امروز07 اردیبهشت 1403

بررسی دوربین ها و قیمت گوشی آنر 20 پرو

بررسی مشخصات دوربین و قیمت گوشی آنر 20 پرو
4.2/5 - (4 امتیاز)

گوشی آنر 20 پرو (Honor 20 Pro) این گوشی با قیمت مناسب ثابت کرده است که برای بدست آوردن قابلیت‌های  دوربین گوشی‌های برتر، نیازی به هزینه بالا نیست.

در حالی که کیفیت تصویر با یک گوشی رده بالا مانند Ga‌laxy S10 کاملاً مطابقت ندارد، اما این گوشی با توجه به قیمت پایینی که دارد به اندازه‌ی کافی خوب است و تطبیق پذیری چند دوربین در آن به جذابیت بیشتر آن افزوده است.

اگر به دنبال بهترین گوشی هواوی میان رده خوب هستید که از نظر عملکرد دوربین حرفی برای گفتن داشته باشد، تلفن Honor 20Pro می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

نقاط قوت
  • تنظیم چهار دوربین
  • صفحه نمایش بزرگ و بدون ناچ قطره‌ایی
  • قیمت مقرون به صرفه
نقاط ضعف
  • کیفیت تصویر کمی پایین
  • عدم قابلیت نصب حافظه خارجی

مدل‌های سری Honor 20

جدیدترین تلفن‌های سری 20 Honor در سه نوع مختلف ارائه می‌شود: Honor 20 Pro ، Honor 20 و Honor 20 Lite. همانطور که در کنوانسیون نام‌گذاری شرکت مادر Huawei برای تلفن‌های خود صورت گرفته بود ، Honor 20 Pro در صدر بالاتری از Honor 20 قرار دارد.

Honor 20 Pro با داشتن چهار دوربین پشت و فناوری دوربین مستقیم (آنر زیرمجموعه هواوی است)، به گونه‌ای طراحی شده است که عملکرد دوربین تلفن‌های رده بالا را با قیمت متوسط​​ ارائه دهد.

در بازار خرده فروشان قیمت گوشی موبایل آنر مدل 20 پرو حدود 599 یورو / 550 پوند عرضه می‌شود. و مدل Honor 20 جهش نسبتاً قابل توجه در قیمت 499 € / 400 پوند RRP استاندارد داشته است که هنوز هم با 899 پوند با گوشی هواوی P30 Pro قابل مقایسه است و در حال حاضر بهترین تلفن فهرست از نظر قیمت است. این گوشی هنوز در ایران عرضه نشده است.

Honor 20 Pro: طراحی و قابلیت‌ها

همانطور که انتظار می‌رفت، طراحی Honor 20 Pro بسیار جوان پسند است و در ۲ رنگ جذاب در بازار به فروش می‌رسد: آبی فانتوم و مشکی فانتوم.

هر دو مدل بسیار چشمگیر و درخشان هستند که انعکاس و تابش نور در زوایای مختلف را به شکل چشم نوازی به همراه می‌آورد و با ظاهر لوکس 20 Pro مطابقت دارد.

درست مانند مدل Honor 20، مدل Honor 20 proاز یک صفحه نمایش بزرگ 6.26 اینچی با رزولوشن 1080x2340، و نسبت ابعاد 19.5: 9 و 412ppi تشکیل شده است. صفحه نمایش آن به قدری باریک است که Honor ادعا می‌کند نسبت صفحه نمایش به بدنه 91.7 درصد است.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به روی صفحه نمایش در گوشه فوقانی سمت چپ قرار گرفته شده است، و چینش دوربین سلفی آن همانند S10 و S10E، است.

میزان مصرف شارژ باتری  Honor 20 Pro با باتری Honor 20 متفاوت است. در حالی که Honor 20از یک باتری 3750 میلی آمپری استفاده می‌کند و Honor 20 Pro از باتری 4000 میلی آمپر برای شارژ دستگاه استفاده می‌کند.

شارژ سریع از طریق Honor SuperCharge پشتیبانی می‌شود به طوریکه در مدت زمان 30 دقیقه 50 درصد گوشی شما را شارژ می‌کند.

Honor 20 pro :‌یک گوشی 4 دوربینه

  • اصلی: 48MP ( مجهز به لنز سونی IMX586، و اندازه سنسور 1/2 اینچی) معادل 28 میلی متر،دیافراگم f / 1.4 ، دارای محور OIS
  • عریض: 16MP ، معادل 13 میلی متر،دیافراگم
  •  f / 2.2، زاویه دید 117 درجه
  • تله فوتو: 8MP، برابر با 80 میلی متر، بزرگنمایی نوری 3 برابر ،دارای محور OIS
  • ماکرو: 2MP ، معادل 27 میلی متر ،دیافراگم
  •  f / 2.4

دوربین اصلی موجود در Honor 20 Pro مجهز به چیپست IMX 586 سونی است که با اندازه 1/2 اینچ کمی بزرگ‌تر از یک سنسور معمولی 1 / 2.3 اینچی در یک دوربین جمع و جور است و 25٪ بزرگ‌تر از سنسورهای تصویر 2.55 اینچی در iPhone Xs Max و Galaxy S10 است.

اندازه گیری مساحت کلی که سطح جسم اشغال می‌کند، در سنسورهای تصویر بسیار اهمیت دارد، زیرا فضای بیشتری را برای فوتوسل‌های حساس به نور که در علم عکاسی به پیکسل معروف است را فراهم می‌کند، و عکس‌هایی با وضوح بالاتر را امکان پذیر می‌کند.

یک گزینه جایگزین برای استفاده از فضای حسگر اضافی، داشتن پیکسل کمتر است، به این صورت که هر یک از آنها که از نظر جسمی بزرگ‌تر شود، در نتیجه نسبت به نور حساس‌تر می‌شود. این امر می‌تواند عملکرد کم نور دوربین را بهبود ببخشد، و تصاویر واضح‌تری را به شما ارایه کند.

مانند گوشی Huawei P30 Pro، به نظر می‌رسد که  Honor با رونمایی از مدل Honor 20 Pro اولین مسیر موفقیت خود را طی کرده است.

48 مگاپیکسلی برای یک سنسور بسیار کوچک به طرز عجیبی باورنکردنی است (به طوریکه می‌تواند بر Huawei P30 Pro 40MP غلبه کند)، اما فواید بیشتری برای این مدل گوشی وجود دارد.

آنر همچنین از فناوری ترکیب پیکسلی 4 به 1 تحت عنوان Light Fusion بهره می‌برد . این فناوری ترفندی است که معمولاً به ترکیب پیکسل‌ها نامیده می‌شود و بهترین حالت را به شما می‌دهد، وضوح بالا در نور خوب و وضوح پایین تصویر 12 مگاپیکسلی در شرایط ضعیف نور.

در حقیقت، Honor 20 Pro به نحوی طراحی شده است تا تصاویر 12MP بگیرد، زیرا به لطف میزان ترفندهای نرم افزاری به کار رفته در ترکیب پیکسل ها جزئیات دقیق‌تر از رزولوشن 48MP دیده می‌شوند.

Honor 20 Pro از فناوری حسگر جدید RYYB Super Spectrum جدید Huawei P30 Pro استفاده نمی‌کند، چرا که این فناوری بیشتر حساسیت به نور را افزایش می‌دهد، تا جایی که P30 Pro از حداکثر حساسیت باورنکردنی ISO 409،600 استفاده می‌کند.

Honor 20 Pro از چنین قابلیتی عقب نمانده است، و تنها از سطح پایین‌تری از حساسیت به نور  ISO 204.800 بهره‌ می‌برد، و این میزان همچنان نسبت به گلکسی S10 + یا iPhone Xs Max بسیار بالاتر است.  همچنین این میزان حساسیت به نور گوشی نسبت به Honor 20 که از ISO 102،40 استفاده می‌کند، نیز بیشتر است.

20 پرو نیز در لنز دیافراگم دوربین اصلی خود نسبت به Honor 20 برتری دارد. 20 Pro دارای لنزی با گشودگی دیافراگم f / 1.4 است، در حالی که Honor 20 از لنز f / 1.8 استفاده می‌کند.

به این معنا که Honor 20pro در هنگام عکس برداری به خصوص در شب هنگام، نسبت به Honor 20 نور بیشتری جذب می‌کند.Honor 20 Pro از لرزشگیر اپتیکال در لنز اصلی خود (قابلیتی که در Honor 20وجود ندارد) و تمامی مواد لازم برای عکس‌برداری در شرایط نور کم و ضعیف برخوردار است.

احتمالاً یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بی دوربین Honor 20 و Honor 20 Pro بهره‌مندی Honor 20 pro از سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله است، که زوم 3 برابر اپتیکال، برابر با فاصله کانونی لنز معادل 80 میلی متر، و بدون از دست دادن کیفیت تصویر را ارایه می‌دهد.

Honor 20 pro دارای سنسور 48 مگاپیکسلی است، به همین منظور شما می‌توانید به لطف پردازش نرم افزار هوشمندانه که خروجی هر دو دوربین را در تنظیمات بزرگنمایی ترکیب می‌کند، بین 0 تا 3 برابر زوم کنید.

آنر مدعی شده است که کاربر می‌تواند با حداقل کاهش کیفیت تصویر، از زوم هیبرید تا 10 برابر نیز استفاده کند. همچنین زوم دیجیتال تا 30 برابر نیز برای دوربین این گوشی وجود دارد، اما در آن صورت باید کاستی‌های تصویر را بپذیرید.

هر دو دوربین اصلی و تله فوتو دارای لرزشگیر اپتیکال 4 محوره هستند که به حسگر فوق العاده بالایی متصل می‌شوند، و در هرگونه رفع تاری و لرزش دوربین حتی در شرایط  نوری بسیار ضعیف نیز بسیار کمک کننده هستند .

یکی دیگر از مزایای داشتن دوربین تله فوتو استفاده‌ی آن برای تصاویر پرتره است، جایی که یک دوربین با فاصله کانونی طولانی‌تر می‌تواند تاری طبیعی بوکه (طبیعی) بیشتری را ارائه دهد. (هرچند که 20 پرو نیز می‌تواند از طریق نرم افزار جعلی الگوریتم‌های تشخیص صحنه بسیار دقیق را انجام دهد.)

شما همچنین می‌توانید تصاویر دوربینی پانوراما یا عکس‌های گروهی بزرگ را با دوربین 16MP با زاویه دید عکاسی ثبت کنید که طول کانونی بسیار گسترده‌ای معادل 13 میلی متر و یک میدان دید بزرگ 117 درجه دارد.

دوربین چهارم در مجموعه چهار دوربین، فضای خاصی را در کنار سه دوربین دیگر می‌بخشد، زیرا Honor مدعی شده است که اینگونه فضای بیشتری برای باتری بزرگ‌تر وجود دارد. دوربین ماکرو اختصاصی این گوشی به یک سنسور 2MP مجهز شده است و برای عکس‌برداری از جسمی در فاصله 4 سانتی متری بهینه شده است.

تفاوت‌های کلیدی Honor 20 pro و Honor 20

  • لرزش‌گیر اپتیکال نوری: موجود در لنز اصلی  Honor 20 Pro با حداکثر دیافراگم دوربین f / 1.4 در مقابل f / 1.8
  • فوکوس خودکار لیزری: دوربین تله 8 مگاپیکسلی در مقابل دوربین 2MP Depth Assist
  • رم: 8 گیگ در مقابل 6 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: 256GB در مقابل 128GB
  • باتری: 4000mAh در مقابل 3750 میلی آمپر ساعت

گوشی آنر 20 پرو و کارایی دوربین‌ها

هرکسی که با برنامه دوربین هواوی آشنا باشد، فیلمبرداری در خانه با گوشی Honor 20 Pro درست احساس می‌کند. این یک طراحی تقریباً یکسان و ساده است که در صورت نیاز امکان کنترل گسترده تنظیمات دوربین را به شما می‌دهد. با این حال، این دوربین حتی در شرایط نوری کم نیز اندازه‌گیری‌های خوبی را برای فوکوس خودکار و سنجش نور، در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ما همچنان تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌ایم، که چطور Honor 20 pro تصاویر واضح، روشن و خوبی را بدون تغییر تنظیمات پیش‌فرض به صورت دستی برای شما انجام می‌دهد.

تنها موضوع نگران کننده در حالت پیش فرض عکاسی، این است که پس از گرفتن تصاویر به شما پیغام می‌دهد که دستگاه خود را ثابت نگاه دارید، و این موضوع برای گرفتن یک عکس ساده کمی ازار‌دهنده به نظر می‌رسد.

آنر همچنین گفته است، که در این دوربین تصاویر به خوبی با تعادل رنگ سفید اشباع می‌شود و عملکرد بهتر HDR، کاهش نویز بدون افت کیفیت و از بین بردن جزئیات دیده خواهد شد.

با این حال، صرف نظر از شرایط روشنایی، جزئیات کوچک و ریز در مناطق تاریک و سایه‌دار در تصاویر کم نور در داخل خانه می‌تواند تا حدودی تاریک و مبهم باشند و این شرایط با توجه به حداکثر میزان حساسیت ISO که توسط 20 Pro ارائه می‌شود جای تعجب دارد.

اما به طور کلی خرده‌گیری اصلی ما در رابطه با  تصویر کلی Honor است. پردازش تصاویر می‌تواند کمی سنگین و حجیم باشد.  اگر شما بخواهید عکس‌هایی با ابعاد 100٪ تصویر را مشاهده کنید، پردازش طولانی کاهش نویز صورت می‌گیرد،و می‌تواند باعث آبرنگی شدن جلوه تصویر شما شود.

برای خنثی کردن کاهش نویز، از لبه‌های شیء در تصاویر استفاده می‌شود ، اما باز هم، این پردازش تصویر به اندازه طبیعی ممکن نیست، در حالی که لبه‌ها کمی بیش از حد مبهم به نظر می‌رسند.

هرچند این مشاهدات چندان زیاد نیستند، و در صورت دقت بالا در تصاویر ممکن است متوجه آنها شوید، اما با توجه به اینکه کیفیت تصاویر دوربین‌های فعلی این روزها نسبت به یکدیگر بسیار نزدیک هستند، این جزئیات کوچک است که بهترین دوربین تلفن را از بقیه جدا می‌کنند.

مقایسه دوربین‌های پشت

با مشاهده‌ی تصاویر زیر شما می‌توانید، نمونه‌های تصویری گرفته شده با استفاده از دوربین‌های اصلی، اولترا-واید و تله فوتو، همراه با بزرگنمایی ترکیبی 5x و 10x، به علاوه زوم دیجیتال 20x و 30x را ببینید.

هر دو دوربین اصلی و اولترا-واید عملکرد خوبی دارند، هرچند که در تصاویر گرفته شده با دوربین اولترا-واید دارای حاشیه‌های صورتی رنگی در گوشه‌های تصاویر دیده می‌شود و این یک خصیصه‌ی نسبتاً رایج در اپتیک زاویه اولترا-واید است.

دوربین تله فوتو 3x یک دوربین بسیار مفید و کاربردی است و عملکرد بسیار خوبی دارد و کیفیت تصویر را به همان اندازه کیفیت دوربین اصلی با زاویه دید وسیع ارائه می‌دهد، البته با همان امضای کمی پردازش شده و بیش از حد شارپ تصویر Huawei / Honor.

به طور موثر زوم اپتیکال 3x تصویر در دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 5x برابر است. در زوم اپتیکال 5x، همه چیز کمی مانند نقاشی به نظر می‌رسد و جزییات در تصاویر قربانی شده‌اند، اما لبه‌های مرزی رنگ برای حفظ شفافیت خود شارپ شده است.

در زوم اپتیکال 10x این شرایط بیشتر است، در اندازه 50٪ بزرگنمایی تصویر چندان مشخص نیست اما در هنگام مشاهده 100٪  بزرگنمایی اندازه تصویر مشخص است.

زوم اپتیکال 10x حداکثر بزرگنمایی قابل قبول است که می توانید با استفاده از 20Pro شروع به کار کنید. اما زوم دیجیتال 20x، این گوشی فقط بخشی از تصویر بزرگنمایی 10x را بزرگ می‌کند و هیچ جزئیات اضافی گرفته نمی‌شود.

در مورد بزرگنمایی دیجیتال 30x نیز این امر صادق است. این تنظیمات چیزی غیر از گزینه جایگزینی برای برش دادن بخشی از عکس گرفته شده با استفاده از زوم 10 برابر نیست.

قیمت Honor 20

قیمت گوشی دوربین‌دار مطرح در چند سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است، به طوری که اکنون یک مدل رده بالا دارای یک برچسب قیمت بالا دارند.

البته تلفن‌های میان رده با قیمت قابل ملاحظه‌ای و قابل قبول، همیشه گزینه‌ای بوده‌‌اند، که در دسترس هستند، اما شما مجبور به تحمل یک دوربین در حد متوسط، بدون زوم اپتیکال، و بدون تثبیت نوری و کیفیت متوسط ​​تصویر هستید.

زیبایی استفاده از Honor 20 Pro در این است که شما از یک دوربین چهارگانه بهره می‌برید، اما با این وجود این گوشی کمتر از نصف قیمت یک iPhone Xs Max برای شما هزینه خواهد داشت.

چندی پیش جزییات و قابلیت‌های Honor 20 را مورد بررسی قرار داده بودیم، و از خیلی جهات این مدل گوشی به یک‌گوشی میان رده‌ی خوب معرفی شده بود اما نبود دوربین تله‌فوتو در آن یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‌امد.

با وجود یک دوربین تله فوتو که قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری دارد، Honor 20 Pro تقریباً تمام مشخصات یک دوربین ایده‌ال را بدون در نظر گرفتن قیمت گزاف در اختیار شما قرار می‌دهد.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر برای شما امری بسیار مهم تلقی می‌شود، باید یاد‌اور شد که پردازش تصویر Honor ممکن است موجب نگرانی شما شود، به خصوص اگر شما به تصاویر طبیعی سری iPhone / Galaxy S و ظاهر نچرال آن عادت داشته باشید باشید.

با این حال ، اکثر خریداران Honor 20 Pro این موضوع را ناخوشایند نمی‌بینند، زیرا تصاویر این گوشی در هنگام مشاهده بر روی تلفن یا تبلت بسیار خوب به نظر می‌رسند.

لزوماً نمی‌توان این موضوع را در خصوص تمامی عکس‌های گرفته شده با رنج زوم اپتیکال 20 pro بیان کرد، زیرا این شرایط می‌تواند در مورد هر دوربینی با بزرگنمایی دیجیتال نیز اتفاق بیافتد.

هواوی وعده کرده است که تمامی تلفن‌های فعلی هواوی / Honor با به روزرسانی‌های اندروید بعدی حفظ می‌شوند، بنابراین اگر شما نیز به دنبال مشخصات دوربین گوشی‌های مطرح موجود در بازار هستید،Honor 20 Pro با قیمتی مقرون به صرفه، می‌تواند یک خرید هوشمندانه برای شما تلقی شود.

Honor 20 بخریم با Honor 20 Pro؟

با توجه به قیمت مناسب‌تر Honor 20، مدل 20pro نسخه‌ای است که با وجود قابلیت‌هایی همچون دوربین تله فوتو 3x بسیار مفید، دیافراگم لنزهای بزرگ‌تر و تثبیت کننده نوری تصویر باعث افزایش چند منظوره بودن دوربین این مدل گوشی می‌شود.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره این مقاله نظری دارید؟ بنویسید...
1 نظر