امروز31 فروردین 1403

راهنمای تخصصی خرید درب باز کن تصویری + معرفی 11 مدل باکیفیت

درب باز کن تصویری
5/5 - (1 امتیاز)

سال‌ها از معرفی اولین آیفون یا درب باز کن‌ها به بازار ایران می‌گذرد. امنیت مهم‌ترین دغدغه مصرف کنندگان برای تغییر سبک و سیاق زنگ سنتی درب و استفاده از درب باز کن بود. به مرور زمان همان درب باز کن‌های اولیه هم دستخوش تغییر تحول شدند و نتیجه این تحولات انواع درب باز کن تصویری است که امکاناتی فراتر از یک آیفون ساده برای باز کردن درب‌ها دارند.

آیفون تصویری یک سیستم حفاظتی امنیتی برای ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی است که ارتباط مستقیم بین فضای داخلی و خارج را تسهیل می‌کند. در حال حاضر امکانات برخی از سیستم‌های درب باز کن بیش‌تر از باز و بسته کردن درب است و با برخورداری از مانیتورهای رنگی بزرگ از عهده برخی از وظایف نگهبانان ساختمان نیز برمی‌آیند!

سال‌ها است که ساختمان‌های جدید و قدیمی با انواع آیفون تصویری تجهیز می‌شوند و خرید درب باز کن تصویری بخش جدانشدنی خرید تجهیزات ساختمانی تبدیل شده است. اگر قصد نصب آیفون تصویری جدید یا به روزرسانی تجهیزات فعلی ساختمان را دارید دعوت می‌کنیم با صفر تا صد راهنمای خرید امروز به‌نظر همراه باشید.

معرفی و بررسی انواع درب باز کن تصویری

مدل پر فروش

درب بازکن تصویری آلدو مدل 412v1

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی، پنل، منبع تغذیه
  • قابلیت ضبط تصاویر: ندارد
  • نصب به صورت: توکار

برای تجهیز سیستم درب باز کن منزل بهتر است از درب باز کن‌های تصویری کامل استفاده کنید که تمام اقلام و لوازم را در بر داشته باشند؛ درست مثل آیفون تصویری آلدو که با پنل، منبع تغذیه و گوشی طراحی و تولید شده است.

در طراحی این درب باز کن از یک مانیتور 4.3 اینچی بدون حافظه با کیفیت بالای تصاویر در شب استفاده شده است. بنابراین تصاویر در تمام اوقات شبانه روز با کیفیت مطلوبی رد و بدل می‌شوند.

درب باز کن تصویری الکتروپیک مدل 897

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: ندارد
  • نصب به صورت: توکار

طراحی زیبا و مدرن آیفون تصویری 897 الکتروپیک جایگزین مناسبی برای آیفون‌های قدیمی و صوتی است. این گوشی با سیستم دو پنلی طراحی شده و همزمان می‌توانید از یک گوشی برای دو زنگ و دو درب ورودی استفاده کنید.

این محصول شامل یک گوشی مجهز به مانیتور متوسط 4.3 اینچی با دکمه‌های لمسی است و همزمان از منو فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

درب باز کن پاناسونیک مدل vl-sw251cx

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار، روکار
نقاط قوت
  • دارای ریموت کنترل قابل حمل
  • قابلیت تغییر صدا

نسل جدید آیفون‌های بی‌سیم را در انواع درب باز کن پاناسونیک جستجو کنید. محصولی متفاوت که به یک گوشی بدون سیم و مانیتور نسبتا بزرگ 5 اینچی مجهز است.

یکی از نقاط قوت پاناسونیک مدل VL-SW251 طراحی همراه با ریموت کنترل قابل حمل است که خود یک مانیتور 1.8 اینچی دارد.

این محصول به قابلیت‌های امنیتی نظیر امکان تغییر صدا از پشت آیفون برای تامین امنیت بیش‌تر در منزل نیز مجهز است.

مانیتور درب باز کن تصویری سیماران مدل HS43TKM100

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی، پنل
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: روکار
نقاط قوت
  • قابلیت ارتباط داخلی واحدها با یکدیگر

در  مانیتور درب باز کن تصویری سیماران تمام تصاویر شفاف و باکیفیت در شبانه روز رد و بدل می‌شوند. این محصول شامل یک گوشی مجهز به دکمه های لمسی است که همزمان قابلیت اتصال به دو پنل تصویری جداگانه ( دو زنگ) را دارد.

مهم‌ترین ویژگی آیفون تصویری سیماران امکان برقراری ارتباط بین واحدها و بخش نگهبانی آپارتمان است.

در بازکن تصویری پاناسونیک مدل VL-SF70

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی، پنل
  • قابلیت ضبط تصاویر: ندارد
  • نصب به صورت: روکار

طراحی دربازکن تصویری پاناسونیک مدل VL-SF70 مدرن و مناسب منازل ویلایی، باغ و ویلا است. این محصول یک پنل با قابلیت اتصال به دو درب ورودی دارد و مانیتور آن بدون گوشی طراحی شده است.

این مدل ابعاد کوچکی دارد اما فاقد قابلیت حافظه برای ذخیره‌سازی تصویر مراجعه کنندگان است.

درب بازکن تصویری تک نما مدل D43

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: ندارد
  • نصب به صورت: توکار

درب بازکن تصویری تک نما سری D43 از مدل‌های دیجیتالی سازگار با پنل‌های برندهای معروف آیفون است. این مدل قابلیت اتصال به سیستم دوربین مدار بسته منزل را دارد و با فشردن یک کلید در هر لحظه تصویر شفافی از فضای آپارتمان به نمایش می‌گذارد.

این محصول بدون پنل بوده و شامل یک گوشی با مانیتور 4.3 اینچی است.

درب بازکن تصویری سوزوکی مدل 413Mi-1v مجموعه 2 عددی

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی، پنل، منبع تغذیه
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار

با خرید درب بازکن تصویری سوزوکی مدل 413Mi-1v مجموعه کاملی در اختیار خواهید داشت که نیازی به خرید اقلام فرعی ندارد. این محصول دارای یک گوشی 413Mi حافظه دار 4.3 اینچی و پنل تک واحدی است که برای منازل یک طبقه، ویلا و باغ مناسب خواهد بود.

درب باز کن تصویری سوزوکی مدل 727M

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار

کیفیت بالای صدا و شفافیت و وضوح تصویر را با  درب باز کن تصویری سوزوکی مدل 727M تجربه کنید. محصولی متمایز که با مانیتور 7 اینچی رنگی تولید شده است. این آیفون را می‌توانید همزمان به دو پنل زنگ متصل و ورود و خروج را کنترل کنید.

آیفون تصویری سوزوکی قابلیت ضبط تصاویر و فیلم در یک حافظه داخلی مجزا به صورت دستی و اتوماتیک دارد. تمام کلیدهای کنترل روی محصول لمسی هستند.

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار

درب باز کن آلدو مدل 412 به یک پنل دیجیتالی 4.3 اینچی باکیفیت مجهز است که بدون پنل زنگ طراحی می‌شود. این درب باز کن قابلیت ذخیره‌سازی تصاویر و ویدیوهای افراد را دارد.

درب باز کن تصویری آلدو مدل V414

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار

تمام دکمه‌ها و پنل کنترل در درب باز کن تصویری آلدو مدل V414 لمسی هستند. این محصول یک صفحه نمایش 4.3 اینچی رنگی دارد که برای آپارتمان‌ها و منازل مسکونی ویلایی قابل استفاده است.

مانیتور درب بازکن تابا مدل 1070

مشخصات محصول

  • شامل: گوشی
  • قابلیت ضبط تصاویر: دارد
  • نصب به صورت: توکار

در طراحی آیفون تصویری مدل 1070I از تکنولوژی جدید اینترکام بهره گرفته شده که درب باز کن را به یک تلفن داخلی برای ارتباط واحدها و نگهبانی تبدیل می‌کند. حافظه داخلی تعبیه شده در این مدل قابلیت ذخیره‌سازی تا 200 تصویر پیاپی را دارد.

این محصول شامل یک گوشی است که می‌توانید آن را همزمان به دو پنل جداگانه وصل کنید.

آشنایی با قابلیت‌های متنوع و جدید آیفون تصویری

اولین و ساده‌ترین قابلیت آیفون‌ها برقراری ارتباط صوتی است. آیفون‌های تصویری امروزه به جز امکانات صوتی به یک نمایشگر رنگی یا سیاه و سفید مجهز شده‌اند که با استفاده از آن‌ها امنیت ساختمان بهبود می‌یابد.

درادامه جدیدترین قابلیت‌هایی که در آیفون‌های تصویری عرضه می‌شوند را با هم مرور می‌کنیم:

حافظه داخلی و قابلیت ذخیره سازی داده‌ها

شاید کاربردی‌ترین تغییراتی که در نسل اولیه آیفون‌های تصویری موجود در بازار ایجاد شد همین حافظه داخلی باشد که اخیرا در مدل‌های جدیدتر بیش‌تر شده است. حافظه داخلی تراشه‌ای است که در دستگاه آیفون تصویری نصب می‌شود و امکان ذخیره سازی فیلم، تصویر و صوت را برای کاربر فراهم می‌کند. این قابلیت درست مثل یک دوربین مداربسته عمل می‌کند و در موقعیت‌های مختلف می‌توانید نظیر یک سند برای پیگیری موارد سرقت از آن استفاده کنید.

البته کاربرد حافظه داخلی محدود به ذخیره سازی فیلم و عکس فقط در صورت حضور شما در منزل نیست. با حافظه داخلی می‌توانید قابلیت ذخیره سازی خودکار تصویر یا ویدیو فرد مراجعه کننده به منزل را فعال‌سازی کنید؛ البته به شرط آن که دستگاه درب باز کن تصویری از این ویژگی برخوردار باشد.

قابلیت برقراری ارتباط داخلی با بخش‌های مختلف ساختمان

یکی از ویژگی‌های جدیدتری که آیفون‌های تصویری بدان مجهز شده‌اند امکان برقراری تماس صوتی تصویری با سایر واحدهای ساختمان است. این قابلیت معمولا برای مجتمع‌ها و برج‌های مسکونی تجاری پیاده سازی می‌شود. بنابراین برای مکالمات با بخش‌های مختلف ساختمان نیازی به برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به واحد مورد نظر نیست.

شاید ویژگی تماس با واحدهای مختلف در امکانات یک درب باز کن تصویری چندان ضروری به نظر نرسد؛ اما این قابلیت برای ساختمان‌هایی که نگهبان دارند بسیار کارآمد خواهد بود.

پشتیبانی از دوربین‌های متعدد و اتصال به چند درب

آیفون تصویری درست مثل یک دوربین مداربسته امکان کنترل تردد را فراهم می‌کند؛ حتی اگر ساختمان بیش از یک درب داشته باشد. در این حالت برخی از آیفون‌های تصویری با چند زنگ برای درب‌های مختلف تولید می‌شوند و تمام این زنگ‌ها به یک واحد مشترک مرتبط می‌شوند. بنابراین می‌توانید با تغییر دوربین‌ها از طریق یک پنل آیفون تصویری همزمان چند نقطه از کوچه یا خیابان را رصد کنید.

امکان استفاده از آیفون تصویری بدون سیم

شاید جذاب‌ترین تغییراتی که در ظاهر انواع درب باز کن تصویری می‌بینیم طراحی بدون سیم یا وایرلس آن‌ها باشد. بنابراین می‌توانید از گوشی سیار آیفون در هر گوشه از منزل و محل کار درست مثل گوشی تلفن استفاده و ورود و خروج را کنترل کنید.

فاکتورهایی که در خرید آیفون تصویری باید بدانید

برندهای خارجی و داخلی زیادی در بازار وجود دارند که از نظر زیبایی ظاهری کم‌نظیر هستند؛ اما لازم است قابلیت‌ها و کارایی آن‌ها را با در نظر گرفتن چند فاکتور زیر بررسی کنید:

تعداد اجزای همراه آیفون تصویری

هر آیفون تصویری شامل یک گوشی، پنل برای نصب در خارج از منزل و قطعات جانبی همراه است. اما این قطعات ممکن است به صورت جداگانه هم به فروش برسند. مثلا پنل را به صورت جداگانه برای ساختمان خریداری کنید. بنابراین لازم است متعلقات همراه با آیفون را با دقت چک کنید.

قابلیت کدینگ و کارتخوان پنل آیفون تصویری

این دو ویژگی برای امنیت بیش‌تر ساختمان، به ویژه آپارتمان‌های چندین طبقه کاربردی است. به این شکل که در پنل برای استفاده واحدهای مختلف کدهای اختصاصی تعریف می‌کنید. برخی از آیفون‌های تصویری قابلیت کارتخوان هم دارند و بنابراین واحدهای مختلف بدون نیاز به استفاده از کلید می‌توانند درب ورودی را باز و بسته کنند.

پنل دزدگیر و ضد سرقت آیفون تصویری

برخی از مدل‌های بازار با سنسورهای داخلی ضد سرقت تولید می‌شوند. به این صورت که به محض شل شدن پیچ پنل به نزدیک‌ترین واحد ساختمانی یا نگهبانی هشدار ارسال می‌شود. برخی از برندها جهت جلوگیری از جلب توجه چنل برای رهگذران سنسور خاموشی خودکار پنل را در ساعات خاصی از شبانه روز برای محصول برنامه ریزی می‌کنند. بنابراین نور پنل در شب جلب توجه نمی‌کند.

سخن آخر

طراحی انواع درب باز کن تصویری نسبت به گذشته مدرن و پیشرفته‌تر شده است. این روزها یک آیفون تصویری می‌تواند در حکم یک دوربین مداربسته عمل و با وجود حافظه داخلی تصویر اشخاص را برای مرور در آینده ذخیره‌سازی کند.

آیفون‌های تصویری شامل یک گوشی، یا گوشی و پنل و تجهیزات مورد نیاز نصب هستند. اکثر آیفون‌ها سیستم با دو پنل مجزا دارند که امکان کنترل عبور و مرور را با یک گوشی و مانیتور فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر