امروز31 فروردین 1403

خرید انواع کلاژ، پوست و فرش رنگ شده [11 طرح جدید]

فرش رنگ شده
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید کلاژ و فرش رنگ شده دستباف و ماشینی

زیبایی هر خانه به فرش آن است؛ درست مثل بدن که با زینت لباس آراسته‌تر به نظر می‌رسد. حتی اگر دکوراسیون امروزی و سبک مینیمالیسم را در چیدمان داخلی بپسندید بالاخره به یک کفپوش زیبا نظیر انواع کلاژ، پوست و فرش رنگ شده نیاز دارید که نسخه مدرن و جمع و جور انواع فرش و قالیچه هستند.

پوششی که برای کف منزل یا محل کار انتخاب می‌کنید نه فقط یک عایق ساده، بلکه عنصر موثری در خوشامدگویی به مهمانان و ایجاد صفا و صمیمیت در جمع‌های کوچک و بزرگ به شمار می‌روند. کلاژ‌ها چشم‌انداز رنگارنگی دارند که فضای منزل را سرزنده‌تر نشان می‌دهند و با انواع پوست دکوراسیون ساده و خنثی منزل حال و هوای متفاوتی به خود می‌گیرد.

با هر ایده‌ای که برای چیدمان منزل دارید پیشنهاد می‌کنیم فعلا دست نگه دارید! در راهنمای خرید امروز به‌نظر نگاهی ویژه به سه اِلمان اساسی در چیدمان منزل داریم که به مرتبط کردن و برجسته کردن زیبایی‌های فضایی که در آن زندگی می‌کنید کمک می‌کنند. همراه ما بمانید.

معرفی و بررسی انواع کلاژ، فرش رنگ شده و پوست

پیشنهاد خریداران

پادری کلاژ فرش هریس کد 100354

مشخصات محصول

  • ابعاد: 54×69 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

کلاژ فرش هریس محصول دست هنرمندان تبریز و شامل قطعاتی از فرش‌های نو با تراکم 55 رج است. این پادری به صورت مستطیل طراحی شده و زینت‌بخش فضاهای کوچک اطراف هال و پذیرایی یا اتاق خواب خواهد بود.

کلاژ فرش پوست و چرم مدل ASMkGH

مشخصات محصول

  • ابعاد: 139x90x0.5 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

پوست حیوانات بافت نرم و سازگاری با پوست دارد و گزینه مناسبی برای پوشش و تزئین فضا است.  کلاژ فرش پوست و چرم مدل ASMkGH با رویه پوست حیوانات و زیره چرم تولید شده و گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان پوشش راهرو یا اتاق نشیمن است.

کلاژ فرش دستبافت یک و نیم متری فرش هریس کد 101428

مشخصات محصول

  • ابعاد: 1× 92×140 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

با طرح رنگین کمان به دیار تبریز، کاشان، هریس، مشهد و مهروان همزمان سفر کنید! این کلاژ زیبا دستبافته‌ای مستطیل از جنس پشم اعلا با قطعات مختلفی از فرش‌های تبریز، مشهد و … است. از ین فرش یک و نیم متری می‌توانید برای پوشش نشیمن و بخشی از پذیرایی استفاده کنید.

فرش دستبافت رنگ شده کناره طول یک متری نیروانا کد 10439

مشخصات محصول

  • ابعاد: 156x70x5 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

دستبافته‌های نیروانا نه با طرح‌های سنتی و کهن ایرانی، بلکه با هنر آبستره و پاپ آرت و رویکردی مدرن تولید می‌شوند. فرش کناره نیروانا ترکیبی از پلاستیک و چرم مصنوعی است که رویه آن با نخ و پشم پوشیده می‌شود. زمینه این فرش آبی رنگ بوده و درازای آن برای استفاده در کناره و فضاهای خالی اطراف مبل و فرش مناسب است.

کلاژ فرش دستباف 1 متری کد4039

مشخصات محصول

  • ابعاد: 100x100x0.5 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

طرح تکه دوزی یکی از خلاقانه‌ترین و زیباترین کلاژهای دستبافت شهر تبریز و کرمان است. رنگرزی کلاژهای دستبافت ابتدا در این طرح ویرایش می‌شوند و سپس مرمت کارها تار و پود این کلاژ‌ها را تحکیم می‌کنند.

طرح چهل تکه به شکل دایره و  از پشم اعلا بافته شده و دور تا دور آن با چرخ مخصوص دوزندگی دوخته شده است.

فرش دستبافت 9 متری ساده مدل چهل تکه و حاشیه کد 20090092

مشخصات محصول

  • ابعاد: 300x300x3 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

مدل نگاره نقش نامنظم اما معنی‌داری از تکه‌های فرش‌های دستبافت است که با الهام از نقش و نگار کاشیکاری‌ها تولید می‌شوند. زمینه این مدل قرمز و جسورانه است و ترکیب چشمنوازی با دکوراسیون مدرن و سنتی ایجاد می‌کند.

فرش دستبافت رنگ شده هفده متری فرش هریس کد 101482

مشخصات محصول

  • ابعاد: 1× 350×483 سانتی‌متر
  • نوع بافت: دستبافت

بسیاری از خریداران به فرش‌های کهنه‌نما یا فرش‌هایی که غلظت و شدت رنگ‌ الیاف به کار رفته در آن‌ها کمتر است تمایل نشان می‌دهند. فرش رنگ شده تبریز با طرح لچک تبریز از همین نمونه‌های کهنه‌نما است و در مساحت هفده متر و زمینه خاکستری پوشش مناسبی برای فضای هال و پذیرایی و آویز زیبایی برای استفاده دکوراتیو خواهد بود.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 180x180x1 سانتی‌متر
  • نوع بافت: ماشینی

کلاژهای ترکیبی پوست و چرم از مدل‌های مدرن و جدیدتر برای پوشش بخشی از کف هستند. مدل مدرن با زیره پوست موی گاو به عنوان یکی از مرغوب‌ترین چرم‌های طبیعی بازار طراحی شده و پرزهای آن برای استفاده راحت‌تر پیرایش شده‌اند.

در این کلاژ ظاهر طبیعی چرم و پوست گاو حفظ شده و می‌توانید از آن به عنوان عنصر دکوراتیو نیز استفاده کنید.

کلاژ فرش پوست و چرم کد 02

مشخصات محصول

  • ابعاد: 130x100x0.4 سانتی‌متر
  • نوع بافت: ماشینی

طرح کلاسیک با روش تکه دوزی به سبک مدرن خلق شده است. زیره این کلاژ زیبا از چرم طبیعی و باکیفیت گاو و بز است و تمام لبه‌های این محصول به صورت دست‌دوز محکم‌سازی شده‌اند. رویه این کلاژ ظاهر شیک و لوکسی دارد و گزینه مناسبی برای پادری فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید است.

کلاژ فرش چرم و پوست مدل ca006

مشخصات محصول

  • ابعاد: 150x150x0.3 سانتی‌متر
  • نوع بافت: ماشینی

مدل ca006 کلاژی زیبا و مدرن از چرم و پوست است و رویه پرز دار و لطیف آن برای نرمی بیش‌تر اصلاح و پیرایش شده است. این کلاژ با مساحت 2.5 متر مربع و به شکل مربع تولید شده و گزینه مناسبی برای پادری و پوشش اتاق خواب‌ها است.

کلاژ فرش و گلیم دستبافت چهار متری مدل تکه دوزی کد 557330

مشخصات محصول

  • ابعاد: 229x165x1 سانتی‌متر
  • نوع بافت: ماشینی

مدل ca006 کلاژی زیبا و مدرن از چرم و پوست است و رویه پرز دار و لطیف آن برای نرمی بیش‌تر اصلاح و پیرایش شده است. این کلاژ با مساحت 2.5 متر مربع و به شکل مربع تولید شده و گزینه مناسبی برای پادری و پوشش اتاق خواب‌ها است.


کلاژ فرش؛ تلفیق هنرمندانه نقش و رنگ

بریدن و به هم وصل کردن تکه‌هایی که به تنهایی زیبایی چشمگیری ندارند مجموعه منحصر به فرد و زیبایی به نام کلاژ فرش خلق می‌کند. البته کلاژها با کلاژ‌های دستی که از برش تصادفی و کنار هم قرار دادن قطعات به وجود می‌آیند تفاوت‌ زیادی دارند!

کلاژ‌هایی که در بازار می‌بینید ممکن است نماینده سبک سنتی فرشبافی یا نمونه مدرن انواع فرش و قالیچه باشند. کلاژها نسبت به طرح‌های یکنواخت نفیس‌تر هستند و برای شما که از نقش و نگارهای تکراری خسته شده‌اید گزینه متمایز و منحصر به فردی خواهند بود. البته انتخاب یک فرش کلاژ در کنار تابلو فرش و گبه دستباف می‌تواند ترکیب جالبی برای دکوراسیون خانه شما باشد.

کلاژ هنر مدرن و زیبایی در صنعت فرشبافی هستند که این روزها نمونه‌های ماشینی آن با استقبال بیش‌تری از سوی خریداران مواجه شده است. اما فکر می‌کنید هر کلاژ با چه هدفی طراحی می‌شود و کدام یک از نقشه‌های بازار مناسب شما باشد؟

آشنایی با طرح و نقش انواع کلاژ

کلاژهای دستباف و ماشینی طرح و نقش متنوعی دارند و ابعاد آن‌ها برای استفاده به عنوان پادری تا پوشش فضای بزرگی از هال و پذیرایی مناسب و کافی خواهد بود.

طبق معمول طبقه‌بندی تنوع موجود در بازار امکان‌پذیر نیست؛ اما اگر بخواهیم محصولات پرفروش را طبقه‌بندی کنیم در یکی از دو گروه زیر قرار می‌گیرند:

کلاژ‌های هندسی و متقارن

همان اشکال هندسی نظیر دایره، مربع و مستطیل را تصور کنید که با اشکال هندسی کوچک‌تر پر شده باشد. کلاژها جلوه واقعی اشکال دور و اطرافمان را بهتر انعکاس می‌دهند. مثلا یک مربع از تعداد زیادی مربع کوچک تشکیل شده که متقارن، منظم و مثل هم هستند.

کلاژهای غیرمتقارن با طرح‌های ناهمگون

نقش اصلی یک فرش را مثل یک پازل تصور کنید که قطعات آن به هم ریخته است! برخی از کلاژها درست مثل پازل‌هایی هستند که قطعات آن نابجا کنار هم قرار داده شده و به این ترتیب اشکال عجیب، متفاوت اما زیبایی به وجود آمده است!

کلاژهای ناهمگون می‌توانند طرح به هم ریخته‌ای از نقش و نگار طبیعی، حیوانات و طرح‌های سنتی اسلیمی ایرانی باشند یا این که رنگ و طرح‌های ساده‌تری داشته باشند.

انواع کلاژ بر اساس نوع بافت

بین انواع کلاژ که دربازار می‌بینید شاید کنجکاو باشید بدانید تنوع جنس کلاژها به چه صورت است. کلاژها می‌توانند به صورت فرش، جاجیم، گلیم یا ترکیبی از چرم و سایر مواد اولیه متداولی باشند که در فرش‌بافی به کار برده می‌شوند:

کلاژ فرش: مدل فرش به دو صورت دستباف و ماشینی از جنس پشم، ابریشم یا پلی استر تولید می‌شوند. کلاژ فرش برای اتاق خواب، نشیمن و محل کار انتخاب متفاوت و چشمنوازی است.

کلاژ چرم و پوست: پوست به تنهایی برای پوشش سطوح استفاده می‌شود. حالا طراحان در یک اقدام خلاقانه از پوست و چرم کلاژهای زیبا و دیدنی تولید کرده‌اند که کفپوش مناسبی برای سطوح منزل و محل کار هستند. کلاژ چرم و پوست عایق مناسبی در برابر سرما بوده و ترکیب شیک و مدرنی است.

کلاژ چرم، پوست و فرش: این کلاژ ترکیبی از تار و پود فرش، لطافت پوست و لایه عایق و شیک چرم است. این نوع کلاژ مقاومت بالا و قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌های بازار دارد.

کلاژ گلیم و جاجیم: مدل جاجیم و گلیم در ابعاد قالیچه با ضخامت و لطافت بیش‌تر تولید می‌شوند. انواع گلیم و جاجیم با طرح‌های مدرن یا نقشه‌های سنتی اصیل ایرانی بافته می‌شوند.

انواع فرش رنگ شده؛ تلفیقی از اصالت و مدرنیته

همان کلاژ و فرش‌هایی که در بازار می‌بینید با رنگ‌های یکدست و یکنواخت تصور کنید که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد! این نوع فرش بعد از رنگ‌آمیزی با عنوان کلاژ یا فرش رنگ شده عرضه می‌شود و این روزها به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون مدرن اما اصیل کاربرد دارد.

تفاوت اصلی فرش‌های رنگ شده با مدل‌های ساده رنگ‌های مسحورکننده‌ای است که در ساختار آن به کار می‌رود. رنگ زمینه فرش رنگ شده در تمام نقاط یکسان است اما تفاوت قرارگیری تار و پودها باعث می‌شود جذب رنگ الیاف در هر نقطه با نقاط دیگر متفاوت باشد. بنابراین ظاهر کلی فرش رنگ شده با وجود تک رنگ بودن جذاب‌تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر