امروز04 اردیبهشت 1403

راهنمای خرید مایع نرم کننده لباس و حوله (ایرانی و خارجی)

مایع نرم کننده حوله و لباس
5/5 - (1 امتیاز)

هر آنچه که باید درباره مایع نرم کننده حوله و لباس بدانید

چسبیدن لباس به تن، ایجاد الکتریسیته ساکن در تماس با موها و خشک و چروکیده شدن همه و همه از مشکلات شستشو لباس‌ها است که احتمالا با آن‌ها سر و کار داشته‌اید. انگار لباس‌ها هم مثل موها سلول‌های زنده‌ای هستند که ترکیبات شستشو دهنده و سبک شستشو ما به طور مستقیم الیاف و تار پود آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راهکار قدیمی از گذشته تا به حال برای نرمی و خوش حالت شدن لباس‌ها بعد از شستشو با ماشین لباسشویی استفاده از انواع مایع نرم کننده حوله و لباس بوده است. نرم کننده‌های لباس سطح پارچه را با ذرات باردار می‌پوشانند و بار منفی پارچه که در ایجاد الکتریسیته ساکن نقش دارد خنثی می‌کنند. از طرفی زمان خشک شدن و اتوکشی لباس‌ها با استفاده از نرم کننده‌هایی که به کاهش چروکیدگی لباس کمک می‌کنند کاهش می‌یابد.

استفاده از نرم کننده عمر لباس‌ها را طولانی‌تر می‌کند و با وجود آن‌ها در تماس لباس با سطح پوست نرمی و لطافت واقعی پارچه را بهتر از همیشه احساس می‌کنیم. استفاده از این فرمولاسیون کار راه انداز از نظر اقتصادی هم به‌صرفه است و اگر کنجکاو هستید بیش‌تر در این باره بدانید شما را به مرور راهنمای خرید امروز به‌نظر دعوت می‌کنیم.

معرفی و بررسی انواع مایع نرم کننده حوله و لباس

پیشنهاد ما

مایع نرم کننده حوله و لباس سافتلن

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1000 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

نرم کننده سافتلن با رایحه گل‌های بهاری باعث نرمی و لطافت پارچه می‌شود. اسانس‌های کپسولی به کار رفته در این محصول علاوه بر نرمی باعث خوشبو شدن لباس‌ها بعد از شستشو می‌شوند و این رایحه خوشایند تا ساعت‌ها همراهتان خواهد بود.

از نرم کننده سافتلن می‌توانید برای انواع پارچه‌های حریر، حوله، کتان و … برای بهبود حالت کشسانی و رفع الکتریسیته ساکن استفاده کنید.

نرم کننده حوله و لباس طلایی اکتیو

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1500 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

شستشو با مواد شوینده چه به صورت دستی و چه با ماشین لباسشویی باعث خشکی و خشن شدن الیاف لباس می‌شود. نرم کننده حوله و لباس اکتیو بدون تغییر در الیاف باعث نرمی و رفع چسبندگی لباس‌ها می‌شود. این محصول خاصیت جذب آب حوله را افزایش و با رفع پرزهای ناشی از استفاده مداوم نرمی و لطافت پارچه را برمی‌گرداند.

نرم کننده حوله و لباس صورتی سپید

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1000 گرم
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

نرم کننده حوله و لباس صورتی سپید به اتوکشی آسان‌تر لباس و حفظ لطافت پارچه در طول شستشو کمک می‌کند. این محصول مشابه با سایر نرم کننده‌ها با اسانس کپسوله با رایحه گل‌های بهاری فرموله شده و بوی خوش آن ماندگاری بالایی دارد. خرید این محصول با وزن حدود 1 کیلوگرم در مجموع برای خانواده‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

نرم کننده حوله و لباس سرخابی سافتلن

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1900 گرم
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

لطافت لباس که در طول شستشو مداوم از بین رفته با نرم کننده سری Aroma Soft سافتلن به زودی احیا می‌شود! ترکیبات موثر و خوشبو در این محصول به تار و پود الیاف پارچه نفوذ و چسبندگی و الکتریسیته ساکن لباس‌ها را دفع می‌کنند.

مهم‌ترین تفاوت سری Aroma Soft با مدل‌های دیگر سافتلن غلظت بالاتر و رایحه قوی‌تر با ماندگاری بیش‌تر روی انواع لباس‌ها است.

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 4000 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

برای مصارف خانگی به نرم کننده‌ای با غلظت مناسب و قیمت اقتصادی نیاز دارید. نرم کننده لباس من مدل A4 تمام این ویژگی‌ها را به عنوان محصولی کاملا ایرانی و باکیفیت دارد. این مدل در بسته‌بندی 4 لیتری و با رایحه گل‌های بهاری تولید شده و ماندگاری مطلوبی روی الیاف لباس دارد.

مایع نرم کننده حوله و لباس باما

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1000 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

بین محصولات باکیفیت ایرانی، مایع نرم کننده حوله و لباس باما از مدل‌های اقتصادی و مقرون به صرفه است که ارزش خرید بالایی دارد. این محصول یک نرم کننده خوشبو و قوی است اما خاصیت شویندگی روی الیاف پارچه ندارد.

نرم کننده حوله و لباس راپیدو

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1000 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

راپیدو از برندهای خوشنام ایرانی دیگر است که نرم کننده کنسانتره حوله و لباس را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. این محصول با روغن‌های گیاهی و اسانس کپسوله فرموله شده و علاوه بر نرم کنندگی به احیای الیاف پارچه و محافظت از آن طی شستشو کمک می‌کند.

نرم کننده حوله و لباس اتک

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1000 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

برای تسهیل در اتوکشی لباس‌ها و به ویژه پارچه‌های حساس در هر بار شستشو از نرم کننده حوله و لباس اتک استفاده کنید. این محصول در حجم یک لیتر تولید شده و با کاهش الکتریسیته ساکن به بالا بردن عمر لباس‌ها کمک می‌کند.

نرم کننده لباس یوموش

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1440 میلی‌‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ترکیه

با یک بار خرید نرم کننده یوموش می‌توانید تا 60 مرتبه برای نرم کنندگی موثر لباس‌ها در هر بار شستشو روی آن حساب کنید. این محصول با غلظت بالا و رایحه دلنشین تولید شده و از بافت و رنگ لباس‌ها محافظت می‌کند.

یکی از ویژگی‌های نرم کننده یوموش غلظت بالای آن است که باعث می‌شود خرید آن نسبت به مدل‌های مشابه مقرون به صرفه‌تر باشد. از این رو برای هر بار مصرف نصف درب بطری محصول کفایت می‌کند.

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1500 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

نرم کننده لباس آلوکس ضد الکتریسیته ساکن است و نرمی و لطافت از دست رفته الیاف لباس را بازمی‌گرداند. این محصول علاوه بر تسهیل در اتوکشی رایحه مطلوب و ماندگاری دارد و در درازمدت باعث افزایش جذب آب حوله و رفع پرزدهی آن خواهد شد.

نرم کننده حوله و لباس رافونه

مشخصات محصول

  • حجم محصول: 1500 میلی‌لیتر
  • کشور تولیدکننده محصول: ایران

نرم کننده حوله و لباس رافونه برای انواع پارچه، حوله و ملحفه قابل استفاده است. استفاده مداوم از این نرم کننده علاوه بر نرمی لباس مانع از جذب گرد و غبار به الیاف پارچه می‌شود و بنابراین فواصل شستشو با مصرف مداوم نرم کننده کاهش می‌یابد.


اثرات جادویی نرم کننده‌ لباس روی پارچه

شستشو با ماشین لباسشویی بر خلاف تصور فشار زیادی به الیاف پارچه وارد می‌کند. فشاری که چندین برابر چنگ زدن لباس‌ها برای خروج آلودگی‌ها با دست است و با هدف پاکیزه شدن لباس‌ها طی دورهای مختلف ماشین لباسشویی صورت می‌گیرد. غافل از این که همین فرآیند به ظاهر ساده ریز الیاف‌های سطح پارچه را از بین می‌برد، باعث کرک دادن پارچه می‌شود و در نهایت منجر به خشکی و خشونت لباس‌ها بعد از هر بار شستشو می‌شود.

همانطور که گفتیم مایع نرم کننده لباس حاوی ذرات بارداری هستند که سطح پارچه را می‌پوشانند. این پوشش همیشگی نیست اما تا چند ساعت از ایجاد بار الکتریکی روی الیاف پارچه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل بعد از پوشیدن لباس‌هایی که با نرم کننده تیمار شده‌اند الیاف پارچه جرقه نمی‌زند، در تماس با بدن خشونت قبلی را ندارد و حتی سریع‌تر از همیشه خشک می‌شود.

از دیدگاه به نظر مایع نرم کننده حوله و لباس ترکیبی جادویی است که به طور خلاصه مزایای زیر را در شستشو و خشک شدن البسه به دنبال دارد:

کاهش میزان چروکیدگی لباس‌ها به دنبال شستشو

میزان چروک شدن لباس‌ها تا حد زیادی به جنس و کیفیت پارچه لباس بستگی دارد. برخی از لباس‌ها حتی بدون استفاده از نرم کننده و به دنبال شستشو چروکیده نمی‌شوند؛ به ویژه الیاف مصنوعی نظیر پلی استر و نایلون.

مطالعات نشان داده به دنبال استفاده از نرم کننده حوله و لباس ذرات با بار مثبت به بارهای منفی روی الیاف وصل می‌شوند و این خنثی‌سازی بار در مجموع باعث نرمی و روان شدن پارچه می‌شود. بنابراین به دنبال شستشو پارچه کم‌تر چروک و خشن می‌شود و البته اتوکشی آن نیز به زمان کم‌تری نیاز دارد.

کاهش زمان خشک شدن لباس‌ها

همین که بافت لباس‌ها تغییر نمی‌کند و الیاف آن به طور موازی در کنار هم قرار گیرد به تبخیر آب و خشک شدن لباس‌ها کمک می‌کند.

ایجاد بوی مطبوع به دنبال شستشو لباس‌ها

بوی نرم کننده لباس نسبت به سایر شوینده‌ها ماندگاری بیش‌تری دارد. حداقل یک ساعت بعد از شستشو لباس با نرم کننده از بوی دلپذیر و مطبوع آن روی پارچه به وجد می‌آیید!

چه پارچه‌هایی به نرم کننده حوله و لباس نیاز دارند؟

به خاطر بوی مطبوع و اتوکشی سریع و آسان طبیعی است اگر بخواهیم به تمام لباس‌هایی که به صورت دوره‌ای در ماشین لباسشویی شستشو می‌دهیم مایع نرم کننده اضافه کنیم؛ غافل از این که هر پارچه‌ای با فرمولاسیون نرم کننده لباس سازگار نیست.

بهترین راهنمای ما برای استفاده یا عدم استفاده از مایع نرم کننده لباس توجه به برچسب‌های روی لباس است. بهتر است حین شستشو لباس‌هایی با برچسب‌های زیر از نرم کننده حوله و لباس استفاده نکنید:

  • لباس‌های ضد آب: برخی از لباس‌هایی که پارچه ضد آب دارند به دنبال استفاده از نرم کننده خواص خود را از دست می‌دهند.
  • لباس‌های ضد آتش و حریق: بعضی از پوشش‌ها قابلیت خاموش کردن شعله و حرارت را دارند که این خاصیت آن‌ها با نرم کننده کاهش پیدا می‌کند.
  • حوله‌ به دنبال شستشو مداوم: خیلی از افراد برای حفظ نرمی حوله از نرم کننده همراه با مواد شوینده استفاده می‌کنند. با این حال در صورت شستشو مداوم حوله با نرم کننده ممکن است قدرت جذب رطوبت آن کاهش یابد.
  • لباس‌های ورزشی با الیاف مصنوعی: لباس‌های ورزشی قابلیت جذب رطوبت و لکه را دارند. تجربه ثابت کرده به دنبال استفاده از نرم کننده لباس ممکن است الیاف مصنوعی به کار رفته در این نوع البسه قابلیت جذب آب را از دست دهد.

آشنایی با نحوه استفاده از نرم کننده لباس در شستشو دستی

اکثر محصولاتی که تحت عنوان نرم کننده حوله و لباس تولید می‌شوند هم برای شستشو دستی و هم برای استفاده در ماشین لباسشویی مناسب هستند. با این حال شاید کنجکاو باشید بدانید در شستشو دستی نسبت مواد شوینده و نرم کننده چطور باید تنظیم شود.

برای شستشو دستی ابتدا لازم است با پودر یا مایع لباسشویی لباس‌ها را به خوبی شستشو دهید. سپس در یک ظرف با ابعاد 10 تا 20 لیتر مقدار کافی از نرم کننده را در درب محصول و تا خط مشخص شده بریزید. حداقل باید لباس‌ها به مدت 10 دقیقه در نرم کننده قرار بگیرند و سپس مجدد آبکشی شوند.

سخن آخر

لباس‌ها طی شستشو مداوم زبر و خشن می‌شوند و حوله‌ها قدرت جذب آب خود را از دست می‌دهند. انواع مایع نرم کننده حوله و لباس علاوه بر حفظ الیاف پارچه به ثبات رنگ و حالت آن کمک می‌کنند. اکثر نرم کننده‌ها با اسانس کپسوله و رایحه نسبتا قوی تولید می‌شوند که علاوه بر تسهیل در اتوکشی رایحه مطلوبی روی الیاف به جای می‌گذارند. بین برندهای ایرانی و خارجی نرم کننده لباس، انتخاب شما کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر