امروز30 فروردین 1403

بهترین مارک ماسک برای موهای رنگ شده و دکلره – ایرانی و خارجی

ماسک برای موهای رنگ شده
5/5 - (2 امتیاز)

ماسک برای موهای رنگ شده یکی از محصولات مراقبت از مو بوده که برای سلامت موهای رنگ و دکلره شده شما بسیار ضروری است. اما قبل اینکه در مورد آن صحبت کنیم می‌خواهم درخصوص مشکل خشکی مو که به دلیل عدم دریافت نور کافی خورشید است توضیحی بدهم. متاسفانه این امر در خانم‌ها بسیار شایع‌تر است. البته میزان زیادی از طراوت و درخشنگی مو با نوشیدن ۵ الی ۸ لیوان آب در روز قابل بازگردانی است.

نکته‌ی دیگری که رعایت آن برای داشتن مو سالم بسیار اهمیت دارد خوردن میوه و سبزیجات کافی و رعایت یک رژیم غذایی مناسب است.

خوب است بدانید که آن دسته از مواد غذایی که به عنوان سبزیجات تیره و دارای برگ سبز طبقه‌بندی می‌شوند به علت دارا بودن ویتامین سی (C) و (E) باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شوند و در نتیجه موجب تحریک فولیکول‌های مو و تسریع روند رشد و درخشندگی مو می‌شود.

پس نتیجه می‌گیریم که باید قبل از استفاده از هرنوع ماسک مو ابتدا به رژیم غذایی خود اهمیت بیشتری بدهیم تا رنگ مو به جای زیبایی باعث خشکی و کدر شدن مو نشود. پس از رعایت تمام این نکات زمان آن می‌رسد که ماسک موی مناسبی برای موهای خود انتخاب کنیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که موهای خود را به طور مداوم رنگ می‌کنند، احتمالا با تمامی مشکلات موهای رنگ‌شده ازجمله دو شاخه شدن، خشکی مو و از دست دادن درخشندگی مو آشنا هستید. در این صورت شما هم باید استفاده از ماسک مو به‌طور منظم را در برنامه‌ی مراقبتی موهای خود قرار دهید تا همه‌ی آسیب‌های شیمیایی وارد شده به مو برطرف شوند.

استفاده از ماسک مو، حداقل یک‌بار در هفته کمک بزرگی به استحکام موهای شما و آبرسانی به آنها خواهد بود. به خاطر داشته باشید که همیشه ترکیبات ملایمی که فاقد سولفات هستند گزینه‌ی بهتری برای موهای آسیب دیده به‌شمار می‌روند.

در ادامه به معرفی و بررسی چند محصول ایرانی و خارجی می‌پردازیم:

پیشنهاد ویژه

ماسک موی رنگ شده لورآل Elseve مدل Color Vive

این محصول از موهای شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش یا UV مراقبت می‌کند. مواد تشکیل دهنده‌ی این محصول باعث می‌شوند که درخشندگی و نرمی به موهای شما بازگردد و حسی ابریشم گونه به موهای شما می‌دهد. این محصول همچنین باعث تداوم رنگ موهای شما می‌شود.

بعد از شست و شو با شامپو، نم موهای خود را با حوله بگیرید سپس ماسک مو را بر روی ساقه‌ی موی خود بزنید و پس از ۲ الی ۳ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو ترمیم کننده ایو روشه مدل Repair-Nutri

این محصول با دارا بودن روغن جوجوبا موجب آبرسانی و استحکام بخشیدن به موی شما می‌شود. این محصول گیاهی علاوه‌ بر افزایش ضخامت مو باعث می‌شود که موی شما نرمی و درخشندگی طبیعی خود را به‌دست آورد.

این ماسک مو باید بعد از شست و شوی موها با شامپو استفاده شود و برای تاثیرگذاری بیشتر باید دو دقیقه بر روی ساقه‌ی مو بماند. این محصول به علت وجود ترکیبات گیاهی در ساختار خود خواص بیشتری برای موهای شما دارد.

ماسک محافظت کننده موهای رنگ شده آدرا مدل PRO V

محصول بعدی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم از یک برند ایرانیِ بسیار پرطرفدار به نام آدرا است. این محصول با دارا بودن پرو ویتامین (B5) و ویتامین(E) باعث درخشندگی مو و آبرسانی به مو می‌شود. عصاره‌ی انارِ استفاده شده در این محصول باعث تثبیت رنگ مو و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از رنگ به مو می‌شود.

ماسک موی آدرا همچنین از ایجاد موخوره و حالت شکنندگی در موهای شما جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این محصول باید مقدار مناسبی از ماسک را روی ساقه‌ی مو قرار داده و ماساژ دهید. سپس بعد از پنج دقیقه آن را آبکشی کنید.

ماسک پروتئینه موی سر مای

این محصول مناسب موهای خشک و رنگ شده است که با دارا بودن بیشترین میزان مواد پروتئینی باعث تامین رطوبت و نرمی از دست رفته‌ی موی شما می‌شود.

ماسک موی مای باعث نرمی و براق شدن مو می‌شود و دارای بوی بسیار خوبی است. به‌علاوه، با توجه به اندازه‌ی ۱۵۰ میلی‌لیتریِ این محصول، خریدِ آن بسیار مقرون به صرفه است.

فقط در نظر داشته باشید که از این محصول به هیچ عنوان بر روی ریشه‌ی مو استفاده نکنید و آن را فقط بر روی ساقه ی مو ماساژ داده و پس از سه الی چهار دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو تثبیت کننده رنگ نلی مدل Total Colour

محصول دیگری که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، ماسک موی تثبیت‌کننده‌ی رنگِ نلی است. این محصول مخصوص موهای رنگ‌شده است و برای جلوگیری از تغییر رنگ مو استفاده می‌شود.

ماسک موی نلی فاقد پارابن بوده و باعث نرم و شفاف شدن موهای شما می‌شود. اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که بوی ماسک مو برای شما اهمیت دارد، ماسک موی نلی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد؛ زیرا دارای عصاره‌ی انگور و ارکیده است.

از دیگر مزایای این ماسک مو می‌توان به سایز بزرگ و قیمت مناسب آن اشاره کرد. طرز استفاده از این محصول بسیار ساده است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از شامپو کردن موها، ماسک را روی مو ماساژ داده و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو تقویت کننده‌ی عمیقِ مو است که به بهبود موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند و شامل موادی مانند روغن‌های طبیعی و چربی است که تاثیر بیشتری نسبت به کاندیشنرها یا نرم‌کننده‌های معمولی بر روی مو دارد.

استفاده از ماسک مو چند وقت یکبار است؟

بهتر است از ماسک مو دو الی سه بار در هفته استفاده شود.

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟

نرم کننده موها را نرم و لطیف می‌کند اما ماسک مو خاصیت تقویت کنندگی دارد. از نرم‌کننده می‌توان به صورت مداوم استفاده کرد، در حالی‌که استفاده از ماسک مو بیشتر از یک‌بار در هفته توصیه نمی‌شود. مدت زمان استفاده از نرم‌کننده ۱ الی ۲ دقیقه است، در حالی‌که استفاده از ماسک مو به بسته به نوع آبکشی یا بدون آبکشی دارد.

از ماسک مو برای موهای رنگ شده قبل و یا بعد از شامپو استفاده می‌شود؟

به شما توصیه می‌کنیم که موهای خود را با آب ولرم شسته و سپس کمی آبگیری کنید. بعد از این‌که آبِ موهای خود را گرفتید، ماسک مو را بر روی ساقه‌ی موی خود ماساژ دهید و در آخر پس از سپری شدن زمان مناسب آبکشی کنید.

سخن آخر

در آخر به یاد داشته باشید که موهای شما مانند دیگر اعضای بدن‌تان به رسیدگی زیادی نیاز دارند و اگر موهای خود را رنگ کرده‌اید، این رسیدگی باید بیشتر شود؛ زیرا موهای رنگ شده‌ی آسیب‌دیده نه‌تنها زیبایی ندارد بلکه باعث می‌شود نتوانید نتیجه‌ی دلخواه را از موهای خود بگیرید. استفاده از ماسک برای موهای رنگ شده می‌تواند سلامتی موهای شما را تضمین کند و رنگ موهایتان را برای مدت طولانی‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر