه می‌شود و تصاویر را با کیفیت اولترا اچ دی و 4K به نمایش می‌گذارد.

از ویژگی‌های این تلویزیون هوشمند می‌توان به سیستم عامل اندروید ۱۱ و پردازشگر چهارهسته‌ای اشاره کرد. این ویژگی‌ها امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول همچنین دارای درگاه‌های متنوعی در قسمت پشتی است. این درگاه‌ها امکان اتصال تلویزیون را با دستگاه‌های دیگر فراهم می‌کند.

دو درگاه USB در قسمت پشتی تلویزیون قرار گرفته است که می‌توانید به کمک آن ماوس و کیبورد را به تلویزیون متصل کنید. این تلویزیون دارای طراحی باریک و بدون قاب است که جلوه زیبایی به آن بخشیده است.

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XC630 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 43 اینچ
  • کیفیت تصویر:  Full HD
  • تعداد درگاه های HDMI : یک عدد

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 43XC630 محصولی با طراحی شیک و بادوام با امکانات بسیار خوب است. این تلویزیون دارای نمایشگر ۴۳ اینچ با کیفیت تصویر فول اچ دی است و تصاویری شفاف را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول همچنین دارای زاویه دید وسیعی است و امکان تماشای محدوده وسیعی را برای شما فراهم می‌کند. نسبت تصویر در این تلویزیون 16:9 است و ابعاد کاملا مناسبی دارد.

سیستم صوتی این تلویزیون دو کاناله است. صدا در این تلویزیون به وسیله دو بلندگوی ۱۰ واتی تولید می‌شود که در کل ۲۰ وات صدا تولید می‌کنند. این دستگاه دارای دو درگاه USB است. به کمک این دو درگاه می‌توانید فلش یا هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کنید.

این محصول همچنین دارای دو درگاه HDMI و کامپوزیت است. درگاه HDMI تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به صفحه نمایش تلویزیون منتقل می‌کنند. یکی از ویژگی‌های جالب این تلویزیون قابلیت ماشین زمان است. این قابلیت که با نام (Time Shift) شناخته می‌شود قادر است با ذخیره کردن برنامه قابل پخش به شما کمک کند لحظات قبلی را تماشا کنید.

این تلویزیون همچنین دارای فرمت‌های تصویری متنوعی است و شما می‌توانید فایل دلخواه خود را به وسیله درگاه ارتباطی پخش کنید. این دستگاه دارای یک ریموت کنترل با کابری بسیار ساده است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU715 سایز 55 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 55 اینچ
  • کیفیت تصویر: 4K
  • تعداد درگاه های HDMI : سه عدد

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU715 از جمله محصولات کاربردی و باکیفیت این برند به‌شمار می‌رود. این تلویزیون با سایز ۵۵ اینچ عرضه می‌شود و تصاویر را با رزولوشن 4K به نمایش می‌گذارد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به سیستم عامل اندروید ۱۱ و پردازشگر چهارهسته‌ای اشاره کرد.

این تلویزیون دارای درگاه‌های متنوعی است که امکان اتصال دستگاه دیگر با تلویزیون را برایتان فراهم می‌کند. دو درگاه USB 2.0 در قسمت پشتی تلویزیون قرار گرفته است. به کمک این دو درگاه می‌توانید ماوس و کیبورد را به تلویزیون متصل کنید. این محصول دارای طراحی باریک و بدون قاب است که جلوه زیبایی به ظاهر تلویزیون بخشیده است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XT755 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه:  43 اینچ
  • کیفیت تصویر:  FULL HD

تلویزیون ایکس ویژن مدل 43XT755 در سایز ۴۳ اینچ عرضه می‌شود. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید است و دنیایی از سرگرمی و داده را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول دارای پنل LED IPS است و تصاویر را با کیفیت فول اچ دی و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ به نمایش می‌گذارد.

سیستم صوتی این تلویزیون دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی است و از سیستم صوتی قدرتمند PureSound بهره می‌برد. این ویژگی‌ها در کنار هم صدایی رسا و واضح را برای کاربران تولید می‌کنند. این محصول دارای درگاه‌های USB و HDMI است که می‌توانید به کمک آ‌ها هارد اکسترنال، فلش و کنسول‌های بازی را به آن متصل کنید. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به تیونر دیجیتال اشاره کرد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست گیرنده دیجیتال خریداری کنید.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC665 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 43 اینچ
  • کیفیت تصویر: HD FULL HD
  • تعداد درگاه های HDMI : دو عدد

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC665 در سایز ۴۳ اینچ عرضه می‌شود که برای فضاهای کوچک مناسب خواهد بود. این تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید است. همچنین دارای صفحه نمایش تخت با زاویه دید گسترده است و تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به نمایش می‌گذارد.

دو درگاه USB 2.0 روی بدنه تلویزیون قرار دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید فلش یا هارد اکسترنال را به تلویزیون متصل کنید. همچنین دارای دو درگاه HDMI است که امکان اتصال تلویزیون به انواع دستگاه‌های صوتی و تصویری و کنسول‌ها را فراهم می‌کند.

این دستگاه قادر است فرمت‌های صوتی و تصویری متنوعی را پخش کند که به شما کمک می‌کند بیشتر فایل‌های خود را در این تلویزیون استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های خوب این تلویزیون می‌توان به مصرف برق به‌صرفه اشاره کرد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC645 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه:  43 اینچ
  • کیفیت تصویر: HD FULL HD
  • تعداد درگاه های HDMI : دو عدد

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل K43XC645 عرضه می‌شود. ابعاد این تلویزیون آن را برای فضاهای کوچک مناسب می‌سازد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش تخت با زاویه دید گسترده است. همچنین با دارا بودن پردازنده چهار هسته‌ای خود عملکرد مطلوبی ارائه می‌دهد.

این محصول تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به نمایش می‌گذارد. به‌علاوه، دارای دو درگاه USB 2.0 روی بدنه است و دو درگاه HDMI هم روی آن تعبیه شده‌ است. به کمک این درگاه‌ها می‌توانید تلویزیون را به فلش و هارد اکسترنال یا دستگاه‌های صوتی و تصویری و کنسول‌ها متصل کنید.

این تلویزیون با پشتیبانی از فرمت‌های گوناگون صوتی و تصویری به شما کمک می‌کند از انواع فایل‌های خود به‌راحتی استفاده کنید. این محصول همچنین دارای مصرف برق به‌صرفه‌ای است و به شما در مصرف کمتر انرژی کمک می‌کند.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC635 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه:  43 اینچ
  • کیفیت تصویر :  FULL HD
  • تعداد درگاه های HDMI : دو عدد

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC635 در سایز ۴۳ عرضه می‌شود و از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. از آنجایی‌که سایز این تلویزیون ۴۳ اینچ است می‌توانید آن را در فضاهای نسبتا کوچک استفاده کنید. البته صفحه نمایش این محصول از نوع تخت است و زاویه دید گسترده‌ای دارد.

این تلویزیون تصاویر را با کیفیت فول اچ دی نمایش می‌دهد. دو درگاه USB 2.0 روی بدنه به شما امکان اتصال فلش مموری و هارد اکسترنال را می‌دهند. همچنین دو درگاه HDMI نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که امکان اتصال آن به دستگاه‌های پخش‌کننده صوتی و تصویری را فراهم می‌کند.

این تلویزیون قادر است از فرمت‌های گوناگون صوتی و تصویری پشتیبانی کند. به این ترتیب شما می‌توانید از اکثر فایل‌های خود با فرمت‌های مختلف استفاده کنید. با خرید این تلویزیون دیگر نیازی نیست نگران مصرف بالای برق باشید زیرا این محصول دارای مصرف برق کاملا به‌صرفه‌ای است.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 43XC655 سایز 43 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه: 43 اینچ
  • کیفیت تصویر:  FULL HD
  • تعداد درگاه های HDMI : دو عدد

یکی دیگر از محصولات ایکس ویژن که به شما پیشنهاد می‌کنیم، تلویزیون هوشمند ال ای دی مدل 43XC655 است. این محصول در سایز ۴۳ اینچ عرضه می‌شود و می‌توانید آن را به‌راحتی در فضاهای نسبتا کوچک استفاده کنید.

نمایشگر این تلویزیون ۴۳ اینچی از نوع تخت است و زاویه دید گسترده‌ای دارد. این نمایشگر تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کنید می‌توانید از دو درگاه USB 2.0 روی بدنه استفاده کنید. به‌علاوه، وجود دو درگاه HDMI امکان اتصال دستگاه‌های صوتی و تصویری و کنسول‌ها به تلویزیون را برای شما فراهم می‌کند.

اگر فایل‌هایی با فرمت‌های صوتی و تصویری متفاوت دارید می‌توانید به کمک این تلویزیون از آن‌ها استفاده کنید. زیرا این محصول از فرمت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خوب این دستگاه می‌توان به مصرف برق کاملا به‌صرفه و کمک به صرفه‌جویی در مصرف برق اشاره کرد.

تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 50XCU675 سایز 50 اینچ

مشخصات محصول

  • سایز صفحه:  50 اینچ
  • کیفیت تصویر:  FULL HD
  • تعداد درگاه های HDMI : یک عدد

تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل 50XCU675 در سایز ۵۰ اینچ عرضه می‌شود. این محصول علاوه‌بر ابعاد بزرگ دارای طراحی بسیار زیبا و دوام بالا است. همچنین قابلیت‌ها و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد. این تلویزیون تصاویر را با کیفیت فول اچ دی به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر وضوح و شفافیت بالا، دارای زاویه دید وسیعی است و امکان تماشای تصویر از یک محدوده گسترده را فراهم می‌کند. نسبت تصویر 16:9 نشان از ابعاد مناسب پخش در این نمایشگر است.

در بخش صوتی این تلویزیون دو بلندگوی ۸ واتی در کل ۱۶ وات صدا تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کنید می‌توانید از دو عدد درگاه USB استفاده کنید. درگاه HDMI و کامپوزیت هم به شما کمک می‌کنند دستگاه‌های مختلف پخش‌کننده صوتی و تصویری را به تلویزیون متصل کنید.

این تلویزیون مجهز به یک ویژگی جالب به نام قابلیت ماشین زمان است که با نام Time Shift شناخته می‌شود. به کمک این قابلیت می‌توانید برنامه در حال پخش را ضبط کنید و به لحظات قبلی آن بازگردید. این محصول همچنین از فرمت‌های گوناگون صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

آشنایی با انواع تلویزیون‌های ایکس ویژن

محصولات ایکس ویژن طیف گسترده‌ای از نمایشگر را بر اساس کیفیت تصویر شامل می‌شوند. در گذشته LCD و اکنون انواع LED، تلویزیون‌های QLED، OLED و اسمارت تی وی‌ها در بازار وجود دارند که نیاز تمام مصرف کنندگان را با هر سلیقه‌ای پوشش می‌دهند.

در ادامه نگاهی بر ویژگی‌های هر یک از تلویزیون‌های ایکس ویژن، کیفیت تصویر و تکنولوژی ساخت‌ آن‌ها خواهیم داشت:

تلویزیون‌های LED ایکس ویژن با قیمت اقتصادی

مدل‌های LED بسیار باریک، سبک و باکیفیت هستند و از نظر مصرف انرژی هم بازدهی بالایی دارند. این نوع تلویزیون‌ها ممکن است به صورت هوشمند یا اسمارت تی وی هم به فروش برسند که در این حالت امکانات جانبی نظیر اتصال به اینترنت دارند.

تلویزیون‌های QLED با کیفیت بالاتر

چه در ظاهر و چه در ساخت انواع تلویزیون‌های QLED تفاوت فاحشی با مدل‌های LED دیده نمی‌شود. اکثر مصرف کنندگان هم ممکن است اطلاعات زیادی درباره این مدل نداشته باشند.

اولین بار نام QLED توسط برند سامسونگ مطرح شد که با این عنوان جدیدترین LED‌های خود را روانه بازار کرد. تجربه ثابت کرده نورها در نمایشگر QLED روشن‌تر از واقعیت به نظر می‌رسند و در مجموع کیفیت تصویر بالاتر است.

تلویزیون‌های OLED ایکس ویژن؛ نهایت کیفیت و کارایی

مدل OLED در حال حاضر بهترین نمایشگر موجود در بازار است که قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون‌های QLED دارد. در گذشته تنها برندهای محدودی مثل سونی و سامسونگ تلویزیون‌های OLED تولید می‌کردند اما اکنون این محصول در ایران هم مونتاژ و تحت برند ایکس ویژن به فروش می‌رسد.

اما تجربه ما در استفاده از تلویزیون‌های OLED به مراتب بهتر از مدل‌های دیگر است. رنگ و سایه‌هایی که در مدل OLED می‌بینیم به واقعیت شباهت بیش‌تری دارند. مثلا تصاویر سیاهی که در تلویزیون‌های LED خاکستری به نظر می‌رسند با مدل OLED واقعی‌تر هستند.

تلویزیون‌های هوشمند و اندرویدی ایکس ویژن

حتما بارها نام تلویزیون‌های هوشمند را شنیده‌اید. محصولاتی که با قابلیت اتصال به اینترنت دیگر تفاوتی با لپ تاپ، گوشی و تبلت ندارند و به سادگی محتوای وب با استفاده از آن‌ها قابل مشاهده است.

در حال حاضر خرید تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن با توجه به پیشرفت روز به روز نمایشگرهای بازار منطقی‌تر است. برخی از مدل‌های هوشمند به سیستم عامل اندروید هم مجهز هستند. بنابراین می‌توانید از تلویزیون به عنوان گوشی مجهز به سیستم عامل محبوبتان نیز بهره‌مند شوید.

مروری بر کیفیت تصویر انواع تلویزیون ایکس ویژن

ایکس ویژن به جز تنوع در طراحی نمایشگر، کیفیت تصویر متنوعی هم در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. در حال حاضر و با توجه به مدل‌های پیشرفته موجود در بازار توصیه ما خرید مدل‌هایی است که حداقل از کیفیت 1080p یا HD پشتیبانی می‌کنند.

به جز مدل HD در حال حاضر جدیدترین تکنولوژی تصویر به کار رفته در تلویزیون‌های ایکس ویژن 4K بوده که وضوح و شفافیت آن نسبت به مدل HD 4 برابر بیش‌تر است. بنابراین در نمایش محتوا تعداد پیکسل‌های بیش‌تری مشاهده می‌کنید و تصویر شارپ‌تر و دارای رنگ‌های زنده‌تری خواهد بود.

ممکن است در خرید تلویزیون‌های ایکس ویژن به جز 4K نام تلویزیون Ultra HD را نیز بشنوید. این مدل تقریبا کیفیت مشابه با 4K دارد اما از نظر فنی رزولوشن تصویر این مدل اندکی از کیفیت 4K پایین‌تر است.

فاکتورهایی جانبی در انتخاب تلویزیون‌های ایکس ویژن

ویژگی‌های اصلی از جمله کیفیت تصویر و تکنولوژی ساخت را بررسی کردیم. در خرید تلویزیون فاکتورهای دیگری هم به جز سایز و کیفیت صفحه نمایش مطرح می‌شوند که بهتر است با دقت آن‌ها را در مشخصات محصول بررسی کنید:

تعداد درگاه‌های HDMI تلویزیون

درگاه یا پورت‌های HDMI برای ورود دستگاه‌های خارجی طراحی می‌شوند. از سال 2019 در اکثر تلویزیون‌های بازار حداقل 4 پورت HDMI تعبیه می‌شود. این پورت‌ها زمینه اتصال مستقیم کنسول بازی، استریم ویدیو، لپ تاپ و … را فراهم می‌کنند.

قابلیت‌های اتصالی تلویزیون

برخی از تلویزیون‌های ایکس ویژن امکان اتصال بدون سیم یا از طریق وای فای را دارند. به جز وای فای ممکن است امکان بلوتوث هم در تلویزیون‌های هوشمند برای انتقال داده تعبیه شده باشد.

تلویزیون ایکس ویژن ساخت کجاست؟

ایکس ویژن از برندهای مجموعه ی شرکت مادایران است و خط تولید آن نیز در ایران است

سخن آخر

مولفه کیفیت تصویر، فناوری‌های نوین به کار رفته در طراحی و قابلیت‌های متنوع باعث شدند تا  بهترین تلویزیون های ایکس ویژن در زمره پرفروش‌ترین محصولات بازار قرار گیرند.

یکی از نقاط قوت تلویزیون‌های ایکس ویژن طراحی همگام آن‌ها با تکنولوژی روز دنیا است. سیستم صوتی به کار رفته در مدل‌های مختلف ایکس ویژن نسبتا قوی بوده و در مدل‌های هوشمند امکان اتصال به وای فای، بلوتوث و پشتیبانی از اندروید نیز فراهم شده است.

3 نظر

  1. مهدی دارابی پاسخ

    آخرشه حدود۳سال است ما۴۳هوشمند داریم وباکل برندها مقایسه اش کردم کیفیت وکارایی که دارد مارک های خارجی و،،،،ندارند دروبرشما که هم قیمت مناسب وهم خرید اقساطش که همه جوره باخریدار راه میآند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
3 نظر