امروز09 فروردین 1403

5 کتاب که مهم ترین ستون های موفقیت و راه رسیدن به آن ها را به شما معرفی می کند

4.7/5 - (3 امتیاز)
4.7/5 - (3 امتیاز)

برای پیمودن یک مسیر نه چندان ساده، داشتن راهنما و نقشه راه ضروری است و نویسندگان کتاب‌های موفقیت که خودشان قبلا مسیر رسیدن به موفقیت را پیموده‌اند، بهترین راهنماهای شما خواهند بود. در این مقاله به شما پنج کتاب معرفی می‌کنیم که اصلی‌ترین نکات رسیدن به موفقیت در زندگی را با روش‌های جذاب و کارآمد به شما آموزش خواهند داد.

  1. معجزه انضباط فردی

داشتن یک نقشه ذهنی منظم و انضباط فردی در زندگی روزمره دو نکته مهم برای رسیدن به موفقیت هستند؛ در حقیقت هر دوشی این نکات با یکدیگر رابطه دارند و بدون یکی، دیگری امکان پذیر نیست؛ یعنی بدون داشتن ذهنی منظم، زندگی فردی منظم نمی‌شود و بر عکس.

در کتاب معجزه انضباط فردی، برایان تریسی به عنوان ی16کی از موفق‌ترین و ثروتمندترین مردان جهان که کتاب‌های متعددی برای نشان دادن راه‌های موفقیت نوشته و سخنرانی‌های انگیزشی زیادی دارد، از راهکارهای خوبش برای رسیدن به انضباط می‌گوید؛ یکی از مهم‌ترین لازمه‌های رسیدن به موفقیت. واقعیت این است که شما نمی‌توانید به موفقیت برسید اگر هر روز دیر سر کار می‌رسید، ساعت مطالعه‌تان مشخص نیست، برای سلامت‌تان وقت نمی‌گذارید و روی روابط‌تان کار نمی‌کنید. تک تک این موارد نیاز به مدیریت دارند.

در کتاب معجزه انضباط فردی طی 9 فصل آموزش می‌بینید که چطور و از چه راه‌هایی روی خودتان کار کنید تا به فردی منظم تبدیل شوید. برای مثال در فصل اول نحوه درست فکر کردن را آموزش می‌بینید، در فصل دوم برنامه ریزی روزانه را یاد می‌گیرید حتی برای ایام فراغت و همین طور جلو می‌روید تا به فصل نهم که اصل مهم پشتکار و استمرار را یاد می‌دهد، خواهید رساند. بعد از خواندن این کتاب متوجه خواهید شد تنبلی تا چه حد از شما دور شده و تا چه میزان مدیریت‌تان روی امور زندگی بیشتر شده است.

  1. دوازده ستون موفقیت

12 ستون موفقیت

کسانی که مسیر سخت موفقیت را طی کرده‌اند با پیچ و خم‌های آن آشنا هستند و می‌دانند کدام ویژگی‌ها برای رسیدن به موفقیت ضروری هستند و انجام چه کارهایی آن‌ها را از این مسیر دور می‌کند. جیم ران، نویسنده یکی از این افراد است. از آنجایی که کتاب صوتی این اثر شگفت انگیز این روزها با استقبال زیادی رو به رو شده است، دومین کتاب فهرست موفقیت ما به «12 ستون موفقیت» اختصاص پیدا کرده است.

جیم ران در این کتاب طی 12 فصل آنچه را که برای رسیدن به موفقیت لازم دارید به شما آموزش خواهد داد. لحن او ساده و صمیمی و آموزش‌هایش برگرفته از تجربیات خودش در طول زندگی حرفه‌ای موفقش است. به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید که در مسیر درست قرار دارید و فرد درستی در حال دادن اطلاعات ضروری به شما است. فصل‌های کتاب جیم ران به مباحثی مثل خودسازی، کسب سلامت روح و جسم، ایجاد روابط صحیح، تلاش برای تحقق اهداف به ویژه از طریق نوشتن، زمان بندی صحیح و … پرداخته و شما را حتی اگر در اولین قدم باشید راهنمایی خواهد کرد.

  1. هنر شفاف اندیشیدن

یکی از بهترین نویسنده‌هایی که به ویژه اخیرا در حیطه روانشناسی و خودیاری مطرح شده است و نام او را زیاد خواهید شنید، رولف دوبلی نویسنده کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» است. این نویسنده موفق که این اثر او در ایران هم با ترجمه عادل فردوسی پور در دسترس علاقمندان است و حتی کتاب صوتی‌اش هم با صدای همین مترجم و مجری موفق خوانش شده، با استقبال فراوانی رو به رو شده، در کتابش به شما روش‌های درست اندیشیدن را آموزش می‌دهد.

واقعیت این است که هر یک از ما می‌توانیم به راحتی در دام خطاها و تله‌های شناختی بیفتیم و در حالی که فکر می‌کنیم بهترین و آزادانه‌ترین تصمیم را گرفته‌ایم، در حقیقت انتخابی اشتباه را با ظاهری زیبا برای خودمان آراسته‌ایم. خطاهایی که در کتاب هنر شفاف اندیشیدن آمده‌اند، شامل تمام خطاهای شناختی نیستند؛ اما رایج‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنند که بعد از شناسایی‌شان می‌توانید آگاهانه به کنترل‌شان بپردازید و خودتان را از بند اشتباهات رها کنید.

اگر میخواهید درباره کتاب هنر شفاف اندیشیدن بیشتر بدانید خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود.

  1. خرده عادت‌ها

کتاب خرده عادت ها

ممکن است وقتی به زندگی یک فرد موفق فکر می‌کنید، تصور کنید که او از ابتدا موفق بوده، سبک زندگی خیلی ویژه‌ای داشته با هدف‌های خیلی عجیب؛ در حالی که بسیاری از افراد موفق اذعان می‎‌کنند که تغییر کار آسانی نیست و ایجاد آن برای‌شان مدتی زمان برده است. یکی از بهترین روش‌های ایجاد تغییر در سبک زندگی شروع کردن از خرده عادت‌هاست؛ موضوعی که به آن می‌پردازد. در این کتاب استفان گایز به شما آموزش می‌دهد چطور می‌توانید با حذف عادت‌های نامناسب کوچک، جایگزین کردن خرده عادت‌های درست و استمرار برای جا انداختن آن‌ها در زندگی روزمره‌تان کم‌کم خودتان را به فردی موفق تبدیل کنید. برای مثال ممکن است منبع خوبی برای آموزش نکات تکمیلی حرفه‌تان پیدا کرده باشید که شامل چند ساعت آموزش است. اگر معمولا به برنامه ریزی کردن پایبند نمی‌مانید، اگر نیت کنید یک یا دو روزه این چند ساعت آموزش را ببینید، احتمالا دچار دلزدگی خواهید شد؛ اما اگر از روزانه 10 دقیقه آموزش شروع کنید، این امر برایتان آسان‌تر شده و به مرور هم به یک عادت تبدیل خواهد شد. بنابراین اگر شما هم دنبال راهی آسان برای شروع مسیر موفقیت هستید، خرید و مطالعه کتاب خرده عادت‌ها را در برنامه‌تان قرار دهید.

  1. تانگ فو؛ روش برخورد با افراد دشوار

هر کدام از ما اگر خودمان فرد بد قلقی نباشیم؛ در زندگی‌مان حتما با افراد دشوار و بد قلق رو به رو شده‌ایم و می‌‎دانیم که سر و کار داشتن با این آدم‌ها در هیچ حیطه‌ای آسان نیست؛ به خصوص اگر مجبور باشیم هر روز تحمل‌شان کنیم. این افراد ممکن است در محل کار حضور داشته باشند یا حتی در محیط خانواده باشند و همین مسئله لزوم یاد گرفتن تانگ فو یا هنرهای رزمی زبانی (!) را یادآوری خواهد کرد. سم هورن، نویسنده کتاب «تانگ فو؛ روش برخورد با افراد دشوار»، طی چهار فصل به شما مهارت‌هایی را می‌آموزد که از طریق آن‌ها می‌توانید از پس این افراد بربیایید و آرامش بیشتری را تجربه کنید. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که این کتاب را تهیه کرده و نکات آن را به وقت لزوم برای خودتان خوب مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
0 نظر